De Courant

Houtmarkt 66 7201 KM Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant De Courant

De Courant, rotisserie and coqtailbar, is located in a beautiful monument. By personal attention you will right at home which results in a lovely living room feeling. In this rotisserie they serve chicken, and everybody knows it is the most versatile piece of meat. On the menu are original dishes like pulled chicken, but also the classic coq au vin. In the weekend it is time for a cocktail at the classy bar!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Courant

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00
- Bar vanaf 11:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
R.P.C. L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben meerdere malen dit restaurant bezocht en vonden het opdringerig dat er steeds gevraagd werd of we nog iets te drinken wilden. Helaas véél te veel zout/kruiden op de mooie dikke frieten. Ambiance is gezellig.
Ans M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vriendelijk en warm welkom. Goede uitleg van de gerechten, mooi opgemaakt. Super lekkere soep, zowel de thaise als de mosterdsoep. Kraanwater werd naast de wijn ongevraagd aangeboden wat ook wel prettig voelt.
Varkens Ribroast: Een heerlijk stuk speenvarken gemarineerd met tijm en honing....dit was echt heerlijk en geserveerd met de lekkerste frieten. Hier was echt aandacht aan besteed. Een echt aanrader om voor dit restaurant te kiezen.
Mieke1966 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten, heerlijke grote kom soep vooraf, kip en varkensribroast om je vingers bij af te likken, lekkere frietjes en salade en goede tiramisu als toetje. Wachttijd soms wat lang, terwijl het helemaal niet druk was. Maar gezellige ambiance, leuke muziek, vriendelijke bediening. Kortom: we komen hier zeer zeker terug !
GabrielleMaria .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij kwamen hier dineren met de AH diner bonnen. Op voorhand werd gemaild of we iets later konden komen. Bij aankomst viel het qua drukte nogal mee.
De ruimte vonden we niet zo gezellig, het was een koude avond en het was gewoon kil in het restaurant.
Er was 1 persoon in de bediening die ook achter de bar stond. Al met al vrij lang wachten tussen de gangen door.
Onze tafel was te breed waardoor een gesprek met degene tegenover je bijna niet ging.
Wat alles goed maakte was dat de gerechten super lekker klaargemaakt waren. Grote porties ook. Dit was een van de beste AH menu's. En we hebben al wat ervaring wat dat betreft.
Jeanne S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
wij hebben lekker gegeten de soep was heerlijk even als het hoofd gerecht het toetje was redelijk maar wel lekker niet bijzonder
Lieuwe L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten in de Courant, vooraf een formidabele soep gegeten dit was al een dikke 8 en daarna kip als hoofdgerecht ook super goed klaargemaakt men heerlijke patat zelden zulke lekkere patat gegeten. Helemaal top. Ook bediening prima. Gewoon helder,duidelijk en lol in hun werk.
Aenmderonde .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Wij heben er met een groep gegeten en vonden het lekker. De wachttijd was alleen een beetje lang ondanks het feit dat het restaurant niet vol zat.
Tine W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Ik ken deze zaak van de minibroodjes tussen de middag. Ik heb het idee dat de formule wat is aangepast. In ieder geval was alles goed verzorgd en smaakvol.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Eten was goed , vlees goed gaar en mals.
Bediening niet te opdringerig, wel beleefd en klantvriendelijk.
De tafeltjes voor twee personen kunnen ons inziens wel iets groter.
GHC H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mijn vrouw en ik hebben in De Courant genoten van een heerlijke avond. Bediening was van begin tot eind zeer vriendelijk en attent. De kaart van het restaurant is zodanig dat er voor ieder iets te kiezen is. Wees niet bang dat je met een hongergevoel de deur uit gaat. Qua kwaliteit en kwantiteit staat de keukenbrigade zijn mannetje! Om kort te gaan: De Courant is beslist een aanrader!!
Abe S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een positieve verrassing ! heerlijk gegeten, ook vegetarisch. De porties waren wel heel groot. Maar zeker de moeite waard en we hebben beloofd terug te komen. Een aanrader
Didier V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Verrassende ontdekking. Mooie ambiance in een rijksmonument. Sober maar sfeervol ingericht. Leuke sfeer. Erg gastvrij. Beperkte kaart voor AH-restaurantactie, maar erg lekker! Keuze uit 2 soorten soep. Kies blind. Ze zijn beide verrukkelijk. Hoofdgerecht: de kip is een verrijking voor Zutphen en omstreken. Aantrekkelijk geserveerd. Smaak is fantastisch. Varkens ribroast, een aanrader! Tiramisu als dessert kon beter. Niet slecht, maar als je Italië gewend bent...
De Courant is zeker het proberen waard!
Hilliekranendonk .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We vonden het lekker en verrassend.
Prima bediening en gastvrije ontvangst.
Kleine aantekening: nu het belang van veel groente ons ingepeperd wordt, zou het goed zijn om daar als keuken op in te spelen. Dan is een bakje sla wel karig. Bijvoorbeeld; geroosterde groenten als garnering bij vlees zou goed kunnen.
A.van.hulst .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Absoluut niet ingesteld op mensen met een allergie (gluten, zuivel,ei) mijn partner kreeg frites, ik niks, een bakje sla en een karbonade met de mededeling sorry, u mag al die gerechten niet ,pas na een boze reaktie een alternatief, een vingerhoedje risotto. Had al een week van te voren gereserveerd met de melding van allergieën, niks op gehoord, bij de bestelling werd er verbaasd gereageerd maar gezegd dat er vervanging gezocht zou worden, dat lukte met het voorgerecht en nagerecht goed.kregen een kopje koffie als goedmakertje.
Froording .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een woord geweldig. Eten was erg goed, heel vriendelijk personeel.
Toen ik vroeg of de muziek iets zachter mocht was dat geen probleem.
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De prijs/kwaliteit was uitstekend. De service bijzonder vriendelijk. En het weer was ook nog eens helemaal top. Lekker op het terras gegeten
Wharends .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was eenvoudig maar heerlijk, het werd wel erg mooi geserveerd. Erg leuke en goede bediening. Mooie locatie in een oud historisch pand. Voor herhaling vatbaar.
Agouw .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was erg goed en werd leuk op plankjes geserveerd. Alleen jammer dat het iets te lang duurde voordat wij na ons voorgerecht ons hoofdgerecht kregen. Dit kan natuurlijk zijn ivm vakantie tijd.
Carin.van.de.riet .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk kunnen eten op het gezellige terras op een mooie zomerse avond. Vooral de mosterdsoep met alle groente als losse ingrediënten in leuk servies geserveerd vond ik een mooie smaakbeleving. De bediening was prima, attent en meedenkend.
Esseline .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Voor het eerst hier gegeten en zeer blij verrast met de kwaliteit, prijs, service en sfeer.
Prachtig opgemaakt eten. Als start de Tom Kai soep. Heerlijk van smaak al zou ik zelf extra peper toevoegen. Knapperige goed gekookte groenten en lekker gekruide patat en zalm die mooi zacht en sappig was van binnen. Het toetje 'Tiramisu' werd groots en mooi opgediend en was ook heerlijk.
Dit alles met wijn die je zelf kunt bijschenken en zonder kosten glazen water erbij....Top en echte aanrader.