Over het restaurant De Doelen

Genieten in het prachtige Muiden

De Doelen zit op een fraaie plek aan de Sluis in Muiden, precies tussen het Muiderslot en de Vecht in. Veel hout, in niveau verspringende vloeren, donkere balken, spiegels, grote schilderijen, prachtige bloemstukken en kroonluchters met echte kaarsen doen het verleden herleven. Een uitstekend decor om te genieten van de Franse seizoensgerechten die ze hier serveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Doelen

ja mogelijk
  • : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag gesloten tot nader order

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Doelen

Frank B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Erg lekker gegeten, 3 gangenmenu, heel redelijke prijs voor 3 lekkere gerechten. Gastheer erg voorkomend en gastvrij. Leuke inrichting met veel kunst, waar gastheer met genoegen over vertelt. Aanrader in Muiden!
Thera V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, warme ambiance.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Een bijzonder restaurant. Eentje waar je terug komt om weer diezelfde sfeer en ambiance te ervaren. Wat jammer dat Iens niet de volledige kaart opneemt. Wat op de website van De Doelen tref je een veel uitgebreidere kaart aan, waar je door uitgenodigd wordt. Dat deed ons besluiten vanavond naar De Doelen te gaan. En dan wordt je door eigenaar Reinier verrast dat je buiten die kaart ook nog extra verwend kan worden. En daar zeiden we geen 'neen' tegen. Prachtig voorgerecht en super hoofdgerecht, dan op onze wens zelfs nog door de kok werd aangepast, gewoon omdat het kan. En omdat ze in staat zijn echt goed te koken.Daar raken ze bij de Doelen helemaal niet van 'van de wijs' sterker nog, je krijgt daarvoor een goed gesprek over eten met alles wat daarbij hoort. En daar hoort natuurlijk heerlijke wijnen bij. En die weten ze ook met allure te presenteren. Reinier heeft echt verstand van mooie spijs-wijn-combinaties. En de koks komen met trots hun creaties opdienen als daar even tijd en ruimte voor is. Ondanks de wintersportvakanties die zijn begonnen, was het weer heel gezellig. Het interieur is authentiek en speels met veel kunst aan de muur. We hadden een geweldige avond en hebben genoten! Dank aan Reinier en zijn brigade!
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Zaterdagavond in een fijne sfeer met vrienden gegeten en mooie wijnen gedronken. De confit de canard met zuurkool was een mooi gerecht smakelijk en vers. Een mooie Pomerol 1911 super. Hebben genoten.
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Niets meer aan doen Reinier; jij leeft gastvrijheid!
Jeppe D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Al meer dan 20 jaar mijn favoriete restaurant in Muiden. Altijd consistent hoge kwaliteit, warm en gezellig. Gisteravond een geweldige sashimi en daarna piekkuiken "a la Maroc" van vaste waarde Mo.
johnvanbeek B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Kwaliteit en ambiance zijn al jarenlang op niveau.
Diederick V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
het eten van een topresteaurant en de gezelligheid van thuis komt hier samen, ect top!
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Top avond gehad met zalig eten, goed gezelschap, uitstekende bediening en had ik al gezegd zalig eten ? Ik had de gravad lachs en de dorade, mijn disgenoot had jacobsschelp/gambasalade voor en hert met zuurkool als hoofd. De wijnen pasten bij deze lastige mix.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Ondanks dat er wat communicatie fouten waren in de reservering en bestelling van eten en drinken kwam het eindelijk allemaal weer goed. En dankzij deze fouten was het ook weer een onvergetelijke avond. En....het eten was heerlijk!
jacolien R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk fruit du mer gegeten welke royaal belegd was.
Steak Tartare was ook heerlijk volgens onze tafelgenoot
Huis gemaakte Graved lachs ook zeer goed met als hoofd een dikke zeetong mmmm
Of te wel een aanrader
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
De Doelen is een prachtig sfeervol restaurant, waar je met je partner romantisch kan eten. De inrichting is zeer fraai met veel kunst aan de muur. Hier wordt nog echt gekookt. Het menu is anders dan de meeste restaurants. Mooie gerechten, spannende opmaak, maar vooral geweldige structuren en smaken. Echt anders en vooral verrassend. Plezierige attente bediening. Hier zijn ze zo gepassioneerd bezig met alles wat met jou goede avond te maken heeft, dat het geen probleem is zelf een dessert samen te stellen. Wij hadden gewoon zin is een samenstelling van de diverse desserts en daar werd direct positief op gereageerd. Wil je dus à la carte eten, dan ben je hier op het juiste adres!
Jeffrey W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Lekker gegeten.Aardig personeel; lief voor kids
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wederom heerlijk gegeten (complimenten aan de kok) en mooie wijn gedronken. Gezellige sfeer, mooie inrichting, vriendelijk personeel en een gastheer die weer waarover hij praat. Bij De Doelen gaan ze ons weer terug zien!
John V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
het gaat maar houd niet over, eigenaar is niet zo vriendelijk, personeel daarentegen doet alles wat het kan doen,
niet echt mijn zaak
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Slechte service : vieze waterkan met drab erop, 4 waterglazen voor zijn zessen,langs je neus een bord door geven , steeds vergissing in de bestelling....
een gastheer die zichzelf geweldig vindt ....
wij komen niet terug!!!☹️☹️☹️
B M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Lekker vis gegeten gewoon top, echte gastheer, niets anders dan genieten
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wij waren te laat en hadden niet veel tijd voor de lunch. In hoog tempo maar wel met veel aandacht en zorg kregen we ons eten. En daar hebben we enorm van genoten!!!!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Komen zeker terug. Zo gezellig en heerlijk eten!
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
De Doelen is een restaurant apart. De inrichting is bijzonder. Veel kunst met passie. Zo wordt hier ook bediend en gekookt. We aten als voorgerecht foie gras-brioche-armagnac pruimen en Paté de campagne-chutney. Mooie gecombineerde smaken. Als hoofdgerecht Kalfswang, zwezerik truffel en Ribstuk jus. Dan krijg je met je partner daar ook een prachtige rode wijn bij. De rundvlees was 48 uur gegaard op zeer lage temperatuur. Eerst stevig aangebraden, zodat alle sappen en smaken tijdens het lange garen niet verdwijnen maar opgesloten blijven in het vlees. Ook het vet in het rundvlees blijft zo opgesloten. Het rundvlees smolt daarom op je tong. Het viel prachtig uiteen. We kennen allemaal wel draadjesvlees van onze moeders. Dat vinden we al lekker. Neen, hier tref je daar de overtreffende trap aan. De jonge kok kookt hier echt de sterren van de hemel. Als nagerecht bestelden we 'to share' een kaasplank. Kazen van l'amuse met Pane Carasau en vijgencompote. . Heerlijke kazen, zachte romige en pittige blauwe kazen en een harde Hollandse. Mooi gecombineerd. En dan blijkt de rode wijn bij alle gerechten prachtig de smaken te ondersteunen. Knap uitgekozen door de eigenaar. Als je hier de kaart ziet, dan zie je de verbinding tussen alle gerechten. Het ene voorgerecht kan worden gemaakt doordat een hoofdgerecht ook op de kaart staat. Zo wordt er niets verspilt. De ambiance is top. Wel even reserveren, want dit restaurant heeft volgens ons veel vaste klanten. De Argentijnse eigenaar weet zijn temperament over te brengen in de sfeer, de bediening en de passie voor koken. We hadden een geweldige avond en komen zeker terug!