De Buurman

Zondag Gesloten

Voordelig
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De Buurman is een drukbezocht restaurant in het centrum van Leusden. Ideale plek waar je uitgebreid met een groep kunt dineren, maar ook minder uitgebreid met een kleiner gezelschap kunt eten. Sfeervolle inrichting en gastvrije ontvangst. Bij het diner hebben we gekozen uit de kaart met populaire gerechten zoals kipsaté en schnitzel voor 10,50 euro. Goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
Wim0608 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk en betaalbaar gegeten van de uitgebreide lunchkaart. Carpaccio was werkelijk fantastisch en koffie verkeerd wordt royaal en compleet met likeurtje geserveerd. Samen met de vlotte en attente bediening zeker een aanrader in het centrum van Leusden.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Er zijn heel wat filosofen die dikke boeken volgeschreven hebben over het begrip kwaliteit. Iedereen weet wat kwaliteit is en toch verschilt de kwaliteit van dat begrip per persoon en soms ook per situatie. Een goede leidraad voor kwaliteit zijn de smaakpapillen, die houden niemand voor de gek. Lekker is lekker, en soms is heel erg lekker bijzonder kwaliteitsrijk. In een eerdere recensie van mij heeft u kunnen lezen hoe goed de Black Angus biefstuk mij gesmaakt heeft. Dat was twee jaar geleden. Afgelopen vrijdag heb ik weer een Black Angus biefstuk bij de Buurman gegeten en wat schetst mijn verbazing: de biefstuk was minstens zo lekker zo niet nog lekkerder dan twee jaar geleden. Dat noem ik kwaliteit, niet alleen momentaan maar door de jaren heen dezelfde kwaliteit kunnen bieden. Klasse! Complimenten aan Mike en Nadien en het voortreffelijke personeel.
Beste Martin, fijn te horen dat het gesmaakt heeft! Jammer dat we beiden niet aanwezig waren. We hadden deze complimenten graag zelf in ontvangst genomen. Natuurlijk is het geweldig te horen dat als wij er niet zijn alles net zo goed, misschien zelfs beter is! We doen voor iedereen ons best deze standaard hoog te houden. Dan voor de recensie en misschien tot snel?

Reactie van proever:

Uiteraard komen we (deo volente) zo spoedig mogelijk weer eten bij jullie, het is altijd weer een groot genoegen van jullie gastvrijheid te mogen genieten.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Goed geluncht op een erg drukke vrijdagmiddag bij de Buurman in Leusden. Snelle en vriendelijke service en smakelijke lunchgerechten (grote keuze!). Qua decor is het eerder een lunchroom te noemen, maar de sfeer was zeker prettig te noemen. Tevens is er ook een groot terras aanwezig.
Nibor D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dagschotel Noodles met Biefstukreepjes gegeten. Was niet best. Grote berg noodles met vlees en groente als een enorme hoop op bord zonder enige opmaak. Inspiratieloos en eenvoudig van smaak. Bediening prima. Sfeer/decor is oke maar wat rommelig.
Jasperroda .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
10 euro aanbiedingen. Patat met bepaald vlees. Was prima te eten maar verder niet erg bijzonder. Verder geen bijzondere sfeer maar prima restaurantje voor een keer.
Jammer dat schrijver niet verder kijkt. We hebben een zeer uitgebreide kleine- en grote kaart met veel meer keuze. Graag tot een volgende keer.

Reactie van proever:

Sorry ik heb wel verder gekeken maar voor deze keer was dat de keuze die wij maakten. Ik kan geen recensie schrijven over iets wat ik niet heb gehad. Ik had dat er inderdaad bij moeten benoemen, excuus!

anf 2e reactie van restaurant:

Dank in ieder geval voor de eerlijke reactie. en we hopen u graag nog eens te mogen verwelkomen! Er is bij ons voor elk wat wils. Graag tot een volgende keer.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Onvoorstelbaar dat het hier altijd zo vol zit. Vanwege de kwaliteit van de gerechten zoek ik nl. liever een ander restaurant op. Die bleek helaas echter gesloten. Daarom dus naar de Buurman gegaan. Lange wachttijd voor men bestelling op komt nemen. Erger nog wordt het wanneer het gerecht gebracht wordt. Uitgedroogd vlees zonder enige smaak. Salade ziet er al evenmin schoon uit. Toiletten gelukkig wel.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Na jaren van afwezigheid eindelijk weer eens gedineerd in restaurant de Buurman, sinds jaar en dag befaamd om zijn geweldig lekkere Machiato, een koffie waar je je bed voor uit komt. Gisteravond hebben wij met z'n drieen geweldig lekker gegeten bij de Buurman! Omdat we een rondje Nijverdal - Maarn - Leusden en weer Nijverdal deden was het natuurlijk niet zo moeilijk om te bedenken waar we zouden gaan eten. Bij de Buurman natuurlijk! Mijn beide metgezellinnen hebben zich tegoed gedaan aan de garnalen/curryschotel en daar waren ze laaiend enthousiast over. Heerlijk van smaak met lekker veel garnalen en groente op een bed van witte rijst. Prijs/kwaliteit verhouding meer dan uitstekend. Zelf heb ik gekozen voor de Black Angus biefstuk, een lekker stukje vlees uit Ierland. En wat voor Black Angus! Fenomenaal, wat een heerlijk stuk vlees bereid op een wijze die de grootste smulpaap onder ons zijn vingers doet aflikken. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo'n lekkere biefstuk gegeten heb: mals, krokant, sappig, vol van smaak, heerlijk gekruid niet te veel en niet te weinig, opgediend in hapklare brokken, in een woord geweldig!. De kok dan wel de kokkin verdient hier alle lof, die verstaat zijn/haar vak! De sla was crispy met een lekkere bite, fris en fruitig, met een goede dressing en de frieten waren zo lekker dat ik geheel in strijd met mijn gewoontes er een tweede portie van besteld heb. Kortom, ik ging super voldaan met het buikje rond gegeten huiswaarts en neem in het vervolg geen genoegen met minder dan de uitstekende kwaliteit van de Buurman. Highly recommended!
Irene73 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Erg attente bediening ondanks dat het volle bak was, werd netjes tussen de gerechten gevraagd of ze de volgende gang mochten doorgeven of dat je even wilde wachten. Het eten was erg smaakvol voor de prijs. 9.25 per hoofdgerecht is niet veel. Wij hadden victoriabaars en kipsate. Beiden smaakten prima. Ook de tacochips vooraf waren super. Al met al dik tevreden
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Vorige week hier een sandwich met kip gegeten. Ontvangst zeer vriendelijk; bediening bleef ook tijdens de lunch vriendelijk en alert. Over sandwich niet te spreken; sausje niet smaakvol en gehele sandwich zeer vlak van smaak. Dat werd nog versterkt doordat er paprikachips bij werden geserveerd. Dan proef je de al veel te vlakke smaken al helemaal niet meer. Pluspunt: niet het standaard beetje ijsbergsla met wortel wat je in veel restaurants ziet, maar o.a. veldsla.
Decor: niet sfeervol en pas op voor de opstapjes.
Gravin6085 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Een gezellige tent. Heb er al meerdere keren zeer betaalbaar gegeten. Tacochips of een lekkere sate.
Helaas een glas kraanwater serveren ze niet naast je glas wijn. Ik kan wel een flesje water kopen.