De Compagnie

Meer informatie over restaurant De Compagnie

6,5
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We lagen met onze boot in de haven van oudeschild en dan is dit een prima plek om lekker een hapje te eten. Prijs is iets aan de hoge kant. Gerechten mogen iets spannender maar verder wel echt lekker gegeten.
Carel B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Schitterend uitzicht over de havens en de Waddenzee. We bestelden de "volgens vele beste saté van het eiland" in combinatie met spareribs. Indien men zoiets op de kaart zet verwacht je erg goede saté. Groot was dan ook de teleurstelling. De spareribs waren gortdroog, simpelweg niet goed bereid, dus terug gestuurd in ruil voor nog een stokje saté. De saté die we ervoor terug kregen was taai, donkerbruin vreemd bereid. Alsof men "even snel" een voorgebakken saté heeft opgewarmd. Ongenoegen geuit, werd niets mee gedaan. Erg jammere toeristenval.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Al vroeg aanwezig, dus volop plek. Gastvrij ontvangst, smakelijke gerechten, goede sfeer en no nonsense. Voor een hapje en een drankje zonder al te hoge verwachtingen een prima plek
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Reserveren aan raam niet mogelijk want "alles is hier aan het raam" volgens opgefokte serveerster. Om 1900 nog volop plek. Maar buitenterras lokte. Twee keer sliptong , flink gekrompen in de pan want niet aan de maat .Garnituur mager Eten wordt neergezet, geen placemat, en zoek het verder maar uit. Harteloze zaak met mooi uitzicht en redelijk duur voor weinig vis en geen service.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Plek natuurlijk goed. Eten niet ok vlees smakeloos te ver door.of pap.. Gem. Eetcafe is beter... Zwaar overprijst. De bediening is ongeinteresseerd en lijkt vooral uit t kijken naar j vertrek. Alleen wijn en paling bestellen dus..
Esthersentveld .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Tijdens onze vakantie kozen wij voor restaurant de Compagnie, omdat we op de website lazen dat er speelgelegenheid voor kinderen aanwezig was. Gereserveerd met het verzoek om uitzicht op deze speelplek en eenmaal aangekomen werden we welkom geheten en naar onze tafel begeleidt, alwaar de drie kleurplaten al klaar lagen. Met kleurtjes en puntenslijper. De speelplaats was enorm! Waarschijnlijk hoort dit bij de haven en onze kinderen konden heerlijk buiten spelen. Het restaurant ligt hoger dus je kijkt uit over het wad en dus de haven/speelplek. Het voorgerecht was heerlijke lamsham en een voorgerecht met paling, die ook zalig was. De kinderen hadden genoeg te kiezen en Namen poffertjes en spareribs . Het was lekker druk in het restaurant maar het was niet erg om wat te wachten, en er werd voldoende aandacht aan ons besteed. Als hoofdgerecht de sliptongetjes en een royale vissalade, met o.a. lauwwarme gamba's en lekkere garnalen.
nog een kinderijsje en onze avond was perfect. Dus zeker een aanrader.
Marjolein O.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Mensen aan de bar (vermoedelijk eigenaar gezien de uitspraken) hield ervan om hardop over zijn klanten te klagen en openlijk te spotten. Heel onbeleefd.
Arjen_de_Proever .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Uitzicht is prachtig! Wij komen hier 1 of 2x per jaar. Vroeger waren er 3 keuzes met lam gerechten maar blijkbaar is de kaart nu eenvoudiger. Dus het enige lam gerecht wat op de kaart stond ( Lams medallion ) besteld. Dit was heerlijk mals en zeker aan te raden. Vlotte bediening. De Creme Brulee is goed maar de speciale drank die er in zou zitten heb ik niet geproefd.
EGeuzebroek .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
op zaterdag 3/8 geweest met drie volassenen en twee kinderen. Mooi restaurant op prachtige locatie. Port was gewoon te warm geserveerd. Korenwijn niet tot het randje van het glas. Eten was goed maar niet bijzonder. Bijgerechten waren te simpel en te mager. Bediening lette niet op. Drank bestelling duurde lang en lege spullen laten ze staan. Jammer van zoveel bediening die dan niet op de gasten let maar wel veel lol heeft met elkaar. Op het tijdstip dat wij er waren was het nog niet druk dus dat kon het niet zijn. Als bediening meer oplet en bijgerechten een verberetering kennen is het een mooie plek om te eten.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Uitgebreide kaart voor lunch en diner. Voorgerecht: noordzeegarnalen met warme mango was erg lekker. Garnalen zoals ze horen: supervers en zonder sausjes. Er omheen een randje met gebakken mango. Leuke vinding en goede combinatie. De sate van varkenshaas was gelukkig in 2 "maten" te bestellen. De kleine versie was mij groot genoeg. Mals vlees met heerlijke pindasaus. Smakelijk garnituur. Vrolijke en gastvrije bediening die ondanks de drukte voor alle tafels aandacht heeft. Lekkere huiswijn. Wij hebben ze niet meer mee, maar voor gezinnen met kinderen is dit een ideaal restaurant: ze zijn van harte welkom en er is veel voor ze te doen. De chocoladetruffeltaart is een huisspecialiteit en alleen daarvoor ga je al terug. Ook leuk dat er een mand met dekens staat zodat je ook bij frisse wind lekker op het terras over het wad uit kunt kijken. Aanrader.
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Hier eet ik vaak, met name omdat het aan de haven is. Het eten is goed en de service prima, maar wat dit restaurant echt leuk maakt is de locatie en dan met name het uitzicht over de Waddenzee.
Jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Prima restaurant op een terp aan de haven. Prachtig uitzicht over de waddenzee en het stadje. We aten hier op een (drukke) avond, heerlijke sliptongen. Geen gedoe, gewoon prima gebakken in roomboter. Vlotte bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Aan de rand van de jachthaven hoog op het duin/dijk ligt De Compagnie. Na een dag zeilen of fietsen is het hier zalig toeven met een van de mooiste restaurantuitzichten van Nederland. Het eten heeft geen grote verrassingen. Sliptong, sate (groot en klein), Texels lam, dame blanche, frietjes en sla smaken evenwel goed en vullen de maag zeker.
Voor ons is er geen mooier moment dan aan het eind van de middag met de boot aankomen in Oudeschild en vervolgens rond een uur of 7 eten op het terras bij De Compagnie. En voor het geld hoef je het niet te laten. Dat is in jachthavens wel eens anders.
Sergej K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Heerlijke afsluiting van weer een prachtige week Texel. Goede gerechten, attente bediening en veel ruimte voor de kinderen. Je kunt hier rustig eten als ouders en de vleesgerechten zijn goed van temperatuur en gebakken zoals gevraagd. Goede en bescheiden kaart. Heerlijke koffie toe. Zeker een aanrader voor gezinnen!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Tussen de watersportvereniging en de passantenhaven, op een heuveltje met uitzicht op de Waddenzee, ligt De Compagnie. Een no-nonsens plek waar je gewoon lekker eet. Mijn partner is vegetariër en proefde de vegetarische geit, heerlijk! Ikzelf nam de saté en ging voor de grote portie (twee pennen). Dat was nog een hele klus want er zaten flinke brokken vlees aan, die prima geroosterd waren. Het witbiertje dat ik erbij nam was Texels Wit, leuk dat zo'n lokale specialiteit op de kaart staat. De partner ging vervolgens voor een kopje koffie en ik voor de Dame Blanche. Al met al lekker gegeten voor een prima prijs; voor beiden 2 drankjes, hoofdgerechten en het toetje was de rekening 55,15 euro.