Over het restaurant De Doelen

Genieten in het prachtige Muiden

De Doelen zit op een fraaie plek aan de Sluis in Muiden, precies tussen het Muiderslot en de Vecht in. Veel hout, in niveau verspringende vloeren, donkere balken, spiegels, grote schilderijen, prachtige bloemstukken en kroonluchters met echte kaarsen doen het verleden herleven. Een uitstekend decor om te genieten van de Franse seizoensgerechten die ze hier serveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Doelen

ja mogelijk
  • : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag gesloten tot nader order

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Jan Y.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De gastheer was soms te! De wijn was prima. Het hoofdgerecht was echt te weinig en niet alles op de kaart was er, helaas.
Een mooie zaal op een geweldige stek.
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij hadden voor een 4-gangendiner plus fles wijn gekozen, er moest dus extra betaald worden, hetgeen met afrekenen grote verwarring teweeg bracht plus er stonden gerechten op die we niet gehad hadden. We hebben gezellig gezeten, maar de afrekening deed daar afbreuk aan! Jammer!
Gert W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het is voor ons een half uurtje rijden, maar is het iedere keer meer dan waard. De Iberico wangetjes waren echt top! Bediening is vriendelijk en professioneel.
kurpershoek .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Jammer dat veel restaurants aan de AHActie mee doen met een erg sober aangepast menue . Maar gelukkig konden we nu de kwalitijt van de Doelen beleven zonder daarvoor te diep in de buidel te hoeven tasten.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
De tweede keer dat ik in dit restaurant heb gegeten, hartelijk ontvangst, heerlijke wijn en een prachtig 3 gangen menu met AH bon het was allemaal even heerlijk!!
Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijk gegeten en wat een geweldige en aardige service in een van de mooiste panden in Muiden !!!! Ik heb voor 100 procent genoten van alles !!!!!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Prima prima prima ervaring! Vriendelijke ontvangst, goed 3 gangen menu, en heerlijke wijnen!! Kortom, echt
genieten!!! Ambiance maakte het geheel af!
Warner K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hadden ruime keuze uit het menu en hebben uitstekend gegeten. De door ons uitgekozen Morgon was heerlijk! De bediening was snel en heel hartelijk.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance
Gastvrij en flexibel in de Ah menu keuze
Een echte aanrader .gaan er zeker nog een keer naar toe
gria .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Persoonlijk gastheerschap. Keuze uit vis en vleesmenu en 3 en 4 gangen. 4-gangen vismenu was licht, pure smaken en zeer smakelijk. Goede open wijnen.
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Fantastisch sfeervol restaurant, uitstekende keuken, prachtig pand en super locatie aan de sluis van Muiden, echte aanrader!!!!!!!
Nicokan .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We aten een speciaal voor de Albert Heijn actie samengesteld menu. Wij kozen het vismenu. Het was heerlijk, apart en met zorg gemaakt.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zaterdagavond 26 november met 6 personen van de AH boekjes gegeten. Super gezellig avond gehad in een mooie ambiance. Eten was goed de wijntjes smaakte heerlijk alleen de soep was zo zout...maar wij komen zeker nog een keer terug.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, zeer sfeer vol ingericht , voelde ons zeer welkom! Zeker voor herhaling vatbaar.
Nicoleleegwater .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We zijn zo prettig geholpen! Leuke sfeer en heerlijk eten. We komen zeker een keer terug! Het lijkt me in de zomer ook heerlijk om hier op het terras te zitten met uitzicht op de sluis.
PDM2015 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het was voor ons de eerste keer bij de Doelen dat al heel lang bestaat in dit prachtige oude dorp. Na een warm onthaal van de eigenaar gaan zitten aan een mooie ruime, met linnen gedekte tafel aan het raam dat nog is voorzien van enkel glas waardoor het soms iets fris aanvoelt in de nek...waren het niet de warmte van de zaak al heel wat goed maakte. Veel vrouwelijke kunst/kitch aan de wanden met grote spiegels.
We hebben een keuze gemaakt uit de kaart en hebben gekozen als voorgerecht een fris gemarineerde dungesneden zalmforel en de paté van hert, beiden heerlijk van smaak echter de stoofpeercompote bij de paté had iets minder kaneel in gemogen (maar dat is persoonlijk).
Als tussengerecht 2 gerechten gekozen van de reguliere kaart welke redelijk aan de prijs is, maar dat weerhoudt ons er niet van om de terrine van eendenlever, de appelstroop bij de terrine was wat mij betreft niet nodig en miste de beloofde pruimen en calvados welke wellicht gebruikt is in de terrine maar niet te proeven was.
De fine Claires waren heerlijk, echt even op z'n Bretons. (Persoonlijk zou ik ze lossnijden van de sluitspier, want vind dat gepriegel met een vorkje maar niks)
De 2 hoofdgerechten die wij kozen waren goed van smaak een op de Green Egg gegrilde bavette en de fazantenhen op zuurkool, de eerste simpel maar erg goed van smaak de tweede zag er qua presentatie goed uit en de zuurkool met appeltjes en rozijnen pastte er goed bij...heel klassiek maar goed bereid.
Het nagerecht...dat was even een verrassing want we hadden vijgen verwacht maar kregen uiteindelijk een tarte tatin van appel met speculaasijs. Deze vond ik naar mijn mening iets te bitter en zou kunnen zijn dat de karamel voor de tatin van appel iets te ver was.
Al met al is het zeker de moeite waard...want de eigenaar geeft je echt het gevoel welkom te heten in zijn restaurant welke hij al 36 jaar onder zijn hoede heeft.
Wij komen zeker terug!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gegeten met AH actie. Kwaliteit van het eten en de wijn prima. Aardige mensen in de bediening. Het interieur voelt licht kermis achtig aan. Maar zo op een winterse koude avond met de lichtjes voor de deur, eerst een biertje aan de overkant bij ome Ko, een kleine romantische wandeling op de brug met het geluid van touwen tegen de masten en de dobberende bootjes in de verte op de achtergrond, toch zeker aan te raden!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wederom genoten van de keuken van "De Doelen". Met enige regelmaat proberen we hier te eten, en telkens is het menu toch anders en verrassend (lekker).
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We waren wat vroeger in het restaurant, dachten dat we dan een aperitiefje konden nemen. Dat bleek niet te kunnen. Het personeel moest om 17.15 uur nog gaan eten en we hadden pas om 18.00 uur gereserveerd. Dus de straat op. Niet zo servicegericht vonden we. Om 18.00 uur, het tijdstip van onze reservering, stapten we binnen. We werden naar onze plaats gebracht en er valt in de zaak veel te ontdekken op het gebied van kunst. Het blijkt de persoonlijke verzameling te zijn van de eigenaar, die er aangenaam over kan vertellen. Meteen scoorde De Doelen met knapperig, supervers en warm brood. Geweldig en een extra broodmandje was geen probleem. Het brood werd niet in rekening gebracht. Kijk dat is nou eens service. We hadden een drie gangenmenu en ieder gerecht was even smakelijk en verfijnd. Prima kok hebben ze bij De Doelen. Goede porties, fijne smaakcombinaties, redelijke prijs. Een echte aanrader wat ons betreft.
Edward H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Drie gangen menu gegeten met de Albert Heijn restaurantbon, waardoor het tweede menu gratis was. Goede bijpassende wijnen bij de gerrechten.