De Dining

Havenweg 70 8899 BC Vlieland Nederland Kaart

Over het restaurant De Dining

Op 25 mei 2009 heeft Havenpaviljoen De Dining haar deuren geopend. Gelegen op een geweldige locatie aan de vernieuwde jachthaven van Vlieland met een adembenemend uitzicht over het Werelderfgoed de Waddenzee.

Heerlijk genieten op het terras met een kopje Peeze koffie en een stukje huisgemaakt gebak of bij zonsondergang lekker loungen met cocktails en tapas.

Havenpaviljoen de Dining is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Vanaf 11.30 uur is de keuken open voor de lunch en vanaf 17.30 uur bent u welkom voor het diner.

Meer informatie over restaurant De Dining

Er is (nog) geen openbaar vervoer naar De Dining

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant De Dining

joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Ondanks dat we gewaarschuwd waren voor de arrogantie van de uitbater toch heerlijk gegeten en vriendelijk behandeld door een jongedame. Kortom goede sfeer en lekker eten. Moesten wel even wachten op de gerechten. Maar wij komen vast weer.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Ondanks de goede recensies een flinke tegenvaller. De zeewolf met kalfswang en lardo klonk veelbelovend maar was helemaal niet lekker. De saus was zelfs ronduit vies, de kalfswang en het spek een mislukking. Helaas het geld niet waard. Positieve punten: aardige bediening, lekkere friet, de kalfssucade was oké. Jammer dat de wijn pas kwam toen het gerecht al bijna op was.
Wj L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
een uitstekend restaurant!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Heel fijn restaurant: vlotte bediening, smaakvolle gerechten, ontspannen atmosfeer, levendig en toch gemoedelijk. Geluidsprobleempje die avond met een keukenapparaat, maar dat klonk als levendig geluid uit de keuken, dus met humor opgelost en uiteindelijk geen ongemak. Een plek om zeker terug te keren!
Rami H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Lekker gegeten. De gastheer was attent.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Sfeervol ingericht, goede stoelen, voldoende privacy, prettige achtergrondmuziek. Zeer vriendelijke, beetje amicale serveerster.
Willem E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Restaurant buiten het dorp in de Haven. Erg winderig en koud om er te komen. Bediening was goed. Eten was niet slecht, maar ook niet bijzonder. Admosfeer was prettig. Grote lawaaiige groep met vogelaars.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Goede hartelijke sfeer
Geachte mevrouw Van Aalderen,

Hartstikke bedankt voor de goeie beoordeling van onze zaak. Tot op Vlieland.

yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gezellig restaurant met uitzicht op de jachthaven. Goed eten voor een normale prijs. Prima ontvangst.
Geachte mevrouw Pronk,

Bedankt voor de mooie cijfers en de mooie beoordeling. Wij hopen tot de volgende keer.

Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Iedere keer als ik op Vlieland ben bezoek ik de Dining; lekker eten, een mooi uitzicht vanaf de jachthaven en sfeervolle inrichting en - als het weer het toelaat - een gezellig terras. Ik kan bijna niet wachten tot mijn volgende bezoek!
Geachte mevrouw Kerkhof,
Bedankt voor de mooie woorden en de mooie cijfers. Vanaf eind maart 2018 zijn we weer geopend.

Tot dan.

Janny D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Zeer lekker gegeten.goed en vriendelijk personeel.zeker een aanrader als je op Vlieland bént. Kwaliteit en prijs uitstekend. Gaan Zeker terug
Beste Janny,

Bedankt voor de mooie woorden en de hoge cijfers. Tot in de volgende keer in De Dining.

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Op Vlieland met het zicht op de jachthaven,hier prima gegeten. Ik namde mosterdsoep( smakelijk) en als hoofdgerecht de eendeborst ( net iets te veel rosé ) met een karaf rode huiswijn. Als nagerecht ijs.
Beste Erik,

Bedankt voor de positieve review op IENS. Tot de volgende keer.

Jurjen N.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekker gegeten; de slavinkjes als voorgerecht waren echt uit de kunst! Bediening was vriendelijk en enige minpuntje (de koffie was warm en niet heet) werd direct gecorrigeerd. Relaxte sfeer; mooie plek; fijn vertoeven. Een aanrader wat mij betreft.
Beste Jurjen,

Bedankt voor de mooie recensie. Dit vinden wij altijd leuk om te lezen. Dat verveeld nooit.
Zegt het voort.

Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Lekker buiten gegeten. Aardig en attent personeel. Eten goed!
Beste Gerda, bedankt voor de positieve reactie op IENS.
Auk D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk buiten zitten dineren deze avond. Het personeel is prettige oplettend en snel. Fijn dat er ook lekkere vegetarische gerechten op het menu staan!
Beste Auk,

Bedankt voor de mooie beoordeling en ik hoop tot een volgende keer in De Dining.

Annelies P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jammer dat de saté en carpaccio niet meer op de kaart staan. Salade en visgerechten zijn prima maar voorgerechten en vleesgerechten wat extreem. Wij konden hier niet iets van onze smaak vinden
Beste Annelies,

Bedankt voor de positieve beoordeling en aandachtspunten.

We hebben dit jaar met opzet de kaart wat anders dan anders gemaakt, omdat we nog wel eens te horen kregen dat onze kaart te weinig veranderde door de jaren heen. Hierdoor komen we er ook achter dat er een groep gasten is die juist deze vertrouwde "klassiekers" terug wil. In 2018 dus de uitdaging om een kaart te maken met klassiekers en met verrassende "vreemde" gerechten.

Tot de volgende keer in De Dining.

Frederique L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediend : twee minpuntjes helaas die we niet verwachtten bij deze zo goed overkomende stek; we wilden de fles wijn meenemen en vroegen om de kurk. Die gooien we altijd weg was het antwoord van de serveerster, zonder dan met een oplossing te komen hoe we dan de fles mee konden nemen. Ik weet niet beter dat je de kurk altijd bij de gast op tafel laat!we deelden als toetje de chocoladetaart, maar deze was erg zout in de nasmaak , echt onaangenaam. We hebben hem laten staan , en dit bij het afruimen ook gezegd tegen de ober; hij kon het niet geloven, nooit klachten hierover, maar even later kwam hij toegeven dat hij en de koks ook hadden geproefd en kregen we gelijk. Helaas werd er verder niets mee gedaan en stond de taart gewoon op de rekening . Jammer, het had de dining gesierd om hierin iets te doen in de vorm van een extra drankje of andere compensatie.
Beste Frederique,

Bedankt voor uw mooie beoordeling en de 2 verbeterpunten die u noemt.

1- dat de kurk altijd wordt weggegooid klopt niet. Ik denk dat dit puur ligt aan het feit dat we in het hoogseizoen meer met vakantiekrachten werken en ze niet exact weten hoe de etiquettes zijn betreffende het openen en presenteren van wijnen. Wij gaan dit met bedienend personeel door nemen.
2- wat betreft de chocoladetaart heeft u gelijk en had enige vergoeding/compensatie wel op zijn plek geweest. Helaas is het al geschied en kunnen we het niet meer terug draaien, maar is het zeker een leermoment voor ons om hier in de toekomst attenter op te letten en te reageren.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer in De Dining
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Erg leuk zitten op het terras met leuk uitzicht op de haven. We hebben er erg lekker gegeten, gekozen voor de eendenborst, prima gebakken, erg lekker. Het toebehoren was OK, al had de friet wel iets verder gebakken mogen zijn. Soms denk ik hier op Iens: hoezo wordt een restaurant zo hoog beoordeeld. Het was best prima, goed eten en lekkere wijn, maar meer was het ook niet...
Wel een aanrader als je gewoon even lekker wilt gaan eten zonder gedoe...
Beste Ineke,

Bedankt voor de positieve review.

Goed gezeten, goed gegeten, lekker gedronken, goede kwaliteit. Dat is toch wat een gast wil? Wat bedoeld u dan met: "meer niet". Sterrenzaak zullen en willen we nooit worden. Dat gaat niet lukken als je soms avonden hebt met 190 eters. Vandaar de hoge waardering op IENS denk ik.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer in De Dining.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Fijn restaurant op een mooie plek aan de haven. Het eten is prima van kwaliteit en de hoeveelheid is oké. De bediening is zeer adequaat en vriendelijk. Een adres om nog eens terug te komen.
Beste Bert,

Hartstikke bedankt voor uw positieve reactie op IENS. Dat vinden wij altijd leuk om te lezen. We doen in ieder geval ons best voor.

Tot de volgende keer.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Het eten was heerlijk.
Zelfs met lactose vrije beperking werd er veel moeite gedaan om daar waar het kon een en ander aan te passen.

Tom ka kai soep was heerlijk en heerlijk zacht pittig.
Broodmant heerlijk vers.

De lamschenkel was erg lekker en vol van smaak en paste goed bij het Vlielands bier.
De kabeljouw heerlijk en precies goed.
De garnituren prima kakelvers en kon bijbesteld worden als niet voldoende maar was meer als voldoende

De chocolade taart abrikozen compote als desert is een reden om naar dit restaurant te gaan volgens de niet lv eter.

De brigade erg flexibel en in control en strak in de timing.
Zelfs koffie en desert op verzoek tegelijk op tafel.

De service en bediening was dienstbaar, voorkomend en plezierig.

We hadden niet gerserveerd.
Men is flexibel en geeft aan wat mogelijk is.
Beste Hans,

Hartstikke bedankt voor de mooie woorden voor ons bedrijf en onze brigade. Dat doet ons goed. Niet iedereen weet te waarderen dat we altijd ons best doen. Maar in de keuken en de voorkant is echt de wil aanwezig om iedere avond weer foutloos te laten zijn.
Vertel het voort zou ik zeggen. Nogmaals bedankt.