Meer informatie over restaurant De Buurman

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg rumoerig
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
het zag er gezellig uit, maar voor ons viel de avond erg tegen. De muziek stond erg hard. Ik had een portugese kip uitgezocht. Er zat weinig smaak aan en de kip heb ik terug laten sturen. Was niet gaar. Ook een van mijn tafelgenoten had ook een stuk kip bij zijn mixed meat wat niet goed gaar was. Zelf vind ik het niet zo'n geslaagd idee om van een houten plank te eten. De groenten onder de kip dreven van de olie. Ook werden er verkeerde drankjes bezorgd. Nee voor ons niet weer.
Heerenvanhetveen .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Slabbetje... Zaterdagavond 20-8-2016 hier met partner gegeten, gezellig buiten op het terras. Tijdens een biertje vooraf de menukaart bekeken. Mijn partner ging voor een Franse uiensoep en een Mixed meat en ik nam de Gamba's Aïoli en het Portugese vispannetje. Bij het voorgerecht ontbrak een servet waarop ik vroeg: "Mag ik er een slabbetje bij?". Waarop de medewerkster spontaan aan kwam zetten met een servet en deze als een slabbetje in de kraag van mijn overhemd stopte :). Het geheel smaakte voortreffelijk, was goed op temperatuur en werd later nog begeleid door een rode Merlot en een Rosé Ramón. Ook de wijnen waren beide op juiste temperatuur en erg lekker. Ook lekker: de dikke frieten die bij het hoofdgerecht werden geserveerd en de salade.
Wij hebben ons etentje afgesloten met een heerlijke "Wadden-koffie".
Het personeel reageerde alert en vriendelijk. Toen het wat frisser werd lieten ze de luifel zakken en ging de terrasverwarming aan.
Het personeel wat onze tafel bediende én de keuken verdienen een dikke plus.
Hier komen we graag nog eens terug.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Op het terras waar de muziek op verzoek wat zachter werd gezet, waarvoor dank, was het goed toeven. Vriendelijke, gemoedelijke bediening die de naam van het eetcafe eer aan doet.
Voorgerechten waren lekker; dim sum en carpaccio met zorg bereid. De sate ajam was smakelijk. Maar de tonijn was van binnen nog koud. Onmiddellijk werd het gerecht terug gehaald en de tweede poging was helemaal goed.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een gezellig eetcafé met ook een aangenaam terras. Het ligt in het horecagebied van Heerenveen. De twee dames van de bediening waren erg vriendelijk en servicegericht. De kaart is typisch voor een eetcafé met voldoende keuze. Wij hadden een Schnitzel met champignonsaus besteld. We kregen een reusachtige Schnitzel met een lekkere saus en voldoende patat. De salade vonden we minder geslaagd. Hij zag er heerlijk uit maar was erg smaakloos maar goed, dat woog niet op tegen de rest. Zowel op het terras als binnen is het aangenaam vertoeven. De prijzen zijn alleszins redelijk te noemen.
Fernand K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij De Buurman met mijn gezin,we waren met z'n vijven en dus bij binnenkomst even gevraagd of ze plek hadden,het was gezellig druk.We konden boven plaats nemen ergens in de hoek waar snel nog een paneel werd neergezet omdat het naast een berging c.q keukentje was,was ook een wat donker hoekje en kon niet echt goed lezen wat er op de menu kaart stond maar affijn.Tevens klonk er ook gezellig muziek op de achtergrond rechts van mij en achter mij klonk steeds met tussenpozen het geronk van een kompressor wat de verstaanbaarheid onderling bemoeilijkte,gelukkig heeft het eten en de uitstekende bediening hier niet onder geleden dus zeker voor herhaling vatbaar,en oh ja,ik had de jager schnietzel...heerlijk was ie!
Dus de volgende keer niet weer dat hoekje,of ze moeten het hebben dichtgetimmerd.
Anique19 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Het eten is heerlijk, leuke sfeer, ziet er gezellig uit. Helaas kwam het personeel heel onzeker over en vergat dat wij eten hadden besteld. Na 3 kwartier kwam ze daar achter en kwam naar onze tafel toe of we toch nog wat langer wouden blijven omdat ze het vergeten was. Uiteindelijk ruim een uur en kwartier moeten wachten op onze lunch.
Beste Anique.
Erg spijtig dat je vandaag een slechte lunch ervaring had. Door omstandigheden kenden we een slecht begin van de dag, waardoor het eten ook nog extra lang duurde vanuit de keuken. De wet van murphy zogezegd.
De medewerkster heeft goed gehandeld door jullie een drankje aan te bieden maar zo lang moeten wachten is niet prettig.
Om te laten zien dat dit een incident was, bieden we jullie graag een gratis lunch voor 2 personen aan. Graag verneem ik of jullie van dit aanbod gebruik willen maken.
Met hartelijke groet, Henk

Reactie van proever:

Hallo Henk,
We zouden graag op de 29ste om 12.00uur nogmaals willen komen lunchen bij jullie, gaat dat lukken ?
We zouden graag een betere ervaring hier aan overhouden :)

Met vriendelijke groet,

Milena en Anique

anf 2e reactie van restaurant:

Leuk dat je op ons aanbod in gaat. Uiteraard gaat het dan helemaal in orde komen.
Voor nu, alvast fijne feestdagen toegewenst.
Met feestelijke groet,

Henk
Birriebarrie .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Afgelopen donderdag heeeerlijk gegeten.
Genoten van de Spare-ribs & Gamba's!
Bediening erg attent en vriendelijk.
Wij komen zeker weer!
Beste BirrieBarrie,

Hartelijk dank voor je leuke recensie. In vergelijk met vorige keer zie ik dat service en eten door jullie hoger is gewaardeerd. We vinden het leuk te zien dat de maatregelen die we nemen om de kwaliteit te verbeteren invloed heeft. Aan het decor zal begin volgend jaar ook gewerkt worden.
Graag tot ziens
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Met twee personen geluncht bij de Buurman. Het was erg leeg in het centrum, door het slechte weer. Jammer, want met een beetje drukte is het heerlijk zitten bij het parkje. Maar aan het weer, kan de Buurman natuurlijk niks doen ;-)
En toen we zaten, kwamen er behoorlijk wat mensen lunchen of wat drinken. Dus bij de Buurman redelijk druk.
We hadden beide een belegd broodje en het smaakte overheerlijk. Het broodje was wel erg groot, zo groot dat we 's avonds maar hapjes gegeten hebben in plaats van een diner. Eigenlijk wel een pluspunt dus ;-) We hadden alleen niet verwacht om zo'n grote lunch te krijgen. Bediening was attent. Dus kortom; prima gegeten.
Wilmavs .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Gisteren wezen eten bij de Buurman, dat is zeer goed bevallen! Lekker voorgerecht en heerlijke spareribs gegeten, in een gezellig aangekleed eetcafe met zeer vriendelijk en attent personeel. Niet terecht dat dit eetcafe een lager cijfer heeft dan de naastliggende restaurants, door een paar zuurpruim-recensies. Vandaar allemaal tienen om het gemiddelde wat op te krikken! Wij komen zeker terug!
Titia B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Ik heb als muzikant al een keer of 4, 5 in de Buurman gegeten. Wij treden op veel verschillende plekken op en regelmatig wordt ons ook een maaltijd aangeboden. De zeer hartelijke ontvangst in de Buurman maakt mij wellicht minder objectief: als je je goed en welkom voelt smaakt het eten ook beter. In ieder geval: dat eten vonden wij unaniem meer dan lekker, alle 4 of 5 de keren. Een absolute aanrader!
Johandv .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Onlangs gezellig en lekker gegeten bij De Buurman. Ze hebben een menukaart met veel keuzemogelijkheden en variatie, voor ieder wat wils. Het eten was heerlijk, de bediening was zeer gastvrij en vriendelijk, en de sfeer in het restaurant was lekker ongedwongen. Wij komen zeker nog een keer terug!
WdeHaan62 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Pet. Er staan maar 3 vegetarische gerechten op de kaart. Blijkt een van die drie ook nog op te zijn. De bediening durfde ook nog een maaltijd salade voor te stellen. is toch vegetarisch? Tsja een vegetarier is een konijn. Nee dan haal ik wel een zak kant en klaar sla met dressing in de supermarkt. Daarvoor hoef ik niet uit eten.
Goedendag,
Jammer van uw teleurstellende ervaring. Een eetcafe met 3 vega hoofdgerechten is meer uitzondering dan regel. Jammer dat er een gerecht niet aanwezig was. De bediening heeft goed gehandeld door een alternatief aan te bieden. Jammer dat dit zo geuit wordt met zulke cijfers. Zegt iets over de recensenten via Iens. Offffffff..
SmulPapendrecht .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Hier geluncht met een gezelschap van 8 personen. De lunch bestond voor de tafelgenoten uit belegd brood en of uitsmijters. Ik ging voor het twaalfuurtje Seefood dat bestond uit een soepje keuze uit tomaat of paprika, ik ging voor de paprika. daarbij een bord 3 geroosterde boterhammen en drie vissoorten (makreel, zalm en tonijn salade). en twee garnalen kroketjes.
De soep was niet onsmakelijk maar wat vlak van smaak en had wel wat warmer gemogen. De zalm was van goede kwaliteit maar de makreel en de tonijnsalade smaakten erg kant en klaar. De reden dat ik deze lunch koos waren onder onder andere de garnalen kroketjes, echter deze vielen tegen, ze waren zo klein dat een garnaal er nauwelijks in paste maar erger nog ze smaakten ook nergens naar en hadden lang in het vet gelegen gezien de kleur. Het geroosterde brood kon deze naam niet aan en leek meer op brood dat lang op het bord had gelegen en daardoor uitgedroogd. Kortom dit gerecht viel tegen maar misschien mag je niet meer verwachten voor €9,90. De overige tafelgenoten waren over het algemeen tevreden. Ten aanzien van de bediening kan nog worden gezegd dat het al met al wel erg lang duurde voor een lunch. We waren ruim 1,5 uur bezig terwijl het restaurant nog niet voor de helft was bezet. Niettemin een geschikte locatie gezellig ingericht waar je voor je lunch goed terecht kan maar maak het niet te ingewikkeld als je met een gezelschap bent met een beperkte tijd.
Jose Z.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op eerste kerstdag hebben we hier met 14 personen gegeten. Het was eerlijk gezegd een aan-fluiting en dat voor misschien wel één van de belangrijkste dagen voor de horeca! Heel lang wachten tot we uberhaupt het hoofdgerecht kregen, nooit geen groente gezien, geen gebakken aardappels, 1 persoon waren ze compleet vergeten, koude saté en de frietjes kwamen pas toen we het vlees op hadden. Als je niet zulke grote groepen aan kan, moet je het ook niet aannemen.. Over de bediening zal ik niks zeggen, door (al) bovenstaande kregen we het nagerecht van het huis.

Erg jammer, maar voor ons nooit weer..
Goedendag,
Erg jammer dat u een slechte ervaring heeft gehad bij ons. En i.d.d. op een erg belangrijke dag, Niet voor de horeca, maar juist voor de gasten die van een leuke avond willen genieten. Wel erg jammer om dit te ventileren via Iens. Hiermee benadeeld u niet alleen het bedrijf maar ook de goedwillende mensen in de bediening. Ik wil u graag via een pers bericht hierover uitleg geven en proberen het leed nog te verzachten. MVG De Buurman
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Op een zomerse avond op het terras gegeten. Vooral de vriendelijke en attente bediening viel op, niet te aanwezig maar ze houden het goed in de gaten. Er ging wel eens iet mis (drankjes kwamen niet) maar dat werd vriendelijk opgelost. Het eten was goed (grote schol, prima salades), eigenlijk beter dan je van een eetcafe mag verwachten. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend. Het enige mindere punt was dat er op het terras ook wat drukke en aangeschoten jongens zaten, die het restaurant meer als een hangplek gebruikten.
John1962 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
We waren aangenaam verrast. Leuke zaak, vriendelijke bediening, zalige Sauvignon-huiswijn en heerlijk restaurant-weekmenu. Een echte aanrader!!
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Genoten van een heerlijke lunch bij de Buurman. We zaten in het rookgedeelte, in een tent die aan het restaurant is bevestigd. Hier zie je uit over het parkje en een straat. Helaas een enorme tocht als de voordeur van het restaurant openging. Vaak liggen er ook dekentjes om te gebruiken, maar deze zagen we niet. Vriendelijk personeel, wat snel reageert.
Birriebarrie .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
De maand oktober! Onbeperkt garnalen.. samen gingen we er naar toe en werden we hartelijk ontvangen, leuk sfeervol ingericht. Niets mis met het eten. Ik nam gebruik van het onbeperkt garnalen eten omdat ik een liefhebber ben. na deel 1 (3 prikkers met garnalen) heerlijk en heerlijk dat witte sausje!! vroeg de bediening of ik genoeg had gehad.. nou ik wou nog wel een. Ik kreeg die en toen vroeg ze of het gesmaakt had en of ik 'nu wel genoeg had gehad'. eigenlijk wou ik nog een keer maar door die vraag durfde ik niet meer. helaas was dit de vorige keer ook al zo, zo'n opmerking dat je niet meer durft te vragen of je nog een keer mag.. misschien kunnen ze beter vragen wilt u nog een keer? of iets anders... verder is het helemaal top en smaakte het prima alleen dat vonden we erg jammer. maar we komen zeker weer een keer!
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Prima tent, sfeer is bruin café, hoge banken en krukken hoeven van mij niet, maar er is genoeg keuze om ergens anders te gaan zitten. Lunchgerechten zijn proma, salade caprese was lekker, al twijfel ik aan de mozzarella, volgens mij geen buffel. Ik zou hier 's avonds niet snel gaan eten.
Vriendelijk personeel, lekkere koffie.
NicoEbbeling .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Wij waren hier met 4 personen op zaterdagavond. Drie kozen van het bord een menu van 15 euro en eentje koos voor de rib eye. Eten was heerlijk, bediening perfect (ondanks redelijk jeugdig), ambiance leuk en prijzen zijn alleszins goed te noemen. enig (opbouwend) puntje van kritiek vonden wij de grote beeldschermen (met onzin beelden).
Wij komen hier zeker weer!