Geboren en getogen op Scheveningen weet de chef van De Dis wel waar hij de beste vis vandaan haalt. Hier wordt dagvers gekookt, en eet je dan ook wat de pot schaft. Maar dat kun je met een gerust hart aan dit jonge team overlaten.
De Dis is er, zoals ze zelf zeggen, voor iedereen die van lekker eten houdt. En waar je misschien gemakkelijk aan het restaurant voorbij zou lopen kan ik je alleen maar van harte aanbevelen een volgende keer een tafeltje te reserveren. Want de Franse keuken, met moderne touch, betovert je smaakpapillen en van de wijze van presentatie kun je alleen maar heel blij worden.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: De huisgemaakte bouillabaisse, die gelukkig altijd op de kaart staat, is een van de lekkerste die ik in tijden heb gegeten en de manier van presenteren zonder twijfel een van de meest originele ooit.

Over het restaurant De Dis eten & drinken

De ultieme smaakbeleving

Smaakbeleving is het uitgangspunt. Vakmanschap, de beste ingediënten en liefde ontbreken in geen enkel gerecht. Een mooie extra; de gerechten zien er ook nog eens uit als schilderijtjes op je bord, geen detail gaat verloren. De attente en kundige bediening doet er alles aan om jou en je gezelschap een onvergetelijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Dis eten & drinken

9,5

Jouw recensie over het restaurant De Dis eten & drinken

Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Met vrienden, die hier voor het eerst mochten genieten van de kunsten van Bas,gigagenoten weer van de prachtige gerechten. Laten we niet vergeten dat de wijnen die hierbij werden gekozen ongeevenaard zijn! Dank weer voor een topetentje! Wilma en Robert
Lenie J.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Vera R.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Daarom kom ik hier zo graag, met vrienden en collega’s: vertrouwde kwaliteit en warm welkom, betrouwbare klasse zonder poeha, toch weer verrassende combinaties van smaken en gerechten. Tot de volgende keer!
David F.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Hartelijk welkom, zeer attent. Meteen goede sfeer en prettige bediening.
Werkelijk voor herhaling vatbaar en aan te raden aan vrienden en bekenden.
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
We vonden het echt lekker, er waren leuke wijnen erbij en komen heel graag terug!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
In één woord: geweldig! Verrassende gerechten begeleid door topwijnen.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Nieuw menu met wederom heerlijke ingrediënten, originele smaakcombinaties, prachtige wijnen. Kortom, blijft mijn absolute favoriet.
Marianne T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
alweer 3 weken geleden, maar water loopt nog steeds in de mond als ik er aan terugdenk. Net een nieuwe kaart en wat een heerlijke en verrassende gerechten weer! Absolute favoriet!!! Ik neem komende zaterdag een vriendin mee die De Dis ook echt MOET ervaren! Net als de lezers van deze recensie trouwens ;-)
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wederom een prachtig menu, fijne wijnen en een prima sfeer! Blijft mijn favoriet!
Tempo tussen de gerechten precies goed. Iedere fijnproever moet deze een keer proberen, en komt daarna zeker terug.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Super lekker gegeten. Zeer origineel,fijne wijnen en goed menu.
Fabienne V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldige ervaring! Alles klopt. Gerechtjes zijn stuk voor stuk prachtig en zalig. Wijnen sluiten naadloos aan
bij de gerechten, inrichting is warm en huiselijk en Bas en Mayella zorgen voor een geweldige sfeer. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug. Bedankt voor deze ervaring die we niet snel zullen vergeten.
Marike L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Na vele keren hier te zijn geweest, de hoogste tijd voor een recensie.
Het eten is verrassend en meer dan lekker; met name de bouillabaisse!!
Prettige, ongedwongen sfeer waarin de meest fijne wijnen rijkelijk vloeien. Een en al lof????
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldig gegeten in een mooie ambiance, de wijn spice combinatie is voortreffelijk.
Zeker de volledige gangen met wijn arrangement nemen, ga je geen spijt van krijgen!
Aart Jan S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Een knus restaurantje, waar we een heerlijk 6-gangendiner hebben genoten met bijpassend wijnarrangement. Veel smaak, keurig opgemaakt en prima porties!
Vooral de bouillabaise vonden we top!
Als dessert een royale kaasplank.

Een prima afsluiter van een heerlijk dagje Scheveningen!
Watse D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Een aantal keren per jaar reizen we af uit het Hoge Noorden naar het prachtige Scheveningen. En dan niet alleen voor een heerlijke strandwandeling, maar bovenal voor een culinaire wandeling bij Restaurant De Dis. Een pareltje aan de Zuid-Hollandse kust. Met passie bereidde gerechten door Bas die vergezeld gaan van schitterende bijpassende wijnen, geselecteerd door Mayelle. De Dis is een fantastisch avondje uit! Watse en Jolanda
Ursula V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Genoten van een heerlijke maaltijd! Zeker voor herhaling vatbaar! Complimenten voor de chef, die de hele keuken alleen bestierd
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Heerlijk gegeten. In totaal 7 gangen. Het kaasplankje konden we niet overslaan.

Fijne mensen. Chef Bas maakt prachtige gerechten. De vissoep was hemels. Eigenlijk was alles erg goed.

De wijnen waren ook geweldig. En paste allemaal goed bin de geserveerde gerechten

Wij komen zeker nog een keer terug!!
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Wederom genoten van ons favoriete restaurant. Uitermate goed nieuw menu. Probeer alle 6 gangen!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Heerlijk eten en drinken, leuke bediening.
Kortom een avond zoals je het wilt!!