De Drie Graefjes (Rokin)

Rokin 128 1012 LC Amsterdam Nederland Kaart
31-206254575

Meer informatie over restaurant De Drie Graefjes (Rokin)

6,6
Erg duur
Lang
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een high tea gedaan met twee vriendinnen, er waren niet genoeg dingen op rafel om met zijn drieeen te delen. Van heel veel dingen waren er maar een stuk, hoe kan je een cupcake delen door drie mensen. Als je met meer ben vind ik dat er meer op tafel mag leggen en niet hetzelfde als je met twee bent.En qua prijsverhouding veel te duur met wat je krijgt, plus onbeperkt thee was maar twee keer bijvullen, voor de rest stind het lege thhepot al half uur op tafel iedereen liep langs helaas werd er niet gevraagd of het nog bijgevuld moest worden. Voor €23 pp kan Je in een all you can eat restaurant vol zitten. Maar hier krijg je maar 3 stukjes brood.
Sarah N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op een warme dag wil je hier niet een stuk taart halen kan ik je zeggen. Hoog waarschijnlijk komt het dan uit de koelkast... Verder eet ik hier altijd graag en bevalt het ook altijd zeer goed! Service is altijd aardig maar niet vlot. Ik vind dit niet heel storend want ik ga hier immers lunchen en hoef ook niet binnen een uur weg.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met 5 vriendinnen de High Tea gedaan. Qua locatie is het prima en de bediening zal ook best haar best doen (het was nogal druk). Maar het lijkt ons zoveel handiger dat als je voor 5 personen hebt gereserveerd dat er dan ook van alle dingen 5 stuks zijn, of in elk geval handig deelbare porties. Nu hadden wij van veel taartjes 1 punt en da's best onhandig delen. De worteltaart was qua smaak goed, maar hij was niet gaar. Dat hoort dus gewoon niet. Verder was er 1 cupcake (voor 5 personen dus...) die volgens mij gewoon de wolkencake van dr. Oetker was....maar dan droger. Echt niet lekker. De Red Velvet cake was erg droog, maar de topping was mega vet, dat was weer het andere uiterste. Ook vonden wij de keuze in thee nou niet echt spectaculair.

Kortom, we hebben best een leuke 1,5 uur gehad, maar ik kom er niet meer terug.
Gersom S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wij hebben vandaag gegeten bij de drie graefjes in Amsterdam bij de Rokin, en het duurde 5 minuten om de menukaart te krijgen. Vervolgens duurde het ook 10 minuten om te bestellen bij een van de serveersters. Na 15 minuten wachten riep ik een van de serveersters om te vragen waar onze bestelling bleef. En toen ging ze pas erachteraan.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voor wie van hartig en zoet houdt, is de Drie Graefjes midden op het Rokin een lekker adres. Een hip zaakje in een oud pandje waar het gezellig genieten is. Zij had me al eens meegenomen voor een stukje taart en koffie, maar voor mijn verjaardag kreeg ik een lieve creatieve, zelfgemaakte voucher van mijn dochter om hier samen lekker te gaan genieten. Ik werd verrast met een high tea, zo heerlijk! Een aantal originele hartigheden inclusief een smakelijk soepje kwamen langs. Dat was een veelbelovende start en niet te vergeten natuurlijk, een enorme, mooi gedecoreerde pot met thee. Met ruime keus uit diverse theesoorten, veel van mijn favoriete merk Dilmah…
En toen het zoete gedeelte: teveel om op te noemen en alles lekker vers en zoet natuurlijk. Met als klap op de vuurpijl een punt van de taart van de maand Raspberry en hun alom bekende Red Velvet, één enorme punt om samen te delen. En dan te bedenken dat alles echt homemade is, tot en met de clotted cream aan toe.
We hadden 2 uurtjes van prima genieten hier met een vriendelijke bediening, dus genoeg redenen om nog eens terug komen! Die ‘graefjes’ hebben het goed voor elkaar daar. Ik wil nog wel als kleine tip meegeven om het toilet, dat op de 1e verdieping gelegen is, ook zoveel aandacht te geven als de gasten: een iets frissere handdoek (hij was al aardig nat om 12 uur ’s ochtends) èn een werkende luchtverfrisser. Daarom jammer genoeg voor de service een puntje minder: helaas een 7-tje. Als dat nog goed komt, is het voor de zoetekauwers/genieters helemaal voor elkaar…
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Afgelopen week met drie personen een high tea gedaan. De High Tea was verrukkelijk maar heel erg veel. Wij hadden alleen de zoete high tea gedaan. Het was erg veel maar mochten wat over was meenemen. Er waren twee meisjes in de bediening, eentje daarvan was erg leuk de ander had geen aandacht voor haar gasten en vergat alle bestellingen.
De taarten zijn prachtig en het is een leuk tentje!
Tinavv .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Afgelopen zondag had ik samen met een paar vriendinnen een high tea gereserveerd. We waren in de eerste instantie het verkeerde filiaal ingelopen, maar we werden vriendelijk naar het pand ernaast gestuurd. Daar kwamen we binnen in een mooie bakkerij waar het super lekker naar verse taarten rook (ook leuk dat je bij zo de bakkerij in kunt kijken waar alle taarten gebakken worden). Boven was een leuke tafel voor ons gedekt en kwam er een aardig meisje ons helpen. Na thee en uitleg te hebben gekregen werd al redelijk snel onze eerste gang geserveerd. Heerlijke broodjes, quiches en zelfs een soepje. Daarna kwam onze volgende gang met super lekkere scones en taart en cupcakes en veel te veel lekkers. Gelukkig konden we de restanten meenemen en kregen we een mooie tas erbij. Kortom, super ervaring!
Fleur91 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vorige week geluncht met een heerlijke maaltijdsalade en een taartje toe! De salade was meer dan genoeg, met quinoa en gorgonzola, heerlijke combi! Ze gaan goed mee met de gezonde vraag van nu. Werd gebracht door een vriendelijke dame. Service was top!
Daarna met mijn vriendin nog een taartje gedeeld. Taartje van de maand. Cheesecake met framboos. Heerlijk! Was een royaal stuk dus genoeg voor ons beiden na de lunch. Cappuccino was ook van goede kwaliteit, ik houd altijd van een lekkere cappuccino en deze was heel goed gemaakt! Ik vond de sfeer fijn en ondanks dat het druk was werd ik zeer vriendelijk behandeld door de bediening. Ik kom zeker weer terug om een ander taartje te proeven!
Romijntje .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Erg sfeervol en vol Amerikaanse lekkernijen. Lekkere grote zoete porties! Red velvet is echt heerlijk, wel heel anders dan in de VS waar ik m alleen ken als red velvet cheescake bij de cheescakefactory, hier mist de cheese zegmaar, maar hij heet hier ook red velvetcake. Dus dat was even wennen, maar erg lekker! Ook de hummingbird was geweldig! Bediening erg vriendelijk en aardig. Service redelijk snel als je kijkt naar de drukte. Een recensie hieronder staat dat er na 5 minuten nog geen kaart werd gegeven, die is denk ik fastfood gewend. Na 5 minuten zitten wij net en zijn we nog in gesprek. Ze hebben een grote kaart maar wij hebben alleen de cakes genomen met heerlijke latte.
Mdl89 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Taartjes gegeten ter gelegenheid van de verjaring van een van de personen in het gezelschap. Enorm veel keus, wat erg fijn is als je geen chocoladeliefhebber bent en niet per se appeltaart wilt bestellen. We namen alle vier een andere taart/cake (red velvet, lemon pie, cheesecake en carrotcake) en het smaakte erg goed. De taartenpunten zagen er echt prachtig uit. We hebben boven gezeten en het was vrij druk. Daardoor duurde het wat langer dan gewenst voordat de koffie en taart (wel netjes tegelijk geserveerd) werden gebracht. De porties zijn echt groot en ik zou daarom aanraden om een taart met z'n tweetjes te delen, want wij zaten alle vier na onze 'eigen' taart echt bomvol.
Does1976 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met vier personen een high tea gehad op de locatie Rokin. De service was redelijk goed, hoewel er boven maar 1 persoon bediening was, terwijl het toch vol zat.

De high tea zelf was qua hoeveelheid meer dan genoeg. De kwaliteit liet heel erg te wensen over. Het soepje vooraf was ok, maar overduidelijk niet zelfgemaakt. Vervolgens kwamen de hartige hapjes. Dit waren geroosterde plakjes stokbrood met diverse beleg. Wat het precies allemaal was, was nogal onduidelijk en het smaakte allemaal bijna hetzelfde. Vervolgens de zoete hapjes. Hier had ik me erg op verheugd omdat de recencies erg goed waren. Maar wat blijkt, als je zelf enig verstand van bakken hebt, dan is het overduidelijk dat dit alles ver onder de maat is qua smaak en textuur. Alles is droog en smaakt hetzelfde. Als je voor veel gaat, dan is het wel een aanrader. Als je voor ook nog lekkere smaak gaat, dan zou ik niet De Drie Graefjes aanraden. Jammer.
AadKam .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vanmorgen 2 taarten bij de 3 graefjes gekocht voor een feestje. Wij hebben er vaker taarten gekocht en altijd lekker geweest. Vandaag was dat echter anders! De red velvet cake was nog bruin van binnen en was droog van smaak alsof hij al een paar dagen oud was. Bij de carrot cake was dat precies het zelfde. De randen van de cake waren zwart aangebrand en taart proefde droog en smeuig zoals wij dat gewend waren.
Wij hebben ze gebeld en na onze uitleg, werd ons verteld dat wij eind van de dag langs mochten gaan om ze te ruilen voor vers gebakken taarten. Dat klonk heel aardig, maar toen we daar eenmaal waren was die aardigheid heel ver te zoeken.
De medewerkster pakte de taarten uit en wilde de taarten checken. Over de red velvet zei ze gelijk dat we gelijk hebben en ze deze zal vervangen en door alleen te kijken naar de andere taart zei ze gelijk dat die goed is en niks mee aan de hand was. Ze zei dat al hun producten altijd hoog van kwaliteit en vers zijn en alleen al daarom mijn bevinding niet klopt. Toen ik vervolgens zei hoe het dan kan dat de red velvet ook volgens haar niet voldeed, begon ze om het verhaal heen te draaien en ontkende ze wat ze zei.
Het werd vervolgens een onsmakelijk welles nietes discussie en dat ik mijn geld niet terug zou krijgen en dat ik ook geen nieuwe er voor in de plaats zou krijgen.

Haar manager of eigenaresse kwam er bij en sneerde meteen ons kant op dat zei het met haar collega eens zonder 1 blik aan de taarten te gunnen. Ze was duidelijk boos en wilde ons niet als klant meer. Ze greep snel naar de kassa om ons ons geld terug te geven zonder verder toelichting of excuses.

Ze hadden het veel beter kunnen oplossen en dan hadden ze mij nog als klant gehouden.
Ik zal er nooit meer wat kopen.
Nicoline V.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Afgelopen maandag geluncht. Salade was een halve zak kant en klare sla in een bak gesmeten, onrijpe avocado en tomaten. Opmerking over tegen de bediening gemaakt, kreeg het bord daarna terug uit de keuken met groenten uit een pot (?!) als vervanging. En dat voor 12,50 euro, schande. Touristenprijzen en -service. Zogenaamde club sandwich, zelfde verhaal, zonder liefde bereid, boterhammen waren niet eens geroosterd. Ik kom hier niet meer.
LynnvdMeer .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Als ik in het centrum van Amsterdam ben, breng ik eigenlijk altijd een bezoekje aan de drie Graefjes. De red velvet taart is mijn absolute favoriet: hier mag je me ’s nachts zeker voor wakker maken! Maar ook de carrot cake wil ik iedereen aanraden. Hoewel de kwaliteit van de taartjes geweldig is, ziet het restaurant zelf er niet heel bijzonder uit. Maar wat mij betreft is dat ook niet noodzakelijk. De gerechten worden, naar mijn mening, altijd in de juiste porties geserveerd. Zijn de porties toch iets te groot? Dan kun je het overgebleven deel, in een doggy bag, mee naar huis nemen. Wat ik daarnaast een goed teken vind is dat het restaurant altijd vol zit, op welk moment je ook binnenloopt. Is er even geen plek? Blijf dan absoluut wachten, het is het namelijk meer dan waard.
Cup_of_T .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Vorige week donderdag gereserveerd voor de verjaardag van mijn vriend. We zouden diezelfde middag daar gaan lunchen. We kregen een tafeltje boven bij het raam die ze speciaal hadden gedekt voor de 'jarige job', heel attent. We bestelden een overheerlijke red velvet cake, een water een een chai latte. De bedoeling was om erna nog een sandwich te delen. Het was echter ontzettend druk en er stond maar 1 persoon in de bediening boven. We hebben ruim half uur gewacht op ons stukje taart en de drankjes. Daarna had het meisje in de bediening het zo druk, dat we haar niet konden aanschieten om nog iets te bestellen. Jammer, want daardoor hadden we niet genoeg tijd meer om te lunchen.
De bediening was verder heel vriendelijk, maar misschien kan er extra personeel ingepland worden rond lunchtijd?
Anne J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Erg gezellig lunchen! De latte was wel afgekoeld bij het serveren, maar vegetarische burger was heerlijk. Jammer van het brood, dat was weer droog en niet lekker. De red velvet was als afsluiter ontzettend lekker! Dames erg vriendelijk.
Etensgenieter1 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Een tijdje geleden hier taart komen eten voor de verjaardag van mijn vriend. De red velvet cake was echt de beste ever! Ik kom zeker terug, sowieso voor de taart en wellicht eens voor een lunch! Service was prima, is ook niet zo heel moeilijk als je alleen een stuk taart en kop koffie besteld. Niet op aan te merken!
Stjon .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Mooie en goed bereikbare locatie om daar wat te gaan lunchen. Altijd heerlijke Ciabatta met pesto kip genomen. Riant belegd voor een eerlijke prijs. Ik ga er altijd met plezier daar naar toe.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Hier s'middags binnen gewandeld op een sombere regenachtige dag. Druk, ja er waren nog enkel een paar zitplaatsen vrij.Bij binnenkomst kregen we van een vriendelijke dame een enorme geplastificeerde kaart A3 formaat. Hadden eerder geluncht en wilde even een koffie met zoetigheid hier als afsluiter nemen.

Kleine puntjes taart kennen ze hier niet, reuze punten ! Doeltreffend om de maag te vullen, een aanrader om gewoon eens binnen te lopen.
Amsterdam13 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Altijd een fijne plek om hier thee te gaan drinken. De taarten zijn over het algemeen altijd heerlijk (red velvet jammie!) tenzij je een stuk krijgt die al een tijdje voorgesneden is... Dat zijn ze erg droog helaas. Eventueel dus even vragen voor een vers stuk. En inderdaad de bediening is altijd erg langzaam. Duurt lang voordat er drinken is terwijl dit toch niet veel tijd kan kosten om klaar te maken. Geen plek dus om langs te gaan met haast maar wel heel fijn om lekker taart te eten en de hele middag thee te drinken.