De Dining

Havenweg 70 8899 BC Vlieland Nederland Kaart

Over het restaurant De Dining

Op 25 mei 2009 heeft Havenpaviljoen De Dining haar deuren geopend. Gelegen op een geweldige locatie aan de vernieuwde jachthaven van Vlieland met een adembenemend uitzicht over het Werelderfgoed de Waddenzee.

Heerlijk genieten op het terras met een kopje Peeze koffie en een stukje huisgemaakt gebak of bij zonsondergang lekker loungen met cocktails en tapas.

Havenpaviljoen de Dining is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Vanaf 11.30 uur is de keuken open voor de lunch en vanaf 17.30 uur bent u welkom voor het diner.

Meer informatie over restaurant De Dining

Er is (nog) geen openbaar vervoer naar De Dining

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant De Dining

Willem E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Restaurant buiten het dorp in de Haven. Erg winderig en koud om er te komen. Bediening was goed. Eten was niet slecht, maar ook niet bijzonder. Admosfeer was prettig. Grote lawaaiige groep met vogelaars.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Goede hartelijke sfeer
yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gezellig restaurant met uitzicht op de jachthaven. Goed eten voor een normale prijs. Prima ontvangst.
Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Iedere keer als ik op Vlieland ben bezoek ik de Dining; lekker eten, een mooi uitzicht vanaf de jachthaven en sfeervolle inrichting en - als het weer het toelaat - een gezellig terras. Ik kan bijna niet wachten tot mijn volgende bezoek!
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Zeer lekker gegeten.goed en vriendelijk personeel.zeker een aanrader als je op Vlieland bént. Kwaliteit en prijs uitstekend. Gaan Zeker terug
Beste Janny,

Bedankt voor de mooie woorden en de hoge cijfers. Tot in de volgende keer in De Dining.

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Op Vlieland met het zicht op de jachthaven,hier prima gegeten. Ik namde mosterdsoep( smakelijk) en als hoofdgerecht de eendeborst ( net iets te veel rosé ) met een karaf rode huiswijn. Als nagerecht ijs.
Beste Erik,

Bedankt voor de positieve review op IENS. Tot de volgende keer.

Jurjen N.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekker gegeten; de slavinkjes als voorgerecht waren echt uit de kunst! Bediening was vriendelijk en enige minpuntje (de koffie was warm en niet heet) werd direct gecorrigeerd. Relaxte sfeer; mooie plek; fijn vertoeven. Een aanrader wat mij betreft.
Beste Jurjen,

Bedankt voor de mooie recensie. Dit vinden wij altijd leuk om te lezen. Dat verveeld nooit.
Zegt het voort.

Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Lekker buiten gegeten. Aardig en attent personeel. Eten goed!
Beste Gerda, bedankt voor de positieve reactie op IENS.
Auk D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk buiten zitten dineren deze avond. Het personeel is prettige oplettend en snel. Fijn dat er ook lekkere vegetarische gerechten op het menu staan!
Beste Auk,

Bedankt voor de mooie beoordeling en ik hoop tot een volgende keer in De Dining.

Annelies P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jammer dat de saté en carpaccio niet meer op de kaart staan. Salade en visgerechten zijn prima maar voorgerechten en vleesgerechten wat extreem. Wij konden hier niet iets van onze smaak vinden
Beste Annelies,

Bedankt voor de positieve beoordeling en aandachtspunten.

We hebben dit jaar met opzet de kaart wat anders dan anders gemaakt, omdat we nog wel eens te horen kregen dat onze kaart te weinig veranderde door de jaren heen. Hierdoor komen we er ook achter dat er een groep gasten is die juist deze vertrouwde "klassiekers" terug wil. In 2018 dus de uitdaging om een kaart te maken met klassiekers en met verrassende "vreemde" gerechten.

Tot de volgende keer in De Dining.

Frederique L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediend : twee minpuntjes helaas die we niet verwachtten bij deze zo goed overkomende stek; we wilden de fles wijn meenemen en vroegen om de kurk. Die gooien we altijd weg was het antwoord van de serveerster, zonder dan met een oplossing te komen hoe we dan de fles mee konden nemen. Ik weet niet beter dat je de kurk altijd bij de gast op tafel laat!we deelden als toetje de chocoladetaart, maar deze was erg zout in de nasmaak , echt onaangenaam. We hebben hem laten staan , en dit bij het afruimen ook gezegd tegen de ober; hij kon het niet geloven, nooit klachten hierover, maar even later kwam hij toegeven dat hij en de koks ook hadden geproefd en kregen we gelijk. Helaas werd er verder niets mee gedaan en stond de taart gewoon op de rekening . Jammer, het had de dining gesierd om hierin iets te doen in de vorm van een extra drankje of andere compensatie.
Beste Frederique,

Bedankt voor uw mooie beoordeling en de 2 verbeterpunten die u noemt.

1- dat de kurk altijd wordt weggegooid klopt niet. Ik denk dat dit puur ligt aan het feit dat we in het hoogseizoen meer met vakantiekrachten werken en ze niet exact weten hoe de etiquettes zijn betreffende het openen en presenteren van wijnen. Wij gaan dit met bedienend personeel door nemen.
2- wat betreft de chocoladetaart heeft u gelijk en had enige vergoeding/compensatie wel op zijn plek geweest. Helaas is het al geschied en kunnen we het niet meer terug draaien, maar is het zeker een leermoment voor ons om hier in de toekomst attenter op te letten en te reageren.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer in De Dining
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Erg leuk zitten op het terras met leuk uitzicht op de haven. We hebben er erg lekker gegeten, gekozen voor de eendenborst, prima gebakken, erg lekker. Het toebehoren was OK, al had de friet wel iets verder gebakken mogen zijn. Soms denk ik hier op Iens: hoezo wordt een restaurant zo hoog beoordeeld. Het was best prima, goed eten en lekkere wijn, maar meer was het ook niet...
Wel een aanrader als je gewoon even lekker wilt gaan eten zonder gedoe...
Beste Ineke,

Bedankt voor de positieve review.

Goed gezeten, goed gegeten, lekker gedronken, goede kwaliteit. Dat is toch wat een gast wil? Wat bedoeld u dan met: "meer niet". Sterrenzaak zullen en willen we nooit worden. Dat gaat niet lukken als je soms avonden hebt met 190 eters. Vandaar de hoge waardering op IENS denk ik.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer in De Dining.
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Fijn restaurant op een mooie plek aan de haven. Het eten is prima van kwaliteit en de hoeveelheid is oké. De bediening is zeer adequaat en vriendelijk. Een adres om nog eens terug te komen.
Beste Bert,

Hartstikke bedankt voor uw positieve reactie op IENS. Dat vinden wij altijd leuk om te lezen. We doen in ieder geval ons best voor.

Tot de volgende keer.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Het eten was heerlijk.
Zelfs met lactose vrije beperking werd er veel moeite gedaan om daar waar het kon een en ander aan te passen.

Tom ka kai soep was heerlijk en heerlijk zacht pittig.
Broodmant heerlijk vers.

De lamschenkel was erg lekker en vol van smaak en paste goed bij het Vlielands bier.
De kabeljouw heerlijk en precies goed.
De garnituren prima kakelvers en kon bijbesteld worden als niet voldoende maar was meer als voldoende

De chocolade taart abrikozen compote als desert is een reden om naar dit restaurant te gaan volgens de niet lv eter.

De brigade erg flexibel en in control en strak in de timing.
Zelfs koffie en desert op verzoek tegelijk op tafel.

De service en bediening was dienstbaar, voorkomend en plezierig.

We hadden niet gerserveerd.
Men is flexibel en geeft aan wat mogelijk is.
Beste Hans,

Hartstikke bedankt voor de mooie woorden voor ons bedrijf en onze brigade. Dat doet ons goed. Niet iedereen weet te waarderen dat we altijd ons best doen. Maar in de keuken en de voorkant is echt de wil aanwezig om iedere avond weer foutloos te laten zijn.
Vertel het voort zou ik zeggen. Nogmaals bedankt.

Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zeer teleurstellende avond! Prijs/kwaliteit voor Vlielandse begrippen slecht. Spare-ribs waren taai en droog. Wijnglazen waren zeer karig gevuld (onder het streepje), toen we daar een opmerking over maakte werd met veel chagarijn echt een minimale hoeveelheid bijgeschonken zodat we net op het streepje uitkwamen. We bestelden een broodplankje (klein stukje brood met veel dip). We vroegen om nog een stukje extra brood (en ja hoor: nogmaals een volledige broodplank met dip aangeslagen). Kortom, lekker bij het vernieuwde Badhuys gaan eten, 2/3 van de kosten en vriendelijke bediening op een leukere locatie!!
Beste Marijke,
Vervelend om te lezen dat het bezoek bij ons niet is bevallen. Gezien de vele positieve reacties op internet over De Dining is dit gelukkig geen dagelijks werk voor ons.
Ik vind zelf dat we de beste Spare-Ribs van Vlieland hebben, heb begrepen dat die van jullie iets te lang in de oven hebben gezeten dan normaal. Dit is doorgenomen met de keuken als verbeterpunt. Ik ben wel erg benieuwd of dit ook is aangeven, zodat we op de avond zelf de fout hebben kunnen herstellen.
Het klopt dat het streepje in Vlieland het maatje wijn aangeeft, dan nog is de reactie van onze medewerker niet correct geweest. Ook dit is intern besproken.
Wat betreft broodplankje is er goed gehandeld. Wij voeren bijzonder brood van Desemenzo en het broodje bepaald voor een 95% de prijs, dus nieuw broodje is dan ook nieuwe aanslag op de kassa.

Toch bedankt voor uw review en hopen u toch nog een keer te begroeten in De Dining.

AG61 G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Prima restaurant. Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Mooi uitzicht. Goede prijs. Diverse gerechten op de kaart. Aanrader.
Beste AG61,

Bedankt voor uw positieve reactie. Ook dit jaar zien we een toename aan positieve reacties. Dat doet ons goed, want zo weten we dat we de juiste weg zijn ingeslagen. Foutloos zal het nooit worden, want het blijft mensenwerk, zolang je maar wel de intentie hebt om iedere dag foutloos door te komen.

Tot de volgende keer in De Dining.

I. vd B V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
leuke en lekkere gerechten. Aardige en duidelijke bediening. Mooi uitzicht over haven en wad. Mooi ingericht goede beschutting als je dat wilt
Beste Van den Brink,

Bedankt voor uw positieve reactie, dat doet ons goed.

Tot een volgende keer in De Dining. Vertel het voort.

Rene D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
heeeel matige slip-tongetjes: daar hoefde ik dan ook niet voor te betalen, maar toch niet aardig voor een diner met partner.
En verder nog een sliertje plastic van een verpakking in hoofdgerecht van mijn vrouw.
Geachte heer De Vries,

Bedankt voor uw reactie op IENS. Mijn wedervraag is meteen of u wel de juiste recensie bij het juiste restaurant heeft geplaatst. Deze vraag stel ik, omdat wij geen sliptongetjes op de kaart hebben staan. Dit hebben wij eenmalig op de kaart gehad en dat was in 2011.

Wachtende op uw antwoord, verblijf ik.

eigenaar De Dining
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
voor de tweede keer hier gegeten. uitgebreide kaart met veel biologische, lokale producten bediening snel en attent. letten ook goed op en de locatie aan de haven is perfect.
Geachte heer Steenkamer,

Bedankt voor uw positieve reactie. Fijn om dit te lezen, voor mij en ons personeel!

Tot een volgende keer bij De Dining op Vlieland.

Irmy S.
Heerlijk!!
Donderdagavond gegeten.....
De beste keus!!!
Geachte mevrouw Spruytenburg,

Bedankt voor uw fijne recensie op IENS. Zo weten we tenminste weer waar we het voor doen en dat het ook opgemerkt wordt.

Tot in De Dining en zeg het voort.