De Compagnon

Guldehandsteeg 17 1012 RA Amsterdam Nederland Kaart
31-206204225

Over restaurant De Compagnon

Heerlijk eten & mooie wijnen

Met een enorme muur vol flessen midden in de zaak, speelt wijn hier letterlijk en figuurlijk een centrale rol. Met passie en liefde schenken ze hier de mooiste wijnen voor je in. Als het eten dan ook nog eens fantastisch is, kan je avond niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant De Compagnon

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zaterdag 12:00 - 22:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Verborgen in een steegje van de Warmoesstraat ligt dit goede restaurant. Mooi uitzicht naar buiten. Binnen sfeervol. Mooie gerechten. Keuze tussen aantal gangen in een menu. Mooie wijnkaart. De gerechten worden mooi opgediend en gebruikte ingredienten zijn van hoge kwaliteit. De flexibiliteit om per tafel te wisselen in de gerechten is beperkt, jammer maar wel begrijpelijk. Absoluut een aanrader om hier eens te gaan eten.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Uitstekend adres om lekker te eten. Veel mogelijklheden voor een 5 ,6, 7, 8 gangen diner menu. A la Carte mooie kaart.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vandaag met z'n zessen genoten van een heerlijke truffellunch met bijpassend wijnarrangement.
Prachtig opgemaakte borden met verrassende combinaties.
Een echte aanrader, op een topplek.
SushiGek .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het restaurant ligt aan het eind van een doodlopende smalle steeg, met voor de ingang overal fietsen. Voor ons beloofde het van buiten niet veel goeds, maar laat je niet misleiden. Binnen is het genoeglijk, warm en het eten verrassend en uitmuntend. Wel erg duur. Een klein flesje frisdrank kost 4 euro, wijn nog duurder natuurlijk. We zijn met een groupon geweest, anders was het buiten ons budget. Wel jammer, want voor het eten zou ik hier zeker terugkomen.
Halucobo .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het is al vaker gezegd... het is even goed kijken om de Compagnon te vinden, maar dan heb je ook wat. Een oud, sfeervol pand met een warm, vriendelijk onthaal met voortreffelijke gerechten. We kozen voor de champagnelunch met rouleau van kip, kabeljauwfilet en dessertijs, alle 3 gegarneerd met geschaafde truffel. 3 kunststukjes op een bord en overheerlijk. Een geweldig koesteradresje op loopafstand van het Centraal Station!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Eindelijk was het zover, we gingen dineren bij De Compagnon. Een zeer oud pandje in een zer smalle steeg weliswaar te vinden, maar enigszins terughoudend liepen we deze doodlopende steeg in. Bij binnenkomst was de eigenaresse de administratie aan een tafel aan 't doen. Neen u moet verder lopen zei zij bij binnenkomst. De chef eigenaar hadden we buiten al aangetroffen op een stoel in de zon die ons geen blik waardig gunde. Fijn ontvangst..? De jongedame die ons naar de tafel bracht bleek meer belangstelling te hebben dan het eigenaren echtpaar. De accommodatie is rommelig en klein alsof je een pand binnenstapt waarbij je elk moment een "sloopkogel" door de muur kunt verwachten om het pand met de grond gelijk te maken. De gerechten waren redelijk, alhoewel wij onze twijfels hadden bij de versheid van de truffel. Bij navraag hierover kregen wij een enigszins onduidelijk verhaal.. ? De keuken, een klein hok werd bezet door drie zeer jonge jongens die meer met hun iPhone bezig waren dan met het bereiden van de gerechten. Halverwege de avond verrasste ook Kees ons nog even. Een kat die parmantig plaats nam op één van de gedekte tafels en rustig op zijn achterste ging zitten om een lamp te bewonderen. De toilet is ruim en mooi, maar ja om daar nu de hele avond te gaan zitten..? Neen onze verwachtingen werden niet overtroffen, een teleurstelling, heel jammer. Toen we afrekenden en dit bouwval verlieten stond de chef nog steeds buiten, nu vergezeld van een aantal jongeren en zijn vrouw een glas wijn te drinken..! Zij hielden het voor gezien deze avond (21.30 uur) en wij ook. Herhaling zit ervoor ons niet in. Er zullen ongetwijfeld andere restaurants in de hoofstad zijn die je beter kunt bezoeken dan dit restaurant, waarbij we zelfs vinden dat de aanduiding restaurant teveel eer is voor deze locatie.. Jammer maar wij hoeven niet meer..!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk van het 7 gangen VIP arrangement genoten. Bij binnenkomst kregen we een glaasje champagne met een blini met kaviaar, gevolgd door 2 amuses. Daarna kregen we verschillende gangen met vis (huisgerookte zalm, kabeljauw en kreeft) en vlees (buikspek, zwezerik en kalfsnek) en natuurlijk mocht het befaamde aardappelschuim niet ontbreken. De kabeljauw met zwarte knoflook hollandaise en de in boter gegaarde Oosterschelde kreeft met knolselderij crême brûlée waren voor mij het hoogtepunt van het menu. Alle gerechten was hoog op smaak en er zaten verrassende componenten in. Het dessert met asperge-ijs was bijzonder en ook heerlijk! De gerechten werden begeleid met goede wijnen. Deze hadden overigens iets royaler ingeschonken mogen worden :) Doordat het druk was, duurde het vaak even voor de volgende gang kwam en dan gaat een half glaasje wijn niet zo lang mee.

Ontvangst en bediening was zeer prettig. We komen hier heel graag terug!
Liselot P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn vriend en ik hebben afgelopen weer voor de tweede keer gedineerd bij De Compagnon, beide keren een zeven-gangen menu van de chef via Groupon. De eerste keer was inmiddels een jaar geleden en de herinneringen waren fantastisch. Ook deze keer was het weer een geweldige avond waar we allebei enorm van hebben genoten. Sowieso thumps up voor het restaurant dat je niet anders behandeld wordt, omdat je via Groupon komt. Nee we zijn echt behandeld als volwaardige gasten. Dank! Het personeel vind ik uiterst vriendelijk en behulpzaam, jong maar kundig. Op aanraden van de serveerster namen we een fles rode wijn, die volgens haar koud lekkerder was dan op kamertemperatuur. Sceptisch als wij waren namen we hem gekoeld, maar zonder wijnkoeler. Maar en of ze gelijk had, hij was koud echt lekkerder. Binnen mum van tijd kwam alsnog de wijnkoeler op tafel! Het eten is verrassend, er wordt gespeeld met traditionele ingrediënten in unieke combinaties of bereidingswijzes, zonder dat het 'geknutseld' is. Nee echt, het is heerlijk eten! Over alle ingrediënten op het bord is nagedacht, een zoetje, een zuurtje, iets knapperigs, iets romigs.. Alles past bij elkaar. Fan als ik ben van kookprogramma's als Masterchef, lijkt het in de Compagnon alsof ik aan de finaletafel zit te eten. Daarbij vind ik de sfeer in het restaurant zo fijn. Het is intiem en enorm romantisch. Een prachtig oud pand, waarbij de verdiepingen trapsgewijs in elkaar overlopen. Zo kun je overal in meekijken, de bar, de keuken.. Vorig jaar zaten we in de benedenverdieping, naast de overweldigende wijnmuur. Het restaurant zat toen helemaal vol, maar de sfeer en bediening was even goed als deze keer. Vorige week was het een stuk rustiger (vakantieperiode), en zaten we op de middelste verdieping. Prachtig uitzicht over het Damrak. En Kees, wat een lieverd. Uit andere recensies begrijp ik dat sommige mensen niet zo gecharmeerd zijn van een restaurant kant, maar ik vind het in deze omgeving goed passen. Daarbij is hij niemand tot last, bleef hij keurig op de grond. De vorige keer lag hij zelfs de hele avond te slapen in de kelder. We gingen van de week als laatste tafel de deur uit, de koks stonden al buiten. Helaas realiseerde ik mij later pas dat het de koks waren, ik had ze graag persoonlijk bedankt voor het fantastische eten! En dat terwijl ze nog zo jong zijn. Mannen, jullie is een glansrijke carrière gegund! Lieve mensen van De Compagnon, bedankt en graag tot ziens!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Mooie gerechten met bijpassende wijnen en goede bediening. De prijs/kwaliteit verhouding is echter scheef.

Ik probeerde het 2 gangen menu te bestellen omdat ik qua hoeveelheid genoeg heb aan 2 voorgerechten maar dat lukte niet. Uiteindelijk heb ik gewoon voorgerecht en hoofdgerecht geserveerd gekregen. Jammer.
De voorgerechten zijn € 21 en nagerecht (kazen) zijn € 18, hetgeen qua prijs buiten proportie is.
Het eten was heerlijk, een cijfer 9 zou passend zijn. Gezien de hoogte van de rekening echter een 8 gegeven.

Positief is dat de fles kraanwater geen probleem was. De bijpassende wijnen van € 6,50 waren prima. De goede service en betrokkenheid van het personeel was prettig.
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hebben genoten van een heerlijk ontspannen 3-gangenlunch. Eerst kwam er een bakje groene olijven, truffelboter, olijfolie en grof zout op tafel waarbij een heerlijk bruin broodje werd geserveerd. Vervolgens een amuse van tomatensoep. Zowel in het voorgerecht kip rouleau, als het hoofdgerecht kabeljauwfilet en het dessert ijs, hangop en meringue was truffel verwerkt. Alles was zeer smakelijk en mooi opgediend.
Een fles kraanwater was geen probleem en een glas goede huiswijn is met € 4,50 prima geprijsd. Thee wordt geserveerd in een leuk glazen theepotje met huisgemaakte koekjes. De dame in de bediening was zeer attent.
Het historische pand is verzorgd ingericht en de tafels zijn gedekt met wit tafellinnen.
Vanaf het raam op de entresol is er een mooi uitzicht op het water met rondvaartboten en het Damrak.
Kortom, De Compagnon is een fijn restaurant, wij hebben alleen maar pluspunten te melden !
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren onze eerste ervaring met dit leuke restaurant in één van de oudste panden van Amsterdam.

Leuke sfeer, jong personeel maar wel gastvrij en hartelijk en kundig. Heerlijk eten. Alleen het broodje vooraf kon ons niet echt bekoren. Er is lekkerder brood verkrijgbaar. Maar elk gerecht was een belevenis van smaak en verrassende effecten.

Met een heerlijk wijnarrangement erbij hebben wij een goede vervanger gevonden voor ons favoriete restaurant dat helaas niet meer is. De Compagnon is een aanrader.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Topavond gehad bij de Compagnon. Via Groupon 7 gangen van de Chef gegeten. Vanuit 1 van de drukkere straatjes van Amsterdam kom je via een steegje bij dit restaurant. Van binnen erg knus met veel leuke hoekjes. Onze tafel stond in een ruimte met slechts 1 andere tafel. Soort huiskamergevoel dus. Erg vriendelijk ontvangen en de hele avond prima verzorgd door het personeel. Het eten was geweldig. Iedere gang was een feest op zich met allerlei aparte maar heerlijke combinaties. Toppers voor ons waren de aardappelmousse met truffel en paddenstoelen thee, de stoofvlees van ossestaart en de eikenijsamuse. Maar geen enkele gang viel ons tegen. Dit restaurant is wat ons een uitschieter in dit stukje Amsterdam, tussen alle fast food barren en steakhouses
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Drie gangen geluncht. Het zelfgemaakte brood is fantastisch lekker. Misschien wel het lekkerste brood dat we ooit aten bij een restaurant. Leuke amuses: het sapje van tomaat was mooi hoog op smaak.

Jammer dat het voorgerecht van rouleau van kip met truffel iets tegenviel. Het was denk ik de smaak ten goede gekomen als de rouleau lauwwarm was geserveerd in plaats van koud. Verder had het gerechtje best wat netter afgemaakt kunnen worden (nazouten, rauwe groentjes even door de olie halen etc).

Het hoofdgerecht van kabeljauw was wel erg lekker. Super gegaard en gecombineerd met een prima truffelsaus. Mooi gebalanceerde smaken. Nagerecht met truffelijs was leuk. De portionering was erg goed. We zaten precies niet te vol. De service is prima. Al met al dus een lekkere lunch genoten.
Karsten D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Cotes du boeuf uit de kunst. In de serie beste ever met een heerlijke wijnkeuze (spatburgunder uit baden) uit de kunst!
Barend T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Klein maar fijn. Wij kozen een viergangenmenu dat we halverwege naar een vijfgangs-diner hebben opgewaardeerd. Origineel en verdomd smakelijk. Vooral het bordje met harder bedekt met een vederlichte carpaccio van kabeljauw was uitstekend. En dan de wijn, een Chablis premier cru uit 2008... merveilleux, en de laatste uit hun kelder. Niet goedkoop, wel waar voor je geld.
Germainevanderlist .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben er heerlijk gegeten. We namen 7 gangen menu en dat waren verschillende mooi opgemaakte gerechtjes van vis, schaaldieren en vlees. Mooi afgewisseld en verfijnde porties. De bediening was vriendelijk en attent en we zaten er heerlijk rustig. Ook hele lekkere wijnen die prima pasten.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
We hebben hier al twee keer eerder 's avonds gegeten, dit keer een 3 gangen lunch met een groupon aanbieding. We hebben heerlijk gegeten, alles heel goed verzorgd tot in alle details, erg lekker en de borden waren erg mooi opgemaakt. Bij de aanbieding hoorden 2 glazen champagne p.p., voortreffelijk van kwaliteit en uitstekend passend bij de gerechten. Voorafgaand aan de lunch kregen we nog heerlijke en creatieve amuses, erg lekkere broodjes en olijven.
De bediening was prima: vriendelijk, attent en goede timing.
Het pand is uniek, door de verschillende verdiepingen, met elkaar verbonden door trapjes en met mooie doorkijkjes. De inrichting is heel smaakvol en zeer verzorgd.
Hendricus S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met hoog gespannen verwachtingen vanwege de vele lovende recensies hebben wij gebruik gemaakt van een Groupon aanbieding van het 7 gangen menu met bijbehorend wijnarrangement.Reeds bij binnenkomst werd ons beleefd gevraagd of men onze jassen mocht aannemen.Vervolgens werden wij naar een gezellige tafel geleid in het beneden gedeelte,naast een groot wijnrek dat de gehele zijwand beslaat.De tafel was reeds gedekt en er stond een leuk plateau met olijven, olijfolie, overheerlijke truffelboter (met echte truffels ).Vanaf dat moment werden wij werkelijk overrompelend aangenaam verwend met een voortreffelijk 7 gangen diner waarvan het ene gerecht nog verrassender was dan het andere.De bijbehorende wijnen (door de eigenaresse persoonlijk uitgezocht) pasten naadloos op de heerlijke gerechten.Ook de zeer jonge doch uitermate deskundige en vriendelijke bedieningsbrigade droeg ertoe bij dat deze avond een onvergetelijke werd.Tel daarbij nog de onberispelijk schone toiletten en het plaatje is compleet.De als afsluiter bestelde French Coffee is met € 12,50 best aan de prijs maar werd wel gepresenteerd met een overheerlijke zelf gemaakte plateau patisserie. Nogmaals alle lof voor dit geweldige restaurant : een echte aanrader.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij zaten op een prachtige plek met vrij uitzicht over water richting het Damrak, de borden zijn mooi opgemaakt en het eten is erg goed, viergangen menu genomen, prima. Er zijn ons goede wijnsuggesties gedaan. Leuk restaurant op een speciale plek.