De Duinerij

6,9
Duur
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na een heerlijke strandwandeling, ben ik met mijn man op aanraden van mijn schoonzus hier geweest. De bediening was zeer gastvrij en vriendelijk. Ze wilden je overal in tegemoetkomen. Omdat ik niet tegen melkproducten kan en vegetarisch ben, bestelde ik een burrito zonder de kaas. Bleek dat dat nu juist het ingrediënt was, waar het gerecht het zo van moest hebben, want het was gewoon niet lekker, ver onder de maat. De rijst, die bestond uit wat droge basmati waar verder alleen een emmer paprikapoeder doorheen zat, smaakte vreselijk zout en de bonen waren droog. De kok was het ermee eens dat de rijst veel te zout was, zodat ik nieuwe rijst kreeg, maar al met al nog steeds die veel te overheersende paprikapoeder. De guacamole was lekker en omdat ik die op mijn burrito smeerde was het nog enigszins te eten. De groenten in de burrito waren dan weer erg flauw en er was niets gedaan om het vlees te compenseren. Het was gewoon een kwestie van "weglaten" waar je als klant nog wel het volle bedrag van 16,95 voor moest betalen. De opmaak was ook vreselijk! Dit gerecht kan echt zoveel malen beter smaken en gepresenteerd worden. Het was niet professioneel. En het spijt me om het te moeten zeggen: maar ik had het zelf toch echt vele malen lekkerder kunnen bereiden en mijn moeder en anderen ook. Dit leek wel door zo'n Hollands huisvrouwtje dat niet kan koken, behalve met pakjes, te zijn bereid. En van een lief Hollands huisvrouwtje kan ik het hebben, en zeg ik : bedankt voor de moeite. Maar nu zeg ik: Jammer, en zonde van mijn geld. De chef was erg sportief en kwam nog even naar onze tafel, we kregen nog een lekkere kop koffie van de zaak toe. Dat was erg vriendelijk. Maar haar argument dat het aan de kaas lag, was niet terecht. Ook de kaas had die rijst en bonen niet naar een ander level getild. Dit adres is goed om een kopje koffie en een broodje te nemen, maar verwacht verder geen hoogstaande gerechten. Neem een pannenkoek. Kan weinig aan fout gaan.
Marianne02 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Waardeloos! Helaas hadden we trek anders hadden onze drie broodjes linearecra retour keuken gegaan. Zo vreselijk onprofessioneel en weinig. Gast 1 had broodje met appel en geitenkaas, maar zo grof op broodje gepleurd zag er niet uit. Alles geserveerd op geroosterd brood, zo bij gast 2. Een broodje gezond op geroosterd brood?.. Oud brood wellicht? Alleen de kroketten van gast 3 waren redelijk, beide geserveerd op klef wit casino! Vreselijk jaren 80 restaurant! In godsnaam ga met uw tijd mee en neem een echte kok in dienst svp!
Sharida1991 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vorige week bij De Duinerij binnen gelopen. We waren met 18 personen (familie uitje) en doorweekt van de regen. Desondanks werden we hartelijk ontvangen en naar een plekje begeleidt bij de open haard. Na enkele minuten waren we allemaal voorzien van een heerlijke warme kop chocomel met slagroom! Nadat we heerlijk bij de open haard waren opgewarmd toch ook maar voor een lunch gegaan. Broodjes werden vers gebakken in de oven, ruim belegd en zonder al te lang wachten geserveerd. Gratis Wifi, gezellige sfeer en zorgzaam personeel. Wij komen zeker nog eens terug!
Carola N.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Na een prachtige stranddag konden we zonder reservering met negen personen terecht bij de Duinerij. Een groot terras en een grote binnenruimte met veel gasten. De bediening had het dan ook heel druk, maar was vriendelijk en vlot, echt prettig.

We hadden voornamelijk kleine pizza, lekker maar niet echt bijzonder. Wel erg vriendelijk geprijsd, dus al met al heel oké. De hamburger voor zoon was in vergelijking megagroot.

Het decor vond ik passend voor een strandtent, de glas in loodramen een opvallende aanwinst. Leuk en betaalbaar restaurant om met kinderen heen te gaan.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Bij de Duinerij komen we ' s winters altijd wel een keer voor een eenvoudige maaltijd. Soms is het er rustig, soms erg lawaaierig en meestal is het goed toeven. Regelmatig verandert men iets aan de inrichting om up to date te blijven. Heel goed. Bediening is heel attent. Pannenkoeken zijn goed. Ook de Mexicaanse tortilla's zijn de moeite waard. Huiswijn is matig.
Dicksche .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij komen al jaren bij de Duinerij. Na een mindere periode enkele jaren geleden, is het weer bij elk bezoek aan Bergen aan Zee onze favoriete 'pleisterplaats'. Voor een kop koffie, koude witte wijn of een kleine of grotere maaltijd. Liefst buiten op het bezellige terras, maar ook binnen is het smaakvol ingericht. Ze hebben een kaart met een zeer uitgebreide keuze tegen heel redelijke prijzen en - behalve misschien als op een piekdag waar de keuken zijn grenzen ervaart - altijd een snelle en plezierige bediening. Pizza's is niet hun sterkste punt (hoewel ook beter geworden), maar voor de rest degelijk en smakelijk met naast de gebruikelijke gerechten ook een ruime keuze Mexicaans (vaak onze favoriet), naast de voor ons nostalgische kipsaté en af en toe een pannenkoek. Zonder meer graag aanbevolen.
Noorb123 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heb hier gister avond met het hele gezin gegeten. Helaas was de pizzabodem bol en erg slap ( gewoon te koud afgebakken) , de sliptongen hadden een raar smaakje en de enchilada was veelste zout en het leek net alsof alles op een bord gekwakt was. Ik kan begrijpen dat het na een mooie dag op het strand erg druk is, maar ik vind dat er dan een betere planning moet zijn. Wij hebben namelijk anderhalf uur op ons eten moeten wachten en pas na een uur werd er toch nog maar gevraagd of we wat wouden drinken bij het eten. Erg jammer dit. Kom hier ook niet meer terug.
Lisavdop .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Gezellig restaurant! Heerlijk om nog even een hapje te eten na een heerlijke strandwandeling. Prima eten voor een prima prijs. Ook voor de kinderen genoeg keuze. Goede bediening! Zeker een aanrader!
Annemieke71 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Altijd een gezellige sfeer en constante kwaliteit bij de Duinerij. Het personeel is vriendelijk en je wordt vlot bediend. De kaart is uitgebreid, voor ieder wat wils. Kwaliteit van het eten is op eetcafe niveau, lekker zonder pretentie. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Een strandwandeling maakt hongerig. Dus even wat gegeten bij de duinerij. Hamburger met frietjes en salade en een melanzane alla parmigiana. Niet zoals in Italie maar evengoed lekker. Prijs kwaliteit is ok. Vriendelijke, niet zo ervaren bediening. Decor wat gedateerd.
Iens.nl .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Nog niet zo lang geleden( om eerlijk te zijn weet ik niet meer de exacte datum) op een mooie zomer dag gegeten bij de Duidenrij in Bergen.
Ik kom hier al jaren en ik wist al dat het niet heel erg culinair is (oneerbiedig gezegd is het een beetje tot een vreetschuur verworden de laatste jaren), maar de bediening is meestal vlot en het is betaalbaar dus heb me toch laten verleiden om hier een hapje te gaan eten. Dat hadden we beter niet kunnen doen!
Ik had een pizza margarita besteld, in de gedachte dat is zo basic daar kan nooit iets mis mee gaan. Dus wel. Ik kreeg een totaal verbrande pizza voorgeschoteld. De kaas was zo hard verbrand dat het een hele dikke keiharde half zwarte plak op de pizza had gevormd. Ik heb mijn ongenoegen hierover uitgesproken tegen de bediening, die heel vriendelijk zonder er al te veel woorden over vuil te maken de pizza terug nam en voor een nieuwe pizza zou gaan zorgen. Vrij snel kwam ze ook met een nieuwe pizza terug….die net zo verbrand was als de vorige. Totaal verbaasd attendeerde ik de serveerster hierop. Waarna er een interessante dialoog ontstond: “Zo zijn onze pizza’s nou een keer” ”Kan het kloppen dat ik op mijn pizza een hele dikke plakkaat van Hollandse gele kaas zie liggen?” “ ja dat klopt mevrouw” “pizza margarita is toch met mozzarella? (en over de ontbrekende basilicum zal ik maar helemaal niet beginnen) en niet met Hollandse kaas?” “Luister wij maken onze pizza’s al jaren met Hollandse kaas en er heeft nog nooit iemand over geklaagd” “En kan het zijn dat jullie die Hollandse kaas dan onder de gril leggen of zo? Want hij is zo knisperig als chips en zo zwart als aarde?” “ ik weet het niet want ik sta niet in de keuken maar deze pizza hoort zo” …en dat was het dan…

Mijn tafel genoot had iets Mexicaans. Hier waren wij net zo over te spreken als over de pizza. Het was vast een authentiek origineel recept van een hele hele arme boeren Mexicaanse familie met Nederlandse roots. ….

Zover voor het eten en de bediening. Aan het decor is al jaren niks veranderd en is basic maar inspiratiloos….maar omdat je als je op het terras zit zo mooi over de zee kan uitkijken krijgt, ondanks dat, dat niet echt een verdienste is van de Duinerij, het decor toch nog een voldoende…
Volgende keer gaan wij gewoon weer op het strand eten bij een van de andere strand tenten...

Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Wat is het hier prettig zitten na een dagje strand. Heerlijk op het terras in de zon, fijn. De bediening is netjes en de Guacamole en kruidenboter zijn prima. Een tafelgenoot was verrast door de smaakvolle roerbakkip met noedels. Prima ple om even na te sudderen.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Wij hebben onze bruiloft bij De Duinerij/Duinhuis geviert. Het is een super locatie met uitzicht op zee/zonsondergang. Het personeel is heel klantvriendelijk, aardig en denkt ook echt met je mee. Het eten/bbq buffet en de drankjes worden heel goed naar je wensen verzorgd met heerlijke creativiteit van de kok. Al met al is De Duinerij/Duinhuis een echte aanrader voor jong en oud die van Genieten houd! Toppertje!
Rico S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Service was prima, twee kinderstoelen was geen probleem.
Ook het opwarmen van zelf meegebrachte hapjes voor de dreumes en baby waren geen enkele moeite.
Het voorgerecht nachos is geen aanrader, veel te veel kaas, de nacho zelf waren daardoor volledig slap geworden.
De sparenribs, het leek wel of ze waren opgewarmd?ze waren in ieder geval niet echt warm tijdens het opdienen, ze waren wel lekker gekruid, niet 'te', precies goed. Iemand anders had zalm, dit was goed van smaak.
Nagerecht espresso en koffie en dame blanche waren goed.
Bas321 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Een restaurant in de categorie: Lange halen, snel thuis.

Het eten (burrito) was op zich wel ok, maar wel vreselijk vet en verzadigd. De vloer en wanden waren rabberig. Er was te weinig personeel waardoor personeel op een onpersoonlijke manier het hele restaurant door renden. Ik werd er erg zenuwachtig van. Nee, eens maar nooooit meer.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Door wisselende recensies getwijfeld over bezoek. We komen binnen in een smaakvol ingericht restaurant. Bediening vriendelijk maar wel wat afgemeten. Uitstekende Malbec rode wijn; karaf leidingwater geen probleem. Gekozen hoofdgerecht (runderhaas) geserveerd met smaakvolle kant en klaar saus en -garnituur; wel smaakvol. Prijzen alleszins redelijk. Prima locatie voor smaakvol en betaalbaar eten.
Han T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
In de achterliggende jaren is 'r heel wat gesteggel rondom dit adres en velen hebben daarbij verloren. Wij waren nieuwsgierig naar de huidige stand van zaken. 'n Eenvoudige lunch; stokbrood met pesto en kruidenboter, erwten- en vissoep, 2 kroketten/bruinbrood en 'n salade nicoise. Eigenlijk niks bijzonders, zou je zeggen. Klopt, maar dan toch 'n recensie? Juist omdat het ons opviel dat er zeer nadrukkelijk aandacht werd besteed aan Smaak, dus gewoon Lekker. En, ook belangrijk, 'n heel vriendelijke serveerster. Dubbel goed dus, vandaar ons blijk van genoegen.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
In deze zaak kom ik al sinds 1974, toen nogTrianon, nu na vele jaren in 2012 leg ik er in alle seizoenen regelmatig aan voor hapje en drankje, Cees, Yvonne, Rebecca en crew doen een goede job, schoon, efficient en vriendelijk, mijn stek aan het strand in Mons a Mer.

Henk G. van den Berg. Alkmaar.
Elisah123 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Leuke plek, slechte bediening, na het eten borden op geruimt en kwamen niet weer, na vaak ons voorbij lopen, lege glazen, en wouden graag nog een dessert, maar geen actie van de bediening. Dus we zijn maar vertrokken.
Sunny79 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Slechte bediening, vooral ongeinteresseerd en slecht op de hoogte van de kaart. Gerechten die uitgevraagd werden, kwamen nooit. Eten (mexicaanse gerechten voor ons) weinig bijzonder. Bij afscheid nog geen gedag van personeel, noch van eigenaar die de krant interessanter vond. Geen aanrader!