De Cantine

Rietlandpark 373 1019 EM Amsterdam Nederland Kaart
31-204194433

Over restaurant De Cantine

Zo groen als een veldkeuken

De Cantine is een huiselijk restaurant cafe in Amsterdam. De tafels en bar zijn opvallend groen, net als de veldkeuken. Simpele kaart waardoor ze de kwaliteit hoog en de prijs laag weten te houden. Vlees wordt duurzaam ingekocht bij Lindenhoff. Ze organiseren veel evenementjes zoals de pop kwis, live muziek en exposities. Het personeel is altijd in voor een gezellig praatje!

Meer informatie over restaurant De Cantine

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 0:00
Vrijdag & Zaterdag 10:00 -01:00
Zondag 12:00 -0:00

• Engels gesproken
JasperJoost .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wonen in de buurt, vaker geweest, maar t eten was beter dan voorheen! Smakelijker, porties prima. Voor een eetcafe meer dan prima! Oh, en een fijne keuze uit speciaal bier!
ElCarnicero .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Wat hebben we weer lekker gegeten bij 'de Cantine'. Een gezellig, huiselijke sfeer met spontane bediening en lekker eten. Zelf de Cantine-burger weer genomen, altijd een aanrader wat mij betreft. Ook de huisgemaakte friet met mayo was erg lekker. Verder lekkere dag gerechten zowel vis als vlees en pubfood. Wij komen zeker terug!!
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Persoonlijk ben ik geen fan van de 'kantine' look dus ik had het van te voren kunnen weten, maar ik vond het nogal saai binnen. Het is eten was ok maar absoluut niet bijzonder. Leuk om een keer iets bij mij in de buurt uitgeprobeerd te hebben, maar hier zou ik niet met vrienden gezellig gaan eten.
Corien C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Wij komen regelmatig in De Cantine voor een namiddagborrel, we hebben er ook weleens iets gegeten (dan meestal iets van het krijtbord, wat altijd goed is). Deze donderdag besloten wij maar weer eens bij De Cantine te gaan eten. Dit keer hebben we iets uitgekozen van de kaart: de biefstuk (black angus!) met rozemarijnaardappeltjes uit de oven, geserveerd met een seizoengroente. Wat een heerlijk maal!! En dan ook nog (zeker voor de geweldige kwaliteit die er op ons bord lag) voor een heerlijke prijs! Op de krijtborden staan ook altijd leuke gerechten. Bij De Cantine doen ze duidelijk hun best om variatie aan te brengen en verantwoord voedsel te serveren. Het personeel is altijd vriendelijk en gezellig. Tip: wil je een borrel organiseren, doe het bij De Cantine. Wordt prima verzorgd en er is een afgeschermde ruimte waar je met je gasten van je hapjes en je drankjes kunt genieten.
SimoneBoks .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Vroeger toen wij in de buurt woonde gingen wij vaker naar de Cantine maar sinds onze verhuizing al zeker een jaar niet meer geweest. Valt ons altijd op dat de sfeer altijd zo fijn is en het personeel zeer vriendelijk. Het is (ondanks het trappetje) laagdrempelig en ideaal voor het hele gezin of voor grotere groepen die ze in de leuke kunstruimte achter kwijt kunnen aan grote tafels. Gezellig met een van de barmannen gebabbeld en heel attent dat hij ons nog herkende en het viel hem op dat we al heel lang niet meer waren geweest. Uiteraard verteld dat we verhuisd zijn maar dat we heel veel zin hadden in de Cantine burger.
Het interieur is huiselijk maar toch ook strak en vooral heel erg groen hahaha. Ze hebben nieuwe lampen boven de bar en de grote tafel die ontworpen zijn door een van de oud werknemers, echt heel leuk!

Het was wel een beetje druk met kinderen op de avond dat wij gingen en wat akoustiek betreft kan het wel beter maar het is een oud gebouw en het is niet heel erg storend vinden wij. We zijn ook vroeg op de avond al gegaan en misschien als je iets later gaat dat de kinderen dan al op bed liggen?!

Heerlijk gegeten en hebben beide voor de Cantine classics gekozen.
Een super lekkere Cantine Burger met eigen gemaakte frites van biologische aardappels.
Al het vlees op de kaart komt bij Lindenhoff vandaan en dat is natuurlijk super!! Welzijn van het beestje en geen antibiotica!! Echt een hele dikke plus voor De Cantine.
Goede prijs en de porties zijn zoals wij gewend zijn royaal!
Vroeger hadden ze weinig keus wat wijnen betreft en dat was wat ons betreft altijd een beetje jammer of je moest gelijk een hele fles wijn bestellen als je een speciale wijn wilde.
Nu keuze uit 4 soorten rood en wit en het hoeft niet meer per fles maar kan gewoon per glas.
Wij hebben gekozen voor een heerlijke Oostenrijkse wijn omdat wij dat niet vaak drinken, dat beviel ons heel erg.

Kortom, wij hebben weer een hele fijne avond gehad en het was echt weer een beetje thuis komen.

Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Pittige kipsalade gegeten. Droge kip, weinig smaken en ingredienten. Zonde van het geld. Dikke frieten zijn ook niet lekker. Het sfeertje is wel gezelig.
Karmabobby .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Hele fijne sfeer en aardige bediening. Eten van goede kwaliteit. Gezellig buurtrestaurant. Leuke afwisseling in het menu.
Carolien110 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Er zijn restaurants waar je naartoe gaat omdat je geen zin in koken hebt, omdat je je er niet voor hoeft om te kleden, omdat je je kleine neefje en nichtje wilt laten kennismaken met het fenomeen 'restaurant' of omdat je keuken in verbouwing is. Dan ga je naar de Cantine, een fijn,laagdrempelig restaurantje dat een prettige verlenging van je huiskamer is. Altijd hartelijke ontvangst en een prima daghap voor weinig (vaak nog met aanbieding voor een biertje erbij voor in totaal ca €12-13), een maaltijdsalade of de onvolprezen Cantineburger.
Gevestigd in een van de oude havengebouwen. Speciale hoek voor kinderen, dus ouders kunnen ze meenemen en niet-ouders hebben er geen last van.
Katja21 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Vrij laat, om 21:45, kwamen wij met hongerige maag bij De Cantine aan. Ik had mij erg verheugd op de salade met geitenkaas, maar deze bleek tot mijn grote teleurstelling, niet meer op de kaart te staan. De kok merkte dit op en zei gelijk dat hij er nog wel een kon maken ondanks dat het niet meer op de kaart stond. WAT EEN FIJNE VERASSING! De salade met gegrilde groente en warme geitenkaas smaakte daardoor nog lekkerder dan gewoonlijk.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Op tweede Pinksterdag, 9 juni, zijn wij, als zo vaak, een hamburgertje wezen eten bij De Cantine.
Hoe was dat? Kijk, het is geen Le Restaurant, Vermeer of Bord 'Eau, maar voor pretentieloos pub-food is het erg goed. De hamburgers zijn uitstekend en worden vers bereid.

De service is top en de eigenaar en zijn vrouw doen hun uiterste best om je welkom te voelen. Altijd even aardig, altijd een lach en een grapje.

Helemaal niets negatiefs te melden? Goed, een dingetje, de wijn, dat zou iets beter kunnen. Voor dat geld moet je een beter glas op tafel kunnen zetten.
Jeng .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Zeer kindvriendelijk, lekkere kipsate, groenten bij het kindermenu. Geen kind gehad aan tweejarige dochter in de speelhoek. Zeer attente en vriendelijke bediening. Kortom, binnenkort zitten we hier weer.
Jitske V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Gezellig met een groep vrienden en kids blijven hangen na een borrel aldaar. De kids hoor je niet meer met een schaaltje patat en grote bakken speelgoed achterin de zaak.
De hamburgers en de kipsate zijn gewoon van goede kwaliteit. Vers en lekker. Prima.
Elsuir .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Met twee heren die hier vaker eten wanneer ze bij het IISG in archieven hebben geplozen, kwam ik hier terecht, nadat ik de dag in de binnenstad had doorgebracht. We bestelden de aangeklede, huisgemaakte hamburger. Deze was prima te eten, maar voor mij was het geheel toch veel te zout. De frites waren prima, de sla wat weinig en niet bijzonder. Gewoon een aardige hap eten.
Eenvoudige, leuk gekleurde meubels, vriendelijke bediening.