De Dining

Havenweg 70 8899 BC Vlieland Nederland Kaart

Over het restaurant De Dining

Op 25 mei 2009 heeft Havenpaviljoen De Dining haar deuren geopend. Gelegen op een geweldige locatie aan de vernieuwde jachthaven van Vlieland met een adembenemend uitzicht over het Werelderfgoed de Waddenzee.

Heerlijk genieten op het terras met een kopje Peeze koffie en een stukje huisgemaakt gebak of bij zonsondergang lekker loungen met cocktails en tapas.

Havenpaviljoen de Dining is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Vanaf 11.30 uur is de keuken open voor de lunch en vanaf 17.30 uur bent u welkom voor het diner.

Meer informatie over restaurant De Dining

Er is (nog) geen openbaar vervoer naar De Dining

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Fijn restaurant op een mooie plek aan de haven. Het eten is prima van kwaliteit en de hoeveelheid is oké. De bediening is zeer adequaat en vriendelijk. Een adres om nog eens terug te komen.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Het eten was heerlijk.
Zelfs met lactose vrije beperking werd er veel moeite gedaan om daar waar het kon een en ander aan te passen.

Tom ka kai soep was heerlijk en heerlijk zacht pittig.
Broodmant heerlijk vers.

De lamschenkel was erg lekker en vol van smaak en paste goed bij het Vlielands bier.
De kabeljouw heerlijk en precies goed.
De garnituren prima kakelvers en kon bijbesteld worden als niet voldoende maar was meer als voldoende

De chocolade taart abrikozen compote als desert is een reden om naar dit restaurant te gaan volgens de niet lv eter.

De brigade erg flexibel en in control en strak in de timing.
Zelfs koffie en desert op verzoek tegelijk op tafel.

De service en bediening was dienstbaar, voorkomend en plezierig.

We hadden niet gerserveerd.
Men is flexibel en geeft aan wat mogelijk is.
Beste Hans,

Hartstikke bedankt voor de mooie woorden voor ons bedrijf en onze brigade. Dat doet ons goed. Niet iedereen weet te waarderen dat we altijd ons best doen. Maar in de keuken en de voorkant is echt de wil aanwezig om iedere avond weer foutloos te laten zijn.
Vertel het voort zou ik zeggen. Nogmaals bedankt.

Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zeer teleurstellende avond! Prijs/kwaliteit voor Vlielandse begrippen slecht. Spare-ribs waren taai en droog. Wijnglazen waren zeer karig gevuld (onder het streepje), toen we daar een opmerking over maakte werd met veel chagarijn echt een minimale hoeveelheid bijgeschonken zodat we net op het streepje uitkwamen. We bestelden een broodplankje (klein stukje brood met veel dip). We vroegen om nog een stukje extra brood (en ja hoor: nogmaals een volledige broodplank met dip aangeslagen). Kortom, lekker bij het vernieuwde Badhuys gaan eten, 2/3 van de kosten en vriendelijke bediening op een leukere locatie!!
Beste Marijke,
Vervelend om te lezen dat het bezoek bij ons niet is bevallen. Gezien de vele positieve reacties op internet over De Dining is dit gelukkig geen dagelijks werk voor ons.
Ik vind zelf dat we de beste Spare-Ribs van Vlieland hebben, heb begrepen dat die van jullie iets te lang in de oven hebben gezeten dan normaal. Dit is doorgenomen met de keuken als verbeterpunt. Ik ben wel erg benieuwd of dit ook is aangeven, zodat we op de avond zelf de fout hebben kunnen herstellen.
Het klopt dat het streepje in Vlieland het maatje wijn aangeeft, dan nog is de reactie van onze medewerker niet correct geweest. Ook dit is intern besproken.
Wat betreft broodplankje is er goed gehandeld. Wij voeren bijzonder brood van Desemenzo en het broodje bepaald voor een 95% de prijs, dus nieuw broodje is dan ook nieuwe aanslag op de kassa.

Toch bedankt voor uw review en hopen u toch nog een keer te begroeten in De Dining.

AG61 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Prima restaurant. Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Mooi uitzicht. Goede prijs. Diverse gerechten op de kaart. Aanrader.
Beste AG61,

Bedankt voor uw positieve reactie. Ook dit jaar zien we een toename aan positieve reacties. Dat doet ons goed, want zo weten we dat we de juiste weg zijn ingeslagen. Foutloos zal het nooit worden, want het blijft mensenwerk, zolang je maar wel de intentie hebt om iedere dag foutloos door te komen.

Tot de volgende keer in De Dining.

I. vd B V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
leuke en lekkere gerechten. Aardige en duidelijke bediening. Mooi uitzicht over haven en wad. Mooi ingericht goede beschutting als je dat wilt
Beste Van den Brink,

Bedankt voor uw positieve reactie, dat doet ons goed.

Tot een volgende keer in De Dining. Vertel het voort.

Rene D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
heeeel matige slip-tongetjes: daar hoefde ik dan ook niet voor te betalen, maar toch niet aardig voor een diner met partner.
En verder nog een sliertje plastic van een verpakking in hoofdgerecht van mijn vrouw.
Geachte heer De Vries,

Bedankt voor uw reactie op IENS. Mijn wedervraag is meteen of u wel de juiste recensie bij het juiste restaurant heeft geplaatst. Deze vraag stel ik, omdat wij geen sliptongetjes op de kaart hebben staan. Dit hebben wij eenmalig op de kaart gehad en dat was in 2011.

Wachtende op uw antwoord, verblijf ik.

Kees S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
voor de tweede keer hier gegeten. uitgebreide kaart met veel biologische, lokale producten bediening snel en attent. letten ook goed op en de locatie aan de haven is perfect.
Geachte heer Steenkamer,

Bedankt voor uw positieve reactie. Fijn om dit te lezen, voor mij en ons personeel!

Tot een volgende keer bij De Dining op Vlieland.

Irmy S.
Heerlijk!!
Donderdagavond gegeten.....
De beste keus!!!
Geachte mevrouw Spruytenburg,

Bedankt voor uw fijne recensie op IENS. Zo weten we tenminste weer waar we het voor doen en dat het ook opgemerkt wordt.

Tot in De Dining en zeg het voort.

Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
We hebben hier op Koningsdag met ons gezin erg goed gegeten. Hoewel het restaurant helemaal vol zat was de bediening vlot en professioneel. Voor onze beide vegetarische kinderen was er een goede keus aan vegetarische gerechten. Het hangop dessert is een absolute aanrader.
Geachte Vriezen,

Bedankt voor uw positieve reactie op uw verblijf in De Dining. Vertel het voort zou ik zeggen en tot de volgende keer in De Dining.

Annemieke J.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten en ondanks dat het restaurant helemaal volgeboekt was, had de bediening alles prima onder contrôle met een vrolijk gezicht en tijd voor de gasten. De Dining...doen!!!
Geachte mevrouw Jansen,

Bedankt voor uw positieve reactie. Goed om te zien dat onze inzet wordt beloond door onze gasten.

Gea B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben hier prima gegeten, tafel aan het raam met leuk uitzicht over de jachthaven. Vriendelijk personeel en smaakvol ingericht restaurant. De coquilles smaakten prima, hoofdgerecht van vis lekker. Goede wijn en de Irish coffee was een goede afsluiting.
Geachte mevrouw Broenink,

Bedankt voor uw positieve reactie op IENS.

Zegt het voort en gezien de reactie; tot in De Dining.

John .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Tijdens een week zeilvakantie in Vlieland hier gegeten, lekker dicht bij onze ligplaats in de jachthaven. Schitterende locatie op de eerste verdieping van het havencomplex, waardoor je tijdens het eten mooi en ver over de Waddenzee kunt uitkijken.
De ontvangst en de bediening waren vriendelijk en correct. De gerechten zijn duidelijk met aandacht bereid en mooi gepresenteerd (het oog wil ook wat). De smakelijke en kwalitatief goede ingrediënten maken het geheel compleet, voor een alleszins betaalbare prijs.
Wij waren met z'n tweeën en hadden vooraf resp. oesters (erg lekker!) en rundercarpaccio (smakelijk versierd met blaadjes sla en een perstodressing). Als hoofdgerecht kozen wij voor makreel (de vangst van de dag), die vers en goed gegrild was en voorzien van gestoofde groente, diverse soorten sla en een grappige uitziende puntzak met zelfgemaakte friet, resp. voor een smakelijke spies kipsaté met pindasaus en dezelfde bijgerechten. Als liefhebbers van Zuid-Franse wijnen waren we verrast te zien dat ze 'onze' favoriet, Chateau Cazal-Viel, als rosé hadden. De maaltijd stilde onze trek ruim voldoende, waardoor we geen dessert meer gekozen hebben. De meest aangename verrassing kwam bij het afrekenen: van de VVV hadden we een bon voor 10% korting op een diner bij dit restaurant, maar deze korting werd zonder dat we er om hoefden te vragen over het totale bedrag - dus incl. drankjes e.d. - berekend. Een mooi voorbeeld van hoe het ook kan (we hebben namelijk her en der wat minder prettige ervaringen met de AH kortingsactie), dus complimenten voor het personeel (en niet alleen op dit punt). We komen hier bij ons volgende verblijf op dit unieke eiland zeker nog een keer terug!
Jan Herman T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We hebben op een prachtige Hollandse zomerdag dit mooie oavilllioen bezicht. Heerlijk gelounged, aanrader zijn de club sandwich en de dining burger, heerlijke verse producten met vooraf een verse smoothie, eigenlijk de enige echte strandtent op Vlie
Beste Jan Herman,

Bedankt voor uw positieve reactie. Altijd goed om te lezen dat onze inzet wordt beloond met een goeie review. Daarom zeg ik maar tot de volgende keer en vertel het voort.

Bert .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Aan de jachthaven met een buitenterras en lounge gedeelte. Uitstekende service, goede kwaliteit van de maaltijd en een mooie dessertkaart.
Beste Bert,

Bedankt voor de positieve review op IENS van uw bezoek aan Havenpaviljoen De Dining. Wij doen iedere dag ons best om alles goed voor elkaar te krijgen (uiteraard lukt dit niet altijd, maar de intentie is er) en als we dan de waardering krijgen doet ons dat zeer goed.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Super service! Wat een gouden bediening, in het speciaal Eline, wat een serveerster, complimenten! Verder was het eten gewoon prima. Nr 1 voor vlieland!
Beste Culinaire jongeman,

Bedankt voor de leuke reactie op IENS en de complimenten voor Eline. Altijd goed om te lezen dat we goed bezig zijn. We hebben ook dit jaar weer een super leuk team weten samen te stellen en dat wordt gewaardeerd lees ik.

Nogmaals bedankt.

Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ruim op tijd gereserveerd, dus het viel tegen dat we een tafeltje bij de uitgang en doorloop keuken toegewezen kregen, gelukkig mochten we aan een tafeltje bij het raam plaatsnemen. De sashimi/sushi van dochter was behoorlijk minder uitgebreid dan voorgaande jaren, wel dezelfde goede kwaliteit, mijn coquilles met groene miniasperges waren lekker. Mosselpannetje was super en tournedos Rossini was beetje doorgeslagen en ook minder spectaculair als eerder bij de Dining geproefd. Dochter had nog een chocoladetaartje toe, dat was prima. Al met al ok gegeten, maar niet meer de wow factor van weleer.
Beste Ingrid,

Bedankt voor uw review. Over het algemeen een positieve reactie. Gelukkig heeft u toch nog een goed tafeltje kunnen bemachtigen. Intern kunnen we door de datum van reserveren erbij plaatsen zodat de vroege reserveringen ook de betere plaatsen krijgen. Dus met die opmerking kunnen we iets doen. Samenstelling van de sushi/sashimi is voor zover ik weet niet anders dan andere jaren. Kunt u aangeven wat er anders was?
Tournedos had u terug mogen geven, dan hadden we een nieuwe voor u gemaakt.
Dat u de wow factor mist komt vooral door wat vervelende wisselingen met personeel in de keuken in het begin van het jaar, hierdoor zijn we genoodzaakt geweest om even pas op de plaats te maken en op safe te spelen. Ondanks dit zijn we van mening dat de kwaliteit altijd op nivo moet zijn die de gasten van ons gewend zijn. Mijn nieuwe chef kok is er volgend jaar weer en we zijn zeker van plan om in de winter (als we dicht zijn) weer een kaart samen te stellen met de WOW factor die u gewend was.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.

M S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hele leuke locatie aan de haven en omdat je wat hoger zit, ook uitzicht over zee. Hele vriendelijke bediening. Ook kinderkaart aanwezig. Honden in het restaurant is ook niet mijn favoriet, maar er zijn vele hondenbezitters op de jachten in de haven en dat zijn nu eenmaal de grote doelgroep. Ik had er verder geen last van.
Salades zijn prima. Allegaartje aan bieren (verschillende merken, blijkbaar niet vast aan 1 brouwer), maar voor ieder wat wils.
Beste Mien,

Bedankt voor uw leuke reactie. Het is altijd goed om te lezen dat mensen waarderen wat we doen. We zijn niet foutloos, blijft mensenwerk, maar de intentie is er altijd om het zo goed mogelijk te doen en als dat wordt gewaardeerd is het altijd leuk dit te lezen.

Karen A.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk personeel! Mooie locatie! Eten was heerlijk. Precies wat we ervan hadden verwacht.
Min puntje er mogen huisdieren naar binnen. Honden aan tafel is niet mijn ding sorry
Beste Kaatje1972,

Bedankt voor de positieve reactie. Dat doet ons altijd goed. Gezien de hoeveelheid honden op Vlieland en ook onze vaste gasten die vaak honden hebben zal het beleid m.b.t. honden in het restaurant niet wijzigen. Wel proberen we het in de gaten te houden. Dus bepaalde tafels toewijzen en honden niet zonder dekentje o.i.d. op de stoelen en lounge kussens laten liggen.

Met vriendelijke groet,
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Fraai ingericht restaurant met heerlijk terras voor het aperitief met uitzicht op de jachthaven. Ongedwongen sfeer. Degelijke menukaart met zelfs vier vegetarische gerechten. Bediening was uiterst plezierig.
Beste Frans,

Bedankt voor uw positieve reactie. Ondanks de drukte op de bewuste avond heeft u ons positief beoordeeld. Dan waardeer ik zeer. Wat een positieve instelling wel niet allemaal kan doen.
Tot een volgende keer.

Arie-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gisteravond naar De Deining geweest, een jaarlijks terugkerende traditie...

Ging het niveau van de keuken en de ambiance jaarlijks vooruit hadden wij gisteravond aan het eind van de avond het gevoel dat er zand in de ooit zo soepel draaiende machine welke dit restaurant was terecht is gekomen:

*Romelige sfeer, personeel loopt zich letterlijk de benen uit het lijf waardoor ze niet relaxt aan je tafel staan laat staan tijd hebben om ontspannen overkomend een praatje te kunnen hebben.

*Wachttijd is lang, voordat er een gang op tafel staat kan er zomaar 30 tot 45 minuten verstreken zijn, dit ondanks dat het echt niet vol zat toen wij er waren.

*Naast de keihard werkende (en lopende) eigenaar en zijn vrouw komt de rest van het personeel laks/ongeïnteresseerd over: geen hart voor de zaak lijkt het wel.

Jammer....
Komop mensen van De Deining! Jullie restaurant is gevestigd op één van de allermooiste plekjes van het eiland, pak de draad weer op!
Beste Stille genieter,
Bedankt voor uw reactie op IENS. Ook al is het voor ons niet erg leuk om te lezen, het geeft ons wel de kans om hier op te reageren en wat met de kritiek te doen. Voor ons is het redelijk verklaarbaar, maar de gast zal hier weinig boodschap aan hebben.
Afgelopen jaren hebben we een stijgende lijn te pakken en het klopt dat het dit jaar wat hapert. Grootste probleem ligt hem in het feit dat wij maar 7 maanden per jaar open zijn en daardoor ieder jaar met wisselingen zitten in de personele bezetting. Niet iedereen komt terug, omdat ze in de winter wat anders hebben gevonden of niet nog een keer een winter werkloos willen zijn. Afgelopen jaren hadden we alles goed staan en de juiste mensen op de juiste plaats, maar het zat er een keer aan te komen dat dit anders zou zijn. Vooral op gebied van de keuken hebben we bij de opstart 2016 erg veel problemen gekend. Sinds 2 weken loopt het weer als vanouds, omdat een kok van vorig jaar na de slechte start de leiding genomen heeft en alles weer even terug naar de basis van vorig jaar terug bracht heeft. Het loopt nu al stukken beter dan de eerste weken/maanden. Daarnaast zijn we heel actief op zoek gegaan naar goeie nieuwe mensen. Binnenkort krijgen we versterking in de vorm van een nieuwe Chef Kok en een Sous Chef. Aangezien het nu weer loopt hopen we met deze toevoegingen weer de draad te kunnen oppakken en het nivo kunnen vasthouden en/of verhogen. Wat betreft bediening verbaas ik me wat meer, omdat ik alleen maar mensen heb die al langer voor ons werken en weten hoe wij werken en hoe we het willen hebben. Dit zal ik intern opnemen.
Nogmaals bedankt en we zien u ondanks alles toch weer graag terug.