Over het restaurant De Colonie

In een monumentale boerderij, aan de rand van Houten, vind je dit restaurant in koloniale sferen. Prachtig verbouwd, veel houtwerk, stijlvol ingericht tot in de kleinste details. Een groot terras en een overdekte, verwarmde veranda waar je ontspannen kunt genieten van de bijzondere gerechten uit de keuken van de Colonie. Er staan volop verrassende vis- en vleesgerechten op het menu waarvan een aantal vers gegrild op je bord belanden. Prima plek voor een culinaire verwondering.

Meer informatie over restaurant De Colonie

Maandag t/m vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag vanaf 17:00
Zondag vanaf 12:00

5,8
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
In mijn ogen kan het nivo van dit restaurant echt een stuk beter. Met name op het gebied van het eten. Vooraf de Gamba's(waren kleine garnalen) deze hadden wat hoger op smaak gemogen en ook de portie had zeker grote gekund. Carpaccio's waren wel goed.

Als hoofdgerecht hadden we vrijwel allemaal de steak en deze waren ook allemaal ruim te ver. In eerste instantie schrok de manager hier wel van maar daarna werd dit wel opgelost door deze allemaal te vervangen voor nieuwe. De groente bij het hoofdgerecht had daarnaast ook wel wat meer mogen zijn en was deels moeilijk thuis te brengen.
De nagerechten waren oke maar had ik meer van verwacht. Het gaf mij het gevoel dat het niet zelf gemaakt was.

Wat betreft de bediening. Deze was vriendelijk maar soms ook wat onwennig in mijn ogen. Daarnaast mag er wel wat scherper gelet worden op lege glazen.
Esther O.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
De high tea is niet de moeite. Zeker niet voor €25,- p.p. Daar moet je normaal geproken toch een goede high tea voor hebben, maar niets was vers. Hartig gaat nog, maar zoet kan echt niet: geen vers gebskken scone, brownie of cakeje. Wel droge spekkoek en petit four uit verpakking. En je gaat echt niet naar huis met een vol gevoel. Zo jammer want de locatie is leuk, goede sfeer en mooie inrichting. Personeel vriendelijk, maar had vaker langs kunnen komen. Ook voor de kids leuk vermaak, maar voor een high tea moet je hier echt niet wezen!!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Goede service om de wijn vooraf te mogen proeven voor keuze.
Bediening was perfect door eerlijke, ontwapenende, attentvolle serveerster.
coby T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Werden vriendelijk welkom geheten en naar onze plaats gebracht. Zeer sfeervol ingericht. Bediening was vriendelijk en konden ook goed uitleggen wat de vreemde namen van sausen, gerechten e.d waren.
De sfeer was heel relaxt, gelukkig geen keiharde muziek.
Dank aan de mensen van de Colonie. Wij hebben een reuze fijne avond gehad en heerlijk gegeten,
Temperatuur van de gerechten goed warm, heerlijk. Wij komen zeker nog eens terug
Annemiekevk .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
grote en sfeervolle ruimte maar daardoor heel erg rumoerig.
er is nergens een lekkere carpaccio dan hier maar het is wel prijzig
bellerose2 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Vanmiddag hier high tea gehad. Helaas viel deze enorm tegen. High tea bestaat uit, prosecco of verse jus (volgens mij niet vers maar half/half. Soepje (prima) en dan een etagère met hartige en zoete hapjes. Het hartige gedeelte was nog redelijk. Het zoete gedeelte was om te huilen. Alles kwam uit verpakking, niet vers. Geen scones, geen stukjes taart. Oude spekkoek, kleine stukjes wafel en kleine muffins. We hebben er zelf jam en slagroom (ook uit simpele spuitfles zo dun) Vorige jaren namen we hier ook weleens een high tea en toen was het altijd redelijk tot prima in orde, maar voor ons allemaal woonachtig buiten Houten is de locatie zo makkelijk. Maar vandaag sloeg alles, heel jammer. Je kijkt ernaar uit, high tea met vriendinnen en dan valt het zo tegen. Nog 'trek' hebben terwijl je af gaat rekenen... Wij gaan niet meer terug.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een vergaande glorie, de prijs kwaliteit staat in geen verhouding. Voorgerecht twee plakjes zalm uit de supermarkt met hele harde stukjes brood. En wat doet dat bolletje ijs erbij?
De Lamsham smaakte raar en de croutons ( ofzo) waren meer dan ranzig. Hoofdgerecht kabeljauw met drie wortels wat een fantasie loze keuken. We waren al een tijd niet meer geweest, maar dit was zeker de laatste keer. Personeel was zeker niet onvriendelijk.
Beste Marjan, Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. Wij schrikken wel erg van deze ervaring. Wij willen altijd al onze gasten met goed gevoel naar huis laten gaan. Helaas is dat bij u niet gelukt.
Hier bieden wij dan ook onze excuses voor aan. Het bolletje ijs bij de zalm is komkommer ijs. Jammer dat dit gerecht niet bij u in de smaak is gevallen. Wij gaan uw recensie bespreken met ons team, zodat wij hier van leren en onze service kunnen verbeteren. Groeten, ^Sjoerd
meestox .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het eten was heel wisselend. Het ene gerecht was super lekker zoals kabeljauw en hamburger. Maar de gamba spies was snotgaar gekookt en niet lekker. Dus veel te duur voor wat je krijgt. Ook moest je die dingen zelf pellen beetje eng. Saté stick lekker maar veel te weinig, daarna nog honger. Toetjes heerlijk! De bediening is ook heel goed. Snel en vriendelijk. We zaten heerlijk buiten in de tuin dus prima ambiance.
Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. Wat naar om te horen dat niet het gehele diner naar wens is geweest. Wij proberen altijd al onze gasten met een WOW gevoel over hun avond naar huis te laten gaan. Dit is helaas bij u niet gebeurd. Hier willen wij ook onze excuses voor aanbieden. Wij nemen dit ook zeker mee om in ons team te bespreken, en dit te verbeteren. Zodat wij iedereen met het WOW gevoel naar huis kunnen laten gaan. Heel graag willen wij u bedanken voor het delen van uw ervaring.
De Colonie Houten
Peteeat .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
3 personen. Thaise kip gegeten, goed warm opgediend. Bijzonder smakelijk combinatie met friet was opmerkelijk maar niet minder welkkm. Dessert cheesecake redelijk weleens beter geproefd.
Entourage. Groot terras makkelijk aan te rijden. Prijs kwaliteit voldoende
Marga E.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Veel jonge bediening die van niets weet.
Lang wachten, de bediening drentelt rond.
Het was niet echt druk dus het had allemaal attenter gekund.
We waren met 8 personen en niemand was tevreden .
De koolsla bij de hamburger was een schaaltje van 3 cm doorsnede waar minimaal iets in lag.
Het vegetarisch groentetaartje met postelein was oud droog bladerdeeg met droge schijfjes pastinaak en winterwortel. De zoete aardappel ben ik niet tegen gekomen en de postelein was 4 blaadjes rucola.
De bbq-kip was niet gaar.....
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Met mijn opmerking tegen de bediening dat het groentetaartje taai was en dat ik de postelein miste werd niets mee gedaan. Ach ze wisten niet het verschil tussen 4 blaadjes rucola of postelein........
Geen aanrader dit restaurant.
Geert2000 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De menukaart lijkt op die van een kleine patat zaak. Nauwelijks keuze. De kok moet zich schamen!!! Ik bestelde vooraf zalm. Ik kreeg 2x een plakje zalm in de grote van een postzegel met gehard brood en 1 plakje los van dezelfde grote en een bol ondefineerbaar ijs. Dit wel voor € 9,50 Het hoofdgerechtwas een zeer kleine Dorade met absoluut niets erbij behalve vette patat met mayo. Uiteindelijk heb ik gestoofde groeten besteld die opgedient werd toen we eigenlijk klaar waren. De zgn "angus" hamburger was puur slecht en een beeetje patatzaak had dit beter gedaan. Het personeel wou maar zo snel mogelijk naar huis en keek ons de zaak uit. Dus personeel zer onvriendelijk en absoluut niet geinteresseerd u een plezierige avond te bezorgen. Ik betaalde voor 4 man € 200,00 en ik beloof u dat ik hier nooit meer terug kom. Overigens u kunt deze raad beter aannemen. En hetzelfde doen
Geachte heer Geert,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen uw ervaring aan ons kenbaar te maken. Ik kan u verzekeren dat een reactie als deze pijn doet. Temeer omdat wij zeer ons best doen om iedere gast van ons restaurant een fijne avond te bezorgen. Zo ook op de avond dat u bij ons op bezoek was. De zaak zat vol en er waren veel tevreden gasten, maar helaas blijkt uit uw bericht dat niet iedereen even enthousiast was. Dat spijt ons vreselijk. Uiteraard zullen we uw reactie in ons team bespreken en hier actie op ondernemen. Zo gebruiken we uw bericht als een kans om nog meer gasten te laten terugkomen en te laten vertellen over hun geweldige ervaring bij De Colonie.

Groet van Danny
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Met twee personen bij de Colonie gegeten, met kortingsbon AH actie.
Keuze menu uit telkens 5 gerechten (voor, hoofd-en nagerecht)
Als je het 2e menu gratis krijgt moet je niet al te kritisch zijn. Maar heb al vaker met AH actie op de wijze gedineerd. De Colonie was tot toe nog mijn minste ervaring. Zowel voor als hoofdgerecht zeer karig. Nauwelijks groente, geen sla. Voor mij een mager 6 'je
loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen zondag met 8 pers. gedineerd, eerst een aperitief op het zonnige terras. Maar de kwaliteit van eten viel me (erg) tegen, gerookte zalm vooraf met truffelmayonaise zag er onverzorgd uit en de portie grote was wel erg klein.
Skrei als hoofdgerecht, niet gebakken maar gepocherd in lauter water want de vis had absoluut geen smaak, de saus van kreeft had de juiste kleur maar niet de smaak leve de tomaten! De prijs kwaliteit is goed, eten is hier niet duur maar ik betaal liever meer voor een betere kwaliteit. Het interieur is achterhaald en spreekt mij totaal niet aan. Jammer. De bediening was goed en vriendelijk.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondag 20 maart hier gegeten met 7 personen in het kader van een verjaardag. Bij binnekomst kregen we de tafel achter in de hoek, waarvan 2 stoelen feestelijk waren versierd met balonnen, en een slinger. Tot zover prima in orde. Alleen ging vanaf hier wel alles mis. Kaarsje op tafel ging pas aan met het hoofdgerecht. Kippen soep was veel te zout, vis lag in teveel instant saus, bediening duurde vaak te lang. Uitserveren ging niet in 1x, eten was gewoon overal erg matig. Bediening was echt belabberd. Wuiven, en zwaaien of we nog wat te drinken mochten bestellen. Prima meiden en heren, maar totaal geen enkele ervaring in de horeca. Echt jammer want de locatie is verder prima. Parkeren is makkelijk en geeft wat tegenwicht tegen het grotere van der Valk wat op 200 meter afstand zit. Maar als de kwaliteit van het eten en de bediening niet snel veranderd gaat men het niet redden!
Geachte Dagoberg,

Allereerst hartelijk dank dat u De Colonie heeft gekozen als locatie voor het vieren van de verjaardag. En inderdaad, als wij vooraf al weten dat we jarigen in ons restaurant mogen ontvangen dan zorgen we voor ballonnen en/of een verjaardagkaartje. Dat doen we omdat we graag iets extra voor onze gasten doen. Zo vragen we ook regelmatig of alles naar wens gaat en sturen we bij wanneer één van onze prima meiden en heren een steekje laat vallen. Helaas hebben we dat steekje bij u aan tafel laten vallen, waarvoor excuses. We vinden dat erg jammer, want we streven namelijk naar een zo hoog mogelijke gasttevredenheid. We hopen u nog eens bij De Colonie te mogen ontvangen en u te laten ervaren dat we meer te bieden hebben dan een prima locatie met goede parkeermogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

De Colonie Houten
Danny Keff - Bedrijfsleider
Mats C.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
afgelopen dinsdag gegeten bij de Colonie Houten. leuk sfeertje, krakkende vloer, mooie bar en goed ingericht. bij aankomst kregen we een lekker broodje met wat olijfjes en tapenade. als voor gerecht bestelde ik de carpaccio. Voldoende vlees maar er had nog wat meer truffel-mayonaise op gemogen. wel erg lekker ! als hoofdgerecht de dorade. deze was perfect gebakken en ging goed in combinatie met de paling jus. het had nog net iets beter gekund als er wat groente bij zat. als na gerecht een kaasplankje. heerlijke kazen met een lekker dessertwijn Viu Manent. Super service en lekker gegeten!
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Het duurde even, maar na een tijdje zoeken tussen de industriële gebouwen staat daar opeens een prachtige monumentale boerderij. Als je dit ziet ga je natuurlijk met een bepaalde verwachting naar binnen. Gelukkig deed het niets onder voor deze verwachting.

Als voorgerecht koos ik voor de gerookte zalm met truffelcrème. De zalm was zeer smaakvol in combinatie met de truffelcrème. De plakjes hadden wat mij betreft iets ruimer gemogen, maar dit geldt wellicht alleen voor de grote eters onder ons. Ook het hoofdgerecht, de Wokki Wokkie, was smaakvol bereid en het bord was keurig opgemaakt.

De bediening was erg vriendelijk gaf voldoende blijk van kennis. Er werd op het juiste moment afgeruimd en naar drankjes gevraagd.

In de zomer kom ik hier zeker een keer terug om te kijken hoe het terras er in de zomer uitziet.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vanmiddag wederom van een geslaagde lunch genoten bij de Colonie te Houten. De (lunch)kaart is relatief simpel, maar de gerechten als geheel en de ingrediënten in het bijzonder zijn goed. Bediening kan misschien iets professioneler, maar was vriendelijk en attent. De setting is erg mooi en kunt er leuk zitten.
12345amersfoort .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Leuk restaurant, in het verleden regelmatig heerlijk geluncht. Laatst een keer voor een diner hier geweest. Op zich was het eten niet erg spannend. Een vegetarisch gerecht (aardappelpuree, champignonragout en een beetje groene kool) voor minimaal 25 euro vind ik erg duur.
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Met 10 man hier gegeten. De eerste drankjes kwamen snel, daarna was het bedelen om nog wat te drinken. Eten zag er wel verzorgd uit maar overstijgt het niveau van eetcafe nauwelijks. Dat is op zich niet erg maar daar zijn de prijzen niet naar. Geen aanrader
Hartelijk dank voor uw reactie. Natuurlijk horen we graag dat alles naar wens was. Dat is ons streven en hier werken we aan. Dat het bij u niet naar wens was, daarvoor onze excuses. Reacties als deze helpen ons om de gerechten en de service te verbeteren.

Groet van Danny Keff
gewoongezellig .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Even snel een hamburger gegeten. Was aardig verder niet. Gefrituurde aandapptje en daar naast nog friet was iets te veel salade die er bij zat had geen dressing. Ketjup die ernaast was geserveerd was te vloeibaar en loopt van je broodje af. Eerste en laatste keer geweest.