De Courant

Houtmarkt 66 7201 KM Zutphen Nederland Kaart

Over het restaurant De Courant

Gevestigd in een rijksmonument aan de Houtmarkt in Zutphen, willen ze hun gasten iets bijzonders bieden. Zo hebben ze een prachtig concept voor lunch, snack en diner. Daarin zijn ze in combinatie met de chique bar waar brede kennis van cocktails, bier en wijn centraal staat, een ideale gelegenheid om op ieder moment van de dag te komen ontspannen en genieten!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Courant

donderdag 17:00–01:00 (Geen diner)
vrijdag 12:00–02:00
zaterdag 12:00–02:00
zondag 17:00–01:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Miranda L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuke sfeer, lekker eten, vriendelijke bediening, kortom.... alle ingrediënten zijn aanwezig voor een gezellig etentje. Eerst voor 2 personen gereserveerd, maar hebben goed meegedacht toen ik belde om met 2 personen meer te komen. Toen we binnen kwamen was het tafeltje nog bezet, maar hebben eerst aan een ander tafeltje wat te drinken besteld en toen ons gereserveerde tafeltje wel vrij was werden we netjes daar naar toe verhuisd.
D E.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Een positieve verrassing ! Mijn vrouw en ik hebben in De Courant genoten van een heerlijke avond. Bediening was van begin tot eind zeer vriendelijk en attent. Wees niet bang dat je met een hongergevoel de deur uit gaat. Qua kwaliteit en kwantiteit staat de keuken zijn mannetje! Zeker de moeite waard en we hebben beloofd terug te komen. Een aanrader
Lideke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het eten bij De Courant in Zutphen was heerlijk: eenvoudig maar wel lekker vers. De wachttijd daarentegen kon veel beter. Ook al waren we iets te vroeg, dan nog is een uur wachten op iets te eten veel te lang, zeker gezien het feit dat de zaak niet vol bezet was. Het interieur is trend/cocktailbar-achtig. moet je van houden. Al met al goed -en ruim voldoende- gegeten, maar het kan iets vlotter allemaal.
RikvanReekum .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
we waren als gezin met kinderen en oma heel aangenaam verrast, vanwege de bediening en presentatie van het eten, alsook de kwaliteit van het eten zelf! Absoluut een aanrader voor iedereen die voor een redelijke prijs goed (en meer dan voldoende portie) eten verwacht. Dan wordt je daarboven op nog verrast ook. Heel fijne avond gehad.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Met z'n vieren zaten we in een rustig hoekje. Voor een drietal, was het gerecht hele kip, wat aan de grote kant. Het smaakte heel goed
Titia04 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het sneeuwde maar dat weerhield , volgens mij de eigenaar, niet om de voordeur open te houden en daar op een kruk te zitten. Tijd gewacht voor eerste drankje werd ingedaan, de hapjes vielen mij voor de prijs erg tegen. Het was er koud, stofdraden aan het plafond. Bediening vriendelijk maar mist m.i. wat aansturing.
aenmderonde .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
voor de tweede keer hebben we hier gegeten. Ook nu was het weer goed. De vorige keer moesten we nogal lang wachten tussen de verschillende gangen. Bij het uitserveren van het eerste drankje heb ik gevraagd of dit anders kon. Het werd goed opgepakt en excuses aangeboden.
M. V V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wederom weer genoten van de heerlijke kunsten van de chef!
Begonnen met een lekker thom khakai soep waar je zelf je extra ingredienten op je eigen smaak kan toevoegen erg leuk en erg lekker.
Daarna een heerlijke kip gegeten. Lekker gekruid goed bereid. Bijgerechten prima.
Genoten weer en een lekkere avond gehad. Bediening is kundig en weet waar hij het over heeft. En maakt de sfeer naast het heerlijke eten.

Samengevat weer een fijn avondje!
Irma P.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met de AH actie bij De Courant wezen eten. Nu had ik er al een paar keer geluncht (leuk concept, met die kleine broodjes), maar dineren dus nog niet.
Ontvangst was allerhartelijkst: we mochten een plek kiezen, kregen prima advies op het gebied van de speciaalbieren en voelden ons welkom.
De mosterdsoep, die wij hadden genomen, was heerlijk. Leuk concept, dat BYO, zodat je ook kon proberen wat jij nou het lekkerst in je soep vond. Hoofdgerecht (zalm en risotto) was ook prima, hoewel de risotto wel veel was. Als nagerecht de crème brulée, heerlijk. Al met al een heel gezellige avond gehad in een prachtig pand in de Zutphense binnenstad. Door de hoge plafonds galmde het wel een beetje, zeker toen er een hele groep binnen kwam, maar dat is ook niet anders. Prima avond gehad!
Ronald J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Om 19.00uur worden wij warm ontvangen. We hebben een tafel voor acht gereserveerd. Na de opname van ons eerste drankje word mijn tafelgenoot aangestoten Door een vol plateau drankjes en gaat vervolgens over de grond. Kan gebeuren. Al snel valt mij op dat de tafel naast ons hun vlees hoofdgerecht terug stuurt omdat deze te rauw is. Dan zou je zeggen dat de kok hiervan geleerd heeft. Maar helaas gebeurt mijn vriendin het zelfde. Ook wordt van van mijn andere tafelgenoot het vis hoofdgerecht terug gestuurd omdat deze koud is. Mijn advies aan de keuken is dan ook om de veel te grote houten planken achter wegen te laten en deze te vervangen Door warme borden. Ook wil ik vragen aan de keuken/bediening of jullie niet stapel gek worden van al die losse bakjes. Wij hadden alle acht een soepje vooraf met voor elk gerecht vier losse bakjes met garnituur. Dat zijn in mijn ogen al gauw 40 handelingen te veel. Mik alle garnituren gewoon in je kopje en schenk de soep er op, zodat wij niet andere half uur na binnenkomst een lauw kopje soep krijgen. De op het karkas gebraden hele kip was wel heerlijk. Nadien werd ons gevraagd Door de bediening of ons eten had gesmaakt op het rauwe stukje vlees na.. Ja zijden wij maar daar betalen we ook dik voor. Ik had liever gezien dat er wat meer nadruk had gelegen op het geen wat niet goed ging. Kan helaas niet anders zeggen dat dit een teleurstellende avond was, vooral ook omdat wij hier waren om een verjaardag te vieren.
Ronald J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Kom gauw naar binnen word er gezegd bij aankomst. Een warm onthaal. We zijn met zn achten en nemen achter in de zaak plaats. Bij de opname van ons eerste drankje wordt mijn tafelgenoot aangestoten en gaat er een vol plateau drank over de grond.. kan gebeuren. Een half uur na binnenkomst kunnen we eindelijk genieten van ons eerste drankje. Al snel valt mij op dat de tafel naast mij een hoofdgerecht terug stuurt omdat dit rauw is. Dan zou je zeggen dat de kok dit niet nog eens laat gebeuren. Maar helaas is bij ons aan tafel het zelfde aan de hand. Het vlees hoofdgerecht van mijn vriendin is ook rauw, maar ook het vis hoofdgerecht van mijn andere tafelgenoot is koud en word ook door ons terug gestuurd. Mijn advies aan de keuken zou dan ook zijn de Veel te grote houten planken achterwege te laten en de hoofdgerecht op warme borden te serveren. Ook vraag ik de keuken/bediening of jullie niet stapel gek worden van al die losse bakjes die jullie uitserveren. Wij hadden alle acht een soepje vooraf met voor elk gerecht 4 bakjes met garnituren. Dat zijn in mijn ogen zo'n 40 handelingen te veel. Mik alle garnituren gewoon in de kop en en schenk de soep erop, zodat wij niet na anderhalf uur na binnen komst eindelijk ons lauwe soepje krijgen. De op het karkas gebraden hele kip was wel heerlijk. Nadien vroeg de bediening of al het eten had gesmaakt op het rauwe stukje vlees na. Ja zijden wij maar daar betalen we ook dik voor. Ik had liever gezien dat jullie meer aandacht hadden geschonken op het geen wat niet goed was. Helaas kan ik niet anders zeggen dat dit een teleurstellende avond voor ons was, zeker als je bedenkt dat wij hier waren om een verjaardag te vieren.
FrankvanRas .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ontvangst was niet erg hartelijk. De kelner had er blijkbaar niet zoveel zin in. We waren een kwartier te vroeg en toen ik dat melde kregen we een snauw opmerking daarover. Bij de bar zagen we diverse bieren uit de tap, toen we vroegen welke lekkere bieren ze hadden, kregen we als antwoord "alleen hertog jan". Nadat wij zeiden dat wij diverse tap bieren zagen aan de bar zei hij terug "zoals ik net al zei, alleen hertog jan". Niet erg vriendelijk en voelden ons totaal niet welkom. Het eten op zich was OK maar kleine porties en de salade als bijgerecht was erg droog en karig, zonder dressing of olijfolie of iets anders. Nagerecht tiramisu was soort van pudding. Soep was wel goed en lekker. Voor dit sobere 3-gangen menu vonden wij de prijs van €35,50 zeker aan de dure kant.
henk_terschegget .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De ontvangst was wat koel, moesten zelf maar de kapstok opzoeken om de jassen kwijt te raken. Zelf een tafel zoeken. De bediening is sober maar blijkbaar effectief. Het eten wordt geserveerd op een houten plank met daarop een vel papier, dit heeft een nadeel als je saus wilt toevoegen aan je gerecht het er van af loopt en op de tafel komt. wellicht een punt ter overweging. Het eten was goed van kwaliteit en de porties zijn ruim voldoende.
R.P.C. L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben meerdere malen dit restaurant bezocht en vonden het opdringerig dat er steeds gevraagd werd of we nog iets te drinken wilden. Helaas véél te veel zout/kruiden op de mooie dikke frieten. Ambiance is gezellig.
Ans M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vriendelijk en warm welkom. Goede uitleg van de gerechten, mooi opgemaakt. Super lekkere soep, zowel de thaise als de mosterdsoep. Kraanwater werd naast de wijn ongevraagd aangeboden wat ook wel prettig voelt.
Varkens Ribroast: Een heerlijk stuk speenvarken gemarineerd met tijm en honing....dit was echt heerlijk en geserveerd met de lekkerste frieten. Hier was echt aandacht aan besteed. Een echt aanrader om voor dit restaurant te kiezen.
Mieke1966 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten, heerlijke grote kom soep vooraf, kip en varkensribroast om je vingers bij af te likken, lekkere frietjes en salade en goede tiramisu als toetje. Wachttijd soms wat lang, terwijl het helemaal niet druk was. Maar gezellige ambiance, leuke muziek, vriendelijke bediening. Kortom: we komen hier zeer zeker terug !
GabrielleMaria .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij kwamen hier dineren met de AH diner bonnen. Op voorhand werd gemaild of we iets later konden komen. Bij aankomst viel het qua drukte nogal mee.
De ruimte vonden we niet zo gezellig, het was een koude avond en het was gewoon kil in het restaurant.
Er was 1 persoon in de bediening die ook achter de bar stond. Al met al vrij lang wachten tussen de gangen door.
Onze tafel was te breed waardoor een gesprek met degene tegenover je bijna niet ging.
Wat alles goed maakte was dat de gerechten super lekker klaargemaakt waren. Grote porties ook. Dit was een van de beste AH menu's. En we hebben al wat ervaring wat dat betreft.
Jeanne S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
wij hebben lekker gegeten de soep was heerlijk even als het hoofd gerecht het toetje was redelijk maar wel lekker niet bijzonder
Lieuwe L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten in de Courant, vooraf een formidabele soep gegeten dit was al een dikke 8 en daarna kip als hoofdgerecht ook super goed klaargemaakt men heerlijke patat zelden zulke lekkere patat gegeten. Helemaal top. Ook bediening prima. Gewoon helder,duidelijk en lol in hun werk.
aenmderonde .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Wij heben er met een groep gegeten en vonden het lekker. De wachttijd was alleen een beetje lang ondanks het feit dat het restaurant niet vol zat.