De Dikke Bries

- Diner vanaf 16:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Janneke A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij de Dikke Bries. We waren met vier volwassenen en een kind van 3,5. Veel te zien voor het kleintje en leuke ouderwetse spelletjes te vinden dus die was naast het smullen van een kindermenu mooi zoet. De volwassenen allen erg genoten van de voorgerechten. Een tweetal had als voorgerecht de proeverij met van alles wat, kwartet van vis en ik had het voorgerecht met geitenkaas. Heerlijk vers, warm, broodje erbij met boter, olijfolie met zout en een tapenade. Als hoofdgerechten werden er spare ribs, Ko de boswachter, vier verschillende stukken vis en tangrolletjes gevuld met zalm gekozen. Allemaal heerlijk. Erg genoten van het goede eten. Ook lekkere garnituren op tafel. Veel keuze. Lekker even over het haventje heen lopen heen terug. Goed voor de lekkere trek. Heerlijke avond.
Tatjana T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij komen al jaren bij De Dikke Bries..
Het eten is super en met liefde bereid.
Hier gaan ze voor kwaliteit en dat proef je.
Top restaurant met een goede kok en fijne bediening...
Diantha R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Ben hier jaren geleden geweest en had goede herinneringen aan handgesneden frieten en lekkere vis. Met zn vieren op weg. Locatie prachtig, nog steeds grappig ingericht (moet je wel van houden, maar best leuk), en zeer vriendelijk maar beetje afwezig personeel, misschien door terras buiten. Decor en locatie een 8. Maar nu het eten. Mensen, doe het niet! Voorgerecht wel OK, 2 x proeverij ;15 p.p., best mooi gepresenteerd, en 1 x 'n lekker tomatensoepje. Daar eindigt het goede. Het eten was verder dramatisch slecht. Ongelogen, surf en turf was paar garnalen te lang gebakken aan n stokje & 'n grijze gekookte biefstuk. Echt waar: disgenoot had n doorgebakken biefstuk gevraagd. Deze variant was licht aangebakken en volgens eigen zeggen van het personeel verder in de stoomoven gegaard. Gewoon n grijze naar lever smakende substantie. Verschrikkkelijk! Kraak noch smaak, schandelijk om zoiets te presenteren. Een kok die biefstuk in de stoomoven zet in plaats van in de pan laten bakken moet terug naar school. Tong (37.50) ok, maar niets speciaals, tongrolletje ook ok, maar garnituur is snackbarniveau en dan nog slecht ook. Muffe amper gebakken ronde aardappeltjes , de groenten waarschijnlijk gestoomd dus lekker, maar opeens met n blob keriyaki saus erop. Raar om 'n oosters keriyaki groenten garnituur bij gestoomde tong/zalmrolletjes en gebakken tong meuniere te presenteren. De patat veel te licht gebakken, smakeloos en melig. Verder nog n grote homp kipfilet met geitenkaas en spek. Wel mals maar weinig verfijnd. Alles bij elkaar voor 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten, 5 fris en 3 wijn 180 euro lichter. Geen dessert meer genomen, hadden gegeten en gedronken. prijs- kwaliteit volledig zoek. Dit is prima als n menuutje van 25 euro p.p. maar niet voor dit geld- en dan nog slecht klaargemaakt ook. Advies: kleiner menu en dan beter uitvoeren. Kok oop cursus sturen of wisselen. Alleen nog doen voor de locatie en n lunch of zo, want het uitzicht is wel leuk. Met n broodje kan weinig misgaan. Diner overslaan, wordt echt teleurstelling.
even kort:
Wij zijn niet in het bezit van een stoomoven, werken zeker niet met diepvries groenten en frieten, een vers in de roomboter tong van 500 gram (36,50) hoeft toch verder geen speciale behandeling, de garnalen waar u het over heeft waren echte gepelde op de gril gegaarde gamba s (net als de doorbakken biefstuk) de ronde aardappeltjes zijn gewoon verse minikrieltjes, de kipfilet staat op de kaart als in spek gewikkeld gevuld met geiten kaas.
Ik vind het jammer dat u deze klachten niet direct aan tafel doorgeeft zodat wij de kans krijgen e.e.a. te beoordelen en zo nodig te herstellen.

Reactie van proever:

Beste dikke bries, dit is wat uw personeel doorgaf over de biefstuk toen ik zei dat dit echt niet kon: hij is gegaard in de stoomoven, dan blijft hij nog wel zacht. ik verzin dit niet voor mijn plezier! Ik had een slechte avond, en wilde niet verder de sfeer aan tafel verpesten door uitgebreid te klagen tijdens het eten met mijn door ons uitgenodigde gezelschap. Feit blijft: prijs kwaliteit ver beneden peil, de minkrielen waren zo melig als wat en amper gebakken, biefstuk was grijs gekookt. Moet ik nog doorgaan? Ik vind het echt jammer, dat ik niet vaker naar deze locatie kan, maar mijn oprechte mening is dat dit een zeer slechte ervaring was. Overigens was dit ook de mening van de tafelgenioen, en zelfs van mijn positief ingestelde gasten: eten was beneden peil.

anf 2e reactie van restaurant:

Oke dan wil ik u zeggen wat beneden peil is!

Namelijk dat u op deze manier achteraf loopt te zeuren en niet het fatsoen heeft op dat aan tafel te doen. Zodat wij uw eventuele klacht kunnen beoordelen en waar nodig te herstellen zodat u met uw tafelgenoten wel een fijne avond kan genieten.

En ook dingen schrijven die pertinent niet waar kunnen zijn is niet echt op een fatsoenlijk niveau. Maar goed het is blijkbaar uw manier van ongenoegen uiten.

Ook wil ik u er aan helpen herinneren dat u of een van uw tafelgenoten bij het verlaten van De Dikke Bries mijzelf aan heeft gesproken met
"U heeft Heerlijk gekookt" dan zakt mijn broek af als ik deze onzin lees.

Verder wil ik u meegeven dat u ook voor de lunch en het mooie uitzicht ons maar beter kunt overslaan ik heb hier namelijk niet zoveel zin om voor u nog iets klaar te maken of mijn personeel voor u te laten lopen.
Einde discussie.
Zij die blijven en tevreden zijn groeten U
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Heerlijk gegeten. De garnalencocktail ziet er heerlijk uit en smaakt navenant. Prachtige presentatie. Bij het hoofdgerecht worden frites, gebakken aardappelen, salade en gemengde groenten geserveerd. Vis komt dagelijks vers uit den Oever en naar men zegt komen de meeste producten uit de streek. Het was jammer dat de bediening wat afwezig was, kwam misschien omdat we buiten op het terras zaten. In deze tijd een geweldige plek, aan de jachthaven/ijsselmeer. Ook onze toetjes waren heerlijk, met name de verzameling chocola was top, ik ben helaas vergeten hoe dat heet.
De chocolade verzameling heet, "de bruine vloot"
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Wij waren hier een jaar of 8 geleden eens geweest en hadden er wel goede herinneringen aan. Wij vonden de ietwat kitscherige inrichting wel gezellig, maar dat blijft een kwestie van smaak.De menu-en wijnkaart waren gedrukt in een geestig geschreven krantje, dat na afloop mee mag naar huis.De gerechten waren redelijk, al zaten er in de kreeftensoep geen stukjes kreeft, maar garnalen en ontbrak de beloofde romige schuimlaag. De bediening was vriendelijk, echter de reeds achter de bar geopende fles wijn werd gewoon op tafel gezet.Dat is natuurlijk niet helemaal comme il faut, maar misschien passen dit soort formaliteiten niet bij dit restaurant.
Op de toiletdeuren stonden geestige foto's van Prins Bernhard en Koningin Juliana om de heren-en damestoiletten te scheiden.Ook overal, tot op de toiletten geestige teksten en je komt dan ook, niet alleen door de alcohol, vrolijk naar buiten.
Wij komen zeker terug.
Flora B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Lekkere visgerechten in een pittoresk haventje in Den Oever, is wat we uit de recensies haalde. Klopt helemaal, of toch niet? Het eten was goed en smakelijk. Naast hetgeen wat we besteld hadden ook nog een hoop bijgerechten, een beetje te veel naar ons idee. We zouden liever wat minder bijgerechten hebben gehad en ook wat minder betaald hebben.

We vinden de prijs/kwaliteit verhouding hier niet kloppen. Dat je voor vis wat meer betaalt vinden we heel logisch, maar €19.50 voor een varkenssaté... Dat is echt overdreven voor dit type restaurant. De bediening is erg vriendelijk en ziet er fris en vrolijk uit. Dit in tegenstelling tot het decor. Dat is namelijk heel erg gedateerd en rommelig.

Onze tip: vervang de skai leren stoelen, trek alle rommel van de muren en het plafond en maak er een echt authentiek visrestaurant van. Geen opsmuk, geen gekke menu namen, maar gewoon goed eten voor een eerlijke prijs. Dan en alleen dan, komen we nog een keer terug.
Koos B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Wij komen er al jaren, vooral om de heerlijke vis gerechten.
bv de kabeljauw met gamba`s en kreeftsaus,
geweldige opmaak en een prachtige opmaak. de bijlage zijn altijd ruim voldoende en kakel vers.
Goede bediening en die zeer gastvrij zijn en je vriendelijk ontvangen en je goed te woord staan.
Alleen het stukje lopen zou een min puntje kunnen zijn (met slecht weer dan) maar als je er bent is het zeker de moeite geweest om dat stukje te lopen.

Groeten John en Inneke
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Heerlijk eerlijk eten! Alles kakeltje vers. Altijd smullen. De kaart is zo uitgebreid dat er voor ieder wat wils is. De inrichting is wat druk en kitscherig, wel grappig met allerlei knipoogjes! Leuk gedaan, evenals de menu krant/ kaart.
Wij blijven terug komen om heerlijk te smullen!