De Buutengaets

Havenweg 12 4697 RL Sint-Annaland Nederland Kaart

Over restaurant De Buutengaets

De lekkerste vis van Zeeland

Aan de haven van Sint-Annaland zit restaurant Buutengaets. Voor de lekkerste verse vis ben je hier aan het juiste adres! Met fantastisch uitzicht op het Zeeuwse water kun je hier genieten van de lekkerste gerechten. Een aantal bekende op de kaart zijn onder andere: Oosterschelde Kreeft, Oosterschelde Paling, Zeeuwse Mosselen, Tarbot, Griet, Zeetong, Zeebaars en de grote gamba’s niet te vergeten. Kom genieten bij Buutengaets!

Meer informatie over restaurant De Buutengaets

Maandag t/m Vrijdag 17:30 - 21:30
Zaterdag en Zondag 13:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Roger .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Dit restaurant, gelegen op het terrein van de jachthaven is ook het clubhuis van de watersportvereniging (WSV Sint-Annaland) ! ?Als je hier in je zeilkleding naar binnenstapt, zal niemand er van op kijken. Een wel heel ontspannen sfeer en gezellig restaurant.

Het uitzicht over de Oosterschelde is uniek en ook de inrichting met bijvoorbeeld lampenkappen gemaakt van oude zeekaarten gewoon hartstikke leuk.

De kreeftensalade met asperges en zelfgemaakte mayonaise, de bisque van kreeft en de krabpoten waren allemaal van voortreffelijke kwaliteit, kakelvers en vooral de bisque bijzonder vol van smaak. Met een goede Sauvignon blanc lekker die krabpoten oppeuzelen, heerlijk ! We zijn wel even bezig geweest want het zijn royale porties, maar we hebben er vreselijk van genoten.
De creme brulée was een aangenaam zoetje !

De bediening is gewoonweg uiterst vriendelijk en behulpzaam.

We komen weer graag terug !
Sylviarook .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Heerlijk eten en de eigenaar en zijn vrouw zijn zeer gastvrij en ontvangen je met alle egards. Hier wordt eten met passie gemaakt en dat proef je. Wij hebben een heerlijk kreeftenmenu gegeten. Kreeftensoep vooraf, kreeft als hoofdgerecht en een heerlijk kaasplankje na.
Theoria J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gastvrij ontvangen door zeer vriendelijk personeel. Je zit op een prachtige locatie, jammer dat het al donker is en je niets kunt zien van de mooie omgeving. Het eten was prima van kwaliteit en de borden mooi opgemaakt. Heerlijk gegeten.
Wij gaan zeker nog een keer terug.
Huysmans91 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Een leuk ingericht restaurant, veel over schepen en het is ook zo ingericht boten, lampen en historie over de locatie.
Eten is goed ziet er goed opgemaakt uit, het smaak prima, half door bakken is zoals het moet zijn. Nagerecht leuk op gemaakt ijs als kerstman.
Een aanrader om daar nogmaals terug te komen en ook voor vrienden zal ik dit aanraden.

Annethan .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
De ontvangst was hartelijk en de overige service was ook prima.
We hebben heerlijk gegeten en alles was tip-top verzorgd.
We gaan zeker terug.
Nicole I.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Alles was heel lekker, vriendelijke bediening. Maar twee problemen, het restaurant is moeilijk,te vinden, zeker in het donker. We hadden geen problemen door onze gps. Alleen toen we de bestemming bekijkt hadden stonden we daar voor een stevige gesloten poort. Gelukkig lag daar een zeilschip waarvan de eigenaar ons geroep hoorde, die zegde ons dat je een code nodig hebt om binnen te komen, hij gaf ons deze code en zo zijn we dan eindelijk het restaurant binnen geraakt. Dat had wel eens vermeld mogen worden bij uw reservatie, want je hebt daar altijd een code nodig en krijgt die van het restaurant als je bij hen reserveert. Dus dit is geen opmerking over de service van het restaurant.
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Het eten was heerlijk en de bediening heel vriendelijk. Het was nu donker maar in de zomer kijk je over het water. Mooi.
Tini1704 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Verrukkelijk gegeten bij De Buutengaets. Overheerlijke sliptongen, mooi opgediend met groenten en heerlijke puree. Daarbij knapperige frietjes, mayonaise en ravigotte saus. Wij kozen voor de witte huiswijn. Een mooie fruitige wijn. Ook van het nagerecht en de koffie hebben we genoten.
Dit allemaal geserveerd door het zeer vriendelijke en behulpzame personeel. De vriendelijke eigenaars maakten voor ons het uit eten gaan in de Buutengaets tot een feestje. Het uitzicht is geweldig. De sfeer in het restaurant nodigt uit om nog wat langer te blijven. Een absolute aanrader.
Edithchapel .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
De bediening was supervriendelijk. Voorgerecht geitenkaasje waren heel lekker. zwaardvis was heel lekker. de vleesmedaillons waren iets minder. De rode wijn en rose waren superlekker.
We kregen een koffie van het huis omdat het toetje laat was maar dat hadden we zelf nog niet in de gaten. Wij gaan hier zeker nog een keer naar toe. We gaan vaak uiteten maar wisten niet van het bestaan van dit restaurant.
Bettyjoop .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wij hebben daar prima gegeten ( het menu van de A -H actie)
Aardige bediening en een geweldig uitzicht op de Ooster Schelde.
FamilieMooi .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het eten is niet echt verkeerd en de ambiance aan de Krabbenkreek is natuurlijk prachtig. Waar het hier aan schort is het gedrag van de eigenaars. De kok is na gedane arbeid redelijk popiejopie aanwezig in het restaurant, en het gedrag van de vrouw van de eigenaar (die de rol van gastvrouw op zich neemt) is gewoon stuitend: onbeschoft en chagrijnig. Een belediging voor een bezoeker die hier z'n duurverdiende centen uitgeeft.
Hoeddick .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Het voorgerecht met warme geitenkaas was heel smakelijk . De Zeebaars die we gegeten hebben was heerlijk .
De witte huiswijn is erg lekker .
Alles wordt mooi en vriendelijk opgediend . Het restaurant is sfeervol met een geweldig uitzicht .
Avanengen53 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We vonden beiden het voor- en nagerecht lekker maar het hoofdgerecht was niet bijzonder. Waren medaillons van varkensvlees maar erg flauw en smaakloos. De groenten waren minimaal en de saus bij het vlees erg dun.
Petrus.coppens .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Het eten was prima,alleen een vast menu,geen probleem ,maar het menu van hun zelf,ook 3gangen was 27,50 en van Albert Heijn 32,50.
Er zat geen verschil in.Nou ga ik daar verder niet over zeuren,het was verder prima.Lekker aperitiefje en flesje wijn,dus we hebben weer genoten
Wmfaasse .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Het eten was heerlijk, de entourage mooi, alleen zouden de serveersters wat vriendelijker
mogen kijken(af en toe een Lach op het gezicht) maar voor de rest was alles goed.
Renta .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Heel erg leuk aan het water, wel een beetje moeilijk te vinden.
Eten en sfeer waren prima.
Komen hier zeker nog een keer.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Het eten is prima een leuk menu voor de ah actie. de lokatie is prachtig aan het water maar de bediening mag wat professioneler
Herman L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Op een maandagavond heerlijk gegeten in De Buutengaets. Hoofdgerecht: zeebaars met zeekraal en lamsoren, knapperige frites erbij. Goede aanvulling met voor- en nagerecht. Ruime en vriendelijke bediening. Prachtig uitzicht over het water van de Oosterschelde. Het reastaurant zou wat aan zijn vindbaarheid moeten doen. Het is gelegen achter een gesloten hek, en de naam Het Buutengaets is nergens te vinden op het pand.
Fdiekema .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Een geweldige omgeving, lekker eten en goede service! Het was alleen jammer dat we zelf moesten aangeven dat we gebruik wilde maken van de AH actie terwijl we via de speciale site geboekt hadden. Het doet niets af aan de geweldige omgeving en het geweldige eten!
Cassnoek .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Heerlijk gegeten! Vriendelijke en enthousiaste bediening. Mooie omgeving. Wel wat moeilijk te vinden, maar tijdens een telefoontje goed de weg gewezen door een personeelslid.