De Dikke Dragonder

7,2
Voordelig
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We wilden lunchen met een momento giftbox. De aardige medewerker wist niet van het bestaan van de giftbox. De uiensoep was heerlijk, Maar het brood in de soep was veel te hard doorgebakken. Het café stonk nog naar bier van de avond ervoor. Volgende keer zullen we niet meer daar gaan lunchen.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Een bruine kroeg waar we, na er een paar keer wat gedronken te hebben, deze keer besloten een kaasfondue te nemen. Prima in orde, lekkere verse groente en goed stokbrood erbij. Als extra nog een bakje champignons met spekjes. Volle bak die dag en om ons heen werd ook enthousiast gegeten. Bediening okay!
Mirandag22 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eten bij de Dikke Dragonder was een aanfluiting! We zijn er met social deal geweest, omdat dit vorig jaar super goed bevallen was. We hadden schnitzel en vegetarische quiche, maar kregen schnitzel en zuurvlees. Toen we er iets van zeiden werd eerst gevraagd of we wel zeker wisten dat we geen zuurvlees besteld hadden. Daarna werd het bord weggepakt en werd niks gezegd (geen sorry, niet het duurt nog X minuten, niet we brengen zo beide gerechten opnieuw (warm)). Toen ik na een tijdje probeerde te vragen hoe lang het nog ging duren was er totaal geen aandacht voor ons. Ook drinken bestellen was geen eenvoudige klus, want de heren achter de bar keken geen moment onze kant op, en toen we uiteindelijk besteld hadden duurde het zeker een kwartier voordat we het drinken kregen. Toen de quiche uiteindelijk gebracht werd zat er vanalles (groenten en patatas bravas) niet bij. toen we daar iets van zeiden vroeg de ober of we die er dan wel bij besteld hadden, want dat zat er niet standaard bij. Toen het toch gewoon op de kaart bleek te staan, kregen we dit uiteindelijk wel, maar wederom geen enkele verontschuldiging. Ook om de mayo (waar ze zelf naar vragen bij het opnemen van de bestelling) moesten we extra vragen. Allemaal kleine dingen, maar opgeteld één grote aanfluiting. (en voor wie verwacht dat ze na al die flaters misschien een drankje van de rekening halen of iets dergelijks; dat was ook niet aan de orde). Het voelde alsof we een last voor de bediening waren.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben genoten van het andre rieu menu bij deze authentieke bruine kroeg. Lekker eten en vriendelijke bediening. Drukte alom maar het liep goed en we zaten perfect met het scherm voor de neus. Lekkere amuse, lekker glaasje cava erbij kortom een aanbeveling waard. Ook gewoon voor een bitterbal en een biertje is het hier goed toeven.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Mijn eerste recensie! En ze hebben het verdiend...

- Bediening liet zich buiten amper zien waardoor de bestelling pas zeer laat opgenomen werd.
- Gasten die later binnenkwamen en bestelden kregen eerder hun eten. Niet erg netjes.
- Voorgerecht liet tergend lang op zich wachten. Carpaccio was niet goed. Salade valdieu was prima!
- Wederom zeer lang gewacht op hoofdgerecht.
- Hoofdgerecht Maastrichts zuurvlees was prima. Lekker zelfs.
- Hoofdgerecht zalm was beneden alle peil. Steenkoude diepvries zalm. Na dit gemeld te hebben werd de aanwezige salsa in de keuken wat opzij gekrabd, de vis (was het wel zalm?) even in de magnetron gemikt (aanname) en weer opnieuw uitgestuurd. Dit niet geaccepteerd en om uitleg gevraagd. Uitleg van de "chef": "Door de salsa wordt de vis kouder". Deze professional beweert dus dat een inwendig deels bevroren zalm door een koude salsa komt. Met andere woorden. Niet zo zeuren joh.
- Toetjes maar even overgeslagen. IJsje bij de ijsboer gehaald. Welke overigens prima was.

Conclusie: Leuke kroeg, maar zeker geen restaurant.
Pmeijers71 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Via Social Deal hier een 3 gangen menu gegeten. We wilden graag op het terras zitten, maar er werd ons gezegd dat we alleen binnen mochten eten omdat social deal klanten niet op het terras mochten zitten. Best raar bij een leeg terras!

Het voorgerecht was een carpaccio, waar te veel truffelolie op zat en wat sla. Peper en zout schijnbaar vergeten. Bij het hoofdgerecht waren alle schnitzels veel te lang gebakken in het vet en kurkdroog. En in het nagerecht Crème Brule, zat verkleurd diepvries fruit.
De koffie die bij het nagerecht was besteld met opgewarmd met de stomer van het koffieapparaat!!! De uitleg van de bediening was dat de koffie anders niet warm genoeg zou zijn.

We hebben onze klachten kenbaar gemaakt, maar het liet de bediening koud om hier serieus op te reageren. Het meisje vond facebook en whatsapp belangrijker dan haar gasten.

Het is duidelijk dat we hier nooit meer terugkomen.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Leuk eetcafé. De ruimte binnen is beperkt. De kaart is verrijkt met streekgerechten. Wij hadden zuurvlees. Dat smaakte uitstekend en is de reden om, als we weer eens hier in de buurt zijn, terug te komen. De menulijst biedt een ruime keuze aan gerechten voor een alleszins schappelijke prijs. De bediening is erg vriendelijk. Een aanrader.
Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Vanmiddag lekker gaan eten met de social deal bonnen bij een leuk bruin cafe in het hartje van Maastricht. We werden allereerst zeer vriendelijk ontvangen, en er werd ons zeer duidelijk uitgelegd waar we uit konden kiezen. Zeer ruime keuze !! en voor ieder wat wils.
De tomatensoep en de champignonsoep vooraf waren van uitstekende kwaliteit, en net genoeg als voorafje. Daarna kozen we voor een salade scampi en frites met zuurvlees. Alles werd netjes opgediend en de porties waren voldoende. Ook de sla ontbrak niet. Beide gerechten smaakten perfect. Al met al zijn wij zeer tevreden met ons bezoek aan De Dikke Dragonder, en was er nogmaals genoeg keuze wat betreft de deal, en dat kan niet overal gezegd worden. Een aanrader dus !
Jan-Willem K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
De sporen van de carnaval waren nog duidelijk zichtbaar. Was wel een beetje slordig. Een grappig bruin cafeetje in een zijstraat aan de Vrijthof. Niet al te groot, wel knus.

De tomatensoep vooraf leek op een pastasaus en was veel te dik. De smaak daarentegen was wel goed.
De porties van de hoofdgerechten leken klein, maar waren precies goed. De schnitzel was een beetje te hard gebakken. De vis was goed op smaak gebracht met een heerlijk sausje en pasta als bijgerecht.
Als nagerecht een creme brulee. De suiker was te hard geworden waardoor er flink gehakt moest worden. Maar wederom de smaak was goed.

Vanwege de goede smaak geen onvoldoende voor het eten. Laten we het er maar op houden dat de vermoeidheid van de carnaval nog in de benen zat.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Met een Groupon hier een 2 gangen lunch gegeten. Bij binnenkomst maar 1 tafel bezet maar een welkom kon er niet af dus maar gewoon gaan zitten. Toen de ober uieindelijk kwam duurde het nog wel even voor het drinken en de menukaart kwam terwijl er dus maar 1 andere tafel bezet was. Met de Groupon mocht je kiezen uit 2 soepen: tomaten of champignon ( a 4,75 euro) en daarna een een broodje, eiergerecht, daghap of een voorgerecht ( 5,75 tot 13,75 euro). Op de kaart staat ook uiensoep en ik vroeg of ik vooraf de uiensoep ( a 5 euro dus 0,25 cent duurder) mocht maar het antwoord was nee want de deal was al heel scherp... Ik gaf aan dan een broodje van 5,75 euro te nemen en/of de 0,25 cent voor de uiensoep bij te betalen. Het antwoord was dat de uiensoep wel voor de kostende 5 euro kon worden geserveerd maar andere mogelijkheden waren er niet. Het eten was lekker al was de tomatensoep inderdaad zo dik als pastasaus maar de bediening is meer met andere dingen bezig dan met de klanten en leek besist geen plezier in zijn werk te hebben. Jammer want het is een leuke zaak in het centrum van Maastricht. Wij gaan hier niet meer naartoe terug.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Heerlijk gegeten in een bruin cafe sfeer. Salade met Val-dieu kaas was erg lekker. Flink stuk kaas. Als voorgerecht net iets te groot, maar daar kwamen we pas achter bij het hoofdgerecht. Gekozen voor sate, met frieten. Lekker gegeten, groot bord met eten. Proporties zijn groot, krijg je niet op. Enig nadeel is dat er af en toe iemand met een stuk in zijn kraag aan de bar hangt, maar dat moet je in een bruin cafe voor lief nemen.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
In een zijstraatje direct naast het Vrijthof is dit gezellige Eetcafeetje gelegen. Ervoor een paar tafeltjes, maar uitnodigend door de terrasbranders en kleedjes bij de stoeltjes met kussentjes. Na een dagje shoppen besloten we hier gezellig na te happen. Gekozen werd voor de dagschotel schnitzel, dagschotel vega en spareribs. Spareribs en schnitzel werden met fijne frites geserveerd. Vega bestond uit verse tagliatelle met groenten en een basilicumtomatensaus. Alles lekker, vers en in ruime porties. Daarnaast heerlijke biertjes en wat wil je nog meer.