De Duvel

Eerste van der Helststraat 59-61 1073 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-206757517

Over restaurant De Duvel

Voor de Duvel niet bang

Bij de Duvel hoef je niet bang te zijn voor hooghartigheid of een saaie sfeer. De bruine bar, sfeervolle lampjes en attente, maar ontspannen bediening maken dit een plek voor een uitstekend avondje uit. De kaart is origineel en recht voor zijn raap. Met hun meatless mondays zijn ze ook nog eens goed voor dier en milieu!

Meer informatie over restaurant De Duvel

Maandag t/m zondag
- Bar 18:00 - 01:00

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lekkere lunch op het knusse terras, quinoa salade was erg lekker en royaal. Manlief was wat minder enthousiast over zijn XL burger. Vlotte en vriendelijke bediening.
Imeihuizen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten en goede uitleg over de kaart. prima service. Fijne sfeer. Je moet alleen iets harder praten om elkaar te kunnen verstaan!
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vrijdagavond hier op het terras gegeten. Eerst geborreld met heerlijke geitenkaas-risotto balletjes erbij. Daarna allerlei voorgerechten gedeeld waarbij de bediening voorstelde om ze aan te laten passen zodat ze goed met 4 personen worden gedeeld. Super! Vooral het gerechtje met de Aziatisch gevulde slabladeren was top. Daarna hebben 3 van ons nog genoten van de 'Chocolate Heaven' en gaf 1 van ons aan dat het citroentaartje wat tegenviel. Feedback was welkom en werd goed op gereageerd. Leuke plek dit, eetcafé plus!
Henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Super fijn eetcafe midden in het hartje van Amsterdam.

Fijne ambiance en het bruist hier altijd, een goede mix van oud en jong publiek en een fijne bar om aan te schuiven als er nog even geen tafeltje vrij is. Bediening is altijd opgewekt en doet haar werk altijd op een meer dan korrekte manier.

We komen hier met regelmaat en de hamburgers en de sate zijn altijd goed. Vis altijd vers en goed bereid en de wijnkaart biedt een mooie variatie van Internationale wijnen. Tip als je een leuke ongedwongen avond wilt met goed eten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wat is dit toch een heerlijk restaurant midden in het centrum van Amsterdam. Soms wat lastig parkeren maar dat nemen we altijd igraag voor lief want het is altijd goed vertoeven hier.

Decorum is gezellig en ongedwongen, vaak druk maar even aan de bar wachten is nooit een probleem. De laatste keer aten wij een perfect bereidde risotto, erg lekker. De vrolijke en attente bediening alsmede de lekkere wijnen maken het plaatje compleet.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ik kwam vroeger –­ zo'n twintig tot vijftien jaar geleden – vaak bij De Duvel. En waarom dit van het ene op het andere moment ophield weet ik eigenlijk ook niet. Ik kan me herinneren dat het er tijdens het diner erg druk en rumoerig was, misschien daarom. Toen ik er laatst rond lunchtijd langskwam, kon ik de verleiding niet weerstaan. Het meisje in de bediening was zo enthousiast dat het wel leek alsof ze me al twintig jaar kende. Ik nam de tomatensoep en het waldkornbrood met gebakken champignons, gesmolten mozzarella, groene pesto en rucola. De soep werd geserveerd met maïs-pompoenbrood en boter en smaakte prima. Het waldkornbrood was ruim belegd en smaakte ronduit verrukkelijk. Een prettige hernieuwde kennismaking.
Hans_L .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wat een heerlijke complete avond hebben wij hier gehad. In een café setting eet je hier heerlijk. De service is onamsterdams goed. Een serieuze aanrader. De drukte moet je echter wel voor lief nemen.
Jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor de lunch hier na lange tijd neergestreken. De broodjes waren erg lekker, ik had de tuna melt. Een lekkere verse dikke snee brood en lekkere tonijn. Geserveerd met lekkere garnituur. Personeel erg vriendelijk en het decor doet als een echt cafe aan. Aanrader dus.
RubenvdV .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Vrijdagavond zonder reserveren om 21u binnen gelopen met 4 vrienden. Na een half uur aan de bar te hebben gestaan met een biertje konden we aan tafel, voor ons helemaal goed!
Als altijd hebben we lekker gegeten en een gezellige avond gehad. De Duvel is een goede combi van eten en ongedwongen gezelligheid.
De pekingeend met hoisin saus was een aangename verrassing op de kaart.
Wij komen terug!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Echt goed gegeten bij De Duvel. Heerlijke zarzuela, met goede, verse en grote stukken vis. Goed brood bij de Dip & Dive met lekkere humus, tapenade en andere dips. Bediening was attent, op tijd aanwezig en zeker niet opdringerig. Voor een goed gesprek onder het eten is het misschien wat lawaaierig. Het eetniveau is van een goed restaurant, de omgeving is een eetcafé. De prijs/kwaliteit verhouding is perfect.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
1 van onze favorieten is en blijft de Duvel. Het is hier altijd druk en het bruist hier in de goede zin des woord, geen locatie voor een rustig zakelijk gesprek maar wel voor een heerlijk avondje uit.

Vriendelijk personeel en goede service, leuk publiek, oa uitstekende burgers en goede tapas, goede huiswijnen.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Bijzonder leuk eetcafé in De Pijp. Mooie kaart met voldoende keus aan koude en warme lunchgerechten. Koos voor Beefburger XL: alles goed van smaak en met verse ingrediënten. Super! Prima prijs/kwaliteit-verhouding ook. Er hangt een leuke sfeer en de bediening is aardig. Aanrader!
Vanbruggenjeannine .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellige omgeving, lekker eten wat er mooi uitzag.
Vriendelijke bediening, kortom prima.
De bediening kende de iens bonnen niet maar we konden toch gaan zitten en eten.
Uiteindelijk werd onze bon verwerkt met het totaal.

Fvanderkraaij .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Super lekker gegeten bij De Duvel! Het is er heel gezellig leuke sfeer en inrichting. Bediening was gezellig en snel. De carpaccio heb iknog nooit zo lekker gegeten en de hertenbiefstuk was ook heeerlijk! Echte aanrader!
Janvanderwouw .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hebben heerlijk kunnen genieten van de pulled pork aan het einde van de middag na een dagje markt. Erg lekker en goed bereid. Ook het personeel is erg vriendelijk en attent ondanks dat het hele jonge mensen zijn. Decor is prima in orde, de laatste keer dat we er waren was het toe aan een opknapbeurt, dat is inmiddels gebeurd.
LoveFoodDrinks .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Ik ken deze zaak al jaren, woonde vroeger met mijn zusje in een studentenhok in de Jan Steenstraat Altijd met veel plezier gegeten (en in die tijd vooral gedronken). Toendertijd een eetcafe in de positieve zin vh woord, tegenwoordig een heus restaurant met bijbehorende kwaliteit en service. Dit leerde ik uit mijn recente bezoek met mijn vrouw, we wonen niet meer in de stad en het werd tijd om eens te kijken wat er van deze oude favoriet geworden is.

Vooraf namen wij Pulled Pork, zoals t hoort. Helemaal lekker. Hoofd Sukade en eendenbout. Zaten we nog in dezelfde Duvel? Jazeker! Want eten wat weliswaar zo lekker dat je je in een pretentieus restaurant waande, de service was gewoon ouderwets relaxed en kundig (goede kennis wijnen). Wat het ook heel duvel maakte, was dat het vrijdag was en we enorm goed dronken zijn geworden, met een klein danspasje van bar richting uitgang toen het reeds veel te laat was.

Tot snel!

Atse F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Prima bediening. Vriendelijk en attent. Wordt automatisch karafje water bij de (lekkere!) huiswijn neergezet.
Goed eten ook, valt me na meerdere keren op dat de kaart regelmatig wijzigt.
Aanrader in de pijp!
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
1 van de leukste en beste eetcafés die ik ken in Amsterdam. Slecht parkeren in de buurt maar dat nemen we maar voor lief want altijd een feestje hier.

Altijd druk maar even aan de bar wachten is nooit een probleem, zaak is op een heel leuke manier rumoerig en het publiek is divers, van jong tot oud.

Leuke weekmenu's met meer dan goede wijnen, aanrader!
Jolienvanmale .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Gezellige en leuke tent! Personeel is altijd vriendelijk en goed. Het eten is ook altijd lekker! Vooral de carpaccio is een aanrader!
Kamiel D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Het restaurant ligt in een leuke buurt, heeft een leuke kaart en ziet er gezellig uit. Wat erg tegen valt is de akoustiek. Mensen staan aan de bar te wachten of drinken eerst een borrel voor ze aan tafel gaan. Aangezien de bar direct naast het eetgedeelte zit, is het erg rumoerig en kan je elkaar aan tafel moeilijk verstaan. Ondanks het prima eten en de inrichting, zal ik om te eten hier niet meer komen.