De Dikke van Dale

Nieuwestad 69 8911 CK Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant De Dikke van Dale

De open keuken van De Dikke van Dale in Leeuwarden biedt een verscheidenheid aan heerlijk verse gerechten. Ze hebben er zowel aan de vlees- en vegetarische als visliefhebber gedacht. Het kan voorkomen dat je iets niet lust, niet kent of een kleinere portie wenst. De bediening informeert je graag over het menu en de mogelijkheden.

Een privé- of zakelijk diner is hier ook mogelijk. Dit kan zowel in het restaurant als in de vergaderzaal die hier speciaal voor is ingericht. Wanneer je liever met vrienden of familie geniet van een persoonlijk diner kan dit in de schitterende eetzaal. Deze biedt plaats aan ongeveer 18 personen waar ongestoord en in alle rust gegeten kan worden.

Er is een ruime keus aan heerlijke gerechten op de dinerkaart, maar een zelf samengesteld menu is natuurlijk ook mogelijk. Reserveer nu bij De Dikke van Dale in Leeuwarden en ontdek de definitie van heerlijk genieten!

Meer informatie over restaurant De Dikke van Dale

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant De Dikke van Dale

josephine E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Voor de 2e keer gegeten.
De reservering was niet door gekomen en werd erg onaardig gereageerd toen we er naar vroegen.
Bij het hoofd gerecht werden niet alle bijgerechten geserveerd.
Ook waren de vishoofdgerechten naar smakeloos toe
Na het bestellen van het nagerecht kwam na 15 minuten de bediening terug dat het nagerecht was uitverkocht.
Alles bij elkaar voor ons viel het erg tegen
josephine E.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Zeer goed restaurant,
Vriendelijke en gastvrije bediening.
Zeer de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Er is ook de mogelijkheid om te dineren op het gezellige terras
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Mijn vriend en ik lunchen regelmatig bij De Dikke van Dale. Groot pluspunt is dat ze een zeer uitgebreide kaart hebben. En de smaak van het eten is erg goed. De service is ook altijd prima, vriendelijk personeel. Ook de sfeer is prima, ze hebben een mooi terras voor als het mooi weer is. Maar ook binnen is het restaurant mooi aangekleed met veel details.
Tot de volgende keer!
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik weet niet wat er bij de Dikke van Dale is gebeurd met de bediening maar de dame en heer die ons vandaag bediend hebben waren zo onervaren, arrogant en niet gastvrij dat we snel weg zijn gegaan na het diner. Anders waren we hier de hele avond wel blijven zitten omdat het zulk mooi weer was. Gemiste kans van zo'n mooie zaak. Eten was overigens prima maar ook niet bijzonder.
Ploon D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Op een maandagavond ging ik hier eten met twee vriendinnetjes. Het was erg rustig en het personeel had daarom tijd voor ons. We werden snel bediend (wel door drie verschillende mensen) en ook op de gerechten hoefde we telkens niet lang te wachten. De sfeer is erg goed, muziek staat niet te hard, redelijk comfortabele stoelen en gezellige verlichting. Het glas-in-lood dak boven de bar vond ik zelf echt heel mooi!

Het mandje brood dat we vooraf bestelde kwam snel op tafel en was vers! Na niet al te lang wachten kwamen onze hoofdgerechten, zalm tagliatelle, niet té zout, zoals ik hem had verwacht voor die prijs. Het week/maand gerecht is ook zeker aan te raden. Als toetje de panna cotta besteld, die was oké.

De bediening was zeer vriendelijk en nam de tijd voor ons! Wel werden we door drie verschillende mensen geholpen.

Ik kom hier zeker nog eens terug!

Robert B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Prima gerechten, en goede prijs kwaliteit verhouding. De daghap is altijd een goed begin. Zeker in combinatie met een speciaal biertje.
cisca E.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Heerlijk eten met goede verse ingrediënten en geen overmaat aan zout zoals in veel slechte restaurants. Er worden veel verse produkten en kruiden gebruikt en dat proef je. De friet is bijzonder goed gebakken. Heerlijke pesto, veel beter dan in de Italiaanse restaurants van Leeuwarden . De bediening is meer dan voortreffelijk. Ik begrijp de negatieve recensies niet. Ik ben dan ook blij de recensies te voren niet gelezen te hebben. Zo zie je maar weer dat recensies soms verre van betrouwbaar zijn.
Js T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
zeer attente bediening, leuk en gezellig terras. eten was heerlijk.varkenshaas mooi roze en sappig gebakken, spiesje van gebakken ossenhaas was heerlijk. mooi roze, lekkere saus, mooie opmaak en garnituren waren goed passend en lekker vers. als dessert had ik een klassieker. warme kersen met vanilleijs. dit zag eruit als een plaatje. en de smaak precies zoals het hoort te zijn. zeker een aanrader
Jennifer Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Gezellige kroeg/eetcafé. Medewerkers altijd vriendelijk, hebben zin in hun werk. Goede locatie voor een snelle, lekkere lunch of stadshap. Prijs/kwaliteit is gewoon goed!
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Sfeervol Grand-cafe op een mooie locatie waar ook buiten op het terras gegeten kan worden. Het personeel is vriendelijk en attent. Als voorgerecht een salade van gegrilde courgette, geitenkaas en noten gegeten. Prima te eten maar niet heel bijzonder. De zeebaars met wortelpuree als hoofdgerecht was erg lekker en goed bereid. De Dikke van Dale is een prima eetcafe en zeker de moeite waard om eens te bezoeken.
mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Heerlijk gegeten en gedronken bij de Dikke van Dale, een aanrader. Erg vlotte bediening, vriendelijk en erg lekker. Alleen het telefoonnummer op deze site klopt niet, dan is De Dikke van Dale niet bereikbaar