De Dijk

Oostzeedijk 245 3061 CX Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Dijk

Philipp W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
De Dijk is een simpel eetcafé met lekkere gerechten, grote porties en goed bier. Service is soms iets langzaam, omdat het erg druk kan worden.
Na het avondeten nodigt de bar uit voor een biertje of twee. Ook een pitcher wordt aangeboden. Lekker borrelen dus!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Van de week met een groep van ongeveer 40 man gegeten. Voordat we kwamen eten konden we onze keuze doorgeven, waarbij we konden kiezen uit 4 gerechten. We kregen eigenlijk allemaal tegelijk te eten, wat heel fijn was. Ik had zelf de kipsaté, die helaas wat aan de droge kant was. De service was prima, al liep een serveerster rond alsof ze er echt totaal geen zin in had. Zodra we iets wilden vragen negeerde ze ons volkomen en liep ze gewoon weg. Gelukkig maakte een andere ober dit goed, hij had wel aandacht en nam gewoon de tijd voor ons. Wel een prima locatie om met grote groepen te eten, zeker omdat ze dat vaker doen zijn ze daar goed op ingespeeld.
Wieger M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vandaag met een goede vriendin gegeten. Het duurde (door onderbezetting) erg lang voordat de bestelling werd opgenomen. Uiteindelijk beide de Zalmsalade besteld. Nadat de Zalmsalade (zonder de rode ui en kappertjes die op het menu stonden aangegeven) werd bezorgd en half opgegeten bleek er een stuk glas in de salade te zitten. We hebben vanwege het vertrouwen in de keuken daarop de beide salades teruggestuurd. Hiervan werd nog wel een salade door het personeel in rekening gebracht.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Hoewel de menukaart wat simpel leek, was het eten erg lekker en tot in de puntjes verzorgd. Tijdens het diner hing er wel een overduidelijke café sfeer in het grand café. Ondanks de luxueuze aankleding werd de sfeer stukken minder chique door de (vaste) gasten in het grand café. De bediening was bijzonder vriendelijk en persoonlijk maar ging soms iets te veel op in de café sfeer door wel heel gezellig om te gaan met (vaste) gasten. Al met al hebben we lekker gegeten en vind ik het een gezellig grand café.
Tester-capelle .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
De Dijk is een eetcafe zonder geel poespas. Het eten is niet redelijk. Schnitzel was klef maar mooi mager. Spare ribs waren vettig. Bediening is goed en hulpvaardig.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De ober heeft het voor elkaar gekregen om met de menukaart die hij greep thee te gooien over mijn broek, sokken, schoenen, en telefoon. Met ijs op mijn enkels, pijn, zonder sokken, en bibberend heb ik mijn eten op moeten eten.

De ober ontkende dit gedaan te hebben, bood zijn excuses niet aan, en compenseerde op geen manier. Een ontzettend klantonvriendelijke benadering. Helaas onaangenaam verrast. Hier kom ik nooit meer terug.
SurfandTurf .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Al een paar keer wezen eten en ben qua prijs kwaliteit verhouding altijd prettig verrast. Spareribs zijn hier best goed, mooi geserveerd met diverse sausjes en een nat doekje voor je handen; zoals het hoort. Mijn vriendin had de nieuwe de kip-pesto en deze viel wat tegen...hopelijk wordt die nog wat beter verfijnd. Kipsaté en de mixed grill zijn prima.
De entourage is een gewoon gezellig eetcafé met prima bediening. Lekker aan het raam zitten en over Oostplein kijken is altijd goed. Toiletten zijn te bereiken via een trapje waar het wat donker kan zijn en rondom de toiletten ruikt soms wat.
Verder prima eetcafé, geen must-see maar heb je trek en ben je in de buurt; het zal je zeker niet teleurstellen.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Op maandag en woensdag hebben ze hier onbeperkt spareribs voor maar 12,50! Absoluut niet de beste die ik ooit heb gegeten (beetje te stevig en de ene was echt beter dan de andere), maar wat verwacht je voor die prijs. M'n vriendin had een driegangenmenu en daarvan waren ook alle elementen prima. Personeel staat voortdurend voor je klaar en doordat het er gewoon druk is, voelt de sfeer ook goed aan. Kortom, leuke tent, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes
Ica S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
n. Saté gegeten. Droog en weinig smaak. Meer kroeg dan eetcafé. Leuk voor een borrel maar eten was te simpel en te weinig smaakvol. Ik kan genieten van een goede simpele saté maar dit was vooral vulling
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Binnen de categorie eetcafés is dit geen bijzondere. Ik nam het vistrio met zalm, tong en schol. Helaas waren ze allemaal wat te doorbakken. Sauzen leken uit een potje te komen.

De bediening was heel aardig en vriendelijk, qua professionaliteit wat je bij een eetcafé zou verwachten.
Claudia K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Manlief en ik gaan hier al zo'n 20 jaar regelmatig een vaasje doen,altijd gevolgd door de dagschotel. Gewoon een lekkere studenten hap, goed,veel en voor weinig. Lekker sfeertje in de zaak. Meestal best vol met jongelui,maar ook best veel ex-studenten

Fiem .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
In mijn studententijd (2003-2009) hier elke week gegeten. Nam altijd de daghap (lekker goedkoop) en is me altijd goed bevallen. Porties lekker groot en heerlijk van smaak. Simpel, maar goed.
Het voelt echt aan als cafe, dus verwacht geen luxe restaurant. Sanitair is ook simpel, maar past bij de hele sfeer van het studentencafe.
Enige minpunt die ik kan bedenken: je moet er op tijd bij zijn als je de daghap wilt. Heb 2x meegemaakt dat om 19.30 de daghap al op was en het personeel biedt je helaas geen alternatief aan voor de daghap-prijs.
CarolineW .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Ik heb hier met vrienden gegeten op een vrijdagavond. Het hele café was vol en dat was ook te merken aan de service. Soms voelde het alsof we vergeten werden. Ik heb de calamaris en saté gegeten. Deze waren prima: hele grote porties en redelijk van smaak. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. Het is simpel studenteneten zonder franjes voor een goede prijs.