De Dorpskamer

6,2
6,9
c K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We kozen voor de BOL BURGER MRIJ, deze zou 180 gram moeten zijn, maar was echt zeer teleurstellend klein en zeker geen 180 gram.
Mijn partner had een glas rose besteld en de hoeveelheid die in het glas zat was zeer teleurstellend en vreselijk duur. (€4,20 )
Ik zelf had een Palm van 0,25 cl en deze was €4,50. ( Dit is echt te gek voor woorden! )
Ronduit zeer teleurstellend.
c K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Drinken is SUPER duur, zeker omdat de drankjes al warm en op zijn voordat het eten is geserveerd.
Palm bier mini flesje voor een zeer grote prijs. (B.v 2 palmpjes in deze toko, voor die prijs kun je in de supermarkt een heel krat kopen.)
Dit is echt schandalig duur.
Hamburger smaakt nergens naar en is vreselijk klein.
Gebakken aardappelen zijn niet gaar en amper gebakken.
Grote wijn glazen met zeer weinig inhoud.
Betalen voor je mayonaise en ketchup is natuurlijk belachelijk in een restaurant.
Ik zou de mensen adviseren hier echt nooit te gaan eten.
Zeg het voort, zeg het voort.
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Vanmiddag met z'n zevenen heerlijk geluncht op het zonovergoten terras. Gezellig druk en echt het vakantiegevoel. Vriendelijke bediening. Mooie menukaart en smakelijke gerechten tegen een eerlijke prijs. Heerlijk! Alles op het terras pico-bello voor elkaar. Mooi aangelegde bloemperken en alles keurig en schoon. Complimenten.
We gaan hier vaker komen.
great7ven .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het is ze hier duidelijk naar de bol gestegen. In de computer werd gecontroleerd of er plaats was, waarna we konden kiezen uit een aantal tafeltjes. Toen we daar goed en wel zaten moesten we het veld ruimen (wegens een reservering voor precies die tafel over 30 minuten). We zijn een paar tafels verder bediend. Een uur later was er nog niemand op komen dagen op deze "a" keuze tafel.

Verder het eten, niet onaardig maar de salade is ver van vers, die staat al een hele dag uit te drogen. De gebakken aardappels daar is vast mee door een warme keuken gelopen maar dan zijn ze nog niet gebakken.

Het personeel is verder behoorlijk bezig met elkaar, het bespreken van de aanwezige gasten en heeft zo rond het einde van de middag ook wel trek in een wijntje.

Het is overigens ook niet fraai om een biertje met vier vingers schuim af te leveren.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Snelle service, zeer vlotte en kundige bediening. Nadruk ligt op kwantiteit. Ik heb hier prima gegeten, verwacht geen hoogstandjes.
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben zeer genoten van ons bezoek aan de Dorpskamer. De serveersters waren heel gastvrij en gaven ons veel aandacht. Op het toilet was het erg donker, dat kan beter. De gamba's smaakten geweldig en waren heel mooi opgemaakt. Wij komen zeker terug naar De Doprskamer voor het lekkere eten en de goeie service.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wij aten hier als voorgerecht de geitenkaas. Deze was geheel koud, zou in de oven toch enigszins smeuiig moeten zijn, dit was niet het geval. Het geheel was niet goed op smaak. Het andere voorgerecht was garnalenkroketten. Deze waren erg vet en zo klein dat de vulling niet goed naar garnalen smaakte, wel veel kroketjes maar we hebben toch liever iets meer inhoud... erbij een erg zoete cocktail (?) saus. Vervolgens sate: deze had een erg onsmakelijke saus. De slibtongetjes waren oke. De bijgerechten vielen ronduit tegen: wat voor gebakken aardappeltjes moest doorgaan smaakte daar totaal niet naar. We vroegen ons zelfs af of ze wel gebakken waren. Men heeft zelfs kans gezien de friet een onaangename smaak mee te geven, ook hier was de vraag of ze wel gefrituurd waren (vet wel heet genoeg??). Daarbij weer een mierzoete mayonaise, erg onsmakelijk. De salade bevatte veel pasta, dat is echt niet de bedoeling naast de andere zetmeelproducten. De slablaadjes waren ook niet vers en fris, dus die lieten we maar staan. Verder geen groenten. Het dessert hebben we wegens gebrek aan vertrouwen maar laten zitten. Dan de wijnen: de chardonnay (geen huiswijn) was te zuur, niet in orde voor dit type wijn. Overige wijnen (sauvignon blanc, mag iets zuur zijn, en de rode cabernet) waren in orde. De bediening was vriendelijk, maar ongecoordineerd: meerdere keren kwam iemand om de bestelling op te nemen, lang moeten wachten op het eerste drankje etc. Sfeer is gezellig en informeel, prima wat ons betreft. Ons advies is hier toch echt de keukenbrigade een goede kookcursus te geven, wat jier wordt geserveerd is echt onder de maat. En de bediening moet beter worden aangestuurd. Dan kan het allemaal nog in orde komen. Voorlopig komen we hier niet meer!
TonWouters .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
In 2010 voor het laatst in dit restaurant geweest: tijd voor een nieuw bezoek. Ontvangst was OK. De hapjes (soort tapas) leken ons erg aantrekkelijk maar nadat wij 30 min in ons sop gaar gekookt waren besloten we alleen een hoofdgerecht te kiezen. Onze kinderen kregen hun gerecht maar ons eten kwam maar niet. Dit viel de bediening ook op en wij kregen een glaasje wijn aangeboden.....die gewoon op de rekening verscheen. De kip Teriyaki was extreem zout en de frieten droog. Toen wij hier iets van zeiden kregen wij een dessert aangeboden....die op de rekening verscheen. Bij het afrekenen de vraag "alles naar wens?" Toen ik hierop "nee" zei geen enkele respons. Blijkbaar geen behoefte te verbeteren. In dit restaurant ontbreekt sturing door een ervaren persoon met hart voor de zaak.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gister gegeten bij de dorpskamer. Meteen vriendelijk begroet door de serveerster die ons naar onze tafel begleed. De scholfilet en de gemarineerde eend smaakten erg goed. Er kwamen veel verschillende medewerkers aan de tafel, elk met een andere taak, dit zorgde voor onrust aan de tafel, overigens vervulde de ze de taken erg goed en was er verder niks op aan te merken. De proeverij is een erg leuk om uit te proberen en zeker een aanrader. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Eleonora W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik kom vaak in De Dorpskamer, altijd gezellig, lekker eten en hele fijne bediening. Het eten komt snel, de bediening is alert en altijd vriendelijk. Nog nooit een nare ervaring hier gehad. Soms is het wel druk (maar dat is een goed teken in mijn ogen), maar ik ga hier graag heen! Het proeverij menu is een aanrader en zeker zomer zit je hier heerlijk buiten! Top tent.
BernieAndrews .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De prijs/kwaliteit-verhouding is niet in orde. Enkele onderdelen van de 'proeverij' waren zeker smakelijk, maar er waren zeker ook onderdelen (friet, aardappelen, salade, sate, kip, brood/boter) die ver onder het niveau van de gemiddelde snackbar bleven. De organisatie was chaotisch (binnen 30 min 8 verschillende bediendes) waardoor meerdere misverstanden gedurende de avond. Ook wij hebben verschillen geconstateerd tussen bestelling en afrekening, in ons nadeel. Dat we geen moeite hebben genomen om dit te bespreken zegt iets over onze stemming/verwachting. Familie en vrienden zullen wij niet adviseren te gaan eten bij De Dorpskamer.
TwanVerkade .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooie locatie, vriendelijke uitstraling en een ruime menu-keuze. Bediening uitstekend, houden alles goed in de gaten, maar zijn niet nadrukkelijk aanwezig. Alle gangen verliepen zonder haast en er was voldoende ruimte tussen de diverse gangen. De gerechten werden uitstekend geserveerd en waren zeer smaakvol. Een aanrader voor een ieder, die in Ermelo een gezellig restaurant zoeken, waar de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
leo D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wat een trieste ervaring. Heel druk. We wilden lunchen. Een broodje met geitenkaas in de oven. Heel veel schijfjes tomaat en komkommer. Veel tekort in de oven. Presentatie en smaak was niet oké. Een groot stuk geitenkaas op de tomaten niet met honing. Wat ons betreft geen aanrader.
SEIKO .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
voor het eerst daar gegeten.
bij aankomst had ik m.n twijfels denk vanwege de uitstraling.
maar gezien de drukte dachten wij dan zal .t wel goed zijn.
Jammer genoeg viel het allemaal wat tegen
bestelde een cola maar het leek wel kindercola en was meer ijs dan cola,dus niet lekker eten was redelijk.
Dus al met al niet voor herhaling vatbaar.
Tessie071176 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
voor het eerst bij De dorpskamer gegeten. Ondanks de drukte ivm Hemelvaart/Bevrijdingsdag werden wij goed ontvangen en kregen we ook de tijd om op ons gemak te eten maar ook de service was zeer goed. Wij hebben gekozen voor de proeverij en dat was heel goed! Ik vond zelf alleen dat het een tikkeltje oudbollig ingericht was, maar het past dan wel weer bij de naam van het restaurant. Het is maar net waar je van houdt. Hip en moderne inrichting zal hier dan zeker niet passen. Al met al een prima restaurant!!! Leuk personeel. En ik zal er zeker weer een keer terug komen als ik de buurt ben.
Patty L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wanneer we een weekendje naar Ermelo gaan, gaan we altijd een avondje bij Restaurant de Dorpskamer eten. Een heel gezellig restaurant aan de rand van het centrum. Je kunt daar voor €29,50 een proeverij nemen, wat inhoud dat je per ronde 3 gerechten van de kaart mag kiezen. Die komen dan in kleine beetjes op een etagere op tafel. Hoeveel rondes je neemt mag je helemaal zelf weten. Er zit geen dessert bij, maar voor mij was dit ook niet nodig, en wanneer je dit wel wilt kun je dit los van het menu bestellen. Ik vind het een heel leuk concept en ook een gezellig avondvullend eten.
geertcc .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Op maandag avond hier gegeten met collega's.. Een proeverij menu genomen verschillende kleine gerechten geserveerd op etagère's de zaak lijkt proffesioneel als je binnenkomt ontvangst prima ,eerste drankje lukt ook nog maar dan begint de ellende de bediening was de hele avond onvindbaar het eten was onder de maat, de carpaccio nog bevroren, de eiwit kwam vol uit de vis zo doorgbakken vlees ook taai en doorbakken en koud. De reden waarom het personeel onvindbaar was kwamen we achter toen we ze maar gingen zoeken omdat we nog een drankje wilden ! Die zaten dus in een ruimte ernaast lekker aan de bar te roken en drank te drinken sorry hoor maar roken in een restaurant ??
Laatste keer geweest in de dorpskamer
Geachte heer/mevrouw,

We schrikken erg van deze recensie. Graag komen wij in contact met u, zodat wij de gang van zaken beter in kaart kunnen brengen en met u van gedachte te kunnen wisselen over deze vervelende ervaring. U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0341-556155 of via info@dedorpskamer.nl. We hopen van u te horen

Met vriendelijke groet,

Wilco Brouwer (de DorpsKamer)
mirjamenrichard .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Niet echt gastvrije ontvangst.De medewerker komt verveeld en arrogant over.Hij werkt op de automatische piloot en vriendelijkheid is ver te bespeuren.Na bijna een uur te hebben gewacht kwam het voorgerecht wat wel met een excuus van de keuken werd geserveerd.Nadat we besloten hadden niet meer lang op hoofdgerecht te wachten kwam het dan toch nog op tafel.Het eten was lekker maar zeker geen 10 waard en al helemaal niet om 50km voor om te rijden.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Zonder de overige recenties te lezen denk ik dat mijn recentie weinig zal toevoegen. Beter dan dit wordt het niet, beter dan dit kan het het niet en NEE, ik werk er niet, ben geen familie of kennis van de eigenaar. Zeer nette prijzen en superkwaliteit en super bediening. Op mijn weg naar huis rij ik probleemloos 50km om, om hier te gaan eten.