Over het restaurant De Colonie

Geen tijd te verspillen

Een piano als stralend middelpunt. Bloemen op donker hout onder het plafond van glas-in-lood. In de tijdloze ambiance van De Colonie voel je je thuis, het verschil is dat je niet hoeft te koken. Er worden in deze keuken verrassende combinaties uit de pan getoverd. Als de zon schijnt is het terras heerlijk vertoeven!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Colonie

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Colonie

Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Een heerlijke carpaccio gegeten. Er werd snel uitgeserveerd en het personeel was vriendelijk. De sfeer is wat donker, daardoor minder gezellig.
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
24/1 . We hadden een tafeltje bij de piano gereserveerd . Voor, hoofd en nagerecht was heerlijk en de juiste wijn erbij, onze avond was geslaagd .dankjewel .
Beste Renee,

Bedankt voor je positieve recensie :-)

Tot een volgende keer!

Groet,
Wendy
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We komen hier al vele jaren en ook nu weer heerlijk gegeten bij de Colonie, de gegratineerde oesters waren fantastisch en de hertenbiefstuk zonder meer goed. Maar het personeel was vrij nieuw en wat onervaren en de wachttijd langer dan normaal.
Desalniettemin, toch een aanrader om hier te komen
Beste Mike,

Bedankt voor je positieve recensie.
Uiteraard moeten onze nieuwe collega's goed ingewerkt worden en dat gaat zeker goed komen met gasten zoals jullie :-)

Graag tot een volgende keer!

Wendy
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Op mijn verjaardag (17 december) wederom met een groot gezelschap bij De Colonie gegeten. Hoewel iedereen iets anders van de kaart had gekozen werden de gerechten toch gelijktijdig opgediend, lekker warm en prima bereid.
Komend uit alle windstreken waren de gasten lovend over de sfeer en de warme, gezellige uitstraling van het restaurant. Verder was men buitengewoon tevreden over de bediening en de kwaliteit van het eten.
Ieder jaar vragen wij ons af of we nu toch niet eens ergens anders....
Maar nee. Het bevalt te goed. Tot december 2018!
Beste Barbara,

Bedankt voor je positieve en enthousiaste feedback!
Erg fijn om te vernemen dat jullie weereen hele fijne avond bij ons hebben gehad.

Tot december!!

Wendy Oosterwijk
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
nvt
Beste Wim,

Bedankt voor je positieve feedback!

Wendy Oosterwijk
Bedrijfsleider
carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Weer erg lekker gegeten bij De Colonie. Dit keer met 7 mensen. Voor ieder wat wils. Voorafjes allemaal erg lekker (coloniale tapas, linguine met gambas, carpaccio). Ook de hoofdgerechten vielen bij iedereen in de smaak. Perfect gebakken hertenbiefstukjes met aardappelpuree, rode kool en stoofpeer natuurlijk. Parelgort met paddestoelen ware prima en ook de kabeljauwfilet was goed. Kortom weer een erg gezellige avond gehad in De Colonie. Na 10 jaar dit restaurant begin dit jaar weer herontdekt en dit jaar al een aantal keren bezocht. De Colonie staat vanaf dit jaar in onze Top 5 eetadressen.
Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekker gegeten en gezellige sfeer
renburgh .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Onze tafel werd bediend door jong minder ervaren personeel waardoor weinig aandacht en voortgang was voor het opnemen van het menu en het vullen van legen glazen.
Goedemorgen Renburgh,

Bedankt voor uw recensie.

Jammer om te vernemen dat de avond niet geheel naar wens was verlopen.
Wij werken elke dag aan de verbetering van onze gerechten en de service.
Ik heb het desbetreffende team van deze avond uw feedback laten lezen en zij zullen hier in het vervolg beter op letten.

Uw feedback is dan ook meer dan waardevol om dit te bewerkstelligen.

We zien jullie graag weer terug!

Wendy Oosterwijk​​​​​
Sietske V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
We werden bij binnenkomst meteen begroet en naar onze tafel gebracht. De saté die ik besteld had was zo lekker gemarineerd dat ik er helemaal geen saus bij heb gegeten. Fijn ook dat er 2 soorten groente (warm en koud) bij waren en goed gebakken frieten met echte mayo en natuurlijk de pindasaus van het vlees. Ook de trifle toe (eigenlijk Eton mess) was heerlijk, zo ook de pinot grigio. Mijn man vond zijn kippetje en chocoladetaartje met zachte kern ook weer erg lekker. De bediening was attent en had een lekker tempo, niet te langzaam, maar zeker niet te snel. Ik vind de ouderwetse en koloniale inrichting altijd erg knus en gezellig.

Het was weer een heerlijk en gezellig avondje uit!
Beste Sveen,

Bedankt voor uw mooie recensie! Wat goed om te lezen dat u zo te spreken bent over de gerechten, de wijn en onze inrichting. Zien we u snel weer?

^Stijn
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
We hebben heerlijk genoten van onze lunch .heerlijke Italiaanse club sandwich en een malse saté met oosterse groente .plus was goed geadviseerd met de juiste wijn.
Beste Rene,

Bedankt voor uw mooie recensie! Fijn dat het u zo goed gesmaakt heeft en het advies voor de bijpassende wijn zo goed is uitgepakt! Graag tot de volgende keer bij De Colonie!

^Stijn
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk onbeperkt gamba's gegeten! Een aanrader.
carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Vrijdag 28 juli weer eens bij de Colonie gegeten. De bediening was voortreffelijk. Het eten prima. Vooraf linguine met zeevruchten, als hoofdgerecht wokki wokki voor mij (met heerlijk malse ossehaasstukjes en kip) en voor mijn partner de zeebaars van de gril. Beide hoofdgerechten zeer smakelijk bereid. Als nagerecht een voortreffelijke citroenpannacotta. De wijn (sauvignon blanc uit Nieuw Zeeland) heerlijk fris. Kortom we komen gauw weer eens terug.
Hoi Caroline,

Het klinkt alsof jullie een heerlijke avond hebben gehad! Dankjewel voor de mooie recensie en heel graag tot de volgende keer!

^Stan
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Altijd leuke kaart en geregeld nieuwe gerechten. Vroeg in seizoen asperges gegeten hier die waren verrukkelijk met vriendelijke bediening en sfeer. Hoewel je misschien gemakkelijk voorbij rijdt toch echt een restaurant om eens voor te stoppen
louwhelderop L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
als vanouds, lekker gegeten. Bediening vriendelijk en attent
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Lekker gegeten. Voldoende porties. Vriendelijk personeel. Jammer dat we moesten vragen waar het 2e bestelde wijntje bleef, kan gebeuren.
majlis M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
nu kom ik hier al jaren en dan opeens lekkere stoelen na al eens opmerkingen hier over gemaakt te hebben hebben ze het advies overgenomen super en we hebben natuurlijk weer lekker gegeten super oesters met een goed glas pinot grigio en mn vrouw de carpaccio als hooft gerecht roodbaars met precies goed gegaarde risotto en ik natuurlijk de steak lekker mals en dikke frieten en een lekkere koffie toe deze avond was weer helemaal af
majlis M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Carla C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Na lange tijd weer eens naar de Colonie geweest. De tapa's besteld die we vroeger ook vaak tot tevredenheid aten. Een grote schotel met allerlei hapjes en het viel ons meteen op, de schotel was even groot maar de hapjes wat minder. De carpaccio was rijkelijk uitgespreid zodat die bijna de helft van de schotel besloeg maar smaakte voortreffelijk. De garnalenkroketjes waren tot grote vreugde van mijn man ook heerlijk. Dan flammkuchen (nooit geweten dat die er zo uitzagen) met peer en ik denk geitenkaas, uitstekend. Dan lag er een onbestemde grijs/bruine plak vleeswaar met een al even onbestemde kwak groen spul waarvan wij vermoedden dat het losgeklope avocado met veel losgeklopte slagroom was, dat smaakte naar.... niets. Het bakje aspergesoep was petit maar smaakte uitstekend.
De oesters praten we maar niet over en de zalm, die was heel lichtrose in kleine stukjes gesneden met alweer een naar niets smakende dressing er door maar dat gaf niet, de zalm zelf had ook bar weinig smaak. Voor 13,75€ p.p. vonden wij het rijkelijk duur. Volgende keer als we hier lunchen maar even iets anders bestellen want tot nu toe hebben we hier altijd prima gegeten. Maar als je het minder vind mag dat ook gezegd nietwaar? O ja en een tipje voor de bediening, jullie zijn hartstikke lief en vriendelijk mmaar gasten begroeten met... hallooo is not done in zo'n mooi etablissement.
'Mike K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. De wijnkaart bied genoeg keuzeGoede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening was super attent. En gratis parkeren is gewoon prettig. Kom zeker terug
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Heerlijk gegeten in restaurant de Colonie. Wij komen hier vaker en het is altijd gezellig druk. Dit vinden wij een must aangezien we niet in een lege zaak willen zitten. Deze keer waren wij met vrienden uit Zwolle en voor hen was het de eerste keer. Vooraf bestelden wij een soort schaal met allemaal verschillende voorgerechten. Deze was uitstekend. Super lekkere dingen lagen op de schaal en de hoeveelheid was top. Daarna nam ik zelf de bavette en onze vrienden gingen voor de spare ribs. Deze waren heerlijk mals en goed op smaak. Helaas hadden we hierna geen plek meer voor het dessert, omdat de porties dusdanig groot zijn. Wel namen we allen een speciale koffie waarbij een leuk ouderwets trommeltje werd geserveerd met allemaal lekkere dingen erin. De bediening was super enthousiast en attent. We gingen vrolijk de deur uit en onze vrienden komen hier ook zeker terug!!!