Over het restaurant De Compagnon

Heerlijk eten & mooie wijnen

Met een enorme muur vol flessen midden in de zaak, speelt wijn hier letterlijk en figuurlijk een centrale rol. Met passie en liefde schenken ze hier de mooiste wijnen voor je in. Als het eten dan ook nog eens fantastisch is, kan je avond niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant De Compagnon

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Compagnon

Vanessa E.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Eten: lekker echter erg kleine porties.
Service: kan beter, mij nicht haar glas met drinken was omgevallen. Er werd niet een nieuwe aangeboden.
Bediening: kan beter, geen oog voor de klant. Pas bij de 5e gang werd gevraagd of wij nog iets wilden drinken.
Apart: ergens bij de 5/6e gang zagen wij dat voor het opmaken van een gang(zowel in de keuken als bij de bar) de borden bespoten worden met glassex om deze vervolgens af te vegen.
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Gezellig knus restaurant op leuk plekje aan het water. 7 gangen menu genomen. Lekkere afwisselende smaken, de porties iets te klein naar mijn appetijt. Het pre toetje is een beetje raar en het hoofd toetje, met name de soufflé is veel te zoet. Mijn mond viel open toen ik meerdere keren zag dat de borden met glassex worden "gewassen". Heel bijzonder.
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Een parel in het oudste gedeelte van Amsterdam. Niet trendy en geen blabla, maar eerlijke en overheerlijke gerechten. Wij gingen voor het 5 gangen verrassingsmenu ivm 25 bestaan. En terecht 25 jaar.
Attente bediening en een keuken met een kok die gasten verwent met tongstrelende gerechten. Afwisseling in vis, vegetarisch en vlees. Heel mooie prijs voor deze kwaliteit.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Schandalige bediening, slecht eten, kortom een nare avond. Iets om nooit verder aan te bevelen. Zonde van mij tijd en geld.
Rupert D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Er waren nog maar twee slechte tafels beschikbaar. Bediening slecht, lang wachten. De twee wijnen die we wilden waren op. Gerechten redelijk maar te duur voor hoe orignineel / lekker het was. 170 euro verder en een matig gevoel... Er zijn in Amsterdam minimaal 15 restaurants in deze categorie waar ik ben geweest en die ik veeeel beter vond.
marion K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Wij hebben hier al heel vaak gegeten, altijd superieur kwalitiet en de prijs kwaliteits verhouding superieur.
Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
We hebben hier geluncht. Kan niet anders zeggen: Uitstekende gerechten met truffel. Goed advies betreffende de heerlijke wijnen. Hier komen we zeker nog eens terug.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Ik kom hier al jaren en heb altijd een super gezellige avond. Het eten van chef Bertus is altijd verrassend en origineel. De wijn-spijs combinatie fantastisch en de sfeer die wordt neergezet in het authentiek Amsterdamse grachtenpand briljant. Een absolute aanrader, ik blijf hier terugkomen.
Connie K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Met 5 personen hebben wij bij de Compagnon gegeten...en wij vonden het allemaal teleurstellend. De gerechtjes waren redelijk, maar niet heeeel lekker, en veel te weinig.
Als hoofdgerecht een sliertje kip....wat echt te weinig was. Als aanvulling hebben we maar wat kaasjes nabesteld...maar dat was echt nog niet genoeg. Wellicht was gewoon van de kaart eten beter geweest...
De bediening was correct, maar afstandelijk en een meisje was echt arrogant en snauwerig
Ik wilde al heel lang bij dit restaurant gaan eten, maar wat jammer ,het was geen succes.
Ik kom hier niet meer.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Voor ons de derde keer bij de Compagnon en wederom: geen teleurstelling. Alles behalve. Op onze tafel stond al een bolletje heerlijk brood klaar waar we olie met twee soorten zout (rode kool- en basilicum-zout) en truffelboter bij kregen. Wij hadden een 7 gangen menu van de chef: een geitenkaaslollie met rode kool-gelei, Caprese 2.0 (mooi! heerlijk!), Ceviche, krokant gebakken Schol etc. etc. Het is allemaal bijzonder en heel erg lekker. Ik kan echt niet anders zeggen. Dit keer hadden we geen wijn-arrangement genomen (iets te veel van het goede). Verder hebben ze heerlijke stoelen (waar we bijna 4,5 uur op gezeten hebben!) De Compagnon is echt een geoliede machine en de bediening is voorkomend en zeer opmerkzaam.
Het enige minpunt wat ik kan bedenken is de rare gewoonte in de horeca om al op te gaan ruimen terwijl er nog gasten zijn. Dat voelt niet fijn en een beetje onwelkom, alsof je je moet gaan haasten. Maar dat is het dan ook. En niet typerend voor de Compagnon. Ik zou zeggen: ga hier eens eten!
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Pr8 plek voor snoepers, smulpapen, hedonisten en aanverwante levensgenieters. Aanrader voor lekkerbekken en wijnpuristen. Wat een mooi-verstopte plek middenin het centrum. Dus sssttt...niet teveel verder vertellen dat de koks hier verliefd zijn op koken
Reseva E.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Een verrassend restaurantje op een onverwachte plek in de stad. Een aanrader van een vriendin. Het eten en de sfeer waren goed en de ontvangst heel hartelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Anet V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heel gezellig, heerlijk eten, fantastische wijnen, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Wat wil je nog meer? Een erg geslaagde avond, dankuwel!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Voor mij een klassiekertje én valt vrijwel altijd in de smaak met gasten uit het buitenland. De locatie is natuurlijk al grandioos. Niet zo makkelijk te vinden, te gek uitzicht. De bediening is uiterst correct en behulpzaam. De kaart redelijk klassiek en toch verrassend. De wijnkaart is top.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Na een keer een 3 gangen truffellunch gehad te hebben voor 35,- inclusief wijn besloten wij nog een keer te gaan, hoewel het zomertruffel was, erg matig in smaak, wijn redelijk, maar we gaven het nog een kans. Op zaterdag 21 jan gereserveerd voor lunch. Het menu 2 gangen sprak ons aan, gedetaileerd beschreven aan de linker zijde van de menukaart. Lunchmenu 2 gangen, 35 euro. We kozen voor de kwartel, foie gras en mais en melkkoe entrecote. De gerechten waren matig, een knikker foie gras, stukje popcorn, mais sorbet? Het hoofdgerecht 2 dunne plakjes biefstuk met 4 bereidingen van ui. Vroeg nog wat supplement groente en kreeg 1 groene asperge. De man 3 kleine glazen wijn totaal en koffie. De rekening telde 158,50. Niet in verhouding tot wat wij kregen en kwaliteit. De vraag of de serveerster zich vergist had, omdat we het lunchmenu kozen was negatief. ''Dan had u het lunchmenu van de chef moeten nemen. U heeft a la carte gegeten. Dat klopt niet. Zo stond het niet op de kaart. Ik voel me opgelicht. Voor mij de laatste keer.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Hier wederom gegeten, het eten subliem. echter wij vroegen om een kaasplankje i.p.v. het nagerecht dat kon voor een supplement van 9,50 p.p., wat viel de kaas tegen voor dit bedrag,. De wijnprijzen zijn ook fenomenaal, dus voor ons niet meer!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Zo jammer, gerechtjes super, vraag je om een kaasplateautje ipv het toetje, kan niet slechter, 9,50 euro pp als supplement meer. De wijnen fors aan de prijs, nee, voor ons niet meer!
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wij hadden ruim vantevoren gereserveerd en gevraagd voor een tafel aan het raam. Wij waren er om 19:00, niet eens zo laat!
Bij aankomst kregen wij te horen dat het niet gebruikelijk is een tafel vast te houden aan het raam. Dit is onzin omdat je reeds een reservering hebt gedaan en is bevestigd. Hierna is ons avond niet zo plezierig verlopen omdat mijn man en ik de "ijzigheid en snibbig" gedrag van onze serveerster duidelijk voelde. Erg jammer.
Een vervolg bezoek zullen we niet zo snel meer plannen
Robbert Paul F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
In een zijstraar van de Warmoesstraat zit dit restaurant verstopt. De gerechten waren helaas wat flets en van specifieke truffelsmaak was geen spraken. Een compliment was wel de roodbaars - deze is verrukkelijk. Service aan tafel was nonchalant en kort (vertelde niets over wijn herkomst bijvoorbeeld). Entourage is zeer veel in te verbeteren; aankomst met rokende kok in deurgang, binnenkomst met personeel hangend aan tafel met blikjes drinken, leeghalen prullenbakken tijdens de lunch, onafgewerkte inrichting, etc.
Meulenmathij .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wij kregen een 7 gangen diner aangeboden van onze kinderen. Wij vonden het eten exceptioneel goed. Ook de porties waren goed op elkaar afgestemd. Veel truffel en heerlijke fonds. Ook de heek was super. Eigenlijk viel niets tegen. Als er dan een opmerking is dan is het dat met het wijnarrangement van 7 (!) glazen wij het laatste glas niet lieten inschenken en toch 100% van het arrangement in rekening werd gebracht. Ook de bediening ervoeren wij als erg plezierig, deskundig en behulpzaam. Een absolute aanrader. Mathij van der Meulen, Rotterdam