De Duivelsberg

Service8,1/10
Decor8,2/10
Petermr . Fijnproever (9 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
met een groep vrienden gegeten. bij het reserveren werd verteld dat het maximum(40 plaatsen) aan reserveringen al bereikt was. wel kwam er een suggestie wanneer er warschijnlijk wel plaats was. bj aankomst bleek er toch al een tafel klaar te staan. De pannekoeken waren goed van smaak, attente bediening. Alleen de tijd tussen de bestelling van de drankjes en het brengen ervan kon korter.
Leuke plek in het bos met een mooi terras (en mooi weer). prima ervaring voor herhaling vatbaar
MonicaMH . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Prachtige plek met een lekker terras! Voor mensen met coeliakie perfect! Pannenkoek werd afgedekt gebracht en zelfs apart bestek dat was ingepakt! Voor het eerst dat ik dit mee maak!
Als de champignons vers waren geweest had ik waarschijnlijk een tien gegeven voor het eten. Nu een 7. De buitenste rand was heel lekker, maar de pannenkoek werd in het midden zompig door het vele vocht van de champignons uit een potje of blikje. Dit viel erg tegen. Jammer want het was een goede, in een aparte pan, gebakken pannenkoek! Een echt lekkere glutenvrije pannenkoek. Ik had extra champignons genomen omdat ik uit ervaring weet dat je meestal niet zoveel champignons krijgt. Nou hier krijg je dus heel veel champignons! Maar ik had er liever wat minder gehad en dan echte. Ik zou het restaurant willen aanraden om te vermelden dat het geen verse champignons zijn. Dan hebben mensen een keuze. En in dat geval had ik zeker iets anders gekozen en had ik waarschijnlijk een hogere score kunnen uitdelen. Mijn tafelgenoten waren wel heel tevreden!! Verder prima service! Een aanrader en voor herhaling vatbaar, maar dan geen champignons meer!
Dank u voor het compliment over de wijze waarop wij met diëten en allergieën omgaan.
dank ook voor de overige opmerkingen, alleen uw opmerkingen over champignons snap ik niet.
Wij gebruiken namelijk verse champignons!
Ralph V. Gastronoom (16 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
De locatie midden in het bos is zeer mooi. Al laat de onverharde weg naar het restaurant toe wat te wensen over. Buiten op het terrein van het pannenkoekenhuis staat een speeltuin, ideaal voor kinderen. De pannenkoeken zijn van goede kwaliteit, ze zijn rijkelijk belegd met diverse ingrediënten. De bediening kwam bij ontvangst wat chaotisch over, dat zal door de drukte zijn geweest. Wel zat er veel tijd tussen de levering van de nagerechten. Zo kreeg de ene helft van ons gezelschap hun dessert al, terwijl de andere helft nog voor een periode kon wachten.
Jeroen V. Gastronoom (65 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Prima pannekoeken restaurant met gewoon een goede keuze aan pannekoeken.
Wel een erg drukke plek in het weekend en dan zit je in het restaurant redelijk dicht op elkaar.
Mooie locatie in Berg & Dal en prima spot om met kinderen te gaan eten.
GuusD . Gastronoom (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Zoals een pannenkoekenhuis moet zijn. Prachtige ligging in een heerlijk en mooi wandelgebied. De ambachtelijke pannenkoeken zijn heel smakelijk en altijd lekker gaar ongeacht de beslagkeuze en de gekozen ingrediënten. De service is vriendelijk, snel en netjes. Fijne break tijdens of na een wandeling.
Suzanne K. Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
De Duivelsberg heeft de lekkerste pannenkoeken die ik ken, naast het Hoogstraatje in Nijmegen centrum dan, maar dat is naar ik aanneem van dezelfde eigenaar. Toch kom ik liever bij de Duivelsberg door de prachtige locatie. Er zijn mogelijkheden voor korte en langere wandelingen, zodat je daarna echt een pannenkoek verdient! Het personeel is vriendelijk en het decor knus. Het is regelmatig erg druk maar zelfs dan hoef je nooit te lang op je pannenkoek te wachten.
Tineke H. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Pannenkoekrestaurant De Duivelsberg is door ons gezin al jaren bezocht. Ook al met mijn ouders en familie. Of we er nu kwamen voor een lekkere kop koffie, warme chocomel of in de winter, na een gezellige boswandeling over de "rode route", altijd een warm welkom en gezellig. toen met de gezellige rood geblokte tafelkleedjes en de strooppot op tafel.....die ff uitgeprobeerd moest worden....sorry voor de plakkerige kopjes....hihi. en niet te vergeten de heerlijke erwtensoep met dito spek en roggebrood.
Kan nog wel even doorgaan, maar kortom een super gezellig restaurant met juiste sfeer door de jaren heen aangepast, maar het blijft een aanrader !!!!!!!!!!!
tot gauw !!!!!!!!!!!!!
Jolanda M. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Prachtige plek in het bos, vanaf de doorgaande weg, bospad op, boven op de berg bevindt zich het restaurant, mooie omgeving, vlakbij prachtig uitzicht op Duitsland, heerlijk gegeten, lekkere knapperige pannenkoeken, vriendelijke bediening.Voor herhaling vatbaar.
Jake M. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
In 1 woord: WAUW! zonder verwachtingen heengereden, al voor we aankwamen bij het restaurant waren we al onder de indruk van de omgeving. Zo mooi! Ondanks dat het vol was verder we vriendelijk opgewacht en aangesproken. Na een mooie (!!!) wandeling was er een tafel vrij. een hartige pannekoek vooraf en een zoete gedeeld als toetsje. Beide smaakte overheelijk en waren voor ons verbazingwekkend genoeg ook lekker knapperig! Niet twijfelen en gewoon heengaan, wij komen hier zeker terug! Prachtlocatie.
Olga K. Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wat is er mooier dan op een zwoele zomeravond vertoeven op de sprookjesachtige Duivelsberg om daar een pannenkoek te eten (en aansluitend een zonsondergangwandeling te maken)? Weinig!
Uiteraard was het er druk, maar er was nog genoeg plek om lekker op het terras te zitten, met uitzicht op de nog steeds druk bezochte speeltuin. Gastvrije ontvangst. Allebei vooraf een kop verse muntthee gedronken, die wat mij betreft ietsjes heter gekund had.
Mijn vriend bestelde een spekpannenkoek met ui die hij erg lekker vond (uitgebreid maakte hij gebruik van de royale pot stroop op tafel) en ik 'n Opschepper, veggie specialiteitenpannenkoek met spinazie, ui, gedroogde tomaatjes en oregano. Heerlijk! Alles werd razendsnel verzorgd ondanks de behoorlijke drukte, inclusief het betalen van de zeer redelijke rekening.
Overigens is de omgeving adembenemend en vlakbij het restaurant beginnen meerdere wandelroutes. Wij namen de gele wandeling van 2 kilometer. Wij gaan er snel wéér wandelen en dan zullen we een pannenkoek aansluitend of vooraf zéker niet versmaden!
Anne V. Gastronoom (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Op deze toplocatie en kinderhemel is het zeer goed vertoeven! De speeltuin/klimbomen vond ik als kind fantastisch en nu kom ik er nog altijd terug voor een heerlijke pannenkoek na een wandeling door het mooie gebied. Mijn favoriet in het knusse en gezellige boerderijtje blijft de geflambeerde pannenkoek met boerenjongens!
Bart V. Gastronoom (71 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Na een (deel) van de wandeling hier geland voor een lunch. We konden buiten zitten en ze kwamen vlot vragen of we wilden drinken. Toen de drankjes kwamen gelijk het eten besteld. Een pannekoek rozijn,noot, brie en honing en een banaan met ijs en slagroom. Deze waren goed klaar gemaakt en groot genoeg als lunch. Het ijs was softijs en een flinke toef! Goede kwaliteit - prijs verhouding. Voor de kinderen is er een goede speeltuin en keuze uit diverse kinderpannekoeken!
GeKam . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Via e-mail twee dagen van tevoren gereserveerd voor 7 personen en vanwege het mooie weer een plaatsje buiten. Dit werd ook netjes bevestigd. Echter bij aankomst stond er geen tafel klaar en werd er verwezen naar een tafel buiten met 5 stoelen. Naar wie waarschijnlijk de eigenaar is zegde ons toe direct twee stoelen te regelen. Na even gewacht te hebben geen eigenaar of andere medewerker en geen twee stoelen. Dan maar zelf regelen. Al snel werden de drankjes opgenomen en kregen we welgeteld twee, ja twee, menukaarten. En dat voor zeven personen. In geen velden of wegen bedienend personeel te zijn dan maar naar binnen om een paar menukaarten te halen. Hier lagen er plenty. Ondanks dit alles was, waar het eigenlijk om te doen is, de pannen van een goede kwaliteit. Maar of we hier nog een keer terugkomen zet ik mijn vraagtekens bij. Service, vriendelijkheid en kwaliteit zorgen ervoor dat een restaurant een voldoende krijgt. Deze keert blijft het onder een zes.
1 juli viel in de periode (extreem) zomers weer. In die dagen zate er nagenoeg niemand binnen. Daarom kan ik uw opmerkingen m.b.t. de zichtbaarheid van de bediening niet helemaal plaatsen.
Maar het is duidelijk dat het geboden serviceniveau veel te laag was bij de verzorging van uw tafel.
En ik kan u verzekeren dat dat normaal op een heel ander niveau ligt (zie ook andere recensies)
Onze excuses!
De-Vrolijke-Eter . Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Ze hebben hier de heerlijkste pannenkoeken van Nederland, wat ons betreft. Na een stevige wandeling in het prachtige bosgebied bij Berg en Dal en Groesbeek, is het een mooie afsluiter om hier een pannenkoek te gaan eten. Het is prachtig gelegen op de befaamde Duivelsberg. Het ziet er heel pittoresk uit; een mooi (deels oud) boerderijtje met luikjes gelegen in de bossen met een groot bestraat terras en een terras op de glooiende heuvel. Er is ruim voldoende speelgelegenheid voor kinderen. En ook aan de honden is gedacht. Bij de ingang staan de waterbakken al voor ze klaar. Ondanks het feit dat we op een drukke zondag daar waren, was het personeel heel vriendelijk en geduldig. Voor de gasten, die liever iets anders willen eten dan een pannenkoek, is er ook nog voldoende keuze.
Angela V. Gastronoom (25 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Door familie na een ziekenhuisbezoek verrast met een bezoek aan de Duivelsberg. Dit pannenkoekenhuis stond nog op mijn verlanglijstje! Wat een heerlijke locatie midden in de prachtige natuur. Jammer genoeg was er geen tijd om daar van te genieten en was het nog iets te fris om buiten te eten. Van binnen een echt ouderwets pannenkoekenhuis! Je snuift de geschiedenis en gelukkig konden we nog een plekje krijgen in de wat lichtere serre. Binnen is het namelijk wel echt heel erg donker en voor de wat ouderen zie je zo moeilijk wat je aan het eten bent. De bediende was een vriendelijke dame die ons keurig heeft verzorgd! Zoals altijd een pannenkoek kaas, spek en ananas gekozen. En jeetje wat was deze lekker! Op het eerste gezicht oogde het wat klein maar, waar zoveel andere pannenkoekenhuizen tekort schieten in de garnering, was deze pannenkoek rijk gevuld!! Meerdere schijven ananas, overal zat een goede laag spek en een royale kaaslaag. Verrukkelijk en precies zoals je het wilt!! De rand was ook heerlijk knapperig, echt top! Mijn familie kozen alle 3 voor een hartige pannenkoek met oa spek, ui en salami. Ook zij hebben ervan genoten! Tip: ook de poedersuiker mag standaard op tafel! Had mijn halve pannenkoek al op voor ik de dame wist te bereiken voor wat poedersuiker.. Dit hoort er ook gewoon bij! Ik weet in ieder geval waar ik na mijn volgende ziekenhuisbezoek weer ga eten!
Truron . Fijnproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Net heerlijk gegeten op het terras. Geweldige entourage. De huiswijn qua prijs/kwaliteit prima. Leuke en vriendelijke vlotte bediening. De pannenkoeken(kaas/champignons en zalm met kruidenboter) zeer rijkelijk bedeeld en heel goed gebakken. Voor herhaling is dit pannenkoekhuis vatbaar. Prachtige omgeving! De toiletten tip top schoon!!!!
Sasja-v . Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gisteren neergestreken bij de duivelsberg tijdens een wandeling door dit schitterende gebied. De ligging is geweldig. We hadden mooi weer en konden heerlijk buiten zitten en de kinderen konden in de mooie speeltuin spelen. Bediening was vriendelijk maar hadden het ook heel druk zodat het even duurde voordat we het eten konden bestellen. Gelukkig hadden we wel al onze drankjes dus was geen probleem. De kinderen hadden tosti's en een kinderpannenkoek. Zelf had ik broodje geitenkaas wat een beetje teleurstellend was omdat het smaakte alsof het plakjes vanuit de fabriek waren en niet zoals ik vanuit andere restaurants gewend ben verse geitenkaas. De andere genoten van een hartige pannenkoek. Al met al met mooi weer toplocatie. Qua eten okay maar niet geweldig.
Ik begrijp uw reactie op de geitenkaas. Ter verduidelijking hebben we juist een afbeelding in de menukaart opgenomen maar blijkbaar zijn we daar niet helemaal in geslaagd.
Rob V. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Dit pannenkoekenhuis was vroeger een topper, toen werden de pannenkoeken blijkbaar nog in een gewone pan gebakken. De pannenkoeken zijn niet goed gaar, het deeg is niet gaar en papperig, de kaas is niet lekker knapperig maar drijft over de pannenkoek heen. Toen wij reclameerden werden we toegesproken door de eigenaar dat er nooit iets veranderd was in de receptuur, nee maar duidelijk wel in de bereidingswijze. Vroeger (ik kwam er als kleine jongen vaak) bakte ze nog echt in een pan, nu met een bakmachine wat heel erg ten koste van de kwaliteit gaat! Heel jammer dit was ooit het beste pannekoekenrestaurant van de hele wereld, nu alleen nog van de Duivelsberg..........................kortom hoop dat jullie iets met de kritiek doen en er weer iets van maken, misschien kom ik dan ooit weer teug, maar voorlopig even niet meer!
Toch jammer dat ik u niet heb kunnen overtuigen. Ondanks het drukke moment heb ik uitgebreid met u gesproken. Wij werken al ruim 50 jaar met pannen (géén machine) en wij maken de kaaspannenkoeken nog op precies dezelfde manier als toen u en ik klein waren.
En dat blijven we doen!
Maro01 . Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
We kwamen met een groupon bon. We hebben prima pannenkoeken gegeten. Opvallend was dat de lactosevrije pannenkoek zeer zorgvuldig geserveerd werd (zelfs apart bestek).

Het is een gezellige en drukke tent in Oud Hollandse sfeer.
Dank voor uw recensie.
Uw opmerking m.b.t. omgang met diëten en voedselallergieën herken ik. Daar wordt bij ons veel aandacht aan besteed.
Wij werken nooit met Groupon, dus dat deel van uw reactie kan ik niet plaatsen.
Wellicht was het een andere actie (samenwerking met lokale plus-supermarkt?).
Jvernooij . Gastronoom (34 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Dit keer gereserveerd. De ronde tafel, was nog even onduidelijk of we deze tafel konden krijgen. In het restaurant was deze tafel voor ons vrij gehouden. Heerlijke gluhwhein en lekker voorgerecht genomen, soep met vers afgebakken brood. Pannenkoeken zijn er smaakvol en goed belegd. De salade erbij genomen waar ook werk van is gemaakt, grote mand brood erbij. Bediening erg vriendelijk en met kerst is het restaurant altijd leuk versierd.