Over het restaurant De Colonie

Geen tijd te verspillen

Een piano als stralend middelpunt. Bloemen op donker hout onder het plafond van glas-in-lood. In de tijdloze ambiance van De Colonie voel je je thuis, het verschil is dat je niet hoeft te koken. Er worden in deze keuken verrassende combinaties uit de pan getoverd. Als de zon schijnt is het terras heerlijk vertoeven!

Meer informatie over restaurant De Colonie

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Colonie

sveen .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
We werden bij binnenkomst meteen begroet en naar onze tafel gebracht. De saté die ik besteld had was zo lekker gemarineerd dat ik er helemaal geen saus bij heb gegeten. Fijn ook dat er 2 soorten groente (warm en koud) bij waren en goed gebakken frieten met echte mayo en natuurlijk de pindasaus van het vlees. Ook de trifle toe (eigenlijk Eton mess) was heerlijk, zo ook de pinot grigio. Mijn man vond zijn kippetje en chocoladetaartje met zachte kern ook weer erg lekker. De bediening was attent en had een lekker tempo, niet te langzaam, maar zeker niet te snel. Ik vind de ouderwetse en koloniale inrichting altijd erg knus en gezellig.

Het was weer een heerlijk en gezellig avondje uit!
Beste Sveen,

Bedankt voor uw mooie recensie! Wat goed om te lezen dat u zo te spreken bent over de gerechten, de wijn en onze inrichting. Zien we u snel weer?

Mvg,
^Stijn
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
We hebben heerlijk genoten van onze lunch .heerlijke Italiaanse club sandwich en een malse saté met oosterse groente .plus was goed geadviseerd met de juiste wijn.
Beste Rene,

Bedankt voor uw mooie recensie! Fijn dat het u zo goed gesmaakt heeft en het advies voor de bijpassende wijn zo goed is uitgepakt! Graag tot de volgende keer bij De Colonie!

Mvg,
^Stijn
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk onbeperkt gamba's gegeten! Een aanrader.
carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Vrijdag 28 juli weer eens bij de Colonie gegeten. De bediening was voortreffelijk. Het eten prima. Vooraf linguine met zeevruchten, als hoofdgerecht wokki wokki voor mij (met heerlijk malse ossehaasstukjes en kip) en voor mijn partner de zeebaars van de gril. Beide hoofdgerechten zeer smakelijk bereid. Als nagerecht een voortreffelijke citroenpannacotta. De wijn (sauvignon blanc uit Nieuw Zeeland) heerlijk fris. Kortom we komen gauw weer eens terug.
Hoi Caroline,

Het klinkt alsof jullie een heerlijke avond hebben gehad! Dankjewel voor de mooie recensie en heel graag tot de volgende keer!

^Stan
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Altijd leuke kaart en geregeld nieuwe gerechten. Vroeg in seizoen asperges gegeten hier die waren verrukkelijk met vriendelijke bediening en sfeer. Hoewel je misschien gemakkelijk voorbij rijdt toch echt een restaurant om eens voor te stoppen
louwhelderop L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
als vanouds, lekker gegeten. Bediening vriendelijk en attent
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Lekker gegeten. Voldoende porties. Vriendelijk personeel. Jammer dat we moesten vragen waar het 2e bestelde wijntje bleef, kan gebeuren.
majlis M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
nu kom ik hier al jaren en dan opeens lekkere stoelen na al eens opmerkingen hier over gemaakt te hebben hebben ze het advies overgenomen super en we hebben natuurlijk weer lekker gegeten super oesters met een goed glas pinot grigio en mn vrouw de carpaccio als hooft gerecht roodbaars met precies goed gegaarde risotto en ik natuurlijk de steak lekker mals en dikke frieten en een lekkere koffie toe deze avond was weer helemaal af
majlis M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Carla C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Na lange tijd weer eens naar de Colonie geweest. De tapa's besteld die we vroeger ook vaak tot tevredenheid aten. Een grote schotel met allerlei hapjes en het viel ons meteen op, de schotel was even groot maar de hapjes wat minder. De carpaccio was rijkelijk uitgespreid zodat die bijna de helft van de schotel besloeg maar smaakte voortreffelijk. De garnalenkroketjes waren tot grote vreugde van mijn man ook heerlijk. Dan flammkuchen (nooit geweten dat die er zo uitzagen) met peer en ik denk geitenkaas, uitstekend. Dan lag er een onbestemde grijs/bruine plak vleeswaar met een al even onbestemde kwak groen spul waarvan wij vermoedden dat het losgeklope avocado met veel losgeklopte slagroom was, dat smaakte naar.... niets. Het bakje aspergesoep was petit maar smaakte uitstekend.
De oesters praten we maar niet over en de zalm, die was heel lichtrose in kleine stukjes gesneden met alweer een naar niets smakende dressing er door maar dat gaf niet, de zalm zelf had ook bar weinig smaak. Voor 13,75€ p.p. vonden wij het rijkelijk duur. Volgende keer als we hier lunchen maar even iets anders bestellen want tot nu toe hebben we hier altijd prima gegeten. Maar als je het minder vind mag dat ook gezegd nietwaar? O ja en een tipje voor de bediening, jullie zijn hartstikke lief en vriendelijk mmaar gasten begroeten met... hallooo is not done in zo'n mooi etablissement.
'Mike K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. De wijnkaart bied genoeg keuzeGoede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening was super attent. En gratis parkeren is gewoon prettig. Kom zeker terug
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Heerlijk gegeten in restaurant de Colonie. Wij komen hier vaker en het is altijd gezellig druk. Dit vinden wij een must aangezien we niet in een lege zaak willen zitten. Deze keer waren wij met vrienden uit Zwolle en voor hen was het de eerste keer. Vooraf bestelden wij een soort schaal met allemaal verschillende voorgerechten. Deze was uitstekend. Super lekkere dingen lagen op de schaal en de hoeveelheid was top. Daarna nam ik zelf de bavette en onze vrienden gingen voor de spare ribs. Deze waren heerlijk mals en goed op smaak. Helaas hadden we hierna geen plek meer voor het dessert, omdat de porties dusdanig groot zijn. Wel namen we allen een speciale koffie waarbij een leuk ouderwets trommeltje werd geserveerd met allemaal lekkere dingen erin. De bediening was super enthousiast en attent. We gingen vrolijk de deur uit en onze vrienden komen hier ook zeker terug!!!
Trijntje H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Gezellig druk restaurant, er hangt een leuke sfeer.
Bediening attent en eten was goed.
We hebben een leuke avond gehad, als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer hier eten
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
We waren redelijk op tijd en zaten aan een tafeltje vlak bij de bar. Qua inrichting lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar goed; smaken verschillen. Mijn man en ik probeerden een gesprek te voeren maar werden ongevraagd en ongewild afgeleid door de gesprekken tussen het bedienend personeel over:
- Werktijden van een andere collega
- De hoeveelheid die zij zelf at maar dat niemand aan haar kon zien
Mijn man had een prima voorgerecht, een lekkere salade. Terwijl ik net mijn slakken kreeg als voorgerecht vertelden de collega's aan elkaar dat zij er altijd ziek van wordt en vroegen zich af of dat kwam omdat de slakken niet vers zijn.
De sate was ok, de groenten erg lekker. De spareribs hadden meer gemarineerd mogen zijn en het vlees was moeilijk van de botten te krijgen en moeilijk te kauwen. Niet lekker mals dus.
De frietjes waren prima gefrituurd (maar dat is niet koken natuurlijk)
Onze conclusie: zeer redelijk gegeten, wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
We missen de passie van de koks en de bediening. We missen de bezieling voor het horeca vak. Dit was ons eerste en tevens laatste bezoek aan de Colonie.
Annemieke O.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
het eten was goed,erg druk,maar de bediening deed het snel
al met al een prima zaak die service en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan
Lieselotte G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gezellige knusse sfeer. Lekker degelijk eten, goed klaargemaakt. Prima porties. Jammer dat de locatie wat verder weg is.
Mavade .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gezellig restaurant en vriendelijke bediening. Het voorgerecht was oké, alleen was de soep wat aan de koude kant. Wij hadden als hoofdgerecht gekozen voor slibtongetjes. Die waren erg lekker en pakten zo overdadig uit dat we van een nagerecht maar hebben afgezien. De begeleidende frietjes waren helaas veel te zout en een beetje taai, maar na een klacht hierover werd meteen een nieuwe verse bak friet gebracht die in orde was.
Al met al hebben we toch lekker en gezellig gegeten tegen een prijs, die met de AH-bon laag te noemen was. Zonder die bon zou het aan de dure kant zijn geweest.
philip T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Lekker gegeten in een gezellige omgeving. Ontvangst en bediening heel correct en erg vriendelijk. En ondanks dat we er kwamen vanwege de ah-actie, geen enkel probleem met wat aanpassingen in het menu. Prima! Zeker een aanrader.
twingo .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
met de actie kon er gewoon een keuze gemaakt worden uit de kaart.
Snelle bediening en vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Komen hier vaker, dus dat zegt genoeg. Nu voor een diner. Leuk, vriendelijk en goed op elkaar ingespeeld personeel. Afwijken van de kaart: ander sausje of ander vlees, in mijn geval geen varkensvlees, geen probleem. Kortom aanrader. Ook honden zijn welkom en in de zomer na een wandeling is het daar dan ook prima vertoeven om een heerljke lunch te nuttigen.