De Diek'n

• Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant De Diek'n

Koken met liefde en plezier

Bij restaurant De Diek’n spat de passie en de liefde voor eten er van af. In deze authentieke boerderij wordt ​v​eel waarde gehecht aan de kwaliteit van de producten. Er wordt veel gekookt met biologische en/of streekproducten en alles wordt vers bereid. Op dinsdag, woensdag en donderdag geldt een beperkte keuze van de kaart. Vrijdag t/m maandag kun je kiezen van de volledige kaart.
​De keuken sluit om 20.00 uur.​ Wanneer er bruiloften of feesten zijn is het niet altijd mogelijk om in het restaurant te eten. Reserveer dus voor de zekerheid vooraf.

______________________________________________________

Kerstmenu 1e en 2e kerstdag:​

Wij bieden een 4-gangen buffet, aanvang om ca 17.30 uur. Je begint met diverse amuses aan tafel. Hierna word er een soep geserveerd (keuze uit twee soorten). Het hoofdbuffet is samengesteld uit diverse gerechten van vlees, vis, groentes en kaas, heerlijk vers en natuurlijk afgestemd op het seizoen. Een feestelijk nagerechtenbuffet met diverse soorten ijs, taart, vruchten en saus sluit de avond af. Verdere details over het kerstmenu worden t.z.t. op de website vermeld. Uiteraard houden wij graag rekening met speciale wensen in verband met allergie of speciaal dieet. Laat het op tijd weten!

Volwassenen € 39,50 per persoon
Kinderen van 3 t/m 10 jaar €19,50 per persoon
Dit is inclusief een welkomstdrankje.

Kleine hapjes om de eetlust op te wekken.

Paddenstoelenvélouté of mosterdsoep

Stoofschoteltje van Rode Poon, mosterd en tijm
Kalkoenfilet gemarineerd met Italiaanse verse kruiden en witte wijnsaus
Runderrollade van de Schotse Hooglander
Biefstukjes van de plaat
Bijgerechten als ​stoofpeertjes, frieten, puree tri colore, trayroast, verse groentes van het seizoen.

Allerlei heerlijke huisgemaakte zoetigheden als mousse, ijs, flensjes, bonbons, amandeltaart.

Meer informatie over restaurant De Diek'n

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00
- Ontbijt 08:00 - 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
vrumdegast .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Nadat we ons gemeld hadden, mochten we zelf een plek uitzoeken. Vervolgens vergat de bediening dat we er zaten, en duurde het erg lang voordat ons gevraagd werd of we iets wilden drinken. Het voorgerecht kwam redelijk snel, daarna leek men ons opnieuw vergeten. Na het hoofdgerecht duurde het opnieuw erg lang voordat we ons dessert konden bestellen. Het dessert was niet zoals op de kaart vermeld, maar wel erg lekker. Het voorgerecht (soep) en het hoofdgerecht (stoofpotje) was niet onze smaak, maar dat kan persoonlijk zijn. Het etentje duurde uiteindelijk ruim 2 uur.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima gegeten. Veel liefde, aandacht en zorg aan alles besteed. De porties waren ruim voldoende. Een adres om te onthouden op een locatie waar je niet direct op zou komen. Door de AH-actie werden we hierop attent gemaakt.
roelyreinders .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben uitstekend gegeten. Bovendien veel informatie gekregen over de activiteiten in 2017. We hadden een heerlijke avond
jjdv .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Vriendelijke, gastvrije bediening. Ondanks het feit dat we veeel te laat kwamen ( hadden we wel over opgebeld) toch niet erg lang hoeven wachten.
Kiezen van de standaardkaart waar van alles op staat was prima.
Bijzondere lokatie die in 't pikkedonker wel lastig te vinden was.
aj_siebring .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten op een prima lokatie. Ook met allergieën geen probleem om hier te eten. Je kunt a la carte eten wat onze voorkeur geniet en de kaart is niet uitgebreid maar er staat voor ieder wat wils op. Kortom een aanrader om naar toe te gaan!
KBrouwer .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Zeer gastvrije en vriendelijke ontvangst.
Vrij kleine kaart, maar waarschijnlijk mede daardoor wel van goede kwaliteit.
Mijn vrouw had een glas water besteld en deze werd niet in rekening gebracht (is niet overal zo!).
De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed.
Prachtige locatie overigens.
Een aanrader!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Prima restaurant. Heerlijke mosterdsoep gegeten en Italiaans stoofvlees, zeer ruime portie
Komen we vast nog weer terug.
henkprins1 P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het waren eerlijke prima bereide maaltijden.
Yoghurt bij de desserts! Dit zie je niet vaak. Met de pruimencompote uit eigen tuin een heerlijke afsluiter.
anne S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wat een leuk restaurant. We aten in het kader van de AH restaurant actie en konden gewoon kiezen van de kaart. De bediening was super vriendelijk en het eten was heerlijk. Hier komen we terug!!!!!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben lekker gegeten op een prachtige plek in het weidse Groningse land. De ambiance was prettig soms duurde het wat lang tussen het vooraf en het hoofdgerecht verder was het prima!
AnitEr .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Verrassend! Leuke locatie met veel mogelijkheden, leuk om te weten dat dit bestaat. Vriendelijk personeel, sfeervolle inrichting en heerlijk gegeten.
Rinnie B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prijs/ kwaliteit lastig te beoordelen vanwege het benutten van de AH actie.
Kwaliteit van hoofdgerecht prima; met name de steurgarnalen waren erg lekker bereid.
Ook de zoetigheden bij de koffie waren de moeite waard: grote variëteit en heerlijk van smaak.

Sfeer was rustig en aangenaam. Wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht een beetje (te) lang. Waarschijnlijk als gevolg van krappe.personeelsbezetting?
De moeite waard om terug te keren.
hanko.nienaber .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wij hebben genoten, echter moesten wij veel te lang wachten op onze hoofdgerecht (meer dan een uur) en wij vonden de kaart niet altijd even duidelijk. Zo dachten wij dat de prijs voor de voorgerecht "tampa's" voor twee personen gold, maar het bleek alleen voor een persoon te zijn, en dachten wij dat bij het dessert "zoetigheden voor bij de koffie" de koffie ingesloten was, maar de koffie moest apart worden betaald.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Leuke locatie, met prima eten! Zeer vriendelijk personeel, aanwezig maar niet op de voorgrond. Je voelt je er thuis. Het is een aanrader om nog eens terug te komen of aan te bevelen aan vrienden en familie.
lutjekunst .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Niet voor de eerste keer, maar weer met veel plezier gegeten bij de Diek'n.
Met 6 personen kozen we voor verschillende gerechten: mosterdsoep, brood met boter, kipreepjes, scholfilet, varkenshaas, steurgarnalen en ijssorbets.
Alles geserveerd met patat, aardappels en salade.
Heerlijk gegeten in een prettige en sfeervolle omgeving met prima bediening.
Bij het afrekenen vroeg de bediening uit zichzelf of we ook AH restaurantzegels hadden.
Die hadden we niet bij ons, maar konden later opgestuurd worden.
Wat een klantvriendelijkheid. Wij komen zeker weer terug!
beeftink43 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, klasse.
Een vlotte, aardige bediening.
Aan te bevelen voor een ieder die heerlijk wil dineren.
Een tip: gebruik placemats en een simpel bloemetje doet gezellig aan.
Aukje en Jan Beeftink
ingriddewildt1 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben lekker gegeten op een prachtige plek in het weidse Groningse land. De ambiance was prettig en het eten was prima!
lvandalfsen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten was heerlijk en goed verzorgd.
We konden niet alles kiezen, omdat niet alles op voorraad was...
De bediening was wat afwachtend,maar wel vriendelijk.
kk69 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Je kunt van de hele menukaart kiezen en dat is niet overal zo. Aangezien ik koolhydraatarm eet heb ik gevraagd om extra salade ipv aardappelen/ friet. Dit was geen enkel probleem.
Wij komen hier zeker vaker!
engelienenalfredo .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
we hebben heerlijk gegeten ook de ontvangst en bediening was erg goed ,we voelden ons erg welkom .Wat opviel was de snelle bediening en ook de lege borden werden snel afgeruimd.