De Buurjongen

Dam 36 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Buurjongen

Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Met een groep in dit restaurant terecht gekomen. Om wat te vieren. We kenden het als De Buurman, een plek waar we zelden kwamen. Voornamelijk vanwege de prijs-kwaliteit verhouding. En die is met deze nieuwe formule/eigenaar niet echt veranderd. Het dagmenu begon met coquilles met serranoham. Qua smaak goed maar qua portionering onder de maat. Een paar coquilles, wat ham en dat was het. Daarna maiskip, parelgort en wat groente. De kip was goed van smaak, opmaak simpel. Het nagerecht is niet echt blijven hangen. Er was naast onze tafel nog een tafel bezet. Dat leidde er wellicht toe dat de bediening overmatige aandacht besteedde aan de bezette (dus ook aan onze) tafel. Men zit niet in een restaurant aan tafel om de bediening te onderhouden maar daar leek het hier aardig op. Tot op het irritante af. Ook nu bleek prijs-kwaliteit met een bedrag van €50 p.p. (Inclusief glas vooraf en glas bij het hoofdgerecht) wederom uit balans. Zeker gezien het gebodene.
htwisk .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Op een dinsdagavond gegeten in dit gezellige restaurant.
Jonge eigenaar die erg zijn best doet om voor zijn gasten een geslaagde avond te verzorgen. Op een gewone doordeweekse avond was er aardig wat publiek. De kaart is uitstekend de gerechten echt goed en betaalbaar
een drie gangen menu voor 32,50 en van goede kwaliteit
Eigentijds zaans bier en goede wijn.
Kortom een aanrader b.v. als start van een avondje theater op 3 min. afstand lopen.
Wij gaan hier zéker vaker heen!
Armin K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Vroeger was het als de Buurman al een redelikk restaurant met irritante bediening. Nu voor het eerst bij de Buurjongen gegeten. Eigenlijk nog steeds niet meer dan redelijk. Maar de bediening moet echt anders. Een goed bedoelende nieuweling op zaterdag aan het werk zetten, terwijl hij niet weet wat hij serveert is ronduit irritant. Eten was ok, maar doe aub wat aan de serice. Die is knullig.
Ro R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wellicht vanaf de buitenkant niet bijzonder uitnodigend, eenmaal binnen voel je je er al snel thuis. Interieur is simpel, maar de kaart verrassend en goed te noemen. Eigenlijk teveel lekkers, en bijzonders om maar 1 voorgerecht te kiezen. De gangen kwamen vlot achter elkaar en de bediening erg attent, tot slot de rekening; die viel dan weer positief mee.

Samengevat; hier komen we terug, aanrader!
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk eten, gezellige rustige sfeer en leuke bediening. Een restaurant waar men de tijd neemt om je een gezellige avond te geven. Zeer aan te bevelen!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben er een zeven gangen menu gegeten. Het was erg lekker vooral de vis was een 10! Lof voor de keukenbrigade maar ook voor de bediening die erg aardig en goed is. Zeker een aanrader.
jaco .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vroeger was dit eetcafé de buurman, nu dus de buurjongen. Het concept is hetzelfde ongeveer gebleven.
Een prima hertenbiefstuk en ossenhaas gegeten, met lekkere aardappeltjes, de groenten zijn niet zo bijzonder (zit in een klein potje) maar het hoofdgerecht staat als een huis, lekker mals, evenals de lekkere toetjes. De kaart is klein gehouden, maar voor elk wat wils lijkt mij.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een fijne aanwinst, met een leuke kaart vol net-even-anders gerechten, ook voor vegetariërs. Erg lekker gegeten, mini-hamburgertje (met minibroodje) en kroketje van wild zwijn smaakte uitstekend, reebiefstukje was van net te stevige kwaliteit maar wel goed klaargemaakt. Het dessert was een alles in één gerecht, met koffie, likeur en twee kleine desserts. Al met al prima porties tegen een redelijke prijs. Aanbevelingen: zet een karafje water op tafel, snijd een stukje brood of iets dergelijks als starter, en zet een paar tafeltjes iets verder uit elkaar zodat je niet alle gesprekken van anderen hoeft te volgen. Gastheer was zeer voorkomend en schonk aandacht waar gewenst en nodig. Op 22-jarige leeftijd een restaurant beginnen getuigt van moed maar de start is veelbelovend, wij komen zeker terug.