Geboren en getogen op Scheveningen weet de chef van De Dis wel waar hij de beste vis vandaan haalt. Hier wordt dagvers gekookt, en eet je dan ook wat de pot schaft. Maar dat kun je met een gerust hart aan dit jonge team overlaten.
De Dis is er, zoals ze zelf zeggen, voor iedereen die van lekker eten houdt. En waar je misschien gemakkelijk aan het restaurant voorbij zou lopen kan ik je alleen maar van harte aanbevelen een volgende keer een tafeltje te reserveren. Want de Franse keuken, met moderne touch, betovert je smaakpapillen en van de wijze van presentatie kun je alleen maar heel blij worden.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: De huisgemaakte bouillabaisse, die gelukkig altijd op de kaart staat, is een van de lekkerste die ik in tijden heb gegeten en de manier van presenteren zonder twijfel een van de meest originele ooit.

Over het restaurant De Dis eten & drinken

De ultieme smaakbeleving

Smaakbeleving is het uitgangspunt. Vakmanschap, de beste ingediënten en liefde ontbreken in geen enkel gerecht. Een mooie extra; de gerechten zien er ook nog eens uit als schilderijtjes op je bord, geen detail gaat verloren. De attente en kundige bediening doet er alles aan om jou en je gezelschap een onvergetelijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Dis eten & drinken

9,6

Jouw recensie over het restaurant De Dis eten & drinken

Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Een verborgen parel! Geweldig eten en gezellige gastvrouw. Komen zeker nog een keertje.
Thehague S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Een aantal weken terug een meer dan uitstekend 4-gangen diner genoten met echtgenote en vriendin. Heerlijke bereidingen (vooral de bouillabaise) en goed bijpassende wijnen. Dit was een hernieuwde kennismaking a ruim 25 jaar. En nog altijd zeer goed. Wij komen zeker terug.
Han T.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Vanavond heerlijk gegeten in dit huiskamerrestaurant. De ambiance is gezellig, maar het mag één à twee graden warmer zijn. De bediening van Mayelle is zeer kundig en sympathiek, de gerechten prachtig qua positionering en smaakcombinaties. Prettig dat de kok, Bas, met dieetwensen rekening houdt. Wij kozen voor vier gangen zonder vlees. Alle ingrediënten waren supervers en vrolijkmakend. De bijpassende wijnen sloten bijzonder goed bij de gerechten aan en worden gul geschonken, bravo! De uitleg is boeiend en toepasselijk. Uitstekende koffie na en een schappelijke rekening. Wij zijn erg onder de indruk en komen graag snel weer terug, ook om het vegetarisch menu te proberen. Wat een voorrecht om zo’n heerlijk restaurant in de buurt te hebben!
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Heerlijk eten en een goede bediening en een goede sfeer
Rogier K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Geweldige service, heerlijk eten.
Janny G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Eten voortreffelijk en een goede sfeer en prima bediening. Wij komen vaker!!!!
Babette B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Zeer smaakvol, prachtig opgediend, ontspannen sfeer!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Met vrienden, die hier voor het eerst mochten genieten van de kunsten van Bas,gigagenoten weer van de prachtige gerechten. Laten we niet vergeten dat de wijnen die hierbij werden gekozen ongeevenaard zijn! Dank weer voor een topetentje! Wilma en Robert
Lenie J.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Gezellige sfeer en heerlijk eten.
Vera R.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Daarom kom ik hier zo graag, met vrienden en collega’s: vertrouwde kwaliteit en warm welkom, betrouwbare klasse zonder poeha, toch weer verrassende combinaties van smaken en gerechten. Tot de volgende keer!
David F.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
We hebben heerlijk gegeten met fantastische wijnen. Stond hoog op ons lijstje ! Dochter van 11 heeft het zeer gezellig gehad
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Hartelijk welkom, zeer attent. Meteen goede sfeer en prettige bediening.
Werkelijk voor herhaling vatbaar en aan te raden aan vrienden en bekenden.
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
We vonden het echt lekker, er waren leuke wijnen erbij en komen heel graag terug!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
In één woord: geweldig! Verrassende gerechten begeleid door topwijnen.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Nieuw menu met wederom heerlijke ingrediënten, originele smaakcombinaties, prachtige wijnen. Kortom, blijft mijn absolute favoriet.
Marianne T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
alweer 3 weken geleden, maar water loopt nog steeds in de mond als ik er aan terugdenk. Net een nieuwe kaart en wat een heerlijke en verrassende gerechten weer! Absolute favoriet!!! Ik neem komende zaterdag een vriendin mee die De Dis ook echt MOET ervaren! Net als de lezers van deze recensie trouwens ;-)
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wederom een prachtig menu, fijne wijnen en een prima sfeer! Blijft mijn favoriet!
Tempo tussen de gerechten precies goed. Iedere fijnproever moet deze een keer proberen, en komt daarna zeker terug.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Super lekker gegeten. Zeer origineel,fijne wijnen en goed menu.
Fabienne V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldige ervaring! Alles klopt. Gerechtjes zijn stuk voor stuk prachtig en zalig. Wijnen sluiten naadloos aan
bij de gerechten, inrichting is warm en huiselijk en Bas en Mayella zorgen voor een geweldige sfeer. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug. Bedankt voor deze ervaring die we niet snel zullen vergeten.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldig gegeten in een mooie ambiance, de wijn spice combinatie is voortreffelijk.
Zeker de volledige gangen met wijn arrangement nemen, ga je geen spijt van krijgen!