De Duvel

Eerste van der Helststraat 59-61 1073 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-206757517

Over het restaurant De Duvel

Voor de Duvel niet bang

Bij de Duvel hoef je niet bang te zijn voor hooghartigheid of een saaie sfeer. De bruine bar, sfeervolle lampjes en attente, maar ontspannen bediening maken dit een plek voor een uitstekend avondje uit. De kaart is origineel en recht voor zijn raap. Met hun meatless mondays zijn ze ook nog eens goed voor dier en milieu!

Meer informatie over restaurant De Duvel

Maandag t/m zondag
- Bar 18:00 - 01:00

Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Op een vrijdagavond gegeten met 4 personen, zaak zat helemaal vol. Prima kaart voor een eetcafé, ook goed geprijsde wijnen. Breekbrood met dip vooraf en als hoofd namen we de saté (die érg goed was) en de shortribs (vlees goed, maar de linzen véél te zout). Gin-tonics waren benedenmaats vergeleken met de gemiddelde Amsterdamse horeca, een minpunt.
Jurgen H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Met collega's wederom lekker gegeten.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Afgelopen weekend hier heerlijk gegeten. De gestoofde rib viel zowat van het bod. Prima garnituur waarbij men rekening houdt met voorkeuren als je dat wilt. Er lopen veel mensen in en uit waardoor het wat rommelig kan overkomen. De bediening was traag bij het opnemen vd bestelling. Zowel wij als onze buren moesten vragen of we konden bestellen.
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zondagslunch genoten op zondag 18 februari j.l. Vriendelijk personeel, interieur studentikoos, eten goed. Goede plek voor snelle hap. Maar bij binnenkomst indringende en onaangename combigeur van schoonmaakmiddel en vochtige, muffe ruimte, die niet meer uit mijn neus is weggegaan tijdens de lunch.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
In dit verrassend leuk restaurant gegeten met z'n tweeën met gebruikmaking van een Groupon-voucher. Ze hebben het restaurant recent gerenoveerd. Jammer dat dat een blijkbaar een haastklus was, want enkele werkzaamheden waren duidelijk nog niet afgerond. Het toilet moet (gelukkig) ook nog een opknapbeurt krijgen, zo hoorden we van de overigens uiterst goede bediening.
Gelukkig vonden we beiden het eten perfect. Mijn mosterdroomsoep met spekjes was werkelijk hemels. Ik zei het al tegen de bediening en hier nog een keer: het was de lekkerste mosterdsoep die ik ooit ergens gegeten heb. Mijn tafelgenoot was net zo lyrisch over zijn rundercarpaccio. Zelf vond ik dat er iets te veel kaas overeen gestrooid was. Als hoofdgerecht nam de overkant een lekker malse en royale entrecote met smakelijke patat en een salade. Ik ging voor de USA flanksteak aan een spies met friet van zoete aardappel en een pittige chilibonensalade. Het vlees was precies zoals we graag wilden: medium gebakken. De porties waren ruim voldoende. Het dessert was enerzijds een koffiecomplet: koffie naar keuze met 3 heerlijke kleine desserts en anderzijds een samenstel van 3 chocoladedesserts. Heel leuk bedacht en gepresenteerd en verrassend van smaak. Als wijn namen we een Sauvignon blanc Touraine. Een heel smaakvolle en bijzondere wijn. De bediening was zeer attent. En ondanks dat het er op een gegeven ogenblik best wel druk werd, had je de indruk dat ze altijd klaar stonden voor je. Al met een aangename ervaring.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lekkere lunch op het knusse terras, quinoa salade was erg lekker en royaal. Manlief was wat minder enthousiast over zijn XL burger. Vlotte en vriendelijke bediening.
imeihuizen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten en goede uitleg over de kaart. prima service. Fijne sfeer. Je moet alleen iets harder praten om elkaar te kunnen verstaan!
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vrijdagavond hier op het terras gegeten. Eerst geborreld met heerlijke geitenkaas-risotto balletjes erbij. Daarna allerlei voorgerechten gedeeld waarbij de bediening voorstelde om ze aan te laten passen zodat ze goed met 4 personen worden gedeeld. Super! Vooral het gerechtje met de Aziatisch gevulde slabladeren was top. Daarna hebben 3 van ons nog genoten van de 'Chocolate Heaven' en gaf 1 van ons aan dat het citroentaartje wat tegenviel. Feedback was welkom en werd goed op gereageerd. Leuke plek dit, eetcafé plus!
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Super fijn eetcafe midden in het hartje van Amsterdam.

Fijne ambiance en het bruist hier altijd, een goede mix van oud en jong publiek en een fijne bar om aan te schuiven als er nog even geen tafeltje vrij is. Bediening is altijd opgewekt en doet haar werk altijd op een meer dan korrekte manier.

We komen hier met regelmaat en de hamburgers en de sate zijn altijd goed. Vis altijd vers en goed bereid en de wijnkaart biedt een mooie variatie van Internationale wijnen. Tip als je een leuke ongedwongen avond wilt met goed eten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wat is dit toch een heerlijk restaurant midden in het centrum van Amsterdam. Soms wat lastig parkeren maar dat nemen we altijd igraag voor lief want het is altijd goed vertoeven hier.

Decorum is gezellig en ongedwongen, vaak druk maar even aan de bar wachten is nooit een probleem. De laatste keer aten wij een perfect bereidde risotto, erg lekker. De vrolijke en attente bediening alsmede de lekkere wijnen maken het plaatje compleet.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ik kwam vroeger –­ zo'n twintig tot vijftien jaar geleden – vaak bij De Duvel. En waarom dit van het ene op het andere moment ophield weet ik eigenlijk ook niet. Ik kan me herinneren dat het er tijdens het diner erg druk en rumoerig was, misschien daarom. Toen ik er laatst rond lunchtijd langskwam, kon ik de verleiding niet weerstaan. Het meisje in de bediening was zo enthousiast dat het wel leek alsof ze me al twintig jaar kende. Ik nam de tomatensoep en het waldkornbrood met gebakken champignons, gesmolten mozzarella, groene pesto en rucola. De soep werd geserveerd met maïs-pompoenbrood en boter en smaakte prima. Het waldkornbrood was ruim belegd en smaakte ronduit verrukkelijk. Een prettige hernieuwde kennismaking.
Hans_L .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wat een heerlijke complete avond hebben wij hier gehad. In een café setting eet je hier heerlijk. De service is onamsterdams goed. Een serieuze aanrader. De drukte moet je echter wel voor lief nemen.
jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor de lunch hier na lange tijd neergestreken. De broodjes waren erg lekker, ik had de tuna melt. Een lekkere verse dikke snee brood en lekkere tonijn. Geserveerd met lekkere garnituur. Personeel erg vriendelijk en het decor doet als een echt cafe aan. Aanrader dus.
RubenvdV .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Vrijdagavond zonder reserveren om 21u binnen gelopen met 4 vrienden. Na een half uur aan de bar te hebben gestaan met een biertje konden we aan tafel, voor ons helemaal goed!
Als altijd hebben we lekker gegeten en een gezellige avond gehad. De Duvel is een goede combi van eten en ongedwongen gezelligheid.
De pekingeend met hoisin saus was een aangename verrassing op de kaart.
Wij komen terug!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Echt goed gegeten bij De Duvel. Heerlijke zarzuela, met goede, verse en grote stukken vis. Goed brood bij de Dip & Dive met lekkere humus, tapenade en andere dips. Bediening was attent, op tijd aanwezig en zeker niet opdringerig. Voor een goed gesprek onder het eten is het misschien wat lawaaierig. Het eetniveau is van een goed restaurant, de omgeving is een eetcafé. De prijs/kwaliteit verhouding is perfect.
robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
1 van onze favorieten is en blijft de Duvel. Het is hier altijd druk en het bruist hier in de goede zin des woord, geen locatie voor een rustig zakelijk gesprek maar wel voor een heerlijk avondje uit.

Vriendelijk personeel en goede service, leuk publiek, oa uitstekende burgers en goede tapas, goede huiswijnen.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Bijzonder leuk eetcafé in De Pijp. Mooie kaart met voldoende keus aan koude en warme lunchgerechten. Koos voor Beefburger XL: alles goed van smaak en met verse ingrediënten. Super! Prima prijs/kwaliteit-verhouding ook. Er hangt een leuke sfeer en de bediening is aardig. Aanrader!
vanbruggenjeannine .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellige omgeving, lekker eten wat er mooi uitzag.
Vriendelijke bediening, kortom prima.
De bediening kende de iens bonnen niet maar we konden toch gaan zitten en eten.
Uiteindelijk werd onze bon verwerkt met het totaal.

fvanderkraaij .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Super lekker gegeten bij De Duvel! Het is er heel gezellig leuke sfeer en inrichting. Bediening was gezellig en snel. De carpaccio heb iknog nooit zo lekker gegeten en de hertenbiefstuk was ook heeerlijk! Echte aanrader!
janvanderwouw .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hebben heerlijk kunnen genieten van de pulled pork aan het einde van de middag na een dagje markt. Erg lekker en goed bereid. Ook het personeel is erg vriendelijk en attent ondanks dat het hele jonge mensen zijn. Decor is prima in orde, de laatste keer dat we er waren was het toe aan een opknapbeurt, dat is inmiddels gebeurd.