De Chinese Muur

Vrijdag t/m Zondag 11:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Chinese Muur

Wout K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Tijd geleden dat ik hier geweest ben. Eten is redelijk.
De bediening was goed, niets op aan te merken. Interieur typisch Chinees. Veel afhaal, weinig gasten. De" Chinees" in het algemeen heeft natuurlijk veel concurrentie van al die andere restaurants Er waren maar 4 gasten.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Op deze natte avond straalt het restaurant, met veel licht en een kleurrijke gevel, een uitnodigende gezelligheid uit.
Het welkom is warm en vriendelijk. Op deze vrijdagavond is het druk bij de afdeling afhaalmaaltijden (misschien i.v.m. de winter-olympics) en maar drie tafels in het ruime, kleurrijk ingerichte restaurant zijn bezet.
Het menu is uitzonderlijk uitgebreid, met naast de meer bekende gerechten veel tipan/tepan-gerechten en combi-gerechten ('sian fan': 4-gerechtjes-op-1-bord).
We nemen vooraf de vegetarische mini-loempia's (6 voor €5,50) en zijn verrast doordat iedereen tegelijkertijd 'van het huis' een bord met kroepoek, pangsit goreng, een mini-loempia en een 'driehoekje' met garnituur krijgt.
Een van mijn twee gasten bestelt de 'tepan Chinese garnalen' (€23,50), de ander de 'sian fan ossenhaas, peking eend en foe yong hai' (€20,50). Wat ik wil, staat niet precies als zodanig op de kaart, maar dat bespreek ik met de eigenaar (?) die dan het vegetarische gerecht 'gebakken cashewnoten met groenten' aanpast met gebakken tofu erbij (€17,00).
Bij het 'sian fan'-gerecht neemt mijn gast nasi, die er perfect uitziet, met 2 soorten vlees, ei en groenten.
We drinken alle drie jasmijnthee, die in twee keurige theepotten geserveerd wordt (gratis bijgevuld met heet water) (€2 p.p.).
De porties zijn indrukwekkend royaal van formaat, zijn imposant gepresenteerd en smaken ook voortreffelijk.
Op de achtergrond draait 'echte' Chinese muziek, die maar af en toe enigszins indringend is.
De service is attent, vriendelijk, voorkomend en snel.
De wc's zijn netjes en makkelijk toegankelijk.
Pluspunt: op straat is het vrij makkelijk om dichtbij te parkeren.
Dit restaurant is zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken!
Raimond F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Uitje en hotel in Alphen en dan pakken we altijd de lokale Chinees. Recensies waren redelijk hier. Maandmenu gehaald. Veel rare vette stukken in de babi pangang, foe yong hai erg flauw en kip in ketjap ook. Niet lekker gegeten hier en niet voor herhaling vatbaar. Zonde van het geld!
Leonoor P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
We voelen ons hier inmiddels thuis ... vlees & vegetarisch: Uitstekend!
Ook onbeperkt allerlei lekkere kleine hapjes uitzoeken voor 18,50 pp: verrukkkelijk! Alles vers; supersnelle vriendelijke bediening.
... what more to tell ...
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Even weinig tijd om te koken en daarom een Indische Rijsttafel afgehaald voor 2 personen, nu weet Ik wel dat er bij een Chinees niet de beste kwaliteit te verwachten is op het gebied van de Indische culinaire keuken, maar dit was ver beneden de verwachting, minder dan standaard, een Redang die taai is, Kip in ketjap met bot, droge kip sate, knap gedaan met een pinda saus die de uitdroging van het vlees niet kon verhullen.

Dit zal mij niet meer gebeuren.