De Burgerij

Noordstraat 87 5038 EH Tilburg Nederland Kaart
31-138220989

Over het restaurant De Burgerij

Van boerenkool tot kaviaar

Een bourgondische trefplaats in hartje Tilburg, dat is De Burgerij. In deze brasserie ben je welkom voor ontbijt, lekkere broodjes, exclusief gebak of een fantastisch diner. Dit restaurant heeft werkelijk waar van álles op het menu. Van boerenkool tot kaviaar! Het restaurant is makkelijk bereikbaar dus kom snel langs voor een fantastisch etentje.

Meer informatie over restaurant De Burgerij

- Ontbijt 07:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant De Burgerij

ad D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Hier wordt met hart en ziel gewerkt aan een goed product.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijk eten en prima beleving
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg leuk verrast door de eigenaar, hij nam ons tijdens het eerste drankje even mee naar de winkel waar de chef vertelde wat voor smakelijks hij voor ons klaar zou kunnen maken. Lastig kiezen met zoveel lekkers, uiteindelijk hebben we genoten van een uitgebreid plateau en daarna een cote de boeuf. Wij komen zeker terug!
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een topavond gehad bij de Burgerij. De bediening is attent en persoonlijk en de gerechten zijn, hoewel niet heel verrassend, erg goed klaargemaakt.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
De entourage ia aardig, vol met Franse accenten. Het eten daarentegen is voor verbetering vatbaar; een echte misser is om bij het vleeshoofdgerecht wat geheel en al uit zachte smaken bestaat, scherp zure pickles te serveren die alles doodslaan in de mond; verder zijn er wel heel veel verschillende mayonaises en aanverwante dipsausjes bij alles. De zwezerik was matig krokant gebakken. De wijnen zijn voor vin de France wijnen( vroeger vin de table) wel erg stevig geprijsd.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne ambiance. We komen zeker terug!
Jay O.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Leuke combinatie van een delicatessezaak en een restaurant!
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Buitengewoon eten in een prima sfeer met uitstekende bediening en een persoonlijke benadering/advies, waardoor het eten een belevenis is geworden
Nicolet V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voortreffelijk gedineerd na 2 drukke dagen. Wij kozen voor het 4-gangenmenu, dat fijnzinnig was samengesteld met de ene tongstrelende verrassing na de andere. Een aanrader, ook dankzij de vriendelijke bediening en de winkel waar je alles wat je geproefd hebt ook kunt kopen.
margot N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Prima
Michiel J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Heerlijk gegeten!
Yvette T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Wij komen al jaren bij De Burgerij en altijd is het een feestje. Van de oesters tot aan de stampotjes met boeuf bourguignon, alles is met zorg bereid en lekker. Wij nemen ook altijd nog iets lekkers uit de winkelvitrine mee om thuis nog even na te genieten.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
We hadden niet veel tijd voor een optreden, en de bediening was heel vriendelijk en zorgde ook dat alles erg op tijd was. Het zag er ook vreselijk leuk uit ( mooie patio! echt een lief en mooi sfeertje)en ik ben zeker van plan om terug te komen! Het eten was werkelijk superlekker en mijn zus en ik hebben nu samen een plateau genomen met kaasjes en pate. De wijn was ook erg goed, met goeie keuzes in de witte wijn. de volgende keer gaan we voor het plateau met oesters! <3
Berry B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wat een leuke plek om te eten. Bediening top! Eten top! Enige maar is de kaart, die is wat "ingewikkeld"
Maar absoluut terug, waande me even in Frankrijk...
Yvo R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Fantastische avond gehad samen met mijn vriendin en de oma's. Heerlijk gegeten en leuke rondleiding. Zeker een aanrader als je in tilburg wilt eten. Zeer makkelijk bereikbaar vanaf het station
Cindy O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Leuk restaurant, lekker eten en vlotte, nette bediening. Een aanrader!
Ankie B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Vanavond weer heerlijk gegeten bij de Burgerij. Goede service, vriendelijke bediening en altijd heerlijk eten. Zeker het 3 gangen menu burgerij is een aanrader!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
De burgerij is een naam die in Tilburg steeds vaker genoemd wordt als leuk lunch adresje. In eerste plaats bekend vanwege de delicatesse zaak maar nu ook als brasserie aan de weg timmerend. We vonden het leuk om hier eens op zondag middag een hapje te gaan eten. Het terras aan de straat zijde ligt al in de schaduw. Bij binnen komst even wachten tot er iemand van de bediening komt. We mochten een tafeltje kiezen. Dit werd er een in de serre. Binnen is het gezellig ingericht, sfeertje dat doet denken aan een bruin café. We wilde graag de wijnkaart zien, deze was verrassend uitgebreid met veel wijnen per glas, prima. De Pinot Noir, die licht gekoeld lag, werd door de jonge dame geadviseerd. Deze paste het best bij de charcuterie plankjes, de specialiteit van het huis. We vonden het een goed idee.

De amuse was een klein stokbroodje met kruidenboter, bakje met grote gemarineerde groene olijven en een plankje met dunne plakjes droge worst. De kruidenboter was huisgemaakt en erg lekker.

Er was nog behoorlijk wat keuze in plateaus, van eenvoudig tot decadent. Wij kozen de gerenommeerde plank “Plateau Buitengewoon” die voor de chef wel eenvoudig te bereiden is. Wat ligt er allemaal op. Paaltjes Manchego met honingdip en poeder van koffie, een goede combinatie. Paaltjes comté met een dip van vijgenmosterd, die verrassend lekker was. Roquefort met uienchutney, erg smaakvol. Stukje brie de Meaux waartussen wat truffel marmelade, mooie kwaliteit. Blokje eenden mousse met cranberrycompote, mousse mooi hoog op smaak. Centraal een rucola salade met erop plakken vlees. Culatello, jambon de teruel, pastrami en golfetta salami, allemaal van top kwaliteit. Het geheel was afgewerkt met kleine augurkjes, zon gedroogde tomaatjes, noten, plakjes kastanje champignon en druifjes. Ernaast nog een bruin stokbroodje. Allemaal mooie producten die ook goed combineren met de geadviseerde wijn. (8)

Als afsluiter een mocca d’or, lekker geconcentreerd.

Bediening was goed, keurig wijn advies en goede gedetailleerde uitleg bij de plank.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik goed.

Kortom een leuk adresje om eens lekker te borrelen of om delicatessen voor thuis te kopen.
geert C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
heerlijk . Goede bediening en fijne sfeer
Oscar O.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten!! We komen hier zeker terug!