Over restaurant De Culinaire Werkplaats

Eigenzinnig eetinitiatief

Ontwerpstudio en restaurant in een: hier gaan ze creatief en met liefde met eten om, alsof het een kunstvorm is. De menukaart verandert regelmatig en de smaakvolle gerechten vinden hun oorsprong in wisselende, originele inspiratiebronnen, zoals water, zwart, of bloemen. Een heel bijzondere ervaring; niet alleen je smaak wordt geprikkeld, maar al je zintuigen.

Meer informatie over restaurant De Culinaire Werkplaats

Voordelig
Erg kort
Laluna86 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heel bijzonder als de eigenaar je een hand geeft bij binnenkomst en zichzelf voorstelt.
Nog meer bijzonder is het als de andere eigenaar naast je komt zitten als je voorzien bent van een drankje en lekker huisgemaakt planbrood.
Dat heeft een reden: elk van de 5 gerechten van het inspirerende "Dutch Masters" menu is een verhaal dat de moeite waard is om aan te horen en om in de stemming te komen. Het concept is compleet, de verhalen.achter de gerechten, de ruimte en natuurlijk het eten zelf.
Hier spelen foodpairings, textuur en kleur een belangrijke rol in de gerechten.
Ja, het is allemaal zonder vis en vlees [en bijna vegan] maar iets missen? Je krijgt hier meer dan super goed en passievol eten alleen,
je krijgt een echte inspirerende eet- ervaring !
Carlopatini .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
vegan op z'n best.
waar anderen worstelen om iets leuks te maken zonder vis, vlees of zuivel lijkt het bij de culinaire werkplaats allemaal volslagen normaal te zijn.
hartelijke ontvangst en aandacht voor de gast.
5 mooie, smaakvolle gerechtjes die samen een verhaal vertellen.
vooral de 3 hartige oliebolletjes en het "multifunctionele" gerecht met de chinese touch waren de uitschieters.
dit concept met kunst en eten is geslaagd.

A M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Grappig om een keer te gaan eten maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Anders dan anders en dat maakt het leuk, de benaderbaarheid van de eigenaren is een verademing. Je bent hier echt bij je eten betrokken. De gerechten, geinspireerd op Amsterdams architectuur, waren niet bijzonder. Voorgerecht was prima, de andere gerechten flauw en niet heel veel. Er is geen menukaart dus kan hier ook niet beschrijven wat we allemaal gegeten hebben. Wel kan ik melden dat de helft van mijn tafelgenoten na afloop nog een patatje zijn gaan halen.
Alainlecroix .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
De culinaire werkplaats is een bijzondere plek .
Wijzelf zijn geen vegetariërs maar voelden ons helemaal thuis in deze eigentijdse "groentenstudio" in Westerpark.
We werden blij van de presentatie van kleine kunstwerkjes op de borden en de uitgebalanceerde smaken van on-nederlandse combinaties.
wellicht waren we daarom de enige nederlanders tussen een bonte verzameling buitenlandse gasten!
Als je iets echt anders wilt dan is dit een echte aanrader.

Adambijl87 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hele leuke plek om een keer heen te gaan als je vegetarisch bent of een keer iets anders wilt proberen. Het eten is verrassend en elk gerecht heeft een mooi verhaal dat aansluit bij het thema van het moment. Aan het einde van de avond mag je zelf bepalen wat je het eten waard vond. Bij ons maakte dit veel positieve discussies los! De interactieve momenten die bij het menu komen maken het geheel tot een zeer geslaagde avond. Daarom zeker een aanrader!
Vincent M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Bij binnenkomst word je de hand geschud door zowel de gastvrouw als de kok. Ik persoonlijk voel me daar ongemakkelijk bij maar anderen wellicht niet. Ik kom hier gewoon om wat te eten en ben niet bij familie of vrienden op bezoek. Het begint met te wazige/langdradige/zweverige uit het hoofd geleerde verhalen van de gastvrouw over het 'concept'. Het eten is redelijk maar te flauw en eentonig naar mijn smaak. Na afloop mag je zelf bepalen wat je betaald, ook hier word ik wederom ongemakkelijk van. Dat je zelf je lege borden mag terugbrengen en je eigen drankrekening mag bijhouden vond ik dan wel weer grappig.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
What you see is what you get. De inrichting oogt ook als een werkplaats, wel met een vakman erin. Het is maar goed dat de gastvrouw eerst ruim de tijd neemt om het concept uit te leggen. Dan volgen vijf gangen met kleine composities, alle gebaseerd een thema (dat moet de hand van de kunstenares zijn). Zeker smakelijk en gemaakt van veelal alledaagse ingrediënten. De textuur is vaak wel een beetje hetzelfde, daar zou meer variatie in kunnen. We hadden een midden-prijs wijn erbij. Goed, maar niet speciaal. Je betaalt wat jij het waard heb gevonden. Een moeilijke keuze, zo aan het einde van de avond en het laat je achter met een beetje onbehagelijk gevoel: teveel betaald of de kok wellicht hevig teleurgesteld...
Soles .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Wij hebben hier een hele fijne avond gehad. Het thema was 'Hollandse landschappen' en de ideeën rondom het 'bord van de toekomst', eten waarbij vlees en vis steeds minder een rol spreken, spraken ons erg aan. Het eten was lekker en verrassend, altijd met een leuke uitleg erbij want elke gang stond voor een Hollands landschap. Wij komen zeker terug!
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Veel over dit restaurant gelezen, nu eindelijk gegeten! De binnenkomst is al bijzonder: de gastvrouw/heer geven je een hand en stellen zich voor. Klein detail, maar een enorm warm welkom en begin van de avond. Het systeem is eenvoudig: je betaalt voor de drankjes (goedkope wijn, dure wijn of superdure wijn) de prijs van de menukaart en voor het eten wat je het waard vond. Ze serveren alleen groente, geen vlees en vis. En de eigenaren proberen een verhaal te vertellen met hun gerechten en creatieve ontwerpen. Precies dat laatste vind ik het minst sterke onderdeel van dit verder zeer geslaagde 'restaurant'. Want ik vond de 'verhalen' nogal hol en weinig concreet. De bediening en het interieur zijn warm en zeer geslaagd. En de gerechten zijn vakkundig gemaakt en de ene keer geslaagder dan anders. Al met al een mooie avond en door je zelf de waarde van het eten te laten betalen eentje met een mooi dilemma aan het eind: wat betalen we voor het eten?

Ejtuinman1956 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Veel gehoord en gelezen over de culinaire werkplaats, nu eindelijk zelf ervaren.Wat een feestje! Prachtig opgemaakte gerechtjes, kleine smaakbommetjes, verassende groenten combinaties en veel respect voor de [seizoens]produkten waar mee gewerkt wordt.De sfeer was goed en er was veel aandacht voor de gasten, maar wel heel ongedwongen.
We hadden niet verwacht dat er ook een mooi, bijpassend wijnarrangement was [zelf pakken en inschenken], een zeer aangename verassing op deze topavond.
Wij zijn benieuwd naar het volgende thema!
Irefish .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Heel bijzondere ervaring, iedereen zou het moeten proberen! Lekker en creatief eten, niet alleen smaakvol voor de mond, maar voor al de zintuigen, een uitdaging die kunst en eten combineert. Mijn vrienden en ik hadden een onverwachte leuke verrassing. Ik zal zeker terug willen komen!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Bijzonder gegeten bij dit sympathieke initiatief van de eigenaren.

Bewust gekozen om bij het groenterestaurant te eten en leuk te zien hoe creatief je kunt zijn zonder vlees of vis te gebruiken. Het maandthema is leuk verwerkt in de gerechten en je krijgt meer het gevoel bij een kunstvoorstelling te zijn dan in een restaurant.

Over het algemeen zijn de gerechtjes vlak van smaak; wellicht inherent aan dit type restaurant. Drankjes hou je zelf bij evenals het bijschenken van de wijnen.
Doris-day .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Als je ergens lang niet gegeten hebt ben je benieuwd of een restaurant zich ontwikkeld heeft of gewoon hetzelfde is gebleven.
Gelukkig is De Culinaire Werkplaats niet hetzelfde eetadres als ons laatste bezoek vorig jaar.Er zat een duidelijke verdieping in de gerechten van hun rode "eetinspiratie" zowel in concept als in het koken. Het menu begon al perfect: een bitterbal van rode kool met appelkaviaar!De toon was al gezet voor een inspirerend avondje uit waarin we door de eigenaresse werden meegenomen op een waar groentenavontuur. Veel aandacht voor de opmaak van de borden met mooie smaken en gewaagde combinaties zoals de tomaat en aardbei samen op een bord.
we vonden het leuk om te zien dat we niet de enigen waren die dit concept konden waarderen.Een hele volle zaak met een goede dynamiek en veel aandacht voor de [veelal buitenlandse] gasten.Ga zo door Culinaire Werkplaats!
5an .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Diep onder de indruk was ik! De sfeer, de aandacht voor de prachtige details. Alles even oogstrelend om van de smaken van het eten nog maar te zwijgen. Ik heb genoten. Het is spannend en rustgevend tegelijk en het is heerlijk een mooie plek te verlaten met het gevoel dat je heel gezond gegeten hebt en niet als een tonnetje en dronken de deur uit zwalkt. Ik vertel iedereen erover en zeg dat ze zeker een keer moeten gaan eten in dit bijzondere 'restaurant'. Ik ben Fan!
Corina R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
We hebben hier onlangs mogen genieten van het Shanghai menu wat echt een aanrader is! Heerlijke kleine hapjes, persoonlijke service gericht op de gasten, en een mooie ambiance! Al met al een middagvullend lunch programma wanneer je het concept kan waarderen. Wij hebben in ieder geval onze zintuigen laten werken met deze leuke, ietwat afgelegen, werkplaats.
RGSmit .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Gisteravond ben ik op een culinaire reis geweest bij De culinaire werkplaats. Het is een hele leuke ervaring om mee te maken! Zeker als je eens iets anders wilt. Het eten was heerlijk, mooi, creatief en kleurrijk! Bij het eten werden mooie passende wijnen geserveerd. Eric & Marjolein vertellen bij elk gerecht een leuk verhaal dat past bij de eetinspiratie. Dit weten ze met veel Enthousiasme over te brengen. samen met het hele team zorgen ze dat het een geslaagde avond word. Daarom zeker een aanrader!
Evdl .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
"Wij werken op het snijvlak van kunst en koken." We waren benieuwd, zowel naar het creatieve als naar het culinaire deel van de avond.
Vriendelijke ontvangst door de eigenaresse, die wel erg lang deed over de uitleg van het concept. We zouden allemaal kleine hapjes gaan krijgen, geinspireerd op een recente reis naar Azie, die ze met haar man (de kok van het restaurant) had gemaakt.
Leuk. Inderdaad (te) kleine hapjes van voornamelijk groenten, die er wel aardig, maar zeker niet bijzonder kunstzinnig uitzagen. En allemaal tamelijk smakeloos. Wijn was alleen in 3 prijsklassen te krijgen (goedkoop, middel en duur). We kozen de middelste: een Duitse. Zonder vragen werd ons een Franse wijn met opener voorgezet. Zelf openen dus om daarna een penetrante slechte wijn te drinken, die de toch al smakeloze gerechten helemaal wegdrukte.
En wat er kunstzinnig is aan het tegen de muur hangen van gerechten ("In Shanghai hangt overal de was buiten, dus je mag hier zelf de was van de lijn halen") die je zelf weer van de muur af moet trekken was ons een raadsel. Een kleuterklas is er niets bij.
Waarschijnlijk een restant van de sociale opleiding die de gastvrouw vroeger ooit heeft gedaan. Al met al een teeurstellende ervaring in een restaurant , waar men zowel de gasten als de eigen smaak-combinaties niet serieus neemt.
We kregen wel de slappe lach, dat was het beste deel van de avond. Na afloop nog snel ergens een lekker glas wijn en wat te eten gezocht! Veelbelovende website met prachtige foto's, maar helaas: de kleren van de keizer.