De Drentsche Aa

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 10:30 - 21:00

StatlermetWaldorf .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een restaurant met een geweldig terras in het gras op het mooiste plekje van Drenthe aan de Drentse AA. Met het mooie weer een leuke plek om te eten. De kwaliteit van het personeel is wisselend. Wel allemaal erg vriendelijk. De salade met geitenkaas was goed gevuld en had een lekkere zoet/zure dressing. Daarbij een flinke bol met daarbij boter, tapenade en kruidenboter. Een flinke lunch.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij zijn verbaasd over de slechte recensies over het restaurant De Liefde van de Drentsche Aa.
Wij hebben vorige week 3 x gegeten in dit restaurant. Elke keer waren de gerechten heerlijk en mooi gepresenteerd. De bediening was zeer prettig en enthousiast. Wij troffen het met het prachtige zomerweer zodat wij buiten direct aan de Drentsche Ae konden zitten. Wij hebben dus geen oordeel over de inrichting binnen. Helaas was het restaurant op maandag gesloten anders hadden wij dit restaurant met een 10 beloond. De berekende prijzen waren redelijk . Volgend jaar komen wij tijdens onze korte vakantie zeker weer naar dit restaurant. Hopelijk kunnen wij dan weer buiten eten..
Mjlammerts .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
EENS MAAR NOOIT WEER!
Een week voor Kerst de 75e verjaardag van mijn echtgenote gevierd met ruim 25 genodigden. Vooraf duidelijke afspraken gemaakt mbt de barbecue, dessert, drankjes. Volledig vertrouwend dat die afspraken punctueel zouden worden nagekomen, hielden wij ons vooral bezig met onze gasten. Een jonge gastheer voorzag ons op prima wijze van drankjes. Hij zorgde ervoor dat het cijfer voor service nog bleef steken op een dikke onvoldoende, de andere personeelsleden verdienen niet meer dan een 1.
Een kokkin zou zorgen voor het bereiden van de vleesgerechten op de barbecue. Zij bakte in een ijltempo vlees, legde dat op een warmhoudplaat en verdween vervolgens om meer dan een uur lang weg te blijven. Zo van: red je maar!
De "huisgemaakte" (met nadruk) salades, ontstegen niet de kwaliteit van fabriekssalades, eerlijk gezegd deden ze daar zelfs voor onder. De bijlagen bij de salades waren, met uitzondering van (te) veel groenvoer, lang niet toereikend voor het aantal gasten. Maar het werd ondanks dat wel een gezellige middag. Thuisgekomen keken we nog even naar het bedrag wat we hadden betaald en toen we dat vergeleken met de aantekeningen die we maakten bij de bespreking, bleek dat we teveel hadden betaald. Bovendien ontdekten we dat we diverse gerechten niet hadden gekregen en dat geen varkenshaassaté maar kipsaté was geserveerd. De volgende dag hebben we daarover geklaagd. "We lossen het op" werd ons verzekerd. Niet direct en ter plaatse, dat kon niet. Tien dagen later een telefoontje dat we € 150 terug zouden krijgen. Dat was dus € 4,00 p.p. dat we teveel hadden betaald en liefst € 1,40 voor de gerechten die we niet hadden gekregen. Dat bedrag kwam een week later op onze rekening.
We herkennen ons in andere berichten dat het (sub)management niet functioneert, om over de keuken maar niet te spreken. De prijzen van dit etablissement zijn exorbitant hoog voor de geleverde kwaliteit. Maar het ergste is nog, dat men zich niet aan gemaakte afspraken houdt.
Sip L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wij hebben hier zaterdag avond heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend en het eten was super lekker, de uistraling van het restaurant hoort zoals het is bij deze omgeving thuis
T.bozelie .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Kwaliteit en service net boven voldoende, Bestelde saté was op het bord "gegooid", de satéstokjes waren zeker op!
Inrichting mag nodig aangepast worden aan de 21e eeuw.
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Het eten is maar heel gewoon. Als je kijkt naar de prijs is het gewoon niet goed genoeg. Service is erg goed. Leuke spontane dames die goed hun best doen. Decor mag wel weer een update hebben. Of je gaat voor jaren 60 stijl of het is nieuw... Blijf niet in de jaren 80/90 hangen...
KHS .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Meerdere malen hebben wij via thuisbezorgd.nl bij de Drentsche Aa besteld. Heerlijk de botermalse ribbetjes.
Tot het niet meer mogelijk was via thuisbezorgd dachten we we gaan eens langs en maken er een avondje uit van. Het ontvangst, dan kan veeeeel beter, maar ok.

We krijgen de kaart en dan blijken daar de overheerlijke ribbetjes niet op te staan....wat een teleurstelling. Toch maar even navragen, we kregen het antwoord, ja hoor de spareribs bedoelt u, die hebben we wel. Ik bestel zelf de schotse hooglander burger.

Toen de gerechten geserveerd werden kwam daar een (platgeslagen) hamburger, dat had ik niet verwacht. Zonder broodje net met wat saus ernaast en waterkers. Aangegeven dat dat niet mijn verwachting was. Helaas was deze ook zeer taai en smaakloos. Doorgegeven dat de hamburger niet lekker was aan de bediening.
Dit zou worden doorgegeven aan de keuken, nadat ik hier zelf op teruggekomen ben, kreeg ik het antwoord, zo serveren wij hem altijd.

Personeel jong en onervaren. Geen zichtbare leidinggevende die kan helpen waar nodig.

Jammer van de mooie locatie.

Kortom wij komen hier niet meer terug.
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wat was het prachtig weer en wat hadden we zin om met heerlijk eten de dag af te sluiten. Het liep anders. Ik had gereserveerd en bij binnenkomst werd ons de tafel getoond: met z'n tweeën bij het raam. Ik vroeg of we eerst buiten nog een drankje konden drinken. Dat kon. Na het bestellen van het eten ging de zon, op het overigens prachtige terras, weg en liepen we naar binnen. Daar werd ons verteld dat het voorgerecht al klaar stond (terwijl we nog niet hadden gezegd dat we naar binnen kwamen). Wat bleek: onze tafel bij het raam was vergeven en het eten stond klaar op een mindere plek. Raar. Het eten was matig. Niets bijzonders. Voorgerecht garnalen (met een enorme dot sla in het schaaltje; lastig te eten). Als hoofdgerecht allebei de schnitzel. De presentatie laat te wensen over. Wat groente en een plak ham en kaas erop. Dat kan ik zelf thuis ook, daar kom ik niet voor. Het toetje (crème brulee) was prima, maar ook niets bijzonders. De bediening kan ook absoluut beter. Niet alert, een vies wijnglas, tja. Teleurgesteld vertrokken we weer...
Sch A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Zaak vies vuil
Bediening beneden alle peil.
Zonnige dag , het enige goede; was rustig maar moesten circa 15 minuten wachten op twee kopjes koffie met 2 hompen droge cake.
Kopje koffie 2 euro 35 voor een half gevuld kopje; de cappuccino was erg matig voor de prijs van 2,65; het geserveerde plakje cake was kwaliteit supermarkt en had de dikte van een bootwerkers boterham.
Gekozen werd het te houden bij de koffie om de rest van de kaart behoorlijk aan de prijs was. Nee gezellig een pannenkoekje eten was er niet bij.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Op een prachtige lokatie een zeer oudbollige, stoffige, onfris ogende zaak. Zompig " ambachtelijk" appelgebak. Ik denk dat hij uit de vriezer kwam. Als je thee besteld krijg je simpelweg een zakje normale thee erbij. De prijzen liegen er niet om. Het is dat het een mooie plek is om even op te warmen maar hier is zoveel meer uit te halen dan dit.
Guusdeeerste .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
De cappuccino was net slootwater. De bediening bood nog een gratis nieuw kopje cappuccino aan (vandaar de 7) maar de kans op herhaling was mij te groot
Zalm op een broodje hoort mooi roze te zijn. Bij de Drentsche Aa serveren ze er een mooi grijs randje bij. De zalm was niet bedorven maar smaakte m.i. alsof deze er niet ver meer van af was. Achteraf had ik spijt dat ik het broodje had opgegeten. Mijn vriendin had chocomel besteld met een tosti. De tosti was goed maar de chocomel niet warm genoeg.
De rekening bedroeg bijna 19 euro. Even iets gebruiken bij De Drentsche Aa doen wij dus niet weer.
JZT .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We bestelden twee koffie verkeerd en kregen twee gewone koffie. Die werd wel omgewisseld, maar kwam pas toen de soep en de pannenkoek al voor onze neus stond. De koffie smaakte overigens naar het water uit de Drentsche Aa. De spekpannenkoek was niet groter dan een ontbijtbord, bevatte drie zielige reepjes spek en kostte € 8,50. De tomatensoep staat op de kaart als vegetarisch, maar bevatte vijf of zes soepballen en kwam - naar de smaak te beoordelen - uit blik. Deze tent is een rip-off: we waren niet minder dan € 19,05 kwijt.
Heronimus125 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Met zn tweetjes wezen eten, doen we niet weer. Eten zag er niet vers uit, niveau studenentenprakje. Voorgerecht vergeten en ook na het bestellen van 2e drankje kwam er niets (maar wel op de rekening :)). Als ik de andere recenties zo lees lijkt de helft een soortgelijke beleving gehad en de andere helft een topervaring, heel apart. Toplocatie die mijns inziens een betere invulling behoeft...
Ansdomian .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Afgelopen weekend genoten met mijn man op ons 25 jarig samenzijn. Denk dat we hier nu sinds 2 jaar komen en 10 keer per jaar eten of het nou lunch is of diner het is voor ons vegetariërs verreweg degene die het meeste aanbied qua keuze en smaakcreaties. We nemen meestal een 4 gangen verrassing menu en ieder keer een feestje op zich!.. De entourage en het uitzicht daarbij erg aandoenlijk en lift de liefde zelfs na 25 jaar in combinatie met elkaar weer op, haha. (ook als we niet vega vrienden meenemen horen we lovende woorden over de smaaksensaties) En persoonlijk is de prijs/kwaliteitsverhouding onder het gemiddelde, rond de 20 euro een hoofdgerecht met 5 of 6 bakjes lekkernijen erbij waar ik tegenwoordig steeds vaker per bakje moet betalen bij restaurants helaas. Ik schrok een beetje van de recensie van Elicage en wil daar aan toevoegen dat ik persoonlijk hun aansprak op alle glazen die er stonden en begreep dat er op een zondag 1000 tot 1500 dag gasten waren dus vergefelijk, en idd over persoonlijke smaak valt te twisten en vind uw zoutverhaal vreemd voorkomen, voeg vaak nog ietwat zelf toe. Sorry voelde me persoonlijk ook ietwat gekrenkt omdat u het nogal cru neerzet en ik een tegenstrijdige beleving qua personeel en voedsel meegemaakt heb. Namens ons een aanrader voor 1 ieder die van genieten houdt.
E B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Vreselijk:stapels afwas op de bar, ober kijkt je niet aan tijdens gesprek, hoofdgerecht zo zout dat het vlees nauwelijks nog te proeven was. En dan ook nog behoorlijk prijzig. Wij gaan hier nooit weer eten helaas. Zonde van zo'n mooi plekje
Jvand59 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
zeker aan te bevelen ,verassend uitgebreide kaart met fantasievolle smaakcombinaties,erg lekker,alles klopte amuses ,stokbrood met kruidenboter,soepje ,hoofdgerecht en toetje en de koffie na ,vriendelijke bediening en nette atmosfeer.
gellukkig niet al te veel paas tralala
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij restaurant de drentse Aa.
We hadden het verrassingsmenu,je had de keuze uit vlees en vis,ik heb gekozen voor vis het voorgerecht bestond uit een schote met garnalen,zalm en gerookte makreel,opgemaakt met diverse soorten sla en roomkaas erg smakelijk.Het hoofdgerecht was rode poon met een grannberry compote wederom zeer lekker,en de klapper was het toetje,een wentelteefje van suikerbrood met twee bolletjes ijs en verse slagroom,en als afsluiter de lekkerste cappuchino die ik ooit heb geproeft met echte melkschuim.
En ook het personeel deed zijn uiterste best ons een leuke avond te bezorgen en waren in voor een lolletje. Maar van onbeschoft gedrag heb ik niks gemerkt,misschien is niet ieders humor even groot,wij hebben in ieder erg gelachen en genoten van het eten.Komen zeker een keer terug.
Tafa .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Bediening ver onder de maat. Ook wij werden geschoffeerd. Dat hadden wij nooit elders eerder meegemaakt. Zo arrogant en zeker van zijn gelijk en luidkeels ook nog op een vol terras. Wij zijn slechts blijven zitten omdat een oudere iemand in onze gezelschap moe was. De genomen salade had geen smaak, had zo goed als geen dressing en dat voor een forse prijs. De rest van de bedieing liep ook niet bepaald vrolijk rond.