De Dikke van Dale

Meer informatie over restaurant De Dikke van Dale

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik weet niet wat er bij de Dikke van Dale is gebeurd met de bediening maar de dame en heer die ons vandaag bediend hebben waren zo onervaren, arrogant en niet gastvrij dat we snel weg zijn gegaan na het diner. Anders waren we hier de hele avond wel blijven zitten omdat het zulk mooi weer was. Gemiste kans van zo'n mooie zaak. Eten was overigens prima maar ook niet bijzonder.
Ploon D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Op een maandagavond ging ik hier eten met twee vriendinnetjes. Het was erg rustig en het personeel had daarom tijd voor ons. We werden snel bediend (wel door drie verschillende mensen) en ook op de gerechten hoefde we telkens niet lang te wachten. De sfeer is erg goed, muziek staat niet te hard, redelijk comfortabele stoelen en gezellige verlichting. Het glas-in-lood dak boven de bar vond ik zelf echt heel mooi!

Het mandje brood dat we vooraf bestelde kwam snel op tafel en was vers! Na niet al te lang wachten kwamen onze hoofdgerechten, zalm tagliatelle, niet té zout, zoals ik hem had verwacht voor die prijs. Het week/maand gerecht is ook zeker aan te raden. Als toetje de panna cotta besteld, die was oké.

De bediening was zeer vriendelijk en nam de tijd voor ons! Wel werden we door drie verschillende mensen geholpen.

Ik kom hier zeker nog eens terug!

Robert B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Prima gerechten, en goede prijs kwaliteit verhouding. De daghap is altijd een goed begin. Zeker in combinatie met een speciaal biertje.
Leonie__ .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Buiten op terras lunch gebruikt. Er stond geen muziek aan. De "heer des huizes" bediende buiten en zag mij en mijn vriend zitten. Ik had een hard blauw overhemd bloesje aan. Binnengekomen zette hij een versie van het smurfenlied op. En niet zo zacht. Een andere medewerkster keek hem verbaasd hem en vroeg "krijgen we disco"? Na vijf minuten ging alle muziek weer uit. Hoe zet je iemand ongemakkelijk neer! Ik voelde me zeer vervelend en kon de "humor" hier niet van inzien. Voor mij valt zit onder de categorie ongeschoold gedrag!
Eten smaakte niet meer en het decor maakt dan ook niet meer uit. Wat een niveau!
Euskadi .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Een mooie plek in Leeuwarden om een drankje te drinken. Dit deden wij ook. Vervolgens naar de prijzen van het diner gekeken. Die zagen er zeer schappelijk uit. Dit was achteraf misschien ook wel begrijpelijk. Paste vier kazen besteld. Deze was zeer romig, veel te gaar en de saus was naar onze mening uit het pakje afkomstig. Waardoor je weinig verschillende kazen proeft. Sliptong was prima gebakken. Viel ons echter tegen dat de sliptongen op elkaar lagen waardoor het gebloemde laagje bij de onderste sliptong niet meer krokant was. Daarnaast lag het bord dusdanig vol dat de salade van je bord viel. Doe dit voortaan in een bakje als side dish. Ziet er beter uit maar komt het eten ook ten goede. Huiswijn bij het eten was prima, evenals de service. Naar mijn mening duidelijk dat het de perfecte plaats is om een drankje te doen en te blijven hangen. Helaas voor mij dan zonder eten
Cisca E.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Heerlijk eten met goede verse ingrediënten en geen overmaat aan zout zoals in veel slechte restaurants. Er worden veel verse produkten en kruiden gebruikt en dat proef je. De friet is bijzonder goed gebakken. Heerlijke pesto, veel beter dan in de Italiaanse restaurants van Leeuwarden . De bediening is meer dan voortreffelijk. Ik begrijp de negatieve recensies niet. Ik ben dan ook blij de recensies te voren niet gelezen te hebben. Zo zie je maar weer dat recensies soms verre van betrouwbaar zijn.
Sarah-Lea B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
What happend??? Ik at hier zeer regelmatig, kwam altijd speciaal voor de dikke donker rode tomatensoep uit eigen keuken. Dit WAS veruit de lekkerste. Wat er veranderd is weet ik niet, ik denk nieuwe (helaas niet zo'n goede kok) want de soep is niet meer de moeite waard. Het brood erbij is hetzelfde nog en heerlijk. Alle andere gerechten zijn elke keer Te zout en de kwaliteit is niet constant. (Zout misschien zodat er meer drinken besteld wordt?) Helaas. Kwam hier ondanks de waardeloze(sorry) bediening heel vaak voor de soep maar die tijd is echt geweest. Helaas tot nooit meer...
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
zeer attente bediening, leuk en gezellig terras. eten was heerlijk.varkenshaas mooi roze en sappig gebakken, spiesje van gebakken ossenhaas was heerlijk. mooi roze, lekkere saus, mooie opmaak en garnituren waren goed passend en lekker vers. als dessert had ik een klassieker. warme kersen met vanilleijs. dit zag eruit als een plaatje. en de smaak precies zoals het hoort te zijn. zeker een aanrader
Jennifer Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Gezellige kroeg/eetcafé. Medewerkers altijd vriendelijk, hebben zin in hun werk. Goede locatie voor een snelle, lekkere lunch of stadshap. Prijs/kwaliteit is gewoon goed!
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Sfeervol Grand-cafe op een mooie locatie waar ook buiten op het terras gegeten kan worden. Het personeel is vriendelijk en attent. Als voorgerecht een salade van gegrilde courgette, geitenkaas en noten gegeten. Prima te eten maar niet heel bijzonder. De zeebaars met wortelpuree als hoofdgerecht was erg lekker en goed bereid. De Dikke van Dale is een prima eetcafe en zeker de moeite waard om eens te bezoeken.
Mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Heerlijk gegeten en gedronken bij de Dikke van Dale, een aanrader. Erg vlotte bediening, vriendelijk en erg lekker. Alleen het telefoonnummer op deze site klopt niet, dan is De Dikke van Dale niet bereikbaar
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Mooie bruine kroeg met gastvrij personeel. De lunchkaart is erg uitgebreid en biedt een variatie aan broodjes, sandwiches en plates. De broodjes zijn ruim belegd met lekkere ingrediënten. De dinerkaart is aan de prijzige kant voor de kwaliteit die wordt geboden. De hapjeskaart biedt onder andere nacho's, een echt aanrader! Deze kroeg is erg geschikt voor bier-liefhebbers.