De Burgerij

Duur
Lang
B D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik schrijf zelden een recensie, maar als je €14,50 betaalt voor een burger met frites en iets krijgt dat mij qua smaak en kwaliteit deed denken aan hamburgers die langs de Duitse autobahn eet bij gebrek aan beter deel ik dat graag. Een groot deel van de groep riep nog liever een hamburger te eten bij een van de bekende grote fastfoodjongens. Bediening komt loom over, weinig interactie - en actie. Burgers waren snel klaar, de rest - bestellen, uitserveren - erg traag. En afruimen als er nog mensen zitten te eten is erg onprofesioneel. Ik heb zelf jaren in horeca gewerkt, er liep voldoende personeel om alle vraag aan te kunnen dus hier lopen niet de juiste mensen of ze zijn niet goed geïnstrueerd. De marketing en branding doet de Burgerij goed, dus als je houdt van een leuk concept met een hippe inrichting waarbij de kwaliteit in alle opzichten sterk achterblijft moet je hier zeker eens gaan eten.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Met een groep van 8 personen op een doordeweekse avond hier terecht gekomen en een burger gegeten. Ik had de 'clasico' met frites en salade, met daarbij nog een maiskolf. Die maiskolf was eigenlijk het lekkerst; knapperig en met niet teveel boter. De burger was aardig; vrij standaard met naar verhouding wat erg veel sla erop. Inrichting en bediening waren oké maar niet bijzonder. Al met al niet slecht maar er zijn leukere/betere hamburgerrestaurants in Rotterdam, dus zou ik hier niet zo snel nog eens gaan eten.
Sefa L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Super slechte ervaring bij de Burgerij. Bediening ronduit slecht. Bestelling verkeerd doorgevoerd, duidelijk aangegeven zonder varken. Bediening weet niet hoe ze hiermee om moeten gaan. Een excuses kon er niet eens van af. Je voelt je bij een van de bekende fastfoodketens beter geholpen.
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een tegenvallende ervaring. De structuur van de kipburgers is zompig, de burgers lijken daardoor niet gaat en zijn niet voldoende gekruid. Op de broodjes zit in verhouding te veel saus en salade.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
1e keer vorig jaar zwaar onder de indruk. Grote burger, overheerlijk. M'n zoon wilde graag terug. Pas terug gegaan maar toch behoorlijk omlaag gedoken. Kleinere burger. Smaakte wel oke hoor, maar de WoW was eraf.
J M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We liepen voorbij de Burgerij en het leek ons wel wat. Daarom spontaan plek genomen aan het een na laatste tafeltje buiten, heerlijk in de zon.
Service was snel, we hadden een Falafelburger en de Smokey.
De falafel viel qua smaak tegen, ik miste kruiden, smaak. Bij de burger van mijn partner intbrak de cheddarkaas.
Uienringen waren heerlijk, wel wat aan de prijzige kant.
Wat ins betreft leuk ingezet, maar kan er wel wat bijgeschaafd worden om deze toko tot een echt succes te maken.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We waren er vaak voorbij gelopen en ons viel op dat ze ook vegetarische burgers hadden. Vanwege een verjaardag besloten we te reserveren voor zaterdag 28-05-2016. Eerste indruk was: druk, modern industrieel, veel grijs/donker, tafeltjes van hout. Muziek : modern (lees : bonk bonk, maar niet keihard). Tafel had idd bordje ' gereserveerd'. De jongen die ons begeleide liep gelijk weg, en vroeg niet of we iets wilde drinken of 'voorafje' wilde bestellen : gemiste kans, want we hadden 'ja' gezegd. Het menu staat op de placemats, veel keus, 5 soorten vegetarisch, oa. falafelburger. 4 soorten toetjes. De burgers, met of zonder friet of sla, waren niet heel speciaal. Bijvoorbeeld, op menu staat : met japanse paddenstoelen of rodebietensalade; deze zit dus of in de burger verwerkt, of ligt er mondjesmaat bovenop. Broodje falafelburger, met wat sla ('salade') aan de zijkant en friet kost 14,50 euro. Mijnsinziens aan de dure kant. Bediening wel vriendelijk, maar door geroezemoes en muziek lastig te verstaan. Komen er niet 1-2-3 terug.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een leuke tent, goede service (er werd gezegd dat we een half uur moesten wachten, en uiteindelijk was dat maar 15 minuten) en er kwam echt vaak iemand langs om te kijken of alles nog naar wens was... dat was top!
Maar de burger was helaas minder in dit geval...Kan pech zijn, maar een zeer doorbakken burger is niet lekker.... Droog... wat er verder op de burger qua smaak te vinden was, was wel goed, dus toch nog een voldoende voor het eten... Heb later nog een burger laten bezorgen door de burgerij, en die was beter.... Maar kwaliteit moet constant zijn...
Paisus .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen vrijdag voor de eerste keer met vrienden gegeten bij de Burgerij. Het was een drukke avond maar er waren nog een aantal plekken vrij, en dit was een van de weinige burgerspots in Rotterdam waar ik nog niet gegeten heb.

Net zoals de vele andere 'gourmet burger' toko's zijn hier burgers te bestellen waar (als het goed is) meer focus ligt op hun ingrediënten en spannende combinaties dan onze vrienden van de Maccy D. Bediening was vriendelijk, maar niet bijster attent.

3 burgers besteld waaronder een dolce vita en een double. Vervolgens bijna een uur moeten wachten, zonder enige informatie over de de huidige staat van onze burgers. De bediening leek ons te zijn vergeten.

Burgers waren uiteindelijk ok, het vlees was prima maar niet vergelijkbaar met een Ter Marsch. Ook naar mijn mening net iets te doorbakken waardoor het toch een beetje de 'juicyness' mist die ik zoek in een goede burger. Het broodje was prima maar de garnering was niet goed gebalanceerd en vooral erg standaard. Uiteindelijke conclusie is dat dit met de prijs kwaliteit verhouding en de huidige service (misschien ook teveel klanten voor wat de keuken aankan?) toch echt een Burgertoko is die je voor nu beter kan overslaan.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Op vrijdagavond, voor de allereerste keer, een bezoek gebracht aan dit restaurant. De zaak was druk, heel druk, maar toevallig stapten er net een paar mensen op nadat ze betaald hadden en wij konden, na reinigen van de tafel, aanschuiven. Wat mij direct opviel was het luide gepraat van de klanten, dat de ruimte opvulde. De accoustiek was dus niet echt prettig. De inrichting was basic maar voldeed prima. Veel houtaccenten en gloeilampen aan het plafond. Al snel kwam er een medewerkster de drankjes opnemen, die ook redelijk rap werden verstrekt. Meteen maar het hoofdgerecht besteld. De menukaart was niet zeer uitgebreid, maar de keuze aan gerechten was voldoende. Gezien dit restaurant een "hamburger"-restaurant is, hetgeen de naam al doet vermoeden, hadden we onze keuze laten vallen op een tweetal burgers. Na het opnemen van onze keuzes was het wachten aan ons. Wachten en nog eens wachten! Want vanaf de binnenkomst totdat ons hoofdgerecht werd geserveerd konden we een uur voorbij zien gaan op onze horloges. Kennelijk had een medewerker al door dat ik wat geïrriteerd naar de klok keek en stelde ons voor om een drankje op kosten van de zaak te nemen. Zij verontschuldigde zich voor de lange wachttijd en gaf als reden de grote drukte en (vreemde reden) dat zij een bezorgdienst hadden. Mij werd dus al duidelijk dat er een capaciteitsprobleem aanwezig was.
Uiteindelijk werden onze hamburgers opgediend en ondanks de iets, naar mijn zin te "koude" hamburgers, was de smaak goed te noemen. Dit maakte het lange wachten een beetje goed. De hamburgers werden vergezeld met verse frieten en een kleine salade.
Een goede inschatting van het personeel: men bood na het hoofdgerecht aan om het nagerecht gratis te serveren. Ik vond dit wel een aardige geste, maar heb er geen gebruik van gemaakt.
Mijn conclusie: een druk bezocht hamburgerrestaurant met een te lage capaciteit (zij kunnen de drukte kennelijk niet aan!) met vriendelijk en begripvol personeel. Prijs-/kwaliteitsverhouding is iets uit het lood (alleen hoofdgerecht voor twee personen 40 euro!) Ik weet niet zeker of ik dit restaurant nogmaals ga bezoeken.
Nadien D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Burger was een enorme teleurstelling. 2 burgers (waarvan 1 zonder friet en sla), glas wijn en een biertje voor 38 euro was ook echt teveel voor wat je krijgt. Sombrero burger ook nog eens zonder guacamole. Echt een domper. Ik kom nooit meer terug.
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op zaterdagavond gegeten met z'n tweetjes. Er was nog 1 tafeltje over dus we hadden geluk. We hadden de smoky bacon en notorious burger met frietjes en salade. De salade was erg simpel en de frietjes niet bijzonder (net iets beter dan fastfood vanwege het schilletje). De burgers was opzich ok, maar ook niet heel bijzonder.. Ze waren lekker gekruid en het vlees was zacht, maar ik kon totaal niet proeven dat ik lamsvlees aan het eten was door de kruiden.. Ze leggen de nadruk van hun burgers dus niet op het vlees. Het zelfde geldt voor de smoky bacon.. Veel kruiden, weinig echte vleessmaak.

De bediening is vriendelijk, maar leek de druk niet helemaal aan te kunnen. Er werd ook iets vaker dan aangenaam gevraagd of we nog iets wilden drinken. Verder duurde het best lang voordat we onze burgers kregen.

Het interieur.. Neem een industriele look en wat interessante gloeilampen, wat groen en meer dan 2 stijlen typografie en je hebt de standaard "hipster"look van tegenwoordig. Dit hebben ze goed opgevolgd.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
De Burgerij zit er pas sinds mei 2015 en voor ons was het de eerste keer dat we deze hamburgerzaak bezochten.
Wij, 2 personen, kwamen voor de hamburger keuze genoeg maar, er staan ook wat Mexicaanse gerechten op de kaart.
Mijn vrouw bestelde een Matterhorn Cheezy Solo en ik de Smokey Bacon Full Option. De Solo is alleen de hamburger op een broodje en Full Option is een hamburger met friet en sla.
Wat kan je nog meer over een hamburger schrijven als deze gewoon goed en lekker is. Ook krijg je er genoeg friet en sla bij.
De bediening, duidelijk nieuw in deze zaak, was zeer vriendelijk en behulpzaam en ook de eigenaar kwam even vragen of alles naar wens was. Ook wij vragen ons af als het druk in deze zaak is of de tafeltjes niet iets te dicht op elkaar staan.
Wij komen hier in ieder geval zeker weer terug.
Jonneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Wat een slecht ‘restaurant’. Op een vrijdagavond gegeten. Nadat onze bestelling was opgenomen kregen we na 20 min. opeens een drankje van het huis. Toen we vroegen waarom, werd verteld dat het eten nog wel even op zich zou laten wachten. Ik had een veggieburger met gebakken oesterzwammen 'in the mix' gekozen. Voor de zekerheid nagevraagd wat er precies in zat. Het zou een vegetarische burger zijn, met daar bovenop oesterzwammen. Toen ik het kreeg (na 45 minuten) bleek het een sponsachtige burger te zijn die smakeloos was. Bediening had zich vergist en ik mocht een nieuwe hamburger kiezen. Ik koos voor de EL SOMBRERO (kipburger), en men verzekerde me dat ik het binnen 5 minuten zou krijgen. Wat een liefdeloze hamburger was dat. De guacamole ontbrak, veel te veel ijsbergsla erop en een zoute plak kip. Ook de hamburger (classico) van mijn tafelgenoot was een vieze tegenvaller. Alle liefde ontbrak, de hamburger was een broodje met daarop hamburger, plakje kaas en wat sla. Niet nagedacht over verhoudingen/juiste balans. Ik denk als je 4 dezelfde hamburgers bestelt, ze alle 4 qua verhoudingen verschillend zullen zijn, met als enige overeenkomst dat het een klef broodje en zoute hamburger is. Een goede hamburger maken is duidelijk een vak.
John T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Zochten in Rotterdam een goede burgertent om informeel te eten en even bij te praten. Kwamen uit bij de Burgerij (omdat die niet in Utrecht zit waar we anders uit eten gaan).
De zaak zat vol, maar na 10 minuten aan de bar konden we zitten.
De Burgerij was een gemengde ervaring. De burgers waren zonder meer goed (Dolce Vita en Smokey Bacon). Nadruk lag op goed vlees en minder op de wow factor van de ingrediënten en aankleding. Burger viel tot op het laatst niet uit elkaar en bleef goed eetbaar met de handen. So far so good.
Minder was de friet. Gewoon iets te hard gebakken friet. Niets meer. Dat maken we bij andere burgertenten beter mee.
Decor geeft een leuke informele ambachtelijke uitstraling met tekeningen van de burger recepten aan de muur. Wat mij wel irriteert (en helaas in meer zaken) is het ontbreken van mogelijkheden om je jas op te hangen. Als je op een barkruk zit kan je niets met je jas. Zat wel naast een lege pilaar waar met gemak haakjes op hadden gekund.
Zware misser is het bier. Alleen Heineken van de tap en een beperkt assortiment uit de fles. Op de website staat meer bier uit de tap, hoe zit dat? Bij een ambachtelijke uitstraling hoort meer keus in tap bier. En als je dan Edelweiss serveert, doe dat niet in een Heineken glas. Kortom, onder de maat.
De bediening was op zich goed, had allemaal iets vlotter gekund maar we hadden geen haast.

Wat als de Burgerij naar Utrecht zou komen? Zou het een keer proberen; zijn de burgers van dezelfde kwaliteit en zijn de minpunten verholpen?
Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Van buiten kun je al zien dat het een mooie zaak is. Eenmaal binnen hangt er een ontspannen sfeer. De zaak is hip, maar rustig ingericht. Wij hadden een kinderstoel nodig en tot onze verbazing kregen we er een die we eens niet zelf helemaal schoon moesten poetsen. Dat is ons tot nu toe nog niet overkomen. We kozen een plekje bij het raam maar tegen de bar aan zodat we daar de kinderwagen kwijt konden. Dat was erg prettig, maar het was er toen ook nog rustig. De bediening was prima. Niet supervriendelijk of enthousiast. Het eten was lekker, maar aan de dure kant. Ik had een burger besteld, zonder friet en salade, voor 11,50 (met 16,-). Voor een lunch vind ik dat wel aan de prijzige kant, als diner anders wel prima. Een dikke pluspunt is dat er een (schone!) verschoningstafel aanwezig is in het invalidentoilet. De toiletten waren overigens ook erg schoon, heel prettig.
Al met al was het echt een prima ervaring. We hebben er ontspannen gezeten en lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar, maar vanwege de prijs, niet te vaak ;-)
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Had meer verwacht van de burger die ik had, het vlees was niet op en top warm, meer lauw. Frietjes waren wel in orde, maiskolf erbij was wel lekker en goed warm. Decor is origineel, service oké.
Frasch .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Heerlijke keus van diverse hamburgers van rund, kip, vis, tahoe. Ik heb de smokey bacon burger op en mijn vrouw en dochter de Mexicaanse burger. Lekkere burgers, smaakvol en leuk geserveerd. Voldoende keuze. Bediening was leuk, netjes energ vriendelijk. De inrichting is modern en hip, veel jonge bezoekers(20/30 jarige) leuke atmosfeer. Voor herhaling vatbaar
Berghaan .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een tijdje geleden wezen eten met vrienden.

Een vriendin heeft vis allergie en wij vroegen dan ook in welke gerechten vis zou zitten.
Na navraag in de keuken kwam als antwoord dat dit in zo'n beetje alles zat en dat het niet zonder kon.
Erg vreemd verhaal voor "vers" gemaakte burgers.
Ook dat andere ingredienten niet uit bepaalde gerechten weggelaten konden worden duiden er al te meer op dat er van verse bereiding waarschijnlijk geen sprake is.

De burgers die uiteindelijk kwamen hadden een vreemde smaak en zijn voor een burger liefhebber geen aanrader.

De inrichting is prima en heeft een gezellige inrichting.
De bediening bestaat voornamelijk uit studenten die gewoon hun best doen.

Veelbelovende naam die helaas niet wordt waargemaakt met het eten.
Bekertje .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Mijn tip: ga hier vooral heen om hamburger te eten. Mijn tafelgenoot nam een wrap, maar dat was in tegenstelling tot de hamburger meer een snack dan een volwaardige maaltijd (het was vrij weinig). Toen de serveerster vroeg of het ons gesmaakt had gaf ik dat aan (ik dacht, een restaurant dat net open is wil misschien graag eerlijke feedback) en toen kreeg ik de volgende respons: "Ja, maar misschien vult een wrap wel veel meer dan een hamburger...". Jammer dat je niet serieus genomen wordt, want ik vind het verder een prima tent. Het leek alsof de serveerster zich persoonlijk aangevallen voelde, want ze kwam daarna niet meer vragen of we nog wat wilde bestellen. Maar als je een lekkere hamburger wilt moet je hier zeker heen gaan.