De Dorpskamer

Zondag Gesloten

7,2
TonWouters .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
In 2010 voor het laatst in dit restaurant geweest: tijd voor een nieuw bezoek. Ontvangst was OK. De hapjes (soort tapas) leken ons erg aantrekkelijk maar nadat wij 30 min in ons sop gaar gekookt waren besloten we alleen een hoofdgerecht te kiezen. Onze kinderen kregen hun gerecht maar ons eten kwam maar niet. Dit viel de bediening ook op en wij kregen een glaasje wijn aangeboden.....die gewoon op de rekening verscheen. De kip Teriyaki was extreem zout en de frieten droog. Toen wij hier iets van zeiden kregen wij een dessert aangeboden....die op de rekening verscheen. Bij het afrekenen de vraag "alles naar wens?" Toen ik hierop "nee" zei geen enkele respons. Blijkbaar geen behoefte te verbeteren. In dit restaurant ontbreekt sturing door een ervaren persoon met hart voor de zaak.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gister gegeten bij de dorpskamer. Meteen vriendelijk begroet door de serveerster die ons naar onze tafel begleed. De scholfilet en de gemarineerde eend smaakten erg goed. Er kwamen veel verschillende medewerkers aan de tafel, elk met een andere taak, dit zorgde voor onrust aan de tafel, overigens vervulde de ze de taken erg goed en was er verder niks op aan te merken. De proeverij is een erg leuk om uit te proberen en zeker een aanrader. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Eleonora W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik kom vaak in De Dorpskamer, altijd gezellig, lekker eten en hele fijne bediening. Het eten komt snel, de bediening is alert en altijd vriendelijk. Nog nooit een nare ervaring hier gehad. Soms is het wel druk (maar dat is een goed teken in mijn ogen), maar ik ga hier graag heen! Het proeverij menu is een aanrader en zeker zomer zit je hier heerlijk buiten! Top tent.
BernieAndrews .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De prijs/kwaliteit-verhouding is niet in orde. Enkele onderdelen van de 'proeverij' waren zeker smakelijk, maar er waren zeker ook onderdelen (friet, aardappelen, salade, sate, kip, brood/boter) die ver onder het niveau van de gemiddelde snackbar bleven. De organisatie was chaotisch (binnen 30 min 8 verschillende bediendes) waardoor meerdere misverstanden gedurende de avond. Ook wij hebben verschillen geconstateerd tussen bestelling en afrekening, in ons nadeel. Dat we geen moeite hebben genomen om dit te bespreken zegt iets over onze stemming/verwachting. Familie en vrienden zullen wij niet adviseren te gaan eten bij De Dorpskamer.
TwanVerkade .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooie locatie, vriendelijke uitstraling en een ruime menu-keuze. Bediening uitstekend, houden alles goed in de gaten, maar zijn niet nadrukkelijk aanwezig. Alle gangen verliepen zonder haast en er was voldoende ruimte tussen de diverse gangen. De gerechten werden uitstekend geserveerd en waren zeer smaakvol. Een aanrader voor een ieder, die in Ermelo een gezellig restaurant zoeken, waar de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wat een trieste ervaring. Heel druk. We wilden lunchen. Een broodje met geitenkaas in de oven. Heel veel schijfjes tomaat en komkommer. Veel tekort in de oven. Presentatie en smaak was niet oké. Een groot stuk geitenkaas op de tomaten niet met honing. Wat ons betreft geen aanrader.
SEIKO .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
voor het eerst daar gegeten.
bij aankomst had ik m.n twijfels denk vanwege de uitstraling.
maar gezien de drukte dachten wij dan zal .t wel goed zijn.
Jammer genoeg viel het allemaal wat tegen
bestelde een cola maar het leek wel kindercola en was meer ijs dan cola,dus niet lekker eten was redelijk.
Dus al met al niet voor herhaling vatbaar.
Tessie071176 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
voor het eerst bij De dorpskamer gegeten. Ondanks de drukte ivm Hemelvaart/Bevrijdingsdag werden wij goed ontvangen en kregen we ook de tijd om op ons gemak te eten maar ook de service was zeer goed. Wij hebben gekozen voor de proeverij en dat was heel goed! Ik vond zelf alleen dat het een tikkeltje oudbollig ingericht was, maar het past dan wel weer bij de naam van het restaurant. Het is maar net waar je van houdt. Hip en moderne inrichting zal hier dan zeker niet passen. Al met al een prima restaurant!!! Leuk personeel. En ik zal er zeker weer een keer terug komen als ik de buurt ben.
Patty L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wanneer we een weekendje naar Ermelo gaan, gaan we altijd een avondje bij Restaurant de Dorpskamer eten. Een heel gezellig restaurant aan de rand van het centrum. Je kunt daar voor €29,50 een proeverij nemen, wat inhoud dat je per ronde 3 gerechten van de kaart mag kiezen. Die komen dan in kleine beetjes op een etagere op tafel. Hoeveel rondes je neemt mag je helemaal zelf weten. Er zit geen dessert bij, maar voor mij was dit ook niet nodig, en wanneer je dit wel wilt kun je dit los van het menu bestellen. Ik vind het een heel leuk concept en ook een gezellig avondvullend eten.
Geertcc .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Op maandag avond hier gegeten met collega's.. Een proeverij menu genomen verschillende kleine gerechten geserveerd op etagère's de zaak lijkt proffesioneel als je binnenkomt ontvangst prima ,eerste drankje lukt ook nog maar dan begint de ellende de bediening was de hele avond onvindbaar het eten was onder de maat, de carpaccio nog bevroren, de eiwit kwam vol uit de vis zo doorgbakken vlees ook taai en doorbakken en koud. De reden waarom het personeel onvindbaar was kwamen we achter toen we ze maar gingen zoeken omdat we nog een drankje wilden ! Die zaten dus in een ruimte ernaast lekker aan de bar te roken en drank te drinken sorry hoor maar roken in een restaurant ??
Laatste keer geweest in de dorpskamer
Geachte heer/mevrouw,

We schrikken erg van deze recensie. Graag komen wij in contact met u, zodat wij de gang van zaken beter in kaart kunnen brengen en met u van gedachte te kunnen wisselen over deze vervelende ervaring. U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0341-556155 of via info@dedorpskamer.nl. We hopen van u te horen

Met vriendelijke groet,

Wilco Brouwer (de DorpsKamer)
Mirjamenrichard .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Niet echt gastvrije ontvangst.De medewerker komt verveeld en arrogant over.Hij werkt op de automatische piloot en vriendelijkheid is ver te bespeuren.Na bijna een uur te hebben gewacht kwam het voorgerecht wat wel met een excuus van de keuken werd geserveerd.Nadat we besloten hadden niet meer lang op hoofdgerecht te wachten kwam het dan toch nog op tafel.Het eten was lekker maar zeker geen 10 waard en al helemaal niet om 50km voor om te rijden.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Zonder de overige recenties te lezen denk ik dat mijn recentie weinig zal toevoegen. Beter dan dit wordt het niet, beter dan dit kan het het niet en NEE, ik werk er niet, ben geen familie of kennis van de eigenaar. Zeer nette prijzen en superkwaliteit en super bediening. Op mijn weg naar huis rij ik probleemloos 50km om, om hier te gaan eten.
Simeone .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Stijve bediening, erg zakelijk. Vlakke smaken in het hoofd gerecht. Erg zonde bij een mooi gerecht als een stoofschotel van gemengd wild. Ook behoorlijk aan de prijs. Een afrader voor fijnproevers.
Natascha H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vanavond hier gegeten. De tomatensoep erg lekker. De biefstuk goed, lekker mals. De sate vond mijn vriend wat minder, was droog. Aan de opmaak van de borden word geen tijd besteed. Jammer het ziet er nogal karig uit met alleen een spies vlees. Voor de groente moet er apart betaald worden, €2,50 voor een klein schaaltje. Op de rekening stond een flesje cola light €3,10 en een glas cola light 2,20. Vreemd als je geen keuze krijgt en later 2 verschillende bedragen ziet. €3,10 is geen normale prijs voor een flesje cola.
Beste Natascha,

Bedankt voor je recensie. Wat betreft de cola, onze pepsi cola kost € 2,20 per glas inderdaad, dat er bij u een flesje coca cola op de rekening is gekomen is dan ook niet de bedoeling. Graag komen wij met u in contact om het verschil in prijs aan u te kunnen vergoeden.

Met vriendelijke groet,

De DorpsKamer
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Wij eten regelmatig bij de dorpskamer en het smaakt altijd erg goed. Wij hadden gelukkig voor een vroeg tijdstip gereserveerd en wij kregen een klein tafeltje toegewezen wat niet handig is, als je voor de proeverij gaat. Het was geen enkel probleem, wij kregen meteen een andere grotere tafel toegewezen en dat terwijl het naderhand toch helemaal vol kwam. De proeverij is fantastisch. Je kiest iedere keer 3 gerechtjes van de kaart en die zijn stuk voor stuk voortreffelijk. De bediening is top en de wijnen op de kaart erg lekker. Iedere keer als ze de gerechtjes komen brengen, krijg je uitleg en wil je zo graag wat weten, het personeel heeft steeds tijd voor je. Wij verheugen ons weer op de volgende keer, helaas is het een behoorlijke afstand, maar wat is het daar geweldig. Echt TOP
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het was een heel gezellig restaurant. Er heerste een goede sfeer. Het voorgerecht viel tegen. De rundercarpaccio werd geserveerd met veel teveel pesto, rucola en pijnboompitten. Dat was erg jammer. Het hoofdgerecht, een wildstoofpotje, was wel erg lekker. Een goede combinatie met stamppot zuurkool en een stoofpeertje. De bediening deed hun werk op zich goed, alleen weinig uitleg over het eten of de wijn.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
De Dorpskamer is een wat bistro achtige tent. Houten stoelen en tafels en een kaart met van alles wat waaronder bv spareribs en biefstuk. De bediening is vlot en vriendelijk. Wij aten er al vele malen. Ik vind het vooral een plek voor een goede maaltijdsalade of een hoofdgerecht. Die zijn doorgaans smaakvol en royaal. En redelijk geprijsd; vandaar de 8. Maar verwacht geen culinaire creativiteit of hoogstandjes.
De dorpskamer is een populaire plek, dus reserveren kan geen kwaad als je met meer mensen op prime time komt.
Erna W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Al meerdere keren geluncht met man en schoonmoeder van 89, het begint een traditie te worden, en dat is niet voor niks, gezellige plek, vriendelijke en snelle bediening, en een uitstekende lunchkaart met als extra een keuze uit 2 dagspecials, een salde en een broodje. Ik hebben de salade dorpskamer gegeten, een combi van carpacio, zalm en geitenkaasje met spek en nootjes, deze keer jammer genoeg weinig dressing op de sla zelf, verder heerlijk, mijn man de salade met paling, zalm en hollandse garnalen, ook uitstekend, mijn schoonmoeder de special, een italiaanse bol met roerei en rosbief, die was deze keer niet erg goed, droog roerei, geen boter op de bol en de helft van de bol vol met ruccola, fantasieloos en niet echt lekker, dat kunnen jullie beter ! ik had het gevoel alsof de chefkok een dagje vrij had, alles was net iets minder dan de vorige keren.
Corgi .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
na een dagje op de veluwe in de dorpskamer gegeten.
bij binnenkomst ziet het restaurant er sfeervol uit zonde van de planten voor het raam zijn van plastic en zijn smerig en stoffig.
bediening is vriendelijk en zeer behulpzaam.

als voor af de uiensoep genomen deze is vers en lekker warm en wordt geserveerd met stokbrood.
als hoofdgerecht biefstuk dorpskamer besteld,deze was heerlijk gebakken en ligt op een bedje met gebakken uien,champions,tomaatjes en gerookte spek.
garnituur die erbij wordt geserveerd is gebakken aardappeltjes en een kommetje salade.
aardappeltjes zijn lekker gebakken met gerookte spekjes bij de salade had wel wat meer dressing op gemogen maar was wel lekker vers.
nagerecht op de kaart bestaat veelal uit ijs dus maar een cappucino besteld daar wordt een lekker likeurtje met slagroom bij geserveerd.
kortom als ik de volgende keer weer in de buurt ben dan ga ik dit restaurant nog een keer bezoeken.