Over restaurant De Doelen

Genieten in het prachtige Muiden

De Doelen zit op een fraaie plek aan de Sluis in Muiden, precies tussen het Muiderslot en de Vecht in. Veel hout, in niveau verspringende vloeren, donkere balken, spiegels, grote schilderijen, prachtige bloemstukken en kroonluchters met echte kaarsen doen het verleden herleven. Een uitstekend decor om te genieten van de Franse seizoensgerechten die ze hier serveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Doelen

ja mogelijk
  • : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag gesloten tot nader order

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Nicokan .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We aten een speciaal voor de Albert Heijn actie samengesteld menu. Wij kozen het vismenu. Het was heerlijk, apart en met zorg gemaakt.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zaterdagavond 26 november met 6 personen van de AH boekjes gegeten. Super gezellig avond gehad in een mooie ambiance. Eten was goed de wijntjes smaakte heerlijk alleen de soep was zo zout...maar wij komen zeker nog een keer terug.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, zeer sfeer vol ingericht , voelde ons zeer welkom! Zeker voor herhaling vatbaar.
Nicoleleegwater .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We zijn zo prettig geholpen! Leuke sfeer en heerlijk eten. We komen zeker een keer terug! Het lijkt me in de zomer ook heerlijk om hier op het terras te zitten met uitzicht op de sluis.
PDM2015 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het was voor ons de eerste keer bij de Doelen dat al heel lang bestaat in dit prachtige oude dorp. Na een warm onthaal van de eigenaar gaan zitten aan een mooie ruime, met linnen gedekte tafel aan het raam dat nog is voorzien van enkel glas waardoor het soms iets fris aanvoelt in de nek...waren het niet de warmte van de zaak al heel wat goed maakte. Veel vrouwelijke kunst/kitch aan de wanden met grote spiegels.
We hebben een keuze gemaakt uit de kaart en hebben gekozen als voorgerecht een fris gemarineerde dungesneden zalmforel en de paté van hert, beiden heerlijk van smaak echter de stoofpeercompote bij de paté had iets minder kaneel in gemogen (maar dat is persoonlijk).
Als tussengerecht 2 gerechten gekozen van de reguliere kaart welke redelijk aan de prijs is, maar dat weerhoudt ons er niet van om de terrine van eendenlever, de appelstroop bij de terrine was wat mij betreft niet nodig en miste de beloofde pruimen en calvados welke wellicht gebruikt is in de terrine maar niet te proeven was.
De fine Claires waren heerlijk, echt even op z'n Bretons. (Persoonlijk zou ik ze lossnijden van de sluitspier, want vind dat gepriegel met een vorkje maar niks)
De 2 hoofdgerechten die wij kozen waren goed van smaak een op de Green Egg gegrilde bavette en de fazantenhen op zuurkool, de eerste simpel maar erg goed van smaak de tweede zag er qua presentatie goed uit en de zuurkool met appeltjes en rozijnen pastte er goed bij...heel klassiek maar goed bereid.
Het nagerecht...dat was even een verrassing want we hadden vijgen verwacht maar kregen uiteindelijk een tarte tatin van appel met speculaasijs. Deze vond ik naar mijn mening iets te bitter en zou kunnen zijn dat de karamel voor de tatin van appel iets te ver was.
Al met al is het zeker de moeite waard...want de eigenaar geeft je echt het gevoel welkom te heten in zijn restaurant welke hij al 36 jaar onder zijn hoede heeft.
Wij komen zeker terug!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gegeten met AH actie. Kwaliteit van het eten en de wijn prima. Aardige mensen in de bediening. Het interieur voelt licht kermis achtig aan. Maar zo op een winterse koude avond met de lichtjes voor de deur, eerst een biertje aan de overkant bij ome Ko, een kleine romantische wandeling op de brug met het geluid van touwen tegen de masten en de dobberende bootjes in de verte op de achtergrond, toch zeker aan te raden!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wederom genoten van de keuken van "De Doelen". Met enige regelmaat proberen we hier te eten, en telkens is het menu toch anders en verrassend (lekker).
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We waren wat vroeger in het restaurant, dachten dat we dan een aperitiefje konden nemen. Dat bleek niet te kunnen. Het personeel moest om 17.15 uur nog gaan eten en we hadden pas om 18.00 uur gereserveerd. Dus de straat op. Niet zo servicegericht vonden we. Om 18.00 uur, het tijdstip van onze reservering, stapten we binnen. We werden naar onze plaats gebracht en er valt in de zaak veel te ontdekken op het gebied van kunst. Het blijkt de persoonlijke verzameling te zijn van de eigenaar, die er aangenaam over kan vertellen. Meteen scoorde De Doelen met knapperig, supervers en warm brood. Geweldig en een extra broodmandje was geen probleem. Het brood werd niet in rekening gebracht. Kijk dat is nou eens service. We hadden een drie gangenmenu en ieder gerecht was even smakelijk en verfijnd. Prima kok hebben ze bij De Doelen. Goede porties, fijne smaakcombinaties, redelijke prijs. Een echte aanrader wat ons betreft.
Edward H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Drie gangen menu gegeten met de Albert Heijn restaurantbon, waardoor het tweede menu gratis was. Goede bijpassende wijnen bij de gerrechten.
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker gegeten, leuke locatie midden in het centrum. Uitstekende bediening. echt een aanrader om een keer lang te tafelen.
Majorie P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Zeer hartelijk welkom geheten en een goede sfeer. De bediening was zeer aardig, maar soms een beetje chaotisch. Deed overigens niets af aan de kwaliteit van het eten. Dat was erg lekker en de wijn was erg goed. De gerechten mochten van ons wel ietsje meer zijn. Al met al beslist een plek om nog een keer terug te komen, wat we ook zeker zullen doen!
Jpmvdv .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Enthousiaste ontvangst, de jassen werden opgehangen.
Vlotte bediening.
Heerlijke gerechten, mooi opgediend. Prima service!
Bij vertrek in de jassen geholpen, deur werd geopend.
Paul.timmerman .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Een aanrader bijzonder lekker gegeten ,de kok verdient een grote pluim!
Een goede en prettige bediening op een mooie gezellige locatie!
Tanis1 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zaten op het prachtige terras aan de sluis. Vlotte en vriendelijke bediening. Nu eens niet lang wachten op de gerechten. Alles zag er verzorgd uit en smaakte heerlijk. Zeker een aanrader. We aten het Doelen menu.
Irmafaas .
Wij waren met 11 pers. bij de Doelen om een hapje te eten. Reacties:
- wat een leuke medewerkers, enthousiast, vrolijk en heel klantgericht
- wat een leuke " kaart" en wat een heerlijk eten
- en wat een leuk restaurant, gezellig interieur, leuk terras en interessant uitzicht.
Kan het iedereen aanbevelen.

Paul en Irma Faas en nog 9 andere "sloepers"!
Clarine D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het was zoals altijd super. Echt uit! Heel goed eten, fantastische bediening en een prachtige plek. Echt een van de beste restaurants van Nederland!

Nelleke A.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Een heerlijke 3-gangen lunch bij De Doelen, op het terras met levendig uitzicht op de sluis. Zeker voor herhaling vatbaar.
Helmus43 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In een sfeervolle ambiance hebben we goed en gezellig gegeten bij De Doelen. De gerechten zagen er allemaal prachtig en aantrekkelijk uit. Het voorgerecht en hoofdgerecht smaakten net zo goed als ze eruit zagen. De perzik in het nagerecht was een beetje zonder smaak, maar dat kan aan de ingekochte perziken liggen. Een volgende keer zou die namelijk best lekker kunnen smaken. Pluspunt: de prachtige en hete frieten die op verzoek binnen een minuut op tafel stonden.
Reinard D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We werden heel gastvrij ontvangen door een aardige en beleefde gastheer en we kregen een mooie plek op het terras met het geweldige uitzicht op de sluizen van Muiden.
We gingen voor de 3 gangen lunch. Als voor- dagverse zwaardvis m lamsoor en paté maison met vijgen compote, wat was het lekker en vers. Mooie rosé de cote de Provence.
Als hoofdgerecht: Wilde zeebaars-limoen-olijfolie-salade m glas Chablis premier crus top!
En Bavette BGE-béarnaise- zo mals en mooi van cuisson, daar word je blij van.
Dessert: Kaas van l'Amuse met pane carasau en vijgencompôte - mooi glas Sauternes wow!!
Gemarineerd rood zomerfruit met vers sorbetijs. Kortom hier kom je heel graag terug!!!