De Chinese Muur

Watercipresstraat 9 1326 CM Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Chinese Muur

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
J R.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Ondanks dat de Chinese Muur bij ons om de hoek zit komen we hier maar zelden. Dat ligt zeker niet aan het eten, dat is zonder meer prima maar meer aan de ietwat kille uitstraling van het restaurant (alles glimmend marmer) en het feit dat je hier vaak alleen zit. Volgens de Iens website kun je hier heerlijk Thais, Kantonees, Chinees-Indisch en/of Dim sum eten. Geen Chinees eten bij de Chinese Muur? Hmmm vreemd… Wellicht dat dit aangepast kan worden want ze serveren hier een keur aan Chinese heerlijkheden.
Toch wilden we vandaag iets Thais en wel iets pittigs en op aanraden van de serveerster werd het “Moe Prat Prik”, krokant gebakken pittig varkensvlees. Dat bleek een goede keuze, het vlees was inderdaad lekker pittig, er zat heel veel groente bij en samen met de (Chinese) rijst was het een mooie combinatie.
Thuis nog even gekeken wat we nou eigenlijk gegeten hebben, niet gevonden maar het kan maar zo dat dit gerecht in fonetisch Thais op de kaart stond, wie zal het zeggen…
Al met al is het hier prima eten en de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam.
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De Chinese Muur in Almere is een aparte tent. Mooi decor, keurig personeel en lekker eten voor een goede prijs. Niet goedkoop maar een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Je zit er wel altijd alleen. De ruimte is enorm groot en ik heb hem nog nooit gevuld gezien. Een zesde van de ruimte zou volstaan en de zaak een stuk intiemer en gezelliger maken.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met vrienden gegeten. Keurig restaurant met vriendelijke bediening Wij zijn vegetariërs en hadden wel idee bij een vegetarische rijsttafel. Was er niet! Terwijl een ruime keus aan rijsttafels was. Vonden wij gek. Toen maar van de kaart gekozen. Voorgerecht een vegetarische loempia voor mij en kleine vegetarische loempiaatjes voor partner. Hoofdgerecht voor mijn echtgenote vegetarische mihoen en voor mij vegetarische Foe Yung Hai. Redelijk, maar niet geweldig. Geen mogelijkheid iets aan de smaak toe te voegen d.m.v. sambal, ketjap of iets van dien aard. Geen aanrader.
Crewsb .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Op een maandag gegeten, jammer dat het zo stil was. Leuke bediening en een uitgebreide kaart. We hebben ons laten adviseren en vooraf wat kleine gerechtjes genomen zoals dim Sum, en een combinatie van lenterol, Sesamstraat en flensjes gevuld met kip. Allemaal erg smakelijk en zag er leuk uit. Als hoofdgerecht een reppen gerecht en pittige garnalen. Was allemaal erg lekker. Flesje Elzas wijn erbij en een heerlijke avond gehad. Hier zullen wij zeker terug komen.
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Inmiddels al enkele malen gegeten, daarnaast ook regelmatig gehaald. De bediening is correct, de inrichting is inmiddels een beetje gedateerd maar nog niet storend. Vriendelijke dames indien je de gerechten gaat afhalen. Belangrijkste is de constant goede kwaliteit van de gerechten. Makkelijk te bereiken per trein en ook voldoende parkeerplaatsen, restaurant is ruim opgezet, voor groepe zelfs een separate ruimte beschikbaar.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Lekker gegeten bij de chinese muur. Restaurant is netjes en personeel erg vriendelijk. Gek dat er veel mensen gerechten afhalen maar het restaurant niet vol zit. Ligt absoluut niet aan het eten dus.

Annevanhetkoor .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Afgelopen dinsdag met 24 personen bij de Chinese muur gegeten. We hadden besproken voor 22 personen, maar die extra stoelen waren geen enkel probleem. Het restaurant was overigens speciaal voor ons open op dinsdag, hulde!! Wat ook geen enkel probleem was (aanmerking in 1 van de andere recensies) is dat iedereen een eigen bonnetje kreeg en apart mocht afrekenen. Alweer hulde!
Het eten was goed, misschien had het iets meer kunnen zijn, de bediening was bijzonder aardig. Al met al een leuke avond, een fijn restaurant, ook om met een grotere groep mensen naar toe te gaan.
Overigens staat er bij de omschrijving 'Thais', maar er zijn ook veel gerechten die je bij een 'Chinees' zou zoeken, laat je door de benaming niet afschrikken.
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Zeer goede kwaliteit van de gerechten, vriendelijke medewerkers. Sfeervol ingericht restaurant. Jammer dat de medewerkers erg snel de tafel afruimen als een tafelgenoot eerder klaar is met eten. Een locatie die heel goed is aangepast voor gehandicapten, zoals een lift en toilet.
Marretje .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Wij komen al sinds de opening bij dit restaurant, we eten hier dan ook regelmatig. Ik las in een andere review dat het restaurant werkt met een aankruiskaart, dit hebben zij echter nog nooit gehad, dus klopt deze recensie niet echt. Mijn ervaring met dit restaurant is uitermate goed. Heerlijk eten, meer cullinair , dan doorsnee chinees, ontspannen sfeer en personeel dat alle inns en outs weet over het eten.
Jammer te lezen dat sommige mensen een nare ervaring hebben, maar die van ons is goed!
Testingtasting .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Ok, het was half tien toen we het restaurant binnen stapten, buiten was de gevoelstemperatuur -15. Het restaurant was uitgestorven, dus vroegen we of ze wel open waren. 'Ja hoor', zo luide het antwoord. Ons werd zelfs beloofd dat we er konden eten. Eenmaal aan tafel bleek dit ook wel zo te zijn, ware het niet dat we moesten haasten met bestellen 'en geen voorgerecht' maande de ober. De keuken ging om 22.00 uur dicht, zei hij na we ons eerste drankje besteld hadden, hadden we dat eerder geweten dan zouden we niet gaan zitten. Mijn vriend was tevreden over zijn kipgerecht. Het enige dat mijn gerecht wat pit gaf, was de gepeperde rekening: erg flauw voor een chinese maaltijd en met 17 euro, eerder het goedkoopste dan het duurste gerecht op de kaart. En dan de ober die ons alsmaar opjaagde. Service zou zijn dat ze ons hadden voorgelegd dat de keuken om 22.00 zou sluiten en ons de keus zouden geven om wel niet te blijven. Matig eten ten opzichte van de prijs, goed decor, service dat neigt naar slecht, dat laatste is een momentopname. Misschien dat het een ander moment beter zou hebben uitgepakt.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Ik heb een aantal keer afgehaald hier en daarover heb ik geen klachten. De prijs en kwaliteit waren toen goed.

Toen ik afgelopen woensdagavond hier echter een keer in het restaurant ging eten is me een en ander echt tegengevallen.

We hadden een Chinees-Indische rijsttafel besteld voor maarliefst 26 euro p.p. Er werden ons vier gerechten op een groot bord geserveerd op een rechaud waarvan we zelf op ons bord konden opscheppen. Na 5 minuten was alles op en we informeerde bij de Chinees of er nog meer zou komen en dit bleek niet het geval. Hij deed geen enkele moeite om ons tegemoet te komen en uiteindelijk besloten we een extra loempia te bestellen om onze laatste honger te stillen. Toen we de rekening kregen bleek dat naast de rijsttafel en de loempia's ook nog 2 x 2,60 voor de bami en de nasi te zijn gerekend. Je zou verwachten dat dat bij de rijsttafel hoort. Al met al een zeer slechte ervaring dus. Een dikke onvoldoende.
Kerstbengel .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Dit restaurant gebruikt een kaart systeem waarop je moet aankruisen welke gerechten je wil. Dit kan chaotisch werken als je met meer als 10 personen bent zoals wij waren. Verschillende gerechten waren lauw, de lamscotelet was te vet (en dat rijmt). Niet alles wordt tegelijk gebracht waarop het kan gebeuren dat je eerst je noodles krijgt en daarna pas het vlees. Kwaliteit van dit alles wil ik matig noemen.
Maureen2212 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Vroeger gingen wij altijd naar deze Chinees en was het erg druk. Nu ik weer in de buurt woon toch weer eens geprobeerd. Tot mijn verbazing was het zeer rustig voor een zaterdagavond. Slechts 4 tafeltjes bezet in een supergroot mooi Chinees ingericht restaurant.

Het eten is zeer goed bevallen, smaakvol, zoals vanouds en de porties waren in tegenstelling tot de andere recencies zeer ruim! De bediening was vriendelijk en altijd aanwezig maar zeker niet storend.

Helaas is de afhaal niet zo goed als het restaurant zelf...
Naomi2012 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Wij wonen hier niet ver weg, dus kwamen hier graag. Ook in het restaurant. Tot vanavond, mijn man ging hier voor een 'snelle hap' Foe Yong Hai met bami halen. Eenmaal thuis, is de Foe Yong Hai echt super zout! Dus ik zei "ga anders even terug" de dame die hem hielp ging uit haar dak! Zonder dat er iets gezegd was vond ze dat er teveel gegeten was, wat absoluut niet was.
Geld terug deden ze niet aan, en hij kon een halve bak bami krijgen. Wij eten hier dus niet meer... :-(
Digibas .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Van een high quality heerlijk Chinees restaurant afgezakt naar een veel te duur matig Chinees restaurant !
Ik kom hier regelmatig eten afhalen en de laatste jaren vind ik de prijs alsmaar hoger worden de porties alsmaar kleiner en de kwalitiet schommelt nogal. Vanavond een Maand menu Augustus gehaald . We wilden toch wat lekkers eten maar niet te duur uitkomen vandaag. Dus bestelden we voor 18 Euro dit menu, De babi pangang was zeer flauw en weinig ( net als de rest) . Alleen de Ku Lo Yuk deed enigzins vermoeden dat er iets van kwaliteit mogelijk was.. Bijzonder kleine porties. Het was voor mij de laatste keer dat ik hier gegeten heb. 18 Euro voor zo weinig slappe hap wat dan zogenaamd voor 2 personen dient te zijn maakt me gewoon kwaad !