De Drie Gezusters - Grand Café & Terras

Grote Markt 36-39 9711 LV Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Drie Gezusters - Grand Café & Terras

Groningen en De Drie Gezusters zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gelegen in het Stadshart van Groningen kun je wel stellen dat De Drie Gezusters sinds de jaren 70 hét Grand Café van Groningen is.

Het verhaal gaat dat de drie dochters van Peter Stuyvesant, voormalig bestuurder van New York, niet konden aarden in de Victoriaanse tijd door de strenge fatsoensnormen en het conservatisme. Op een goed moment namen de drie dochters hun intrede in het statige steenhuis op deze plek, dat reeds dateert uit het jaar 1225. Aan de voet van d’Olle Grieze maakten zij destijds al kennis met de echte Groningse gastvrijheid. Sindsdien is er veel gezelligheid te bekennen in ons karakteristieke pand aan de Grote Markt en dat is door de jaren heen nooit veranderd. Met respect voor onze rijke historie eren wij de drie zusjes vandaag de dag nog steeds en draagt ons Grand Café vol trots de naam De Drie Gezusters.

Zowel binnen in ons sfeervol ingerichte Grand Café als buiten op ons verwarmde terras is het mogelijk om gezellig en intiem te genieten van koffie- en theespecialiteiten, lunch, diner en een lekkere borrel!

Meer informatie over restaurant De Drie Gezusters - Grand Café & Terras

Maandag vanaf 10.00 uur
Dinsdag vanaf 10.00 uur
Woensdag vanaf 10.00 uur
Donderdag vanaf 10.00 uur
Vrijdag vanaf 10.00 uur
Zaterdag vanaf 09.00 uur
Zondag vanaf 10.00 uur

Onze keuken is elke dag geopend tot 23.00 uur.

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Voetbal wordt uitgezonden , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Drie Gezusters - Grand Café & Terras

V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Mooi sfeervol restaurant met groot terras. Ondanks de drukte (Pinksteren) korte wachttijd. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Een aanrader, en we komen hier zéker terug.
har.els .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Echt in een woord geweldig, bediening zeer goed en vriendelijk, eten is echt fantasties en een heel gezellige sfeer.
Wij zaten in een nisje, erg romanties (uit eten en toch intiem) een echte aanrader dus.
V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
heerlijk gegeten een heerlijke sfeer en prima personeel, er zat een graatje in mijn zalm (voorgerecht) maar dat mocht de pret niet bederven (heb dit wel even gemeld ) toen het heerlijke hoofdgerecht mogen ontvangen zag er heerlijk uit, een vriend had een klein stukje eierschil in zijn saus zitten maar dat kan gebeuren dus wel even gemeld bij de serveerster vonden wij helemaal niet erg want het eten was erg lekker, tot onze verbazing kwam de serveerster met de mededeling dat het hoofdgerecht (met het eierschilletje) geheel kosteloos was en tevens kregen wij de toetjes en het drankje daarbij gratis.
dus dat was echt super opgelost van De 3 gezusters!!!!!!.
we hebben erg genoten van de sfeer en het eten, en lieve Zusters volgende keer gewoon een gratis drankje dat volstaat volgen ons prima want jullie doen het voor de rest helemaal fantastisch !!!!!!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Prima gegeten en een superleuke en gezellige gastvrouw (Suzanne!). Eten was goed, wachttijd was kort, veel aandacht van het personeel. Aanrader voor als je in Groningen bent....
W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Over een 3 gangen menu hebben we 3 uur gedaan. Het duurde ruim 3 kwartier voordat de drankjes kwamen. Toen kregen we het brood en het voorgerecht tegelijkertijd. Er was heel veel rumoer, vrijgezellenfeest.
B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Een van de gezelligste tenten van Groningen! Garnalen in look was zeker in de smaak gevallen. We vroegen om extra brood, hier deden ze niet moeilijk om.
K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Hadden gereserveerd, stonden binnen te wachten en werden tot 3 keer toe gepasseerd door een medewerker zonder dat er gevraagd werd of men kon helpen. Toen ik iemand aansprak werd ik verbaasd aangekeken.
Zaten op het terras waar de bussen om de haverklap op een meter kwamen passeren.
Eten was verder prima, iedereen was tevreden. Bediening was later ook prima.
miran123 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijk een hamburger menu gegeten met mijn studerende zoon.
Prima vlotte en enthousiaste bediening ondanks een bomvol terras.
M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wij hadden een "bedstee" gereserveerd. Enorm gezellig om zo met zń tweetjes te eten. Heel intiem en sfeervol. Vooral het bekijken van de fotoś met uitleg waar deze bedstee vandaan komt, was erg verrassend.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Waardeloos! Lang moeten wachten. 3 van de 5 personen hadden een medium biefstuk besteld, deze waren compleet doorgegaard en werden opnieuw gemaakt. De twee tafelgenoten waren al lang klaar met hoofdgerecht toen voor de tweede keer doorgegaarde biefstukken werden geserveerd. Deze opnieuw teruggestuurd. Na t 20 minuten wachten kwam de serveerster opnieuw excuses maken maar gaf geen oplossing. Gevraagd naar de manager die na weer lang wachten met een wazig verhaal kwam over de koks en waar wij niets mee opschoten. Manager gaf totaal geen oplossing of excuses. Rekening betaald en met lege maag vertrokken en voor ons NOOIT MEER De Drie Gezusters.
r. R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
eten was echt top! jammer van de hele kleine bakjes friet die je met zn 2en moest delen. gelukkig was bijbestellen geen probleem en kosteloos ????
Rosa V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Een teleurstelling toen ik hoorde dat de maaltijdsalde stoofpeertjes niet meer op de kaart stond (maar nog wel op internet). Toen maar gekozen voor de maaltijdsalade geitenkaas, maar helaas kwam deze niet in de buurt van de salade met stoofpeertjes. Ik hoop dat deze snel weer terug komt op de kaart! Spareibs waren lekker mals, zoals ze horen!
Jelle A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
gezellig, wat prijzig maar de medewerkers zijn erg behulpzaam en het eten is heerlijk. muziek werd zachter gezet toen ik het vroeg.
Jos E.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
20 minuten moeten wachten op een fles champagne (terwijl het niet druk was), de eerste twee keuzes in hoofdgerechten waren niet op voorraad. En bij het bestellen van het nagerecht werd gevraagd of wij de rekening wilden, wat erg opdringerig overkwam.
Josie V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Een hele fijne locatie. Prettige sfeer, goede bediening en heerlijk eten.
Wij komen bij een volgend bezoek aan Groningen zeker terug.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een levendig en gezellig cafe die een warme uitstraling heeft, de bediening is vriendelijk en ze zijn direkt aan je tafel. Komen zeker snel keer weer genieten!
UMCG J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Redelijke lunch op een prachtig terras. Bediening erg vriendelijk en snel, zeker voor herhaling vatbaar we komen vast weer.
Romy O.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Mijn gekozen gerecht was op dus moest ik een andere kiezen, wat resulteerde in een rauwe courgette met lauwe vulling. Tevens was er geen conctact te krijgen met de bediening dus ben ik twee keer opgestaan om ze te vragen of we nog wat mochten bestellen. Erg jammer, en zonde van mijn geld.
L B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Hier vaak genoeg gezeten met een drankje of hapje, soms is de wachttijd te lang en soms gaat het vlot door. Dit ligt natuurlijk ook aan het gezelschap. Heerlijke locatie en binnen vooral enorm sfeervol. Top tent
John S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij waren hier op vrijdagavond, het was er opvallend rustig. Na het lezen van de kaart begreep ik dat het er zo rustig was, het eten en drinken is behoorlijk aan de prijs.
Het eten was prima, het heeft goed gesmaakt. de wijn was ook lekker, wel kleine glazen vooral gezien de prijs! Hier worden niet bepaald "studentenprijzen" gehanteerd, jammer.....in een "studentenstad" nog wel!