Over het restaurant De Doelen

Genieten in het prachtige Muiden

De Doelen zit op een fraaie plek aan de Sluis in Muiden, precies tussen het Muiderslot en de Vecht in. Veel hout, in niveau verspringende vloeren, donkere balken, spiegels, grote schilderijen, prachtige bloemstukken en kroonluchters met echte kaarsen doen het verleden herleven. Een uitstekend decor om te genieten van de Franse seizoensgerechten die ze hier serveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Doelen

ja mogelijk
  • : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag gesloten tot nader order

Jouw recensie over het restaurant De Doelen

jacolien R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk fruit du mer gegeten welke royaal belegd was.
Steak Tartare was ook heerlijk volgens onze tafelgenoot
Huis gemaakte Graved lachs ook zeer goed met als hoofd een dikke zeetong mmmm
Of te wel een aanrader
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
De Doelen is een prachtig sfeervol restaurant, waar je met je partner romantisch kan eten. De inrichting is zeer fraai met veel kunst aan de muur. Hier wordt nog echt gekookt. Het menu is anders dan de meeste restaurants. Mooie gerechten, spannende opmaak, maar vooral geweldige structuren en smaken. Echt anders en vooral verrassend. Plezierige attente bediening. Hier zijn ze zo gepassioneerd bezig met alles wat met jou goede avond te maken heeft, dat het geen probleem is zelf een dessert samen te stellen. Wij hadden gewoon zin is een samenstelling van de diverse desserts en daar werd direct positief op gereageerd. Wil je dus à la carte eten, dan ben je hier op het juiste adres!
Jeffrey W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Lekker gegeten.Aardig personeel; lief voor kids
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wederom heerlijk gegeten (complimenten aan de kok) en mooie wijn gedronken. Gezellige sfeer, mooie inrichting, vriendelijk personeel en een gastheer die weer waarover hij praat. Bij De Doelen gaan ze ons weer terug zien!
John V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
het gaat maar houd niet over, eigenaar is niet zo vriendelijk, personeel daarentegen doet alles wat het kan doen,
niet echt mijn zaak
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Slechte service : vieze waterkan met drab erop, 4 waterglazen voor zijn zessen,langs je neus een bord door geven , steeds vergissing in de bestelling....
een gastheer die zichzelf geweldig vindt ....
wij komen niet terug!!!☹️☹️☹️
B M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Lekker vis gegeten gewoon top, echte gastheer, niets anders dan genieten
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wij waren te laat en hadden niet veel tijd voor de lunch. In hoog tempo maar wel met veel aandacht en zorg kregen we ons eten. En daar hebben we enorm van genoten!!!!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Komen zeker terug. Zo gezellig en heerlijk eten!
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
De Doelen is een restaurant apart. De inrichting is bijzonder. Veel kunst met passie. Zo wordt hier ook bediend en gekookt. We aten als voorgerecht foie gras-brioche-armagnac pruimen en Paté de campagne-chutney. Mooie gecombineerde smaken. Als hoofdgerecht Kalfswang, zwezerik truffel en Ribstuk jus. Dan krijg je met je partner daar ook een prachtige rode wijn bij. De rundvlees was 48 uur gegaard op zeer lage temperatuur. Eerst stevig aangebraden, zodat alle sappen en smaken tijdens het lange garen niet verdwijnen maar opgesloten blijven in het vlees. Ook het vet in het rundvlees blijft zo opgesloten. Het rundvlees smolt daarom op je tong. Het viel prachtig uiteen. We kennen allemaal wel draadjesvlees van onze moeders. Dat vinden we al lekker. Neen, hier tref je daar de overtreffende trap aan. De jonge kok kookt hier echt de sterren van de hemel. Als nagerecht bestelden we 'to share' een kaasplank. Kazen van l'amuse met Pane Carasau en vijgencompote. . Heerlijke kazen, zachte romige en pittige blauwe kazen en een harde Hollandse. Mooi gecombineerd. En dan blijkt de rode wijn bij alle gerechten prachtig de smaken te ondersteunen. Knap uitgekozen door de eigenaar. Als je hier de kaart ziet, dan zie je de verbinding tussen alle gerechten. Het ene voorgerecht kan worden gemaakt doordat een hoofdgerecht ook op de kaart staat. Zo wordt er niets verspilt. De ambiance is top. Wel even reserveren, want dit restaurant heeft volgens ons veel vaste klanten. De Argentijnse eigenaar weet zijn temperament over te brengen in de sfeer, de bediening en de passie voor koken. We hadden een geweldige avond en komen zeker terug!
Daniëlle N.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Prima lunch. Heerlijk buiten gegeten met uizicht op de sluis van Muiden. Een uitstekende steak tartare. De risotto is ook fantastisch. Charmante bediening door Reinier. Zeer tevreden. Een aanrader.
huib G.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Oesters en vis waren vers en van zeer goede kwaliteit. Bijpassende wijnen waren voortreffelijk van smaak.
elien S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Food was great. Pate, door gras, plateau Royal, salade, bavette en asperges allemaal heerlijk echt , zeer aan te raden.
Ike V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
rainier top
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Zeer verzorgd met veel aandacht bediend. Lekker gegeten!
René D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
heerlijk en plezierig gegeten
WILLY K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een slechte keus voor een lunch. Alleen een menukaart met 2/3/4 gangenmenu's.
Eén van ons koos een hoofdmenu van de 2 gangen, maar er werd gewoon 2 gangen in rekening gebracht.
Slechte koffie.
Leeg restaurant. Water, zonder te vragen een halve liter dure mineraal neergezet.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Aangenaam verblijf, kunst aan de muur, fraai opgemaakt pallet op het bord.
Aardige clientele. Kortom: geen spijt van ons verblijf. Smaakt naar meer.
Waren hier al heel lang niet meer geweest.
cop .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zo jammer, eten was goed. Porties heel klein. Wijn was prima een andere fles bij elk gerecht. Helaas werd de volgende wijn geschonken in het zelfde glas en pas gewisseld bij de overgang van wit naar rood.
Het gastheer schap liet wel wat steken vallen. Begeleid je gasten naar hun tafel ipv je ziet toch dat er nog een tafel vrij is...ook bij het weggaan geen gedag..
Eigenlijk teleurstellend voor zo'n restaurant. Jammer...ons zie je er niet meer.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hele gezellige avond gehad bij De Doelen. Op basis van eerdere ervaringen opnieuw gereserveerd met de AH restaurantactie. Weer een goed en afwisselend 3-gangenmenu met keuze uit vlees of vis bij het voor- en hoofdgerecht. Goede smaken, mooi opgediend en een attente bediening.
Kortom.... weer voor herhaling vatbaar!