De Dorpshoek

Meer informatie over restaurant De Dorpshoek

Erg kort
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten in de Dorpshoek. De serveerster en chefkok deden er alles aan om het ons naar de zin te maken, een groep van 8 personen. Het eten (vooral heerlijke visgerechten en kreeftmenu's, maar ook vlees) was vers, lekker en goed, net als de sfeer. Ook heerlijke voorgerechten en desserts. Wij komen er zeker terug en raden dit restaurant aan!
Vdande .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wat is dit mooi en lekker geworden zeg! Enorme aanwinst.
In een warme moderne sfeer kun je van vsisspecialiteiten genieten (al wordt er ook vlees geserveerd).
Wij mochten in de keuken kijken en kennismaken met de chef en zijn specialiteiten. Zo hebben we voor een 3-gangen kreeftmenu gekozen (naast de kaart).

Fantastisch gegeten en geholpen door een vriendelijke ober. Heerlijke wijnkaart.

Verwachtingen ver overtroffen. Snel weer!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het was goed weer en plaatsgenomen op het terras. Vriendelijke bediening, alleen de wijnkaart hebben we niet gekregen. Een goede Westeinderpaling met salade, roodbaars en hele goede verse kreeft, toe creme brullee, erg lekker. Wij komen zeker terug.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op een donderdag avond hier gegeten, er waren nauwelijks gasten. Voorgerecht oesters gegeten deze waren prima. Als hoofdgerecht een gemend visplateau deze viel een beetje tegen, smaakte veel naar hetzelfde.
Verder mooi restaurant.
Maryfrank .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Na afloop kwam de Chef nog even bij ons aan tafel om te vragen hoe wij het eten vonden. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen surprise menu. Alles was lekker! Geweldige eigenaar (chefkok) met eveneens geweldig oplettend personeel! Absoluut een aanrader!
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op maandagmiddag 28 maart bezochten we nieuwsgierig dit restaurant. De inrichting is modern en zeer sfeervol. De gebruikte tinten zijn warm en versterken elkaar. Rondom de tafels staan heerlijk zittende stoelen. Van het huis kregen we heerlijk knapperig brood met boter en knoflookmayonaise. We kozen als voorgerecht respectievelijk voor de Westeinder paling en gebakken coquilles. Het bord met de paling was mooi opgemaakt. Behalve de ruime hoeveelheid paling, lag er ook een mooie salade op het bord. Heerlijk! De coquilles werden vergezeld door tomaat en knoflook. De coquilles waten precies goed gebakken en vol van smaak. Genieten! De chardonnay smaakte er goed bij. Extra brood was geen enkel probleem. Toen ik vroeg om een glas water erbij, kregen we direct heel attent een kannetje water. Als hoofdgerecht hadden we in boter gebakken sliptong. Hierbij kregen we een ruime schaal friet. De vis was heerlijk. Voor het dessert had ik geen ruimte meer, maar mijn partner koos voor chocoladefondant met vanillesaus en sinaasappelsaus. Het dessert werd opgediend met vers fruit, waaronder een halve passievrucht. De chocolade in de cake was van binnen vloeibaar. Mijn partner genoot met volle teugen. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Als tip zou ik willen geven om ook de muziek aan te passen aan de huisstijl. De radiozender gaf daarbij ook de nieuwsberichten door en daar heb je in een restaurant geen behoefte aan. Dit restaurant is een aanwinst voor Aalsmeer. Een plek om vaker te komen.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gisteren voor het eerst naar Restaurant De Dorpshoek. Nog niet zoveel over gehoord, ze zijn onlangs open gegaan. Op de site staat vermeld dat de chef en eigenaar Philippe Sargis zijn sporen ruim heeft verdiend in de horeca. We zijn benieuwd.
De nadruk van deze zaak ligt op vis en daar gaan we ook voor.
We worden netjes ontvangen alleen wat gejaagd. Dit komt ons een beetje vreemd over want het is juist erg rustig. Het restaurant is zeer zorgvuldig en mooi ingericht.

We kiezen voor een 5 gangen surprise menu volgens de kaart “een mooi assortiment van onze beste producten”.
We krijgen:
Sashimi van Tonijn
Kreeften bisque met armagnac
Gebakken coquilles, op provençaalse wijze met tomaat en knoflook
Kabeljauw rugfilet met een Gamba, verse gewokte groente en een mooie jus.
Cheesecake van rode vruchten met frambozensaus en slagroom.

De gerechten zijn mooi van smaak. En voor € 49,50 (de prijs van het menu) krijg je een prima inzicht in de uitstekende kwaliteit van de keuken.

Kortom, wij gaan hier zeker terugkomen.
TineRodermond1 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het restaurant heeft een fantastische nieuwe sfeer gecreëerd ten opzichte van een aantal jaren geleden. Het heeft een frisse uitstraling. De kaart is voornamelijk voor de viseter maar als je dat bent word je getrakteerd op een heerlijke maaltijd. Aan onze tafel werd voor de oesters, eendenlever en de zalm als voorgerecht gekozen. De oesters en de zalm waren heerlijk (alleen jammer dat de toast was vergeten) de zalm was lekker maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht werd voor de Surf & Turf gekozen, die heel goed (naar wens) gebakken was en de Bouillabaisse was voortreffelijk. Jammer voor onze italiaanse vriend dat er geen witte grappa was ;-)
Kortom een aanrader en een aanwinst voor Aalsmeer