De Dikke Muis

6,2
5,1
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Het terrras was helemaal vol aan het einde van de zonnige dag. We konden even op de trap gaan zitten en bestelden een drankje. We zouden het horen als er een tafel vrij kwam. Het drankje duurde even omdat we blijkbaar onvindbaar waren. Toen ik allerlei mensen na mij zag plaatsnemen aan tafels ben ik toch maar even gaan vragen of ik nog in het system zat. Dat zat ik niet en ik moest vooral zelf even opletten als er een tafeltje vrijkwam!!
Na dit matige begin kwam het uiteindelijk toch nog goed dankzij een attente serveerster. We zaten geweldig, eerste rang aan het water en het langst avondzon. Het eten was prima, Lekkere spareribs met frites. Paar drankjes en 50 euro met zn tween.
Geen haute cuisine. maar met mooi weer zeker een aanrader.
EddyCas .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Goede locatie aan het water, te bediening liet te wensen over. Het duurde erg lang voordat ze kwam en kwamen ongeïnteresseerd over. De burgers a 16,50 lieten te wensen over, niet echt lekker.
Ben H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prachtig gelegen aan de loosdrechtse plassen.eten is oké maar niet bijzonder.biefstuk was helaas te gaar. spareribs wel super.bediening loopt regelmatig voorbij maar heeft weinig oog voor de gasten die hun aandacht willen trekken. wat jammer is ontvangst is allerhartelijkst.dit word daarna niet meer waar gemaakt.ook blijkt dat het personeel of niet op de hoogte is wat er buiten de kaart is of niet opgelet heeft op het moment dat dit uitgelegd word kort om locatie top ontvangst top bediening zeer matig
JoyceH88 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op het terras gegeten op vrijdagavond. Het tafeltje wiebelde, volgens de serveerster lag dat aan het blad. Werd verder geen actie op ondernomen, dus vanwege de wind het tafelblad steeds vastgehouden omdat het er anders op leek dat het eten en drinken bij iemand op schoot zou komen bij een windvlaag of als je met je been tegen het tafeltje stootte.
Ik ben vegetarisch en bij het bestuderen van de kaart zag ik geen vegetarisch gerecht er op staan. Bij navraag bij de serveerster, zei ze dat de soep vegetarisch is (al betwijfelde ik dat). Ze ging het ook nog even bij de keuken navragen: ik kon kiezen voor patat, pizza, kaassticks en edame boontjes...! Oftewel een soort kindermenu. Nu was mijn humeur al helemaal gedaald. Met tegenzin koos ik voor patat, mijn zus ook en samen deelden we de kaassticks. Een vriendin nam ook patat en de edame boontjes. Voor deze 'gerechten' moesten we vrij lang wachten. Eenmaal aangekomen, waren enkele frietjes aardig doorbakken en de edame boontjes smaakten raar een hadden een vreemde structuur.
Al met al met een zeer ontevreden gevoel afgerekend en vertrokken. Ik ben niet van plan daar weer terug te komen, volgens mij is het aanbod hoog genoeg in de omgeving voor een (lekker en gezond) hapje en een drankje.
Len F.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Zondagmiddag/avond op een regenachtige dag.. Een pracht van een locatie en echt een heel gezellig huiselijk sfeertje binnen. Maar dan... Het is niet druk dus dan denk je extra goede service.. Komt wel direct meisje aangelopen die bestelling opneemt. Bij het uitserveren gaat de wijn over tafel en broek heen. Wordt vervolgens door een ander maar half schoongemaakt en de vloer blijft echter plakkend nat.. Nieuwe wijn gekregen met op glas nog de lippenstift van een vorige drinkster.. Dus nieuw glas en wijn. Vervolgens maar ergens anders gaan zitten. Zelf maar gaan zoeken naar bediening voor kaart...en besteld. Het brood en de kruidenboter/aioli waren prima. Op zoek naar manlijke bediening, deed wel zijn best maar het was het toch niet. Vrouwelijke collega hielp onze jonge zoon vervolgens prima met speeltjes. Aan een ander tafel gaan eten, wat vrij snel op tafel kwam, paar kruimels weggeveegd maar de borden waren goed gevuld. Het smaakte (salade) maar de smaak was te neutraal en zeker niet verrassend, jammer. Vervolgens tweede glas wijn besteld (hadden bij de eerste ronde Chardonnay besteld), maar helaas werd een gewone wij geleverd.. Dat is erg slordig en verwacht ik niet op zo'n locatie. En dan de rekening. Onze serveerder liep al in zijn buitenjas binnen rond met een biertje en de andere dame was gezellig aan het keuvelen met een ander gezelschap, constant met haar rug gekeerd naar het andere nog aanwezige gezelschap, wij. De man in zijn buitenjas heeft ons, toen wij hem riepen vervolgens maar geholpen. De dame kwam vervolgens met de mobile betaalmachine aangelopen en heeft ons verder geholpen.. Tja zo jammer allemaal, geen goed gevoel. Helemaal omgereden om mijn vrouw dit unieke stekkie te laten zien en dan dit.. Het was teveel niet goed. Dat hoeft dus niet meer van mij. Snap het niet, als je toch open bent...
Misschien prima op een mooie dag als je met je bootje vaart even op terras wat drinken maar daar houdt het wat mij betreft mee op....
E E.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op advies van de buren hie gaan eten. Hun asperge voorgerecht raadden ze van harte aan, zes grote asperges, twee eieren, ze kregen het niet op in combinatie met hun hoofdgerecht. Vandaar dat ik besloot een voorgerecht, carpaccio, beetje taai en niet bijzonder, te combineren met dat fabuleuse asperge voorgerecht. Kon dat? Ja hoor, dat was een goed idee. Helaas kwam toen een piepklein hapje met drie halve asperges en een plakje ei (met wat sla en saus natuurlijk). Het leek in de verste verte niet op het voorgerecht van de buren drie dagen eerder???? Misschien een verschil in door de weeks en weekeinden?

De rest van het eten was aardig. Het decor is super gezellig, en de gastvrouwen (twee dames zonder verschil in rang zo op het oog) erg aardig. Alleen ze vergaten langs te komen, vergaten de bestellingen, vergaten de muziek, vergaten de helft van de drankjes... Erg jammer allemaal.

De prijs-kwaliteit is ok. Alleen betaal ik liever iets meer voor een wat attentere bediening en alle gerechten tegelijk en warm op tafel, en samen met de drankjes. Beetje jammer en een gemiste kans op zo'n mooi plekje en met zo'n gezellige inrichting
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Zwaar verbaasd over de minder goede recensies hier! Had al vaker in de zon op het geweldige terras aan het water gezeten. Zag al vanaf het terras dat het er binnen erg leuk uitzag! Vandaag eindelijk 's avonds binnen gegeten. Bij binnenkomst meteen vriendelijk, gastvrij en enthousiast ontvangen. Wat een leuke knusse en sfeervolle inrichting! We waren benieuwd naar de wijnen en kregen voordat we een fles bestelden eerst een glaasje om te proeven. Super aangezien we hierdoor voor de naar onze smaak beste wijn konden kiezen. Gastvrouw Charlotte is zeer kundig en weet goed aan te voelen waar we zin en hadden en kwam met het perfecte menu advies. Erg leuk dat de chef vanuit de open keuken dit aanvulde! En het eten was perfect! Super vlees vd bbq/green egg. Dessert was ook helemaal goed met een goedgemaakte irish coffee. Echt een aanrader. Wij komen snel terug. Prijs/kwaliteit is erg goed. Tot snel. Arthur & Gerben.
Juutjev .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Spontane actie, en wat een goeie! Vriendelijk personeel! Goeie aanraders buiten de kaart om! Verrassend lekker gegeten, met een heerlijk bokbiertje erbij! We konden niet stoppen, terwijl we vol zaten. Niet alleen het vlees was heerlijk, ook de groente die erbij hoorden waren super lekker (die aardappeltjes, wát een smaak)! De friet en salade die erbij geserveerd werden zagen er goed uit, maar was voor ons overbodig. En lekkere muziek op de achtergrond... Zeker aan te raden dit restaurant!
Motorclub .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Afgelopen zondag terechtgekomen in dit restaurant. Wij kregen een zéér matige lunch-gerechten-kaart uitgereikt. "Is dit waar wij uit kunnen kiezen???" Uiteindelijk kozen mijn partner en ik voor een broodje carpaccio. Ik kreeg het broodje en dacht: "ik heb toch géén zalm besteld, of zo?" Het zag en niet uit. Een dikke plak vlees op een stuk stokbrood. Werkelijk niet te eten en zéér smaakloos vlees.
Het personeel was overigens vergeten om ook een broodje voor mijn partner door te geven aan de kok. Mijn partner kreeg voor het wachten een kop cappuccino van de zaak.
Ik heb mijn broodje laten staan en mijn klacht ingediend. Ik nam nu maar de champignonsoep. Het duurde werkelijk een eeuwigheid voordat ik de soep kreeg opgediend... De soep was overigens heerlijk.
Mijn partner kreeg het broodje wél weg, maar vroeg zich inderdaad ook af om wat voor een soort vlees (of was het toch zalm???) het ging...
Wij komen hier niet meer terug! Jammer.
Wij gaan
René K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
De jonge bediening is nog te doen en aan te sturen, maar je voelt dat de sfeer onderling niet ok is. De iets oudere dames/bedrijfsleidsters (rond de 30-35 jaar?) zijn totaal niet weg gelegd voor de horeca ("ik neem geen bestellingen op!"), dames ga in een kapperszaak werken. Het volk op het terras is een beetje foute boel, op een aantal aanmeer toeristen na. Maar het volk wat bevriend is met het personeel, of zijn het eigenaren (?) is woonwagenvolk die de sfeer van van het zou kunnen zijn volledig neerhaalt. Vaar door naar Hoorn of Medemblik, maar ga aan de Dikke Muis voorbij.
Anne-Lies D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Erg amateuristisch! Bediening met een gemiddelde leeftijd van 16 die het goed bedoelen maar niet overkomen alsof ze weten waar ze mee bezig zijn. Kok die zijn vingers aflikt tijdens het bakken van de hamburgers, fantasieloos broodje en een even fantasieloze bak sla. Misschien kun je niet anders verwachten van een 'strandtent' maar dan verwacht ik ook niet 16,50 af te moeten rekenen. Ik had hoge verwachtingen toen ik bij binnenkomst de black bastard en de green egg in de keuken zag, maar lekker koken en eten is volgens niet waar het hier om gaat...
Jon S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Met zin in koffie & appelgebak aangemeerd bij De Dikke Muis. Hoewel niet druk, moesten wij een serveerstertje na enig wachten wenken om te kunnen bestellen. Het jonge grut heeft overduidelijk geen kaas gegeten van behoorlijke service en hoe je klanten naar behoren te woord moet staan. Geen appelgebak, bleek na navraag in d keuken. Beetje vreemd .... Dan maar enkel koffie, w.o. een dubbele espresso. Later bleek er toch appelgebak. En hoewel toch duidelijk gevraagd met slagroom, werd deze geserveerd zonder. Leek ook uit de diepvries te komen, en opgewarmd waarbij het binnenste nog gewoon koud was. Niet te eten en zowat in z'n geheel laten staan. € 7.50 door het putje. Dubbele espresso kostte ook het dubbele, € 4.50, echt afzetterij. Vertrokken en afgesproken hier nooit meer te komen. Zonde, want de locatie aan de eerste plas is echt heel leuk.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Het eten is niet bijzonder. De kaart is erg beperkt, hou ik meestal wel van maar in dit geval te beperkt. Buiten op het terras zitten is top. Binnen is ook leuk aangekleed (green egg in de keuken). De bediening is erg aardig en bedoeld het goed, niet altijd even profesioneel.