De Drie Gezusters

7,1
Duur
John S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij waren hier op vrijdagavond, het was er opvallend rustig. Na het lezen van de kaart begreep ik dat het er zo rustig was, het eten en drinken is behoorlijk aan de prijs.
Het eten was prima, het heeft goed gesmaakt. de wijn was ook lekker, wel kleine glazen vooral gezien de prijs! Hier worden niet bepaald "studentenprijzen" gehanteerd, jammer.....in een "studentenstad" nog wel!
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Dagje Groningen voor de open monumenten dag, en een lichte lunch besteld op het buiten terras van de Drie Gezusters, onderdeel van nog 3 horeca ondernemingen in oude monumentale panden, met uitzicht op de Martini toren.
Sate van Varkens haas, malse stukjes aan een houten stok, overgoten met pindasaus die duidelijk niet uit eigen keuken kwam, niet zo zoet als meestal maar toch, das jammer, het maken van een goede pinda saus is niet zo moeilijk, indien gewenst kan Ik een workshop geven, en wat de het bolletje bloemkool en broccoli op het bord deden is mij geheel onduidelijk, De bediening trok de kar, zeer vriendelijk en volop aanwezig.
Marjan B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De bediening is vlot en vriendelijk. rose wieckse en de verse sinaasappelsap waren echt lekker maar het witte brood was in onze ogen bruin. en de bittergarnituur moet je met je handen eten.miste de cocktailprikkers. en als je eenmaal besteld hebt is het moeilijk om weer contact te maken met de serveerster
Mathijstuynman .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Super snelle en vriendelijke bediening, die bovendien geen pijn doet aan de ogen ;-) De drie gezusters is zonder meer de grootste zaak die ik gezien heb, en dan toch goed bediend worden. Het menu is eenvoudig, maar je krijgt royale porties, vers, en lekker. We aten binnen, in een engelse pub sfeer waar je van moet houden, maar er is ook een geweldig terras waar je, mits met zon, veel kan bekijken.
Guus K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Als ik de recensies op Iens gelezen had, dan was ik waarschijnlijk niet gaan eten bij de Drie Gezusters. Gelukkig heb ik het wel gedaan. De oude monumentale panden waarin het gevestigd is, zijn op zich al de moeite waard.

We zaten in een banknis, met zicht op een hoge boekenwand aan de overkant, en daarvóór een ouderwetse leestafel. Leuk dat dit er nog is in het internettijdperk.
Ik had een lamsstoofpot met limabonen en mijn gezelschap een Black Angus kogelbiefstuk. Daarbij een simpele salade met een friszure dressing, vers Turks brood, knapperige friet, met kaas gegratineerde bloemkool op een bed van worteltjes. De rode huiswijn - Drosdy Hof Western Cape Shiraz Merlot - smaakte er goed bij. Het was genietbaar, alles bij elkaar wat ik had verwacht van een eetcafé. Ja, want zo zie ik De Drie Gezusters. Gewoon gezellig, zonder al te veel pretenties. De term Grand Café is daarom wellicht iets te hoog gegrepen, hooguit zegt het letterlijk iets over het formaat van de zaak.

Het jonge personeel was attent, peilde in gepaste regelmaat of alles naar wens was, en had goed in de smiezen wanneer een glas leeg was.

Een aantal recensies verbazen me. De diverse aspecten kunnen tegenvallen, en dan is het prima om een onvoldoende te geven, maar het strooien met eenen en nullen, dat vind ik een Iens Proever onwaardig.

Kortom, wat mij betreft is het een aangename en gezellige avond geweest bij de Drie Gezusters!
Vanbarpa H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Mooie zaak, prettig personeel en prima lunch. Broodje gezond en uitsmijter; mooi opgemaakt mer salade. Lekkere koffie ook.
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Gezellig restaurant op mooie plek in hartje Groningen. Sfeervol ingericht. De kipsaté was erg lekker, mooi gepresenteerd op het bord en voorzien van veel bijgerechten zoals friet, groente en salade. De bediening was goed en had aandacht voor de klanten.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
mooie grote tent. netjes en schoon maar te druk of te weinig personeel. als we wat wilde bestellen werd ons meerdere malen gezegd zal even me collega halen. jammer. eten was karig en duur. voor het diner, bij de borrel een bitter garnituur van 24,50 (wat kaas worst en frituur) jammer voor zo n mooie lokatie.
Andreavdb .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Met een aantal vriendinnetjes gaan eten. Als voorgerecht gezamenlijk wat brood, prima. Het is een grote tent, maar niet veel last van te veel geluid. De muziek was wel bijzonder; sprong af en toe aan en ineens weer uit. Ik had als hoofdgerecht de Noorse penne; een gegratineerde pastaschotel. Ik vond er helemaal niks aan. Het was droge pasta, met gerookte zalm en belegen geraspte kaas erover heen. Beet je af en toe nog op een stukje bieslook. Het was flauw, en saai. Niets bijzonders en veel te grote portie. Mijn tafelgenoten hadden zalm en schol, dit was prima maar ook niet zo bijzonder. Service was behoorlijk nonchalant, maar snel genoeg. Het is ook geen sterren restaurant, en de prijs (14.50) is ook niet veel, maar serveer in ieder geval kwalitatief goed eten.
Mierte .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Voor de lunch een warm broodje brie besteld, die helaas hoofdzakelijk bestond uit gewone kaas. Daarnaast was het een grote gesmolten hang-over zooi; veel te vet. De drie takjes bieslook erbij maakten het geheel er niet gezonder van. Mijn maag adviseerde mij het te laten staan. Helaas moesten we vooraf betalen (??) dus van enige compensatie was geen sprake.
Mc B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Je besteld gemengd borrel garnituur, met de vraag of er ook cervelaatworst bij zit. Dit wist de bediening niet. Ik gaf aan dat ik graag iets anders wou als dit er wel bij zat. Bij de gebrachte borrel garnituur zat dus wel cervelaatworst. Toen wij de bediening daarop wezen was het antwoord o dat ja... En weg was ze. Bittergarnituur viel erg tegen. Wat nachochips wat warme frituurhapjes en dikke stukken cervelaatworst en chorizo. Wij vonden dit niet het betaalde bedrag waard.
Bram W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Zondag 31 mei op het terras plaatsgenomen en 2 bier en lunch besteld. Of we eerst wilden betalen, dat waren de regels. Ik antwoorde: ik wil graag betalen als het bestelde op tafel staat. Dat was tegen de regels. Ik zei: vertrouw je me niet, ik heb geld bij me hoor. Wij (beiden 64 jaar) waren van plan om op te stappen. Toen kon bij hoge uitzondering wel eerst gegeten en gedronken worden. Na nog 2 bier besteld te hebben en opgedronken. Werd ons beleefd gevraagd om te betalen. Ik pinde op het terras maar kreeg geen bonnetje van het genuttigde. Toen ik daarom vroeg werd het binnen gehaald. Bij controle bleek er geen 4 bier op te staan maar 6 bier. Waren ze me ook nog eens aan het bestelen. Toen ik daar een opmerking over maakte kreeg ik het teveel betaalde terug met het verhaaltje: zo dat is ook weer geregeld. Geen enkel excuus of sorry. Kortom schande bazen van de Drie Gezusters. Ons zie je niet meer en ik zal dit vertellen aan ieder die het wil horen. Bram Wesseling.
WillemBernard .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
We verheugden ons op het eten, maar het viel mij tegen. De lasagne was erg melig, met weinig overtuiging gemaakt. Oke, het is geen sterrenrestaurant, maar ik werd er niet enthousiast van. Terwijl ik echt een lasagne fan ben. Het was vegetarisch, dus dan verwacht je dat er met verse groenten en kaas wordt gestoeid. Maar het was het allemaal net niet. Er zaten wel groenten in, maar vrij weining smaak, sorry. De kaas was nauwelijks te proeven, ik adviseer een krachtiger kaas. Mijn vrouw had de wiener schnitzel, die vond zij wel lekker. Ach, de plek is hartstikke leuk hoor, de jonge bediening doet haar en zijn best, de wijn was goed.
Guus M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eten was lekker, maar niet heel bijzonder. De sfeer is wel goed. Kortom een aanrader als je gezellig een borrel wilt drinken, met aansluitend een hapje.
Hunzie .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Hier gegeten via groupon. Keuze uit 3 voorgerechten en 3 verschillende stamppotten. Zowel het voorgerecht ( mosterdsoep ) , als de stamppot waren heerlijk van smaak! Na het voorgerecht moesten we nogal lang wachten op het hoofdgerecht. De bediening maakte dit goed met een gratis kopje koffie. Netjes dus! Leuke sfeer en vriendelijk bediening!
Mariannevandenbrink .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Lekkere plek in hartje Groningen om tijdens een lekker wintermiddag neer te strijken. Overigens was de bediening meer met zichzelf (of met iets anders?) bezig dan met de gasten en ook niet bepaald vriendelijk. Borrelhapjes en bier smaakten goed en de sfeer was gezellig.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Hier beland voor een combinatie lunch/borrel. Dit supergrote etablissement is blijkbaar té groot om een goede organisatie neer te zetten. Bij het opnemen van de bestelling duidelijk verzocht om bij de uitgebreide/luxe bittergarnituur een schaaltje mayonaise te serveren. De ober dacht dat dit er vanzelf wel bij zat. Wat als eerste irriteerde was dat bij het opnemen van de bestelling direct moest worden afgerekend. Typisch. Dat het op een overvol terras niet gebeurt bij vertrek maar eerder is logisch, maar sympathieker zou zijn dat dit wordt gedaan bij het uitserveren van de gerechten. Irritatie twee was het bakje mayonaise dat ontbrak. Irritatie drie was dat de volgende medewerker in de bediening die wij om het bakje mayonaise vroegen ons doorverwees naar een collega, ergens verderop op het terras. Desbetreffende persoon nam niet de moeite haar collega te halen. Contact met hem krijgen via een handgebaar lukte niet. Na enige wachttijd zelf maar naar binnen gelopen en aan de bar een schaaltje mayo gevraagd. Gelukkig, het werd geserveerd nog voordat de bitterballen koud waren. Bittergarnituur smaakte verder goed, maar was niet byzonder. Bij ons volgende bezoek aan deze leuke stad niet weer naar deze ‘fabriek’ die wij onderling hebben omgedoopt tot de drie ergernissen.

Smeerdeken .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
leuk sfeervol en hard werkend personeel. wel jammer dat je bij drukte op het terras lang moet wachten op de bediening. My order biedt hier uitkomst maar volgens mij zou een paar extra serveersters voor zo'n immens groot terras ook uitkomst bieden. Het eten is voldoende maar ivm een jaar geleden zijn de porties kleiner geworden en de prijzen hoger. De eigen mayonaise is een plus
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Ik was op zoek naar een simpele maaltijd tussendoor en belandde bij de Drie Gezusters op het terras. Op het menu staat een aantal simpele happen voor de kleinere beurs.

Mijn keus viel op de Wiener Schnitzel, geserveerd met friet en salade. Uit de verschillende sauzen die ik kon kiezen, nam ik de zigeunersaus. De schnitzel was goed gepaneerd en sappig. De saus paste erg goed bij het vlees en was ook goed van smaak. De salade viel alleen tegen, vooral omdat er gekozen is voor een aardappelsalade met spek. Een verfrissende salade had beter gepast bij het verder relatief hartige eten. Positief puntje was de lekkere mayonaise met iets meer mosterd.

De bediening was vriendelijk alleen niet bijzonder goed georganiseerd. Een groot terras is natuurlijk voor studenten die parttime serveren ook lastig.

Al met al een prima eet ervaring voor een schappelijke prijs. Voor wie een snelle, simpele en degelijke hap wil, is dit een Prima adres.
Ro W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Toen we eten wilden bestellen werden we op de dagschotel geattendeerd,u kunt ook voor ons heerlijke dagmenu gaan:eendenborstfilet op een bedje van cranberrysaus,volgens de kaart geserveert met aardappeltjes en warme groente,dat leek ons wel wat,maaar....wat schetst onze verbazing toen het werd opgedient bleek de eendeborst verdacht veel op een kippenpoot te lijken jaaa...zei de ober: dat kan met de dagschotel???(tjonge jonge)- en de beloofde groente was veranderd in een koude ministoofpeer??ook dat kon volgens de ober,op de vraag of hij aub wat sla ofzo erbij kon serveren werd zuchtend voldaan enne die kip werd maar genegeert door hem,ook de aardappeltjes waren koud,helaas,we hebben maar snel afgerekend,en na anderhalf uur rijden waren we weer in onze woonplaats aangekomen ,thuis heerlijk toetje genuttigd.dit was eens maar nooit weer,jammer.