De Compagnon

Guldehandsteeg 17 1012 RA Amsterdam Nederland Kaart
31-206204225

Over het restaurant De Compagnon

Heerlijk eten & mooie wijnen

Met een enorme muur vol flessen midden in de zaak, speelt wijn hier letterlijk en figuurlijk een centrale rol. Met passie en liefde schenken ze hier de mooiste wijnen voor je in. Als het eten dan ook nog eens fantastisch is, kan je avond niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant De Compagnon

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zaterdag 12:00 - 22:00
Zondag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Pr8 plek voor snoepers, smulpapen, hedonisten en aanverwante levensgenieters. Aanrader voor lekkerbekken en wijnpuristen. Wat een mooi-verstopte plek middenin het centrum. Dus sssttt...niet teveel verder vertellen dat de koks hier verliefd zijn op koken
Reseva E.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Een verrassend restaurantje op een onverwachte plek in de stad. Een aanrader van een vriendin. Het eten en de sfeer waren goed en de ontvangst heel hartelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Anet V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heel gezellig, heerlijk eten, fantastische wijnen, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Wat wil je nog meer? Een erg geslaagde avond, dankuwel!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Voor mij een klassiekertje én valt vrijwel altijd in de smaak met gasten uit het buitenland. De locatie is natuurlijk al grandioos. Niet zo makkelijk te vinden, te gek uitzicht. De bediening is uiterst correct en behulpzaam. De kaart redelijk klassiek en toch verrassend. De wijnkaart is top.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Na een keer een 3 gangen truffellunch gehad te hebben voor 35,- inclusief wijn besloten wij nog een keer te gaan, hoewel het zomertruffel was, erg matig in smaak, wijn redelijk, maar we gaven het nog een kans. Op zaterdag 21 jan gereserveerd voor lunch. Het menu 2 gangen sprak ons aan, gedetaileerd beschreven aan de linker zijde van de menukaart. Lunchmenu 2 gangen, 35 euro. We kozen voor de kwartel, foie gras en mais en melkkoe entrecote. De gerechten waren matig, een knikker foie gras, stukje popcorn, mais sorbet? Het hoofdgerecht 2 dunne plakjes biefstuk met 4 bereidingen van ui. Vroeg nog wat supplement groente en kreeg 1 groene asperge. De man 3 kleine glazen wijn totaal en koffie. De rekening telde 158,50. Niet in verhouding tot wat wij kregen en kwaliteit. De vraag of de serveerster zich vergist had, omdat we het lunchmenu kozen was negatief. ''Dan had u het lunchmenu van de chef moeten nemen. U heeft a la carte gegeten. Dat klopt niet. Zo stond het niet op de kaart. Ik voel me opgelicht. Voor mij de laatste keer.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Hier wederom gegeten, het eten subliem. echter wij vroegen om een kaasplankje i.p.v. het nagerecht dat kon voor een supplement van 9,50 p.p., wat viel de kaas tegen voor dit bedrag,. De wijnprijzen zijn ook fenomenaal, dus voor ons niet meer!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Zo jammer, gerechtjes super, vraag je om een kaasplateautje ipv het toetje, kan niet slechter, 9,50 euro pp als supplement meer. De wijnen fors aan de prijs, nee, voor ons niet meer!
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wij hadden ruim vantevoren gereserveerd en gevraagd voor een tafel aan het raam. Wij waren er om 19:00, niet eens zo laat!
Bij aankomst kregen wij te horen dat het niet gebruikelijk is een tafel vast te houden aan het raam. Dit is onzin omdat je reeds een reservering hebt gedaan en is bevestigd. Hierna is ons avond niet zo plezierig verlopen omdat mijn man en ik de "ijzigheid en snibbig" gedrag van onze serveerster duidelijk voelde. Erg jammer.
Een vervolg bezoek zullen we niet zo snel meer plannen
Robbert Paul F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
In een zijstraar van de Warmoesstraat zit dit restaurant verstopt. De gerechten waren helaas wat flets en van specifieke truffelsmaak was geen spraken. Een compliment was wel de roodbaars - deze is verrukkelijk. Service aan tafel was nonchalant en kort (vertelde niets over wijn herkomst bijvoorbeeld). Entourage is zeer veel in te verbeteren; aankomst met rokende kok in deurgang, binnenkomst met personeel hangend aan tafel met blikjes drinken, leeghalen prullenbakken tijdens de lunch, onafgewerkte inrichting, etc.
Meulenmathij .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wij kregen een 7 gangen diner aangeboden van onze kinderen. Wij vonden het eten exceptioneel goed. Ook de porties waren goed op elkaar afgestemd. Veel truffel en heerlijke fonds. Ook de heek was super. Eigenlijk viel niets tegen. Als er dan een opmerking is dan is het dat met het wijnarrangement van 7 (!) glazen wij het laatste glas niet lieten inschenken en toch 100% van het arrangement in rekening werd gebracht. Ook de bediening ervoeren wij als erg plezierig, deskundig en behulpzaam. Een absolute aanrader. Mathij van der Meulen, Rotterdam
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Het was helaas niks. Als je bij de truffel koning gaat eten en je krijgt alleen maar bergen naar niets smakende zomertruffel dan is een leuke aanbieding via heerlijk eigenlijk al te duur. Met uitzondering van de vis die erg lekker was, hebben we niet echt genoten van de gerechten. In de meeste gevallen waren de smaken veel te vlak. Zoals aangegeven heb je helemaal niks aan bergen zomertruffel en was er ook niet erg creatief omgegaan met het gebruik. Dieptepunt was het aardappel gerecht waarvan je echt een smaak kick verwacht maar zo vlak was als babyvoeding. De sherry die je erbij kreeg was ook een misser, wanneer het gerecht mooi hoog op smaak was geweest had het wellicht nog gekund maar bij zo een vlak gerecht een heftige sherry serveren slaat werkelijk nergens op. Dames in de bediening deden het best goed maar schonken de glazen van het wijn arrangement op het niveau bob. Wanneer je gerecht kwam had je amper nog 1 slokje over en van bijschenken hebben ze nog nooit gehoord. Kortom 108 pp lichter en met een zeer onvoldaan gevoel naar huis gegaan. Erg jammer!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Verborgen in een steegje van de Warmoesstraat ligt dit goede restaurant. Mooi uitzicht naar buiten. Binnen sfeervol. Mooie gerechten. Keuze tussen aantal gangen in een menu. Mooie wijnkaart. De gerechten worden mooi opgediend en gebruikte ingredienten zijn van hoge kwaliteit. De flexibiliteit om per tafel te wisselen in de gerechten is beperkt, jammer maar wel begrijpelijk. Absoluut een aanrader om hier eens te gaan eten.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Uitstekend adres om lekker te eten. Veel mogelijklheden voor een 5 ,6, 7, 8 gangen diner menu. A la Carte mooie kaart.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vandaag met z'n zessen genoten van een heerlijke truffellunch met bijpassend wijnarrangement.
Prachtig opgemaakte borden met verrassende combinaties.
Een echte aanrader, op een topplek.
SushiGek ..
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het restaurant ligt aan het eind van een doodlopende smalle steeg, met voor de ingang overal fietsen. Voor ons beloofde het van buiten niet veel goeds, maar laat je niet misleiden. Binnen is het genoeglijk, warm en het eten verrassend en uitmuntend. Wel erg duur. Een klein flesje frisdrank kost 4 euro, wijn nog duurder natuurlijk. We zijn met een groupon geweest, anders was het buiten ons budget. Wel jammer, want voor het eten zou ik hier zeker terugkomen.
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het is al vaker gezegd... het is even goed kijken om de Compagnon te vinden, maar dan heb je ook wat. Een oud, sfeervol pand met een warm, vriendelijk onthaal met voortreffelijke gerechten. We kozen voor de champagnelunch met rouleau van kip, kabeljauwfilet en dessertijs, alle 3 gegarneerd met geschaafde truffel. 3 kunststukjes op een bord en overheerlijk. Een geweldig koesteradresje op loopafstand van het Centraal Station!
John F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Eindelijk was het zover, we gingen dineren bij De Compagnon. Een zeer oud pandje in een zer smalle steeg weliswaar te vinden, maar enigszins terughoudend liepen we deze doodlopende steeg in. Bij binnenkomst was de eigenaresse de administratie aan een tafel aan 't doen. Neen u moet verder lopen zei zij bij binnenkomst. De chef eigenaar hadden we buiten al aangetroffen op een stoel in de zon die ons geen blik waardig gunde. Fijn ontvangst..? De jongedame die ons naar de tafel bracht bleek meer belangstelling te hebben dan het eigenaren echtpaar. De accommodatie is rommelig en klein alsof je een pand binnenstapt waarbij je elk moment een "sloopkogel" door de muur kunt verwachten om het pand met de grond gelijk te maken. De gerechten waren redelijk, alhoewel wij onze twijfels hadden bij de versheid van de truffel. Bij navraag hierover kregen wij een enigszins onduidelijk verhaal.. ? De keuken, een klein hok werd bezet door drie zeer jonge jongens die meer met hun iPhone bezig waren dan met het bereiden van de gerechten. Halverwege de avond verrasste ook Kees ons nog even. Een kat die parmantig plaats nam op één van de gedekte tafels en rustig op zijn achterste ging zitten om een lamp te bewonderen. De toilet is ruim en mooi, maar ja om daar nu de hele avond te gaan zitten..? Neen onze verwachtingen werden niet overtroffen, een teleurstelling, heel jammer. Toen we afrekenden en dit bouwval verlieten stond de chef nog steeds buiten, nu vergezeld van een aantal jongeren en zijn vrouw een glas wijn te drinken..! Zij hielden het voor gezien deze avond (21.30 uur) en wij ook. Herhaling zit ervoor ons niet in. Er zullen ongetwijfeld andere restaurants in de hoofstad zijn die je beter kunt bezoeken dan dit restaurant, waarbij we zelfs vinden dat de aanduiding restaurant teveel eer is voor deze locatie.. Jammer maar wij hoeven niet meer..!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk van het 7 gangen VIP arrangement genoten. Bij binnenkomst kregen we een glaasje champagne met een blini met kaviaar, gevolgd door 2 amuses. Daarna kregen we verschillende gangen met vis (huisgerookte zalm, kabeljauw en kreeft) en vlees (buikspek, zwezerik en kalfsnek) en natuurlijk mocht het befaamde aardappelschuim niet ontbreken. De kabeljauw met zwarte knoflook hollandaise en de in boter gegaarde Oosterschelde kreeft met knolselderij crême brûlée waren voor mij het hoogtepunt van het menu. Alle gerechten was hoog op smaak en er zaten verrassende componenten in. Het dessert met asperge-ijs was bijzonder en ook heerlijk! De gerechten werden begeleid met goede wijnen. Deze hadden overigens iets royaler ingeschonken mogen worden :) Doordat het druk was, duurde het vaak even voor de volgende gang kwam en dan gaat een half glaasje wijn niet zo lang mee.

Ontvangst en bediening was zeer prettig. We komen hier heel graag terug!
liselot P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn vriend en ik hebben afgelopen weer voor de tweede keer gedineerd bij De Compagnon, beide keren een zeven-gangen menu van de chef via Groupon. De eerste keer was inmiddels een jaar geleden en de herinneringen waren fantastisch. Ook deze keer was het weer een geweldige avond waar we allebei enorm van hebben genoten. Sowieso thumps up voor het restaurant dat je niet anders behandeld wordt, omdat je via Groupon komt. Nee we zijn echt behandeld als volwaardige gasten. Dank! Het personeel vind ik uiterst vriendelijk en behulpzaam, jong maar kundig. Op aanraden van de serveerster namen we een fles rode wijn, die volgens haar koud lekkerder was dan op kamertemperatuur. Sceptisch als wij waren namen we hem gekoeld, maar zonder wijnkoeler. Maar en of ze gelijk had, hij was koud echt lekkerder. Binnen mum van tijd kwam alsnog de wijnkoeler op tafel! Het eten is verrassend, er wordt gespeeld met traditionele ingrediënten in unieke combinaties of bereidingswijzes, zonder dat het 'geknutseld' is. Nee echt, het is heerlijk eten! Over alle ingrediënten op het bord is nagedacht, een zoetje, een zuurtje, iets knapperigs, iets romigs.. Alles past bij elkaar. Fan als ik ben van kookprogramma's als Masterchef, lijkt het in de Compagnon alsof ik aan de finaletafel zit te eten. Daarbij vind ik de sfeer in het restaurant zo fijn. Het is intiem en enorm romantisch. Een prachtig oud pand, waarbij de verdiepingen trapsgewijs in elkaar overlopen. Zo kun je overal in meekijken, de bar, de keuken.. Vorig jaar zaten we in de benedenverdieping, naast de overweldigende wijnmuur. Het restaurant zat toen helemaal vol, maar de sfeer en bediening was even goed als deze keer. Vorige week was het een stuk rustiger (vakantieperiode), en zaten we op de middelste verdieping. Prachtig uitzicht over het Damrak. En Kees, wat een lieverd. Uit andere recensies begrijp ik dat sommige mensen niet zo gecharmeerd zijn van een restaurant kant, maar ik vind het in deze omgeving goed passen. Daarbij is hij niemand tot last, bleef hij keurig op de grond. De vorige keer lag hij zelfs de hele avond te slapen in de kelder. We gingen van de week als laatste tafel de deur uit, de koks stonden al buiten. Helaas realiseerde ik mij later pas dat het de koks waren, ik had ze graag persoonlijk bedankt voor het fantastische eten! En dat terwijl ze nog zo jong zijn. Mannen, jullie is een glansrijke carrière gegund! Lieve mensen van De Compagnon, bedankt en graag tot ziens!