De Drie Graefjes (Eggertstraat)

Eggertstraat 1 1012 NN Amsterdam Nederland Kaart
31-206266787

Meer informatie over restaurant De Drie Graefjes (Eggertstraat)

N-vandijk .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Een heel leuk, klein zaakje naast de Dam van Amsterdam. Koffie met taart stond op de planning. Voor mijzelf de eerste keer bij de Drie Graefjes, mijn partner was al vol enthousiast. Naast de prima koffie, bestelden wij de carrot cake en de red velvet cake. Wat een enorme punten. Ondanks het heerlijke gebak, moesten wij een deel laten staan, zo veel. De rekening was daarentegen niet extreem duur. De bediening waren veel met elkaar aan het kletsen, maar zodra je hen nodig had, stonden zij voor je klaar.
John R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Zaten boven met grote vriendenclub van 17 personen. Mooi uitzicht en gezellige entourage. Van tevoren viel veel te bespreken. Top gegeten, alles vers en veel. Speciaal soepie, heerlijke sandwiches en taartjes toe. Voor en tijdens eten, jus d'orange, thee en koffie. Wij snappen wel dat het daar druk is want iedereen komt terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een leuk, levendig en gezellig straatje daar achter de Nieuwe Kerk. En bij De Drie Graefjes is het altijd druk – buiten op het terras of binnen beneden of op de eerste etage. Wat mij over de drempel trok was de ruime keuze aan clubsandwiches. Standaard is de sandwich met kip en bacon en de sandwich met gerookte zalm. Ik heb dit altijd heel vreemd gevonden want je kunt natuurlijk gemakkelijk een tiental variaties op het thema verzinnen. Ik nam de clubsandwich angelo: met parmaham, pesto, gorgonzola en avocado. Daarnaast nam ik de kerriesoep met prei. De soep was oké maar niet bijzonder. De clubsandwich zag er niet erg aantrekkelijk uit en leek nonchalant in elkaar geflanst. Maar gelukkig smaakte hij beter dan dat hij eruitzag. De dames in de bediening leverden uitstekend werk.
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Lekkere lunch gehad. Het broodje zalm met wasabi mayo was een verassende maar lekkere combi. We hebben na de lunch nog een lekker stuk red velvet cake gedeeld. Zeker een aanrader!
RDB8 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Gevaarlijk voor de lijn, maar heerlijke creaties:) De drie Graefjes zijn beroemd om hun heerlijke Red Velvet taart en diverse soorten cupcakes! Deze halen wij altijd af in de winkel, dag ervoor even bellen ivm bestellen-;)
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Wat een leuke plek! Ondanks dat het écht stampvol was toen we vorige week zaterdag kwamen, was de bediening super vriendelijk en vrolijk. Ik bestelde een sandwich en mijn lief een broodje, beide lekker en we hoefden niet lang te wachten. Vind ik toch knap als het zo druk is! Het taartje, de carrot cake, was heerlijk!! Wat ik een leuk detail vond, was dat de kok de mensen ook vrolijk gedag zei op zijn weg naar buiten. Hier ga ik vaker terug komen!
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
We waren er op een zaterdag , het was erg druk en vol, we zaten bij de deuropening dat vond ik niet zo fijn, maar ik heb nare ervaring gehad bij rokun dus dacht ik ga het eens hier proberen. De service was veel beter ondanks dat het druk was. Ons eten kwam ook snel, alleen voelden we ons echt bekeken omdat iedereen op ons plek loerden. Dus we hadden de neiging dat we snel moesten eten. Ik wil nooit meer beneden zitten, voortaan kies ik liever om boven te zitten.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vandaag voor de eerste en laatste keer geweest.
Door positieve recensies zijn we gegaan maar hebben het totaal niet positief ervaren.
Duurde lang voordat de cappuccino, cupcake en het stukje turtle cake kwamen. Cupcake erg klein, 1 hard blok en te droog. Kwam rechtstreeks uit de koelkast en leek erop dat deze er minstens een week in heeft gestaan.De turtle cake was een flink stuk maar hebben we 2 hapjes van genomen en gelijk besloten om weg te gaan. Echt niet te eten. Veel te droog, niet te doen.
Ben gelijk naar beneden gegaan om af te rekenen. Toen ik mijn klachten kenbaar maakte kreeg ik te horen dat de cupcake hard en droog was omdat deze in de koelkast moet staan anders krijgen ze problemen met de voedsel autoriteit. Hartstikke leuk maar dit is geen excuus om slechte kwaliteit af te mogen leveren. Het antwoord op mijn klacht over de turtle cake was helemaal mooi: de kans is groot dat dit gebeurd bij turtlecake zeiden ze. Dit is de droogste cake die we hebben ( alsof dit een specialiteit is) terwijl ik de volledige rekening aan het betalen was zei een medewerkster: ik heb het even gecheckt en de turtle cake is gister gemaakt dus het kan kloppen dat deze droog is.maar bij ons is het normaal.
American style bakery noemen ze zichzelf, in amerika ga je dit echt niet aantreffen en mocht het voorkomen dan zullen ze het altijd goed maken.
Helaas hebben wij dus een slechte ervaring met de drie graefjes.
Alicia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Het was enorm druk toen ik aankwam voor de lunch. Reserveren gaat op deze locatie niet. Maar het personeel was zo vriendelijk om voor me in de gaten te houden wanneer er een tafeltje vrijkwam. Ik mocht wachten in de bakkerswinkel ernaast. Ik keek mijn ogen uit naar de heerlijke taartjes en muffins... Maar ik kwam voor de lunch natuurlijk...

Ik nam een latte met soja melk. Ik denk niet dat ze het gewend zijn, want het smaakte niet heel erg. Maar de Sao Paolo salade met quinoa en gorgonzola was hemels. En wat een enorm bord! Ook nam ik het biologische appel-aarbei sapje. Heerlijk!

Het personeel was heel attent ook. Dus zeker een aanrader als je op een bijzondere locatie wilt lunchen en niet de standaard boterham wilt eten.
Alijzenga .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Een leuke, niet al te opvallende lunchroom/brasserie in hartje Amsterdam. Aan de ene kant worden er heerlijke taarten en cupcakes geserveerd, maar je kan er ook prima terecht voor een uitgebreide lunch. De sandwiches zijn heerlijk en de cupcakes zijn ook niet te versmaden. Helaas is het interieur wat minder en tocht het nogal in het pand. Maar dat weerhoudt me er niet van nog eens langs te komen!
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Hier vorige week weer gegeten, heerlijke broodjes en die carrotcake......! Super leuke meiden in de bediening, veel bekende gezichten en af en toe wat nieuwe, maar altijd top!!!
Qua decor kan er wel iets vernieuwd worden maar het blijft lekker knus! En een super terras!
Chrissy R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Red Velvet taartje gegeten voor de verjaardag van een vriendin! We kenden deze al en hij is en blijft GEWELDIG. Lekkere cappuchino er bij.

Qua service kan het beter, we hebben er bijna een uur gezeten en er is niemand komen vragen of wij nog wat wilden bestellen etc.

Aankleding/decor: Wat dit betreft is de locatie aan het Rokin wel echt een stuk in het voordeel. Het ziet er een beetje gedateerd uit. De plek is natuurlijk wel heel leuk, zo achter de Dam!
Droste .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
De red velvet cake en carrot cake zijn echt goed! Alleen de service is helaas matig. Klantvriendelijkheid en inlevingsvermogen is ver te zoeken. Zeker wanneer er gemeld wordt, dat je een hard wit plastic stukje in je carrotcake aangetroffen hebt! "Kan gebeuren" als droge reactie en geen verdere excuses vind ik echt niet kunnen!
Natalia B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Hier geluncht met mijn moeder, en het was heerlijk! Niet een heel hartelijk ontvangst, maar dat had ik hier al gelezen, dus we waren daar op voorbereid. Mijn moeder nam een cappuccino met een lekkere dikke schuimlaag, en ikzelf had een warme chocolademelk, beide met een zelfgemaakt chocoladekoekje! Wij namen beide de tosti met kip. Het duurde even, maar dan heb je ook wat! We kregen een grote portie, echt waar voor je geld! We kregen het bijna niet op. We waren €15 kwijt, en wat je daar voor krijgt, vind ik dat niet duur! Daarna nog wat gekocht om mee te nemen, bij de bakkerij ernaast, wat ook van hun is. Alles wat je krijgt is in een grote royale portie, en dat voor niet al te veel geld. Wij komen hier graag nog is!
Jesse K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Een van mijn favoriete tentjes om koffie te drinken in het centrum. Altijd genoeg keuze uit lekkere taartjes en muffins. De laatste tijd (maand of twee) is de service drastisch verslechtert. Geen groet meer bij binnenkomst, geen aandacht meer voor de klant. En een chagrijnige blik wanneer de bestelling opgenomen wordt. Zonde van deze geweldige plek met super lekkere taartjes! Dat de tent bijna altijd vol zit wil nog niet zeggen dat er geen behoefte meer is aan goede service.
Foodie4ever .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Hier geluncht met een vriendin, het was hartstikke lekker.
We bestelden allebei de red velvet cake. Deze was echt geweldig.
Toen we binnenkwamen, werden we niet echt verwelkomt, we moesten zelf vragen aan de serveerster om een plek. Ook zagen we dat het pand wel wat aan de decoratie mocht doen. Op de balie na waar de cake stonden zagen we ook dingen, waar wij van dachten dat dat er niet hoort. Ook was de service niet top, we hadden beiden thee besteld en kregen lauwwarm water en een bak met verschillende smaakjes thee op tafel gezet. 1 de thee van ons was niet echt top omdat deze gewoon lauwwarm was en het koekje was erg hard die we erbij kregen. De taartpunt was veelste groot en we kregen hem ook niet op, maar werd ons vriendelijk aangeboden om het mee te nemen. De taart smaakte zo goed dat we achteraf bij het bakkerijtje ernaast (zelfde bedrijf) wat hebben meegenomen naar huis.
John888 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Wij zijn speciaal voor de taart geweest. De red velvet cake en lemon meringue pie waren overheerlijk, de cupcakes wat minder. De latte macchiato was ook lekker. Bediening wat klant onvriendelijk, het was druk en als klanten naar binnen kwamen werd er geroepen "Sorry wij zitten vol", niet eens een "Goedenmiddag"! Het gebouw zelf is monumentaal maar de inrichting vind ik rommelig. Niettemin voor de koffie en taart is het zeker voor herhaling vatbaar.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Op een geweldige locatie midden in Amsterdam staat deze lunchroom.
Het is een bakkerij aan een kant en een restaurant aan de andere kant. De Broodjes zijn in een woord GEWELDIG. Helaas hebben de serveersters niet echt door als je 10 minuten staat te wachten om te bestellen. Ze gunnen je geeneens een blik waardig. Ook bij het afrekenen. Dit kan echt niet. !! helaas voor de wat oudere mensen moet je voor de toilet naar boven via een kleine gevaarlijke wenteltrap. Ik heb een pastrami kaas en mosterd mayonaise tosti genomen. echt waar voor je geld - daarna een overheerlijke muffin- en een goede cappuccino en voor 11 euro afgerekend. Volgens mij niet echt duur.
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Wij gaan altijd naar de drie graefjes voor hun overheerlijke taarten!! Wat een verwennerij. Eerst geluncht met een broodje uitsmijter met ham. Helaas kreeg ik voor 7,50 slechts 2 eieren. Een ei extra had die prijs wel gerechtvaardigd. mijn tafelgenote had een sandwich BLT die goed rijk belegd was en erg verrukkelijk was. Vervolgens sloten we af met een worteltaart en een redvelvet cake. OMG to die for!! Verder goede locatie, wel veel toeristen altijd en prima ingericht. Het personeel hebben hun humeur en omgang met gasten helaas ingesteld op de botte toeristen. Want toen wij ipv een gewone koffie een koffie verkeerd geserveerd krijgen was het aan haar houding te zien toch wel teveel moeite om die even om te wisselen. Waarna het gewone kopje koffie bijna op tafel werd gesmeten. Gelukkig maken de fantastische taart, naast het kopje koffie het allemaal goed.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
In hartje toeristisch Amsterdam, maar wat een fantastische taart! De Red Velvet Cake was echt goddelijk, groot en met een hele dikke laag cream cheese frosting. Ik ben een grote eter, maar deze was too much.. En dat voor een prima prijs! Voor een heerlijk stuk taart moet je hier zijn (of in de American Bakery ernaast om af te halen, waar het gebak vandaan komt)!