Geboren en getogen op Scheveningen weet de chef van De Dis wel waar hij de beste vis vandaan haalt. Hier wordt dagvers gekookt, en eet je dan ook wat de pot schaft. Maar dat kun je met een gerust hart aan dit jonge team overlaten.
De Dis is er, zoals ze zelf zeggen, voor iedereen die van lekker eten houdt. En waar je misschien gemakkelijk aan het restaurant voorbij zou lopen kan ik je alleen maar van harte aanbevelen een volgende keer een tafeltje te reserveren. Want de Franse keuken, met moderne touch, betovert je smaakpapillen en van de wijze van presentatie kun je alleen maar heel blij worden.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: De huisgemaakte bouillabaisse, die gelukkig altijd op de kaart staat, is een van de lekkerste die ik in tijden heb gegeten en de manier van presenteren zonder twijfel een van de meest originele ooit.

Over het restaurant De Dis eten & drinken

De ultieme smaakbeleving

Smaakbeleving is het uitgangspunt. Vakmanschap, de beste ingediënten en liefde ontbreken in geen enkel gerecht. Een mooie extra; de gerechten zien er ook nog eens uit als schilderijtjes op je bord, geen detail gaat verloren. De attente en kundige bediening doet er alles aan om jou en je gezelschap een onvergetelijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Dis eten & drinken

9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Dis eten & drinken

• Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wederom een prachtig menu, fijne wijnen en een prima sfeer! Blijft mijn favoriet!
Tempo tussen de gerechten precies goed. Iedere fijnproever moet deze een keer proberen, en komt daarna zeker terug.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Super lekker gegeten. Zeer origineel,fijne wijnen en goed menu.
Fabienne V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldige ervaring! Alles klopt. Gerechtjes zijn stuk voor stuk prachtig en zalig. Wijnen sluiten naadloos aan
bij de gerechten, inrichting is warm en huiselijk en Bas en Mayella zorgen voor een geweldige sfeer. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug. Bedankt voor deze ervaring die we niet snel zullen vergeten.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldig gegeten in een mooie ambiance, de wijn spice combinatie is voortreffelijk.
Zeker de volledige gangen met wijn arrangement nemen, ga je geen spijt van krijgen!
Marike L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Na vele keren hier te zijn geweest, de hoogste tijd voor een recensie.
Het eten is verrassend en meer dan lekker; met name de bouillabaisse!!
Prettige, ongedwongen sfeer waarin de meest fijne wijnen rijkelijk vloeien. Een en al lof????
Aart Jan S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Een knus restaurantje, waar we een heerlijk 6-gangendiner hebben genoten met bijpassend wijnarrangement. Veel smaak, keurig opgemaakt en prima porties!
Vooral de bouillabaise vonden we top!
Als dessert een royale kaasplank.

Een prima afsluiter van een heerlijk dagje Scheveningen!
Watse D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Een aantal keren per jaar reizen we af uit het Hoge Noorden naar het prachtige Scheveningen. En dan niet alleen voor een heerlijke strandwandeling, maar bovenal voor een culinaire wandeling bij Restaurant De Dis. Een pareltje aan de Zuid-Hollandse kust. Met passie bereidde gerechten door Bas die vergezeld gaan van schitterende bijpassende wijnen, geselecteerd door Mayelle. De Dis is een fantastisch avondje uit! Watse en Jolanda
Ursula V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Genoten van een heerlijke maaltijd! Zeker voor herhaling vatbaar! Complimenten voor de chef, die de hele keuken alleen bestierd
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Heerlijk gegeten. In totaal 7 gangen. Het kaasplankje konden we niet overslaan.

Fijne mensen. Chef Bas maakt prachtige gerechten. De vissoep was hemels. Eigenlijk was alles erg goed.

De wijnen waren ook geweldig. En paste allemaal goed bin de geserveerde gerechten

Wij komen zeker nog een keer terug!!
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Wederom genoten van ons favoriete restaurant. Uitermate goed nieuw menu. Probeer alle 6 gangen!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Heerlijk eten en drinken, leuke bediening.
Kortom een avond zoals je het wilt!!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar top!!
Arnold E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Fantastisch gegeten. Creatief, goed op smaak, goed gepositioneerd en mooie wijnen. Een aanrader!
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Tja, ongelooflijk eigenlijk wat daar door één kok, bijgestaan door zijn vrouw die de bedieningen en de wijnen voor haar rekening neemt, wordt gepresteerd! Ons 5-gangen diner was gevarieerd, zag er beeldschoon uit, maar was vooral in balans en heel erg lekker. En de prijs € 52 p.p. viel ons alleszins mee, gezien de opmerkelijke kwaliteit. Nog een niet onbelangrijk punt: ambitieus koken ontaardt de laatste tijd nogal eens in 'topsport op het bord'. Als dat betekent dat er in hoeveelheden van enkele grammen tien of meer smaken op elkaar worden gestapeld met het doel te imponeren, dan ben ik daar niet van onder de indruk. Geef mij maar de traditionele Italiaanse benadering: per gerecht een ingredient de boventoon laten voeren en die onderbouwen met enkele, maar niet te veel, andere ingrediënten. En die ingrediënten natuurlijk van top kwaliteit. Op naar De Dis dus.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Weer een prachtig verassingsmenu. Voor ons het beste restaurant in Den Haag!
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie gerechten.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
We hebben ontzettend genoten van de creativiteit van de kok, deze man verricht wonderen en de gerechten zijn bijzonder verfijnd van smaak en prachtig opgemaakt.
De begeleidende wijnen zijn eveneens verfijnd en zeer goed gekozen bij de gerechten.
Een feest om hier te eten, je voelt je echt verwend, mede door de hele attente bediening.
Als de rekening dan ook nog zeer schappelijk is kun je dit restaurantje niet snel vergeten.
We komen zeker terug
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Fantastische avond. Vier gangen verrassingsmenu gekozen met wijnarrangement. Na twee heel bijzondere voorgerechten (een geweldige tonijntartaar en een even lekkere bouillabaisse) een uitstekend hoofdgerecht en dessert. De wijnen waren ook heel goed gekozen. We komen graag weer terug!
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Met enthousiasme en liefde bereid diner dat op schilderachtige wijze wordt opgemaakt. Ook voor vegetariërs een genot, omdat de kok Bas ook voor hen mooie gerechtjes op tafel tovert. Tevens mooie bijpassende wijnen, met een leuk verhaaltje over oorsprong en waarom deze keus. Rustige, intieme en gezellige setting. Een absolute aanrader.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Prachtige gerechten, mooie wijnen!