De Dining

Havenweg 70 8899 BC Vlieland Nederland Kaart

Over het restaurant De Dining

Op 25 mei 2009 heeft Havenpaviljoen De Dining haar deuren geopend. Gelegen op een geweldige locatie aan de vernieuwde jachthaven van Vlieland met een adembenemend uitzicht over het Werelderfgoed de Waddenzee.

Heerlijk genieten op het terras met een kopje Peeze koffie en een stukje huisgemaakt gebak of bij zonsondergang lekker loungen met cocktails en tapas.

Havenpaviljoen de Dining is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Vanaf 11.30 uur is de keuken open voor de lunch en vanaf 17.30 uur bent u welkom voor het diner.

Meer informatie over restaurant De Dining

Er is (nog) geen openbaar vervoer naar De Dining

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant De Dining

Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Wat een leuke plek om te lunchen, dineren of borrelen. Helaas komt de bediening wat chaotisch over op het moment dat restaurant én het terras worden gebruikt voor het servies.
Beste Astrid,

Bedankt voor de mooie woorden en de goeie review.
Jammer dat het wat rommelig overkwam op een bepaald moment, dat is niet de bedoeling uiteraard.
Hierop kan ik alleen zeggen; "welkom in het hoogseizoen met alle voors en tegens"
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Hier wordt niet gekookt. Het lijken wel opgewarmde maaltijden.. smaakloos voorgerecht wat niet klop. de prachtige vis door verkeerde bereiding en slechte combi verpest. We hebben geklaagd en kregen een sorry. En gewoon de dure rekening. Het blijkt dus geen misser van de keuken maar de standaard. Zelf een kopje koffie werd niet aangeboden. Hier snappen ze het echt niet
Beste Jan H,
Bedankt voor uw reactie op IENS. Vervelend dat u niet een positief gevoel heeft overgehouden aan uw verblijf bij ons. Wij herkennen dit ook helemaal niet, vooral als we kijken naar alle reacties die we iedere dag van onze gasten krijgen. Er kan wel eens iets niet goed gaan, het blijft mensen werk, maar wat u beschrijft horen wij eigenlijk nooit. Kan dus een kwestie van smaak verschil zijn.
Verder is het natuurlijk dikke onzin dat we niet koken. Daaruit concludeer ik dat u niet helemaal op de hoogte bent van ons vak. Ik wil u dan ook graag hierbij uitnodigen om eens een kijkje te nemen in onze keuken om te zien dat ons keukenteam echt wel aan het koken is en de hele dag, voor u als gast, druk in de weer is om dit naar tevredenheid te laten verlopen.
We hopen dat u deze uitnodiging aanneemt. Laat mij dit weten via info@dedining.nl
Toch hopen we dat we u weer mogen begroeten in onze schitterende zaak en dat u net als zoveel anderen wel de kwaliteit proeft die we voeren.
Buursema C.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Wij hebben meer dan een uur moeten wachten op het hoofdgerecht en dat was ook niet goed alle ingrediënten op het bord gegooid alleen aan het vegetarisch Indisch gerecht was zorg besteed. Wij waren zeer ontevreden temeer omdat dit restaurant een 8,3 kreeg bij Iens zeer onverdiend.
joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Ondanks dat we gewaarschuwd waren voor de arrogantie van de uitbater toch heerlijk gegeten en vriendelijk behandeld door een jongedame. Kortom goede sfeer en lekker eten. Moesten wel even wachten op de gerechten. Maar wij komen vast weer.
Beste Joost,

Hier even een berichtje van de arrogante uitbater. Bedankt voor de mooie beoordeling die u geeft en dat u niet afgegaan bent op vooroordelen van anderen. Dat is nooit goed trouwens.
Weet niet of ik zelf aanwezig ben geweest op bewuste avond, maar het doet me goed dat "mijn" personeel heel goed ingewerkt is en dat ze snappen wat kwaliteit (keuken) is en gastvrijheid (bediening)!
We zien jullie weer graag terug bij ons in De Dining.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Ondanks de goede recensies een flinke tegenvaller. De zeewolf met kalfswang en lardo klonk veelbelovend maar was helemaal niet lekker. De saus was zelfs ronduit vies, de kalfswang en het spek een mislukking. Helaas het geld niet waard. Positieve punten: aardige bediening, lekkere friet, de kalfssucade was oké. Jammer dat de wijn pas kwam toen het gerecht al bijna op was.
Beste Ellen,

Vervelend om te lezen dat na uw mening niet alles naar tevredenheid is geweest. Ik ben toch van mening dat het ook een beetje met de persoonlijke smaak te maken heeft gehad. Deze conclusie trek ik, omdat ik na uw klacht bijna iedereen heb gevraagd met zeewolf die avond of het naar wens was. Ik heb verder geen klachten hierover gehad en alleen complimenten. De tafel naast u had ook zeewolf gehad en wist bij het afrekenen te melden dat ze zich niet konden vinden in de klachten die u had geuit. Daarom denk ik: smaken verschillen, maar daarom niet minder vervelend voor u en voor ons.
Ondanks de zeewolf hoop ik toch dat we jullie nog een keer mogen begroeten in De Dining.
Wj L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
een uitstekend restaurant!
Beste Wj,

Bedankt voor uw, kort maar krachtige, beoordeling. Tot de volgende keer in De Dining.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Heel fijn restaurant: vlotte bediening, smaakvolle gerechten, ontspannen atmosfeer, levendig en toch gemoedelijk. Geluidsprobleempje die avond met een keukenapparaat, maar dat klonk als levendig geluid uit de keuken, dus met humor opgelost en uiteindelijk geen ongemak. Een plek om zeker terug te keren!
Beste Erwin,

Bedankt voor uw mooie recensie. Dat doet ons goed. De omschrijving die u geeft is ook hetgeen wat we zelf iedere dag willen geven aan onze gasten. Dat is door u dus goed opgemerkt.
Onze steamer deed die avond vreemd en probeer dan maar eens iemand te vinden op Vlieland die dit kan verhelpen. Een Vlielandse installateur is hier mee aan de slag gegaan, maar we moesten toch wachten op de volgende dag voor nieuwe onderdelen. Ondanks de herrie was ik al blij dat de steamer het deed, want anders hadden we die avond waarschijnlijk het restaurant moeten sluiten. Excuses hiervoor en bedankt voor uw begrip. Tot de volgende keer in De Dining.
Rami H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Lekker gegeten. De gastheer was attent.
Beste Rami,
Bedankt voor de mooie beoordeling en het compliment aan de aanwezige gastheer!
Tot de volgende keer in De Dining.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Sfeervol ingericht, goede stoelen, voldoende privacy, prettige achtergrondmuziek. Zeer vriendelijke, beetje amicale serveerster.
Beste Rene,
Bedankt voor de complimenten en de mooie beoordeling. Dat doet ons goed. Gelukkig weet ons personeel ook goed uit te dragen van hetgeen wij willen.
Tot in De Dining
Willem E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Restaurant buiten het dorp in de Haven. Erg winderig en koud om er te komen. Bediening was goed. Eten was niet slecht, maar ook niet bijzonder. Admosfeer was prettig. Grote lawaaiige groep met vogelaars.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Goede hartelijke sfeer
Geachte mevrouw Van Aalderen,

Hartstikke bedankt voor de goeie beoordeling van onze zaak. Tot op Vlieland.

yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gezellig restaurant met uitzicht op de jachthaven. Goed eten voor een normale prijs. Prima ontvangst.
Geachte mevrouw Pronk,

Bedankt voor de mooie cijfers en de mooie beoordeling. Wij hopen tot de volgende keer.

Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Iedere keer als ik op Vlieland ben bezoek ik de Dining; lekker eten, een mooi uitzicht vanaf de jachthaven en sfeervolle inrichting en - als het weer het toelaat - een gezellig terras. Ik kan bijna niet wachten tot mijn volgende bezoek!
Geachte mevrouw Kerkhof,
Bedankt voor de mooie woorden en de mooie cijfers. Vanaf eind maart 2018 zijn we weer geopend.

Tot dan.

Janny D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Zeer lekker gegeten.goed en vriendelijk personeel.zeker een aanrader als je op Vlieland bént. Kwaliteit en prijs uitstekend. Gaan Zeker terug
Beste Janny,

Bedankt voor de mooie woorden en de hoge cijfers. Tot in de volgende keer in De Dining.

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Op Vlieland met het zicht op de jachthaven,hier prima gegeten. Ik namde mosterdsoep( smakelijk) en als hoofdgerecht de eendeborst ( net iets te veel rosé ) met een karaf rode huiswijn. Als nagerecht ijs.
Beste Erik,

Bedankt voor de positieve review op IENS. Tot de volgende keer.

Jurjen N.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekker gegeten; de slavinkjes als voorgerecht waren echt uit de kunst! Bediening was vriendelijk en enige minpuntje (de koffie was warm en niet heet) werd direct gecorrigeerd. Relaxte sfeer; mooie plek; fijn vertoeven. Een aanrader wat mij betreft.
Beste Jurjen,

Bedankt voor de mooie recensie. Dit vinden wij altijd leuk om te lezen. Dat verveeld nooit.
Zegt het voort.

Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Lekker buiten gegeten. Aardig en attent personeel. Eten goed!
Beste Gerda, bedankt voor de positieve reactie op IENS.
Auk D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk buiten zitten dineren deze avond. Het personeel is prettige oplettend en snel. Fijn dat er ook lekkere vegetarische gerechten op het menu staan!
Beste Auk,

Bedankt voor de mooie beoordeling en ik hoop tot een volgende keer in De Dining.

eigenaar
Annelies P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jammer dat de saté en carpaccio niet meer op de kaart staan. Salade en visgerechten zijn prima maar voorgerechten en vleesgerechten wat extreem. Wij konden hier niet iets van onze smaak vinden
Beste Annelies,

Bedankt voor de positieve beoordeling en aandachtspunten.

We hebben dit jaar met opzet de kaart wat anders dan anders gemaakt, omdat we nog wel eens te horen kregen dat onze kaart te weinig veranderde door de jaren heen. Hierdoor komen we er ook achter dat er een groep gasten is die juist deze vertrouwde "klassiekers" terug wil. In 2018 dus de uitdaging om een kaart te maken met klassiekers en met verrassende "vreemde" gerechten.

Tot de volgende keer in De Dining.

eigenaar
Frederique L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediend : twee minpuntjes helaas die we niet verwachtten bij deze zo goed overkomende stek; we wilden de fles wijn meenemen en vroegen om de kurk. Die gooien we altijd weg was het antwoord van de serveerster, zonder dan met een oplossing te komen hoe we dan de fles mee konden nemen. Ik weet niet beter dat je de kurk altijd bij de gast op tafel laat!we deelden als toetje de chocoladetaart, maar deze was erg zout in de nasmaak , echt onaangenaam. We hebben hem laten staan , en dit bij het afruimen ook gezegd tegen de ober; hij kon het niet geloven, nooit klachten hierover, maar even later kwam hij toegeven dat hij en de koks ook hadden geproefd en kregen we gelijk. Helaas werd er verder niets mee gedaan en stond de taart gewoon op de rekening . Jammer, het had de dining gesierd om hierin iets te doen in de vorm van een extra drankje of andere compensatie.
Beste Frederique,

Bedankt voor uw mooie beoordeling en de 2 verbeterpunten die u noemt.

1- dat de kurk altijd wordt weggegooid klopt niet. Ik denk dat dit puur ligt aan het feit dat we in het hoogseizoen meer met vakantiekrachten werken en ze niet exact weten hoe de etiquettes zijn betreffende het openen en presenteren van wijnen. Wij gaan dit met bedienend personeel door nemen.
2- wat betreft de chocoladetaart heeft u gelijk en had enige vergoeding/compensatie wel op zijn plek geweest. Helaas is het al geschied en kunnen we het niet meer terug draaien, maar is het zeker een leermoment voor ons om hier in de toekomst attenter op te letten en te reageren.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer in De Dining