De Burgerzaak

Meer informatie over restaurant De Burgerzaak

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
De burgers waren niet goed niet slecht. Het vlees was gewoon niet echt lekker en de broodjes zelf waren vet. De glazen wijn hadden wel wat voller gemogen . Na drie slokken is je glas Leeg. De bediening was goed
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
In één van de leukste straatjes van Apeldoorn worden in dit restaurant prima hamburgers geserveerd. Frisse enthousiaste bediening. M'n vrouw ging voor de Hangover, een dubbele hamburger met pulled pork. Ik hield het iets ingetogener met de Sliders, drie miniburgers. Dankzij het mooie weer konden we buiten zitten en dat is dankzij de leuke locatie een bonus.
Hans72 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Hier met 2 personen gegeten. Ondanks dat het vrij rustig was duurde alles nogal lang. De hamburger was lekker, maar iets te droog van binnen. De frietjes erbij waren erg lekker. De porties zouden wel iets groter mogen zijn.
Madmarky .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Dit restaurant lijkt wel een parodie op moderne burger restaurants. Een "minimalistisch/industriële" look met kale muren, gloeipeertjes met betongaas aan het plafond, veel ongelakt hout en (natuurlijk) krijtborden als enige versiering. Het lijkt wel of het pand in één middag is ingericht. Komop jongens, verzin eens iets origineels!

Het eten is verder van goede kwaliteit met de nadruk op ambachtelijke en zelfgemaakte dingen. Wel jammer dat de huisgemaakte mayonaise (die overigens €0,50 kost) te dun en te zuur was. Dan liever gewoon die uit een Remia fles.
Yne S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben na een leuke dag in de Apenheul besloten om hier te gaan eten. Een goede keuze, mijn vriend en ik vinden burgers erg lekker! Het ziet er gezellig uit, en de burgers zijn goedkoop. Ik had de Blublub en mijn vriend the (big?) Hangover, samen aten we de Cheesebombs. Het smaakte erg lekker, ik zat helemaal vol. De serveester vroeg bij de bestelling of we voor het voorgerecht een grote portie wilden, maar ze wist niet hoeveel kaasballetjes dit waren en zei '6 en 9'. Het waren er blijkbaar maar 5, dit vond ik geen grote portie, zeker niet in vergelijking bij de normale portie (3 balletjes). Verder vroeg de serveerster of we er friet bijwilden, waar je blijkbaar nog 2,50 voor moet betalen. Ik ben van burgerrestaurants gewend dat friet/salade bij de prijs inbegrepen zit, ik vond het een beetje overbodig en een snackbaridee wat niet bij het restaurant past. Verder werd mijn bestelde drankje niet doorgegeven, maar dat kan gebeuren. Al met al ben ik tevreden over het eten, maar niet over hoe je eten los moet bestellen en de kwantiteit van het voorgerecht vond ik niet echt indrukwekkend. De bediening was overigens wel erg aardig en de patat is best 2,50 waard, heerlijk!
Laurieke M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
25 minuten gewacht op de drankjes en de kaart, vervolgens kwartier gewacht op het broodje wat we als voorafje hadden besteld, daarna was de ice tea green en de ice tea op. Een glas kraanwater duurde een kwartier om uit de kraan te halen. De hele tijd excuses gehoord maar niks van het huis aangeboden gekregen. Samenvattend, de burgers zijn goed, maar de service is zeker niet goed.
Jeannie B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hebben er van de week gegeten met ons gezin. Wat ik jammer vond, aangezien een van ons gezinslid een voedingsallergie heeft, dat er geen allergenen kaart was. Maar ook dat het personeel (zowel keuken als bediening) niet erg op de hoogte was van allergenen en ingrediënten.
De maaltijd was ok, we hebben prima gegeten. Maar wat ik ontzettend jammer vond was dat de hamburgers niet zelf gemaakt leken. Ze waren nogal compact en weinig op smaak. Ik verwacht in een burgerzaak als deze hamburgers die "zelf" gemaakt zijn. (Vers door de gehaktmolen en goed op smaak gebracht, mooi vlees).

Voor ons was het een eenmalig bezoek. En dat is jammer.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
2x gegeten inmiddels. 1e keer met 9 personen en de 2e keer met zijn tweetjes en beide keren was het goed.
Volle glazen en heerlijke hamburgers!! Praatje met personeel of eigenaar is totaal geen moeite!!
Wij gaan hier nog heel vaak terugkomen!
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na een dagje Apeldoorn zijn wij het centrum ingegaan om een hapje te gaan eten. De zaak ziet er gezellig uit en we besloten hier een hapje te gaan eten, achteraf een zeer goede keuze. Vriendelijk en attent personeel. Vooraf: crispy chicken en garlic cheesebombs (mag van mij meer knoflook in) Hoofdgerecht: hangover en de crunchy American burgers. Bijgerecht: eigen gemaakte frietje met limoen dille mayonaise. Alles gerechten zagen er goed uit en smaakten heerlijk vers. Er is een een terras aanwezig. Zeker een aanrader.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Omdat De Burgerzaak al ruim twee maanden geleden geopend is en wij er goede verhalen over hadden gehoord van collega's, zijn we hier gisteravond gaan eten. We waren inmiddels heel nieuwsgierig! Bij binnenkomst mochten we kiezen waar we wilden zitten. Het was nog niet zo druk, dus we hadden alle keuze. Een drankenkaart is er (nog) niet, maar de jongedame die ons bediende, wist feilloos te vertellen uit welke drankjes wij konden kiezen. Ook speciaalbieren van de fles, zoals Grimbergen Blond, Dubbel en Tripel. Een goede keuze! Waar wij echt voor kwamen, waren de burgers. Overigens niet zo gek in een restaurant dat De Burgerzaak heet :-) Wij kozen voor de Silence of the Lambs en The Hangover met als bijgerechten huisgemaakte friet en huisgemaakte mayonaise. Verbazingwekkend snel hadden wij een gevulde tafel met allemaal lekkers. De lamsburger was heerlijk van smaak, heel sappig en verrassend met spinazie en zelfs stukjes "gemarineerde appel". The Hangover is echt voor de grotere trek: een dubbele hamburger van het Lakenvelder rund met o.a. pulled pork, in bierbeslag gefrituurde uienringen en gerookte bacon. En de friet....helemaal niet vet en toch heel lekker! De frisse, beetje dunne mayonaise was ook heel smakelijk. We besloten om na onze hoofdgerechten toch nog maar een dessert te nemen: appeltaartmilkshake (ze hebben hier zelfs Irish Coffee milkshake) en huisgemaakte cheesecake van sinaasappel. Deze was wel wat steviger dan we van cheesecake gewend zijn, maar de smaak was ook weer erg goed. Net als die van de appeltaartmilkshake. We zijn blij dat we De Burgerzaak met haar heerlijke & verse producten en vriendelijke & snelle bediening hebben ontdekt. We komen hier terug!
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteravond met aantal vrienden hier gegeten. Heb al vaker bij andere 'hamburger restaurants' gegeten, maar deze scoort goed!
De hamburger is van lakenvelder-rund en je proeft dus ook de kwaliteit. Lekkere toppings op de burger en gelukkig geen overdreven veel saus.. Je blijft het proeven.
Iedereen aan tafel had iets anders, en we waren het er over eens: er staat nog genoeg op de kaart om er nog eens heen te gaan. Daarnaast de frietjes: zelfgemaakt van ongeschilde aardappels.. Jummie!
Prijs/kwaliteit is zeer schappelijk te noemen, dus laat dat je niet weerhouden het ook uit te proberen!

En dan nog kort over de service: relaxede en enthousiaste bediening, alles ging lekker vlot en was goed!