De Buurvrouw

Oostersingel 152 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Buurvrouw

Genieten bij De Buurvrouw

Op zoek naar een gezellig eetcafé in Groningen? Dan voldoet De Buurvrouw zeker aan je verwachtingen. Je kunt er altijd terecht voor lunch of snack, maar natuurlijk kun je er ook genieten van een romantisch diner. Ben je avontuurlijk aangelegd? Dan kun je je laten verrassen met het driegangenmenu van de chef vol met tongstrelende gerechten. De lokale schouwburg ligt vlakbij het eetcafé, hierdoor kun je gemakkelijk genieten van een voorstelling na het eten. Als je van plan bent om later naar een voorstelling te gaan, dan houdt het vriendelijke personeel hier zeker rekening mee.

Meer informatie over restaurant De Buurvrouw

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:30
- Bar 17:00 - 23:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:30
- Bar 17:00 - 23:30

Melle V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Aan de "overkant" zagen we vanuit een ziekenhuiskamer de Buurvrouw al eens lonkend knipogen. Voor een makkelijke snelle avondmaaltijd toch maar eens op haar avances ingegaan. Vriendelijke gastheer bood ons een tafeltje naar keuze aan. Eenvoudige kaart maar met verrassende gerechten en combinaties: ik verwachtte een biefstuk met brood en jus, een sateetje friet of minstens een gehaktbal met Groninger mosterd... En studenten verveeld hangend aan de bar. Maar nee. Hoewel de inrichting nog wel doet denken aan een bruine kroeg was de culinaire beleving echt anders. Prima keuken, prettig personeel. Kok maakt zelf zijn bonbons en we mochten zomaar voorproeven (overigens bleken deze de volgende dag al weer veranderd te zijn, of op misschien...? ze waren heerlijk! Aanrader van onze kinderen: de spare ribs. Inmiddels is ook de kaart al weer gewijzigd voor de herfst. Reden misschien om eens terug te gaan wanneer we in het ziekenhuis zijn.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Erg lekker gegeten bij De Buurvrouw in Groningen. Pakweg 20 jaar geleden kwam ik er met enige regelmaat en nu dus voor het eerst sinds lange tijd weer. Het grappige is dat Eetcafé de Buurvrouw op een bepaalde manier helemaal niet veranderd is. Dat heb ik als zeer positief ervaren. Het eten was erg lekker en ook de wijn die we bij het eten namen mocht er zijn.
Prettige kaart, prettige zaak, fijne bediening, goede keuken. Zeker een aanrader!
Chefkehh .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Vandaag bij de buurvrouw wezen eten, als voorgerecht een stokbroodje met kruidenbotet en huisgemaakte tapenade die mijn vrouw uitmuntend vond want normaal lust ze het niet! De gastvrouw was erg vriendelijk en spontaan ! Het hoofdgerecht mijn vrouw een diamanthaas met een saus van truffel was heerlijk en voor mij de spare ribs die tevens ook heerlijk waren al vond ik ze iets aan de TE zoete kant een klein pikant tintje zou wel het gerecht verbeteren! Maar we hebben een top avond gehad! Bedankt !
Lotte_fr .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wat een gezellig restaurant! Goede ongedwongen sfeer met attente, vriendelijke bediening. En dan het eten... Dat is echt geweldig! Veel verrassende gerechten op de kaart, waardoor kiezen moeilijk is. Gelukkig kun je zowel bij de voor- als nagerechten een proeverij bestellen en zo van alles iets proeven. Een bijzonder lekkere huiswijn, zowel rood als wit, maken de maaltijd echt compleet. Jazeker, wij komen terug!
Alko S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
In een ver verleden altijd prima bij de buurvrouw gegeten. Deze avond weer eens geprobeerd. Enigszins teleurgesteld het restaurant weer verlaten. Eten was duur voor de matige kwaliteit diamanthaas was op terwijl dit ongeveer het enige op de kaart was dat aansprak. De karaf huiswijn was erg waterig en niet lekker. Bovendien vroeg ik om een fles.

Bediening was prima.
Gemma V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Goede recensies op IENS dus dan daar maar eens lunchen.
Wat een tegenvaller! Ik vond het ronduit slecht.
De 'salade kaas, peer en walnoten' bevatte één kinderhandje sla, drie kleine stukjes peer, drie halve walnoten en drie kubieke cm. kaas. De dressing bestond uit wat gesprenkelde balsamico.
Voor het brood (minipistoletje) moest ik nog €2,- extra betalen.
De ruimte zelf was absoluut ongezellig en ook de service was beneden peil.
Hier gaan we dus nooit meer naar toe!
Ik vind het heel erg spijtig dat u het zo heeft ervaren. Ik was er helaas niet bij om hier gelijk met u hier over in gesprek te gaan. Ik heb een gesprek met mijn collega's over deze negatieve recensie gehad en gevraagd waar het precies fout ging. Toch zou ik graag een gesprek met u willen aan gaan om het hier verder over te hebben. Groeten Jesse wilpstra (eigenaar) van de buurvrouw
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Lang geleden gegeten bij de buurvrouw, met het slechte weer is zo'n gezellig eetcafe een goeie keus.
2 keer de buurvrouw special gehad diamantjes met Libanese kruiden.
Proeverij van toetjes.
Toetjes waren echt heerlijk.
We zijn ook benieuwd naar het kerstmenu tot 1e kerstdag.
NietsbovenGroningen .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Onze nieuwsgierigheid werd weer eens gewekt door de nieuwe kaart, hierdoor met zijn vieren erg genoten van onze avond. De proeverij van voorgerechten is weer terug en dat is geen straf! We hebben genoten van alle smaakcombinaties en de verrassende en frisse gerechten. Bijna teveel om op te noemen, maar voor de hertencarpaccio, orzo salade met bietjes en kabeljauw, de tartaar van wortel met piccalilly en ook de salade met peer, walnoot, blauwe kaas balsamico-appelsiroop zullen we blijven terugkomen!

Als hoofdgerecht een erg grote en goed gebakken clubsteak voor mij en voor mijn tafelgenoten de gumbo met kip en garnalen (waar zie je dat nog!), vegetarische beef wellington en de eendenborst. Deze vielen ook erg in de smaak en waren geheel naar tevredenheid bereidt.

Getwijfeld over het nagerecht omdat we nogal vol zaten, maar na even bijkomen een grand dessert voor vier personen besteld. Fijn dat er weer zoveel zorg is besteed aan de smaak en opmaak, wat zag er al lekker uit voor we een hap konden nemen. We waanden ons in luilekkerland en de jello (pudding) van liquor 43 met een warm groene theecakeje en mandarijnijs maakten de avond af. Onder de dames waren de nutella brownie die bij de bavarois komt en de kruidige chocoladetaart met rode wijnijs favoriet. Erg leuk dat zelfs de baklava huisgemaakt is.

Een beetje teveel gegeten door de twee proeverijen, dus we konden rollend naar huis. De service was weer prima in orde, ondanks dat het erg druk was voor een zondag bleef de bediening vriendelijk en enthousiast als altijd en hoefden we niet lang te wachten.
Wietse Mark M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Deze week paella, vorige week lamsbout, lekkere salades en frites, heerlijk gegeten een sublieme keuken! Een goed glas huiswijn en dat alles gezellig op het terras en de bediening liet niets te wensen over! Kortom, zeker een goed idee om daar eens te gaan eten!
Sfeergenieter .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Geweldig eetcafé die de perfecte sfeer heeft weten te scheppen om te genieten van een goede maaltijd in goed gezelschap. Bediening was bijzonder vriendelijk en er werd zichtbaar moeite gedaan om het ons naar de zin te maken. Wij zijn hier met vier collega's gaan zitten om een hectische week met een biertje af te sluiten, om de sfeer bleven we echter en hebben meteen van het heerlijke eten genoten. Zelf van een heerlijke vegetarische maaltijd genoten (gevulde pompoen) en mijn collega's waren ook dik tevreden.
Brechtje K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heerlijk restaurantje met lekkere gerechten en lekkere biertjes. Spare Ribs zijn geweldig en je krijgt meer dan genoeg van alles. Zelfgemaakte frietjes en een lekkere frisse salade.

De bediening is erg vriendelijk en de kok kwam ook nog even vragen of alles naar wens was.

Zeker een aanrader! Wij komen in ieder geval snel weer terug.
Eduar .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Bediening is prima, maar kwaliteit eten onder de maat. Te harde avocado's, houtige asperges en zenig lamsvlees. Jammer, want best prijzig bij de Buurvrouw.
S & R .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Heerlijk gegeten bij de Buurvrouw. We konden niet zo goed kiezen uit alle lekkers op de kaart, dus gingen voor een proeverij van voorgerechten. Dat was genieten van verrassende combinaties. Vooral de tartaar van het wagyu rund was verrukkelijk, maar ook de carpaccio van avocado met boterzachte asperges en gerookte zalm was om je vingers bij op te eten. Kortom, nu is het een volgende keer weer lastig kiezen uit de voorgerechten.
Na een smakelijke lamssouvlaki en varkensrack, besloten we voor het nagerecht ook weer voor de proeverij te gaan. Lekker alles proeven is natuurlijk altijd leuk. Voor ons sprong de Franse chocoladetaart er uit, vooral de chocolade-avocadomousse bij de taart was fantastisch. Dat hebben we echt tot en met het laatste restje van het bord geschraapt.
We hebben voortreffelijk gegeten bij De Buurvrouw! De sfeer was ontspannen en de bediening was attent en vriendelijk.
Koot11 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Leuke, attente bediening en een gezellige sfeer. De Buurvrouw heeft een warme, huiselijke uitstraling.
Als voorgerecht nam ik de carpaccio van avocado, deze was verrukkelijk! En ook de Buurvrouw Special van diamanthaas, rosti en rode wijnsaus was erg lekker. Ook de verschillende wijnen die exclusief worden geïmporteerd uit Frankrijk zijn een groot pluspunt. Al met al hele fijne smaakcombinaties.
Hier kom ik vaker eten!
Jur V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Vanavond met z'n vijven prima gegeten in dit eetcafe. De spareribs werden iets minder gewaardeerd, maar de hertenbiefstuk, de aubergine, de diamanthaas en de eendeborst waren prima. We kregen een amuse van het huis en een karaf water bij de wijn zonder er om te hoeven vragen. Heel prettige en spontane bediening. En een heel bijzondere service: onze zoon kreeg een spiksplinter nieuw lenzendoosje en -vloeistof, toen bleek dat we die zelf waren vergeten!
NietsbovenGroningen .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Na enkele keren naar tevredenheid geluncht te hebben bij de Buurvrouw, kozen wij met zijn drieën op een luie zondag voor een diner bij de Buurvrouw. Leuk om te zien dat het decor blijft veranderen, nieuwe stoelen, planten en gordijnen geven de Buurvrouw haar warme ouderwetse uitstraling terug.

Na een keurige vriendelijke ontvangst werd de karaf huiswijn gebracht met een karafje water zonder dat wij hiernaar hoefden te vragen. Dat zie je niet vaak meer! Op aanraden van de bediening een proeverij van voorgerechten besteld voor 2 personen en een van ons ging voor het verrassingsmenu. Het hoorde niet bij het verrassingsmenu, maar aangenaam verrast waren we door de amuse van het huis. Een lekkere mousse van zalm, met gemarineerde prei op smaak gebracht met tonca bonen.

De proeverij was heerlijk, erg verrassende smaakcombinaties! Hierna gekozen voor de buuf bourguignon (stoofschotel) en de hertenbiefstuk. De borden waren erg mooi opgemaakt en de handgesneden frites maakten het helemaal af! Beide waren ook goed gegaard en lekker op smaak gebracht. Degene met het verrassingsmenu kreeg drie gangen, een menu ter plekke door de kok bedacht en volgens hem was het om je vingers bij af te likken. Een van de specialiteiten van de Buurvrouw dus. Als klap op de vuurpijl een grand dessert besteld. Wat zag dat er prachtig uit! Omdat we een jarige in ons midden hadden kwam het vergezeld van heus vuurwerk! Dat de nagerechten ambachtelijk worden bereid proef je, vooral de Zwitserse notentaart met grand marnier-vanilleijs, chocoladefondant en monchoutaart smaakten bijzonder goed! Het verrassingsdessert stond niet op de kaart, wat weer bewees dat deze keuken niets liever doet dan zelf ter plekke de gerechten in elkaar te draaien. Complimenten aan de koks en de vriendelijke bediening! De prijs/kwaliteit verhouding was prima zo en we zijn erg benieuwd naar de rest van de kaart!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Ter ere van mijn verjaardag met zijn negenen gaan eten bij de buurvrouw. We zaten in een aparte ruimte, heel sfeervol en intiem.
8 Kozen voor de verrassing van de chef en de vegetariër onder ons koos voor de aubergine.
Vooraf waren er vegetarische loempiaatjes met o.a. pompoen en hazelnoot erin verwerkt, erg lekker.
Het hoofdgerecht was stuk boerderij-eend en een stuk diamanthaas, precies goed gebakken met daarbij een heerlijke salade en lekker knapperige zelfgemaakte frietjes. Ook de aubergine was heerlijk.
Daarbij werd een mooie witte wijn is geschonken voor de liefhebbers. Deze wijn is speciaal geïmporteerd uit Frankrijk en verder nergens in nederland te verkrijgen.
Ook werden er karaffen water op tafel gezet die steeds werden bijgevuld. De bediening was zeer attent en heel vriendelijk. En alles werd mooi tegelijk geserveerd.
Daarna kwam zelfgemaakt ijs met sinaasappelgrandmarnier en stukje taart met noten en caramel en daarna ook nog geroosterd suikerbrood met blauwe kaas, wat een verassende combinatie.
Het was allemaal super lekker, dank jullie voor een geweldige avond. We hebben allemaal erg genoten!

Stuijver .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Gezellig restaurant, niet sjiek. We hadden daarom ook niet al te hogen verwachtingen. Maar toen het eten op tafel stond leek het wel een sterrentent!
Arent D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Gisteren 29-04-20114 bij de buurvrouw gegeten. Een hartelijk welkom. Als voorgerecht: de garnalenkroketten. Lekker, met echte garnalen die je ook proeft. De citroen was iets te dun gesneden, op het bord zag dat er heel mooi uit, maar als je echt wat citroensap over de kroketten wilde sprenkelen waren ze net te dun -een kleinigheid, want de smaak was uitstekend.
Als hoofdgerecht asperges met zalm en een mosterdpuree. Een heerlijke combinatie. De smaken passen uitstekend bij elkaar. Op aanraden van de bediening een speciaal wit biertje erbij genomen. Een goed advies.
Als nagerecht de rabarbersorbet. Eerst dacht ik, toen ik alleen de proseccosoep lepelde jammer verkeerde keuze. Maar... in combinatie met het ijs was het echt overheerlijk.
Ik heb goed gegeten. Ook de bediening is leuk, er is aandacht voor de gast. Ook mijn verzoek om een liedje van Wouter hamel te spelen was geen enkel probleem. Een geslaag avondje uit.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Ik moest gisteren samen met mijn collega even snel eten, we gingen even kijken wat er in de buurt zat. Wij kwamen de buurvrouw tegen. We wisten dat het over was genomen wouden we het toch weer een keer proberen . We zijn voor de huisgemaakte Iberico worst gegaan en de zeebaars. Leuk dat er nog ambachtelijke dingen worden gemaakt, smaak was lekker , vis perfect gegaard en de witlof niet te zoet. Service was vriendelijk en heel gastvrij. Heel mooi decor alleen ik zou de muziek er nog iets meer op aanpassen.
Ik kom snel weer en mijn collega ook.