De Cantine

Oostvaardersdijk 113 8242 Lelystad Nederland Kaart
31-320225975

Over restaurant De Cantine

Breed scala aan vis- en vleesgerechten

Als je op zoek bent naar een restaurant waar je een huiselijke en ontspannen sfeer vindt, dan zit je bij restaurant De Cantine goed. In restaurant De Cantine kun je uit heel wat soorten gerechten kiezen, die allemaal klaar zijn gemaakt met diverse regionale en biologische producten. Maar restaurant De Cantine staat ook bekend om zijn kindvriendelijkheid: voor de kleintjes zijn er diverse kindergerechten op de kaart gezet waardoor het hele gezin kan genieten van een heerlijk gerecht.

Meer informatie over restaurant De Cantine

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Erg kort
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was een rustige avond en dat verdient dit restaurant eigenlijk niet. Goed eten en goede service en leuk te combineren met bataviastad.
Henkenineke1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Voortreffelijk gegeten. Alleen ... de wachttijden waren enorm, met als excuus dat er maar 2 mensen in de keuken waren. Dat mag volgens mij geen excuus zijn.
Als wij de dames aan de tafel naast ons waren geweest waren we weggelopen!
Jammer, want het eten as heerlijk!!!
Eter80 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben hier gegeten met de ah actie. Een drie gangen menu. Er was keus uit 3 voorgerechten, 2 tussengerechten (die ook als voorgerecht besteld konden worden), 3 hoofdgerechten en 2 desserts. Wij hebben hier ontzettend lekker gegeten. Lekker eten en mooi opgediend. De bediening was echt uitstekend. Het was lekker weer dus hebben op het ruime, gezellige terras gezeten. We waren al vaker langs dit restaurant gelopen maar het sprak ons aan de voor en buitenkant niet zo aan maar nu we deze eerste ervaring hebben, gaan we zeker nog een keer terug.
Lucia.mercuur .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ik was er voor het eerst.De bediening was perfect.Heel vriendelijke mensen.Het eten was goed.De prijs van een biertje was wel hoog.Het lijkt mij een goede locatie voor het organiseren van een familie feest/reünie.
Er is een eigen parkeerplaats en dat vind ik belangrijk.
Ik ga nog eens naar de prijs van huren informeren.
Gastje_64 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tot en met het hoofdgerecht was voor mij het eten tot en met de service een 8. Helaas was de kalfsoester niet goed bereid. De jongeman van de bediening was dit met ons eens en nam onze borden mee terug naar de keuken. Binnen 2 minuten kwam hij weer terug. De kok vond dat onze kalfsoesters prima waren bereid. Ik was verrast. Het bleek dat de kok niet zo goed met kritiek kan omgaan. Toen ik de kok aan de bar zag staan heb ik hem aangesproken. Er werd mij alles verweten van arrogantie tot en met vervelende "ah-diner"kaart gast . Jammer want de eerste indruk was zo goed.
Annettejochems .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ik heb met m'n dochter hier gegeten op een donderdagavond.
Het eten was erg lekker,smaakvol met verse ingrediënten .
Personeel was gastvrij en open,m.n. De jonge jongen was erg netjes klantgericht en vriendelijk.

Het duurde wel een beetje lang voor ons hoofdgerecht er was,maar dit werd door personeel benoemd en we kregen tijdens het wachten een consumptie gratis aangeboden.

Bij elkaar genomen zou ik hier zeker nog een keer naartoe gaan ,ook kun je buiten zitten met een mooi uitzicht.
Mario N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het was de DinerCadeau cheque van onze ouders die ons liet kennismaken met De Cantine.

Na een uiterst vriendelijke ontvangst werden we verwezen naar de voor ons gereserveerde tafel, maar als we liever ergens anders wilden zitten, was dat geen enkel probleem.

Het was voor ons vieren niet moeilijk een keuze te maken uit de gevarieerde menukaart. De uiensoep was heerlijk en ‘per ongeluk’ was de hoeveelheid brood in het broodmandje voldoende voor de drie die niet aan de soep/voorgerecht gingen.

Zowel de sliptong (3), als ook de zeetong (2) en de mixed grill voldeden volledig aan het verwachtte. De aanbevolen ‘USA sucade in de jus, als biefstuk gebakken’, was voortreffelijk.

Drie wafels De Cantine met vanille-ijs en boerenjongens en de wederom aanbevolen ‘oreo parfait’ zorgden voor een goede afsluiting van een heerlijke avond uit eten.

Goede huiswijn, en met name de vlotte, hartelijke bediening hebben ervoor gezorgd dat we deze positieve recensie hebben kunnen plaatsen en we aan hen, die twijfelen, met een gerust hart durven te vertellen; Ga er eens heen, en ervaar.

Eten in De Cantine is zeker de moeite waard.
Kim J.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Lekker gegeten, leuke en lekkere 'eigen draai' aan bepaalde gerechten. Restaurant in zijn geheel voelt erg persoonlijk en vriendelijk.
Marieke1959 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten en meer dan genoeg via de online reservering van de spaaractie van AH. Genoeg keuze uit deze speciale menu's. Bediening vriendelijk. Locatie heel sfeervol en mooi terras.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We hebben er bijna 3 uur gezeten dus de wachttijd tussen de drie gangen duurde lang. Mijn hoofdgerecht bestond uit een vegetarische schotel waarvan ik nog geen 1/3 heb opgegeten; de toplaag was verbrand en daar smaakte het ook naar. Mijn tafelpartner had vis met groente wat leuk was opgemaakt maar ze vond het erg "flauw" en er waren geen kruiden noch saus om dit te compenseren.
PeterSjoer .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zeer leuke locatie bij de Batavia Haven. Zeker de moeite waard. Omdat we voor de AH restaurant actie kwamen was er een zeer beperkt 3 gangen-menu. De bediening was niet zeer vlot, bestelde witbier 0% en kreeg vervolgens gewoon bier 0%. Eten was niet heel bijzonder. Voorafjes waren prima, voor een extra tussengerecht moest er 7,50 betaald worden en bleken 3 garnalen in beslag te zijn .. Beetje duur tov het gerecht. De quiche was minder, de Rochefort was niet terug te vinden in het gerecht en na de uitleg van de ober werd het wel duidelijk waarom. Het werd niet per portie gemaakt maar in grote hoeveelheden. En daarom was de kaas niet overal terug te vinden. Bij het afrekenen bleken er drankjes van een andere tafel op de rekening te staan. Dat werd netjes verrekend maar wel slordig. Ik kom er niet meer voor terug. Jammer want de locatie is erg geslaagd maar het eten niet.
Smikkeldesmakkel .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De Cantine was in de vroegere dagen een kantine voor medewerkers die aan de drooglegging van het IJsselmeer werkten. Ze kwamen hier een biljartje leggen, tafelvoetbal spellen en natuurlijk eten. Het gebouw is opgebouwd zoals het er vroeger uit heeft gezien. De mooie posters en inrichting waan je je in vroegere tijden. Ondanks dat we lang moesten wachten op ons eten, vergaten we dat snel door de voorteffelijke smaak van het eten. De kok maakt alles vers klaar en dat proef je. Het is echt een aanrader om hier te gaan eten.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanmiddag voor de eerste keer hier geweest. Tot nu toe liepen we altijd voorbij, want de voorkant van het restaurant nodigt niet echt uit. Nooit gedacht dat je op een zonnige dag als vandaag op een ruim opgezet terras aan de achterkant van het restaurant heerlijk kunt lunchen. Naast de bekende tafeltjes beschikt het terras ook over een aantal grote loungebanken en is er voldoende ruimte in de zon als ook in de schaduw. Het terras heeft wel wat last van de wind die over het open water komt, maar op een dag als vandaag is dat alleen maar lekker.De kaart is niet heel uitgebreid, maar bied voldoende keuze. Wat opvalt is de uitgebreide bierkaart. We bestelden een wrap en een broodje hamburger met friet. Helaas hadden ze de wrap niet meer, dus toen gekozen voor een broodje pulled pork. Zowel het broodje pulled pork als de hamburger waren ruim bemeten en bovengemiddeld smaakvol. De broodjes vonden wij net iets te hard afgebakken, maar dat deed geen afbreuk aan het gerecht. Onverwacht werd er (onnodig) excuus aangeboden voor het lange wachten toen een besteld drankje na ongeveer 5 minuten (bij een vol terras) werd gebracht. Dit geeft wat ons betreft een wel aan hoe gedreven de bediening is. We komen zeker terug voor de lunch op een mooie zonnige dag, en gaan binnenkort ook eens de dinerkaar testen
Mirjaxxx .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prima eten alleen ruim 1,5 uur op ons eten moeten wachten Personeel wel vriendelijk, maar duidelijk een probleem in de bezetting en ervaring Niet fijn als je met 2 kinderen komt en gereserveerd hebt om 19u en dan pas om 20.45 je eten krijgt Bovendien nog een maaltijd vergeten in de bestelling dus daar ook op moeten wachten Kregen excuses 2 min voor het serveren van die maaltijd Geen compensatie gekregen in de vorm van een gratis drankje ofzo
Erg jammer
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gezellig tentje pal naast Bataviastad. De buitenkant oogt wat armoedig maar binnen is een ruime prettige ambiance die erg goed past bij de omgeving. Wij hebben een prima kop koffie gedronken en een uitzonderlijk goede club sandwich gegeten. Lekker getoast maar niet te droog en alle ingrediënten in de juiste hoeveelheid aanwezig. Alles wordt gebracht door een gezellige heer of dame zonder bedrijfskleding. Een prima tentje voor een eenvoudige maar goede bereide maaltijd in een gezellig etablissementje.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Heel gemoedelijk alles is bijna mogelijk . Gastvrouw Ivon is zeer met de klanten betrokken.
De bediening is op zijn flevolands maar wel netjes weten goed hoe ze moeten serveren.
Eten is boven normaal .
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Meerdere malen hier gegeten en ook heerlijk op het terras gezeten. De bediening is uitstekend, lief en attent. het eten is altijd een feestje. Alles wat we hebben geprobeerd was zeer de moeite waard. Elke keer zowel kwalitatief als kwantitatief heel erg goed.
JSK0 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heerlijk eten, vriendelijke bediening en een schitternend terras waar wij na een dagje shoppen in bataviastad zijn neergestreken om de dag goed af te sluiten. Dit is zeker gelukt, voor iedereen een aanrader! (Tip: neem de ossenhaas saté)
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Toevallig met Valentijn hier gegeten na een dagje shoppen. We kozen voor het Valentijnsmenu. Het voorgerecht en het nagerecht waren de lekkerste gangen. Voor was een garnalen/mango tartaar met lekkere rauwkost. Het na was een bordje met een schattig weckpotje met chocolade mousse, een huisgemaakte choco-taartje (warm), een stukje cheesecake, een kloddertje hangop gegarneerd met framboos, braam en zure aalbessen. Mijn man koos als hoofdgerecht de kalfsribeye. Best lekker, maar aangegeven dat het rood mocht zijn, dat was het niet. Ik had het bord met een visselectie als hoofdgerecht. Ik schrok een beetje van de rivierkreeften die als garnering op het bord lagen, ik hou helemaal niet van gekookte schaaldieren. Gelukkig zat er nog wel een stukje kabeljauw bij en een dorade wat ik wel luste. Ook de gamba was best lekker. Frietjes en rauwkost maakte het geheel af. Drie gangen in drie uur tijd..nu was het wel druk maar toch jammer van het lange wachten. Ik kom nog een keer kijken in de zomer hoe het er op het terras vertoeven is.
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Thaise garnalen soep met slibtongen en als drank vers geperste sinaasappelsap. Eerlijk en heerlijk eten met vrienden, het was een verademing na een drukke dag werken.