De Cantharel

Helling 2 5921 GT Venlo Nederland Kaart
31-773820075

Over restaurant De Cantharel

Een gastronomische uitdaging

Een gastronomische uitdaging voor echte fijnproevers. Bij restaurant De Cantharel in Venlo ben je verzekerd van uitstekende gerechten met de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Geniet in een huiselijke sfeer van de culinaire hoogstandjes die op jouw bord belanden en laat de vriendelijke bediening je adviseren over een passende wijn.

Meer informatie over restaurant De Cantharel

Maandag vanaf 18:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 18:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
2442 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het was een Top-avond met culinair genieten van eerlijk eten met heel veel verschillende smaken op je bord. Het wijnarrangement was ook voortreffelijk en verrassend. Fijne, discrete bediening van het echtpaar dat dit restaurantje voortreffelijk samen runt. Het is klein en sfeervol met max. 22 personen. Het is geen eten voor de grote trek of voor fritesliefhebbers.
Nog nooit zo'n lekkere kazen genoten als afsluiting. Wij komen zeker terug.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We waren bij vrienden op bezoek en sloten die dag af met een heerlijk etentje bij restaurant de Cantharel in Venlo. Wij werden van harte welkom geheten door de charmante gastvrouw en naar onze tafel begeleid. Na een aperitiefje gedronken te hebben waarbij een lekker warm broodje met boter en zeezout werd geserveerd werden we verrast door een bijzonder lekker voorgerecht. Dat bestond uit grote tortellini van ricotta en geroosterde reeham met grondappel en truffelboter. Hierbij werd een heerlijke rode wijn geschonken die ook heel goed bleek te passen bij het hoofdgerecht. Het hoofdgerecht bestond uit roodpoot patrijs met zuurkool, bloedworst en jus van salie en cranberries. Heerlijk van smaak en samen met de roomaardappeltjes een geweldige combinatie. We sloten af met een lekker kaasplankje waarbij een 100% Merlot wijn werd geserveerd die uitstekend bij de kaas bleek te passen. Er bleek nog een klein plekje over te zijn voor een kopje koffie met heerlijke zelfgemaakte slagroomtruffels en zelf gebakken speculaashartjes. Je zou buiten het heerlijke eten al voor de truffels nog een keer terugkomen . Compliment voor de gastheer en gastvrouw die op een zeer relaxte en warme wijze hun gasten een heerlijk avondje uit bezorgen. Wij komen uit Leidschendam maar rijden voor zo een restaurant graag wat extra kilometers.
K.hendriks16 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Ondanks dat we bijna de enige gasten waren hebben we hier onlangs een super avond gehad. Het ziet er sfeervol uit, de muziek is passend. Het eten is heerlijk van smaak. Niet iedereen wilde het verrassingsmenu en dat was geen probleem. We hebben diverse wildgerechten gehad en alles had bijzondere smaken. De porties waren prima. De bediening was vriendelijk en kwam niet te vaak of te weinig. Echt een aanrader!!
Suzanne_de_Graaf .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gisteravond met vrienden gegeten bij de Cantharel. Bij binnenkomst betreed je een ruimte die aanvoelt als een huiskamer. Vreemd was dat er een stilte viel, wellicht omdat we niet uit Venlo komen??? We kregen een mooie ronde tafel. Fijn om met 5 personen aan te tafelen. We begonnen met een aperitiefje van het huis, bubbels met een kumquat. Die kumquat proefde je niet, wellicht met een stamper??? Daarna volgde voor ons het verrassingsmenu met bijpassende wijnen. De gerechten waren lekker en zagen er verzorgd uit. Bijzonder lekker was de crème brûlée van chocolade met vanilleijs. De mousse en compote hadden niet gehoeven. Ik heb geen 9 voor het eten gegeven, omdat echte smaaksensaties ontbraken.
Beste wijnkeuze was de rode wijn. Persoonlijk vond ik de dessertwijn lekker maar te overheersend bij het nagerecht.
De bediening verliep efficiënt, als een geoliede machine.
Al met al een heerlijke avond gehad die voor herhaling vatbaar is. Prijs-kwaliteit verhouding is prima.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
De Cantharel kwam op mij over als een modern ingericht 'huiskamerrestaurant'. Ruim opgezet, lekker zittende stoelen en fraai gedekte tafels.

Keurige en vriendelijke ontvangst door de gastvrouw en gastheer. Mooie menukaart met beknopte keuze en verrassende combinaties.

En de smaak: voortreffelijk! Ik kan me echter voorstellen dat mensen die wat 'flauw' eten gewent zijn wat op zullen kijken want er wordt hier stevig met kruiden en specerijen gewerkt. Voor mij geen probleem, maar hou daar rekening of vraag e.e.a. wat minder stevig een te zetten daar houdt men hier gegarandeerd rekening.

Kortom een uitstekend adres en fijn een avond uit te gaan eten.
Mikel_Fielder F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
We waren in venlo en via Iens terecht gekomen bij de Cantharel. Dat de score zo goed is, is terecht. Heerlijk gegeten, goede service en sfeervoll inrichting. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Marie A.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Onlangs op Iens aanraden bij de Cantharel gaan eten. Wat een feestje! We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. En het werd een zeer aangename verrassing! Over alle gerechten en combinaties is goed nagedacht en alles smaakt heerlijk. Voeg daar de warme toegewijde service en de smaakvolle ambiance aan toe. Dat zijn ingrediënten voor een geweldige avond uit.
gub .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Vanavond super gegeten. Vooraf salade knolselderij, gerookte houtduif en gemarineerde eendelever, vijgen compot met hazelnoot. Toen gergrilde tarbot met spinasie pompoen chutney en hollandaise schuim.
we gingen verder met patrijs met zuurkool, truffelsaus en cramdbarry's. Als hoofd hazenrug met wildstoof, witlof en specerijen saus. Zoet en kaas na. Erg lekker. Chapeau.
Hanneke1000 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Fantastisch eten, vers, lokaal. Leuk stel dat samen en gastvrij het restaurant runt. Altijd een leuk verrassingsmenu. Vaak geweest, nooit teleurgesteld. Heerlijke wijnen
Hai T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Gisteren samen met vrienden weer genoten van een uitmuntend 4 gangen verrassingsmenu. Verfijnde gerechten aangevuld met uitstekende wijnen. Het duo van reebok was echt heerlijk gisteren. Hier kom je niet om even snel iets te eten, hier kom je even rustig genieten. Wij gaan gauw weer.