De Chaamse Hoeve

Gilzeweg 24 4861 AT Chaam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Chaamse Hoeve

Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
De Chaamse Hoeve is een restaurant met Nederlandse en Turkse gerechten. Een zitje bij de ingang is fraai gestoffeerd met oosterse kussens, maar verder is het restaurant eenvoudig ingericht. Deze avond zaten er maar twee andere gasten; bij onze komst vertrokken juist enkele anderen. De vriendelijke Turkse bediening had dus alle tijd voor ons en was bijzonder behulpzaam bij de menukeuze. Hoewel er ook asperges op de kaart stonden, kozen wij voor de Turkse specialiteiten. Mijn partner nam sigara Boregi, gevulde deegrolletjes, en Imam Bayildi, een vleesgerecht. Ik koos voor linzensoep en Bostan kebab. Alles smaakte heel goed. Als nagerecht baklava, met of zonder ijs, en koffie toe. Toen wij vroegen of turkse koffie ook mogelijk was kregen wij deze geserveerd! In deze plaats is het een aanrader vanwege het lekkere eten en vooral de prettige bediening.
Yvon59 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wij voelden ons zeer welkom. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden, werd het welkomstmenu speciaal door de eigenaar voor ons klaargemaakt. Het was heerlijk! Echt een aanrader !
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Vanavond waren we door onze buren van de camping uitgenodigd voor een etentje in "De Chaamse Hoeve". Het werd een topavond met een geweldige bediening en we werden keurig persoonlijk door de chef ontvangen. Het eten was heel goed. Ik had zelf het lamsboutje besteld en mijn vrouw een Turks gerecht van gehakt en gegrilde aubergines. Vooraf had mijn vrouw nog een mosterdsoepje genomen, wat erg lekker was. De chef kwam mij vertellen, dat de lamsboutjes op waren en of het lamskotelletten mochten zijn. Voor mij geen probleem. De beide hoofdgerechten waren lekker. De koteletten waren prima en mooi rose. Janny haar gerecht was ook prima. De bijbehorende salade en Belgische dikke frieten maakten het af. Als dessert beide een baklava werd het een avond genieten. Ik kan iedereen aanraden als ze in de buurt zijn om lekker te gaan dineren bij "De Chaamse Hoeve"
Judith1149 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e Kerstdag hier geweest naar aanleiding van de goede recensies. Het is goed bevallen. We hadden een rustig tafeltje gevraagd en ook gekregen. De prijs kwaliteit verhouding was erg goed, zelfs met de Kerst. Het is een gezellige oosterse sfeer in het restaurant. Het eten de geitenkaas vooraf, de vis als hoofdgerecht en het toetjes allemaal erg goed. Het was behoorlijk overvloedig als je een grote eter bent helemaal goed. Dit is een restaurant waar we zeker nog eens zullen komen.
Beatrix S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Super lekker gegeten bij de Chaamse Hoeve. Als voorgerecht is de geitenkaas met spek en honing een echte aanrader. Mijn favoriete pannenkoek is met ham/kaas/gebakken ei. Erg lekker.
En natuurlijk de Turkse tapas niet te vergeten. Wel van te voren even bellen als je tapas wil eten.
De eigenaar en de bediening zijn erg vriendelijk.
We gaan hier zeker vaker eten.
Arap-John T.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Aan de buitenzijde zie je niet zoveel aantrekkelijks aan het pand. Niet een plek waar je hard voor op je rem trapt als je voorbij komt. We waren echter in de buurt aan het overnachten dus dit was de dichtstbijzijnde eetgelegenheid.
Binnengekomen was het restaurant stampvol dus dat beloofde wat.
Het voorgerecht met de geitenkaas was sumbliem. Heerlijke salade en verukkelijke kaas met spek.
Het hoofgerecht, Schnitzel Chaamse Hoeve was helaas een anticlimax.
Hele flauwe, te geparneerde schnitzel met gesmolten kaas, paprika, ui etc.
Het nagerecht daarentegen, ijs met chocolade en advocaat was weer, gelukkig, verukkelijk.
Misschien, achteraf bezien, was het hoofdgerecht niet (mijn) juiste keuze.
Gelet op voor- en nagerecht denk ik niet dat ik een volgende keer dit reataurant zou vermijden.
De bediening is erg aardig. Het galmt er niet (weinig last van andere gasten) en de sfeer is prima.
Liezebethtje .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Turks kalfsstoofpotje met bulgur (friet en gebakken aardappelen en sla): erg smakelijk en met veel vlees in het stoofpotje! Prijs kwaliteit perfect. Gamba's in knoflook ook bijzonder aan te bevelen; we hebben gesmuld. Hartelijke eigenaar/kok. Restaurant is echt aan te bevelen: ga eens lekker fietsen in Chaam e.o. en wip aan bij dit gezellige restaurant voor een lunch, een dinertje of gewoon zomaar genieten van de zon op het grote terras (met speelgelegenheid voor de kids.)
Roëlla V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Gisteren hier gegeten omdat we graag eens de Turkse specialiteiten wilden beoordelen zo dicht bij huis. Het was niet echt een succes te noemen. We kozen beide voor een stoofpotje. Mijn partner voor het kalfvlees en ik voor de kip. We zouden er rijst en bulgur (omdat we beide wilden proeven) bij krijgen alsook een salade.
We kregen dus enkel de bulgur maar die smaakte prima dus dat scheelt. De salade was een schaaltje komkommerreepjes en blokjes tomaat in het zuur, niet mijn idee van een salade maarja. De stoofpotjes waren leuke keramieken schaaltje en goed gevuld. Bij mij lag er een kippebout in stukjes gehakt in met daarbij veel aubergine en tomaat. Bij mijn partner echter lagen er welgeteld 2 kleine stukjes ondefinieerbaar vlees in wat ook nog grotendeels vet bleek te zijn. Verder ook alleen de groentes net als in mijn potje.
Jammer, een gemiste kans aangezien we de enige klanten waren had er toch iets meer werk aan besteedt kunnen worden. De bediening was uiterst hartelijk dat wel en de koffie en cappucino na dien was lekker. Dus we zullen er waarschijnlijk nog wel eens een keer heen gaan maar niet meer voor de Turkse specialiteiten.
Chrissens .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Afgelopen weekend ben ik met mijn vriendin gaan eten bij de Chaamse Hoeve. Het was een mooie zomeravond en de rose smaakte er lekker. De eigenaar en chefkok van het restaurant kwam ons even begroeten wat een leuke verfrissende ervaring was en ons bezoek gelijk een persoonlijker tintje gaf. We vroegen de chef om ons te verassen en wij hebben de kaart daarom niet eens bekeken. En dit beste lezer kan ik iedereen adviseren! Deze chefkok maakte voor ons enkele specialiteiten waaronder mosselen zoals wij het nog nooit hadden gegeten. Hij maakte traditionele Nederlandse recepten, maar dan net een vleugje anders. Echt erg leuk. Daarbij was ik blij verrast toen we gingen afrekenen. Kortom, dit restaurant kan ik aan iedereen adviseren.
Eijkelkamp .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Wat een prachtige zomeravond hebben wij beleefd bij deze bijzondere chefkok!! We zochten even snel een restaurantje voor een pannekoek en kwamen per toeval uit bij de Chaamse Hoeve.
Een warm ontvangst door de eigenaar die ons een reisje heeft aangeboden door zijn keuken. De pannekoek was snel vergeten en we lieten ons heerlijk verrassen. In de open keuken werd er met veel passie mooie gerechten bereid. We waren onder de indruk van alle smaaksensaties en het smaakte zeker naar meer, dus wij hebben onze chefkok gevonden!! Voor een heerlijk diner en een ontspannen avond is de Chaamse Hoeve dan ook zeker aan te raden. Veel plezier en eet smakelijk!
Veronica1951 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
eten was lekker.
Ook de kleine Turkse hapjes.
Nederlands en Turks door elkaar.
En de bediening is ook heel correct. Goed voor herhaling