De Burgerij

Botersloot 24B 3011 HG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Burgerij

Neem plaats in De Burgerij aan de Botersloot midden in het Laurenskwartier, in de nabijheid van de Markthal. Een plek waar iedereen zich welkom voelt. Maar ook en vooral natuurlijk: een plek waar iedereen geniet van een (h)eerlijke burger. Met mes en vork of met de handen, geen enkel probleem. ‘Zolang het je maar smaakt, dat is het enige wat telt.’ Op de menukaart burgers in alle smaken! Ook voor lunch of borrel ben je hier op het juiste adres. Reserveer een tafel en kom snel eens langs!

Meer informatie over restaurant De Burgerij

Maandag t/m Zondag vanaf 11:30
6,6

Jouw recensie over het restaurant De Burgerij

• Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Als je een echt lekkere burger wilt, ga naar Burgerij! Gastvrij personeel, je word snel geholpen, leuke inrichting. Ik zeg: Doen!
M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
We waren met een groep van 6, goed geholpen. Konden allemaal apart afrekenen, dat was erg fijn. Prima burgers ook voor de vegetariërs!
Aurora S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Burger was niet heel bijzonder, maar wel gewoon prima. Ik ben eens wezen eten in de burgerij in antwerpen, die was vele malen beter qua burgers. Wel super vriendelijk personeel en snelle service. Restaurant was wel bijna leeg, wat bijzonder is voor een donderdag avond in Rotterdam centrum..
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Voor een lunch op een woensdagh hierbinnen gestapt. Het restaurant was op ons na leeg. De drankjes en het eten kwamen snel. We hadden ruime keuzen uit diverse hamburgers. We kozen voor de "solo" variant. Prima als lunch. Niks mis mee, prima burgers. Netjes afgewerkt en zeer betaalbaar.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De burger is meer een homp grijs vlees dan een lekkere burger. Compact, ongekruid, smaakloos vlees. Bacon was niet knapperig gebakken maar slechts half taai spul en het spiegelei was de vorige dag al gestold. Kortom: dit kan je thuis veel beter. Service was minimaal.
MeesterSiem .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Fantastische hamburger zaak. Het broodje was heerlijk vers en niet te hard, zodat je ook je hamburger heel goed uit de hand kan eten, zelfs als je veel er tussen hebt zitten. Dit is in mijn ogen redelijk uniek, want dat gaat vaak mis bij Burger tenten met van die hipster harde broodjes. De prijs van 15 Euro voor een heel menu met patat is enigszins hoog, maar de patat was zo lekker (originele met een beetje schil) dat ik het omarm. Daarnaast was de sla erbij ook goed vers en lekker met rucola. Al met al, met een groep van 7 man heerlijk gegeten. Wellicht dat de akoustiek iets beter kan. Voor de rest: zet m op burgerij
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
De burgers zijn mega lekker. Ik bestel hier graag, en ook redelijk vaak, een burger. Helaas vandaag onwijs slechte service ontvangen. De gepofte aardappel zie ik had besteld bleek een kale, saaie gekookte aardappel te zijn. Deze teruggegeven aan de keuken, en in plaats daarvan friet en salade gekregen. Daarna heerlijk gegeten. Echter, bij het afrekenen moest ik een bijlage betalen voor de friet en salade, waardoor ik duurder uit kwam dan de normale deal met friet en salade. Het commentaar van de man? 'Zo is het bedrijfsleven'. Onwijs klantonvriendelijk behandeld.
B D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik schrijf zelden een recensie, maar als je €14,50 betaalt voor een burger met frites en iets krijgt dat mij qua smaak en kwaliteit deed denken aan hamburgers die langs de Duitse autobahn eet bij gebrek aan beter deel ik dat graag. Een groot deel van de groep riep nog liever een hamburger te eten bij een van de bekende grote fastfoodjongens. Bediening komt loom over, weinig interactie - en actie. Burgers waren snel klaar, de rest - bestellen, uitserveren - erg traag. En afruimen als er nog mensen zitten te eten is erg onprofesioneel. Ik heb zelf jaren in horeca gewerkt, er liep voldoende personeel om alle vraag aan te kunnen dus hier lopen niet de juiste mensen of ze zijn niet goed geïnstrueerd. De marketing en branding doet de Burgerij goed, dus als je houdt van een leuk concept met een hippe inrichting waarbij de kwaliteit in alle opzichten sterk achterblijft moet je hier zeker eens gaan eten.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Met een groep van 8 personen op een doordeweekse avond hier terecht gekomen en een burger gegeten. Ik had de 'clasico' met frites en salade, met daarbij nog een maiskolf. Die maiskolf was eigenlijk het lekkerst; knapperig en met niet teveel boter. De burger was aardig; vrij standaard met naar verhouding wat erg veel sla erop. Inrichting en bediening waren oké maar niet bijzonder. Al met al niet slecht maar er zijn leukere/betere hamburgerrestaurants in Rotterdam, dus zou ik hier niet zo snel nog eens gaan eten.
Serkan A.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Super slechte ervaring bij de Burgerij. Bediening ronduit slecht. Bestelling verkeerd doorgevoerd, duidelijk aangegeven zonder varken. Bediening weet niet hoe ze hiermee om moeten gaan. Een excuses kon er niet eens van af. Je voelt je bij een van de bekende fastfoodketens beter geholpen.
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een tegenvallende ervaring. De structuur van de kipburgers is zompig, de burgers lijken daardoor niet gaat en zijn niet voldoende gekruid. Op de broodjes zit in verhouding te veel saus en salade.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
1e keer vorig jaar zwaar onder de indruk. Grote burger, overheerlijk. M'n zoon wilde graag terug. Pas terug gegaan maar toch behoorlijk omlaag gedoken. Kleinere burger. Smaakte wel oke hoor, maar de WoW was eraf.
J M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We liepen voorbij de Burgerij en het leek ons wel wat. Daarom spontaan plek genomen aan het een na laatste tafeltje buiten, heerlijk in de zon.
Service was snel, we hadden een Falafelburger en de Smokey.
De falafel viel qua smaak tegen, ik miste kruiden, smaak. Bij de burger van mijn partner intbrak de cheddarkaas.
Uienringen waren heerlijk, wel wat aan de prijzige kant.
Wat ins betreft leuk ingezet, maar kan er wel wat bijgeschaafd worden om deze toko tot een echt succes te maken.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We waren er vaak voorbij gelopen en ons viel op dat ze ook vegetarische burgers hadden. Vanwege een verjaardag besloten we te reserveren voor zaterdag 28-05-2016. Eerste indruk was: druk, modern industrieel, veel grijs/donker, tafeltjes van hout. Muziek : modern (lees : bonk bonk, maar niet keihard). Tafel had idd bordje ' gereserveerd'. De jongen die ons begeleide liep gelijk weg, en vroeg niet of we iets wilde drinken of 'voorafje' wilde bestellen : gemiste kans, want we hadden 'ja' gezegd. Het menu staat op de placemats, veel keus, 5 soorten vegetarisch, oa. falafelburger. 4 soorten toetjes. De burgers, met of zonder friet of sla, waren niet heel speciaal. Bijvoorbeeld, op menu staat : met japanse paddenstoelen of rodebietensalade; deze zit dus of in de burger verwerkt, of ligt er mondjesmaat bovenop. Broodje falafelburger, met wat sla ('salade') aan de zijkant en friet kost 14,50 euro. Mijnsinziens aan de dure kant. Bediening wel vriendelijk, maar door geroezemoes en muziek lastig te verstaan. Komen er niet 1-2-3 terug.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een leuke tent, goede service (er werd gezegd dat we een half uur moesten wachten, en uiteindelijk was dat maar 15 minuten) en er kwam echt vaak iemand langs om te kijken of alles nog naar wens was... dat was top!
Maar de burger was helaas minder in dit geval...Kan pech zijn, maar een zeer doorbakken burger is niet lekker.... Droog... wat er verder op de burger qua smaak te vinden was, was wel goed, dus toch nog een voldoende voor het eten... Heb later nog een burger laten bezorgen door de burgerij, en die was beter.... Maar kwaliteit moet constant zijn...
Paisus .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen vrijdag voor de eerste keer met vrienden gegeten bij de Burgerij. Het was een drukke avond maar er waren nog een aantal plekken vrij, en dit was een van de weinige burgerspots in Rotterdam waar ik nog niet gegeten heb.

Net zoals de vele andere 'gourmet burger' toko's zijn hier burgers te bestellen waar (als het goed is) meer focus ligt op hun ingrediënten en spannende combinaties dan onze vrienden van de Maccy D. Bediening was vriendelijk, maar niet bijster attent.

3 burgers besteld waaronder een dolce vita en een double. Vervolgens bijna een uur moeten wachten, zonder enige informatie over de de huidige staat van onze burgers. De bediening leek ons te zijn vergeten.

Burgers waren uiteindelijk ok, het vlees was prima maar niet vergelijkbaar met een Ter Marsch. Ook naar mijn mening net iets te doorbakken waardoor het toch een beetje de 'juicyness' mist die ik zoek in een goede burger. Het broodje was prima maar de garnering was niet goed gebalanceerd en vooral erg standaard. Uiteindelijke conclusie is dat dit met de prijs kwaliteit verhouding en de huidige service (misschien ook teveel klanten voor wat de keuken aankan?) toch echt een Burgertoko is die je voor nu beter kan overslaan.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Op vrijdagavond, voor de allereerste keer, een bezoek gebracht aan dit restaurant. De zaak was druk, heel druk, maar toevallig stapten er net een paar mensen op nadat ze betaald hadden en wij konden, na reinigen van de tafel, aanschuiven. Wat mij direct opviel was het luide gepraat van de klanten, dat de ruimte opvulde. De accoustiek was dus niet echt prettig. De inrichting was basic maar voldeed prima. Veel houtaccenten en gloeilampen aan het plafond. Al snel kwam er een medewerkster de drankjes opnemen, die ook redelijk rap werden verstrekt. Meteen maar het hoofdgerecht besteld. De menukaart was niet zeer uitgebreid, maar de keuze aan gerechten was voldoende. Gezien dit restaurant een "hamburger"-restaurant is, hetgeen de naam al doet vermoeden, hadden we onze keuze laten vallen op een tweetal burgers. Na het opnemen van onze keuzes was het wachten aan ons. Wachten en nog eens wachten! Want vanaf de binnenkomst totdat ons hoofdgerecht werd geserveerd konden we een uur voorbij zien gaan op onze horloges. Kennelijk had een medewerker al door dat ik wat geïrriteerd naar de klok keek en stelde ons voor om een drankje op kosten van de zaak te nemen. Zij verontschuldigde zich voor de lange wachttijd en gaf als reden de grote drukte en (vreemde reden) dat zij een bezorgdienst hadden. Mij werd dus al duidelijk dat er een capaciteitsprobleem aanwezig was.
Uiteindelijk werden onze hamburgers opgediend en ondanks de iets, naar mijn zin te "koude" hamburgers, was de smaak goed te noemen. Dit maakte het lange wachten een beetje goed. De hamburgers werden vergezeld met verse frieten en een kleine salade.
Een goede inschatting van het personeel: men bood na het hoofdgerecht aan om het nagerecht gratis te serveren. Ik vond dit wel een aardige geste, maar heb er geen gebruik van gemaakt.
Mijn conclusie: een druk bezocht hamburgerrestaurant met een te lage capaciteit (zij kunnen de drukte kennelijk niet aan!) met vriendelijk en begripvol personeel. Prijs-/kwaliteitsverhouding is iets uit het lood (alleen hoofdgerecht voor twee personen 40 euro!) Ik weet niet zeker of ik dit restaurant nogmaals ga bezoeken.
Nadien D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Burger was een enorme teleurstelling. 2 burgers (waarvan 1 zonder friet en sla), glas wijn en een biertje voor 38 euro was ook echt teveel voor wat je krijgt. Sombrero burger ook nog eens zonder guacamole. Echt een domper. Ik kom nooit meer terug.
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op zaterdagavond gegeten met z'n tweetjes. Er was nog 1 tafeltje over dus we hadden geluk. We hadden de smoky bacon en notorious burger met frietjes en salade. De salade was erg simpel en de frietjes niet bijzonder (net iets beter dan fastfood vanwege het schilletje). De burgers was opzich ok, maar ook niet heel bijzonder.. Ze waren lekker gekruid en het vlees was zacht, maar ik kon totaal niet proeven dat ik lamsvlees aan het eten was door de kruiden.. Ze leggen de nadruk van hun burgers dus niet op het vlees. Het zelfde geldt voor de smoky bacon.. Veel kruiden, weinig echte vleessmaak.

De bediening is vriendelijk, maar leek de druk niet helemaal aan te kunnen. Er werd ook iets vaker dan aangenaam gevraagd of we nog iets wilden drinken. Verder duurde het best lang voordat we onze burgers kregen.

Het interieur.. Neem een industriele look en wat interessante gloeilampen, wat groen en meer dan 2 stijlen typografie en je hebt de standaard "hipster"look van tegenwoordig. Dit hebben ze goed opgevolgd.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
De Burgerij zit er pas sinds mei 2015 en voor ons was het de eerste keer dat we deze hamburgerzaak bezochten.
Wij, 2 personen, kwamen voor de hamburger keuze genoeg maar, er staan ook wat Mexicaanse gerechten op de kaart.
Mijn vrouw bestelde een Matterhorn Cheezy Solo en ik de Smokey Bacon Full Option. De Solo is alleen de hamburger op een broodje en Full Option is een hamburger met friet en sla.
Wat kan je nog meer over een hamburger schrijven als deze gewoon goed en lekker is. Ook krijg je er genoeg friet en sla bij.
De bediening, duidelijk nieuw in deze zaak, was zeer vriendelijk en behulpzaam en ook de eigenaar kwam even vragen of alles naar wens was. Ook wij vragen ons af als het druk in deze zaak is of de tafeltjes niet iets te dicht op elkaar staan.
Wij komen hier in ieder geval zeker weer terug.