De Burgerij

Noordstraat 87 5038 EH Tilburg Nederland Kaart
31-138220989

Over restaurant De Burgerij

Van boerenkool tot kaviaar

Een bourgondische trefplaats in hartje Tilburg, dat is De Burgerij. In deze brasserie ben je welkom voor ontbijt, lekkere broodjes, exclusief gebak of een fantastisch diner. Dit restaurant heeft werkelijk waar van álles op het menu. Van boerenkool tot kaviaar! Het restaurant is makkelijk bereikbaar dus kom snel langs voor een fantastisch etentje.

Meer informatie over restaurant De Burgerij

- Ontbijt 07:00 - 12:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gerdavanz .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gastvrije bediening die zijn best doet. Gerechten prima qua smaak, wildplateau erg prijzig: 60 euro voor 2 personen (ook al heb je prima producten gebruikt , dan is de prijs overdreven voor wat je krijgt). Leuke zaak om ongedwongen te eten.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben een heel gezellige avond beleefd bij De Burgerij. De ontvangst was bijzonder hartelijk zonder over the top te gaan. Een erg gezellige locatie. beetje rumoerig maar we konden elkaar toch goed verstaan ( de tafeltjes zijn ook niet erg groot, dat scheelt ook) Het eten was erg lekker en leuk om een menu te nemen waar je wat proeverijtjes kunt krijgen. Ook de vegetarische opties zijn aan te raden. Wij komen zeker terug.
Marga R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben erg goede uitleg gekregen over de producten en deze jongen kon het goed brengen. Alleen bij de afsluiting van de avond heeft hij nog de bestelling op genomen voor 4 personen koffie maar die hebben we niet meer gezien. Na 3x bij verschillende obers de vraag gesteld waar onze koffie bleef hebben we deze uiteindelijk na een half uur gekregen. De des betreffende eerste ober hebben we in velden of wegen niet meer gezien......
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prachtige ambiance , formidabele bediening en werkelijk fantastische gerechten. Mooie en verse ingredienten maken het helemaal af. Hier komen we zeker nog eens terug!
Esther C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond met een vriendin bij de Burgerij genoten van het 4-gangen Diner Ensemble Buitengewoon, en buitengewoon was het zeker! De aankleding van het restaurant is bijzonder sfeervol maar laat je niet vermoeden dat de kwaliteit van de gerechten zo goed is als dat het geval was. Het eten was werkelijk goddelijk, kwalitatief goede producten met een goede bereiding. De bediening was oprecht vriendelijk, kwam vaak maar niet te vaak aan tafel en had verstand van zowel het eten als het drinken wat op tafel kwam. Ik ben op een positieve manier flabbergasted en zou een etentje bij de Burgerij aan iedereen aanraden!
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Laat ik voorop stellen dat het eten echt prima was, en met name de plateaus overvloedig. (bestel niet teveel als je dit als voorgerecht doet!). de huiskamersfeer is top. echt warm en authentiek/ouderwets.
Echter, op een "normale" donderdagavond met alle tafels bezet moesten we wel erg lang wachten op het eten, voorgerecht (plateaus met worst/kaas-dus moet snel kunnen) duurde toch 45 minuten. dat is te lang. tussen dit en het hoofdgerecht ook weer lang. erg jammer dat ze het niet aan kunnen want het eten is prima.
Bovendien is de setting veeleer te rumoerig om een goed gesprek te voeren.
Toen ik om de bon vroeg werd me gemeld dat er een probleem was met het pin-apparaat. Of ik maar cash wilde betalen. Ik loop echter niet met 300 euro op zak.... het voorstel van de ober was dat ik hun fiets wel mocht lenen om te gaan pinnen (in de gietende regen.....). Dat het apparaat stuk is, kan gebeuren, maar de oplossing die voorgesteld werd zegt wel iets over de klant vriendelijkheid.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Leuk restaurant met zeer attente bediening. Beetje wennen aan het concept en wat eenvoudige gerechten. Smakelijke gerechten en goede wijn.
Emce .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gisteren gegeten bij de burgerij. Een vriendelijke ontvangst en lekker eten met mooi gecombineerde smaken. We kozen voor oesters als voorgerecht en de vegetarische plate. Erg lekker maar echt te weinig en we zijn geen grote eters. Het basilicum-ijs erbij was een echte verassing. Dus toch maar een nagerecht, dat weer relatief groot en niet van de uitzonderlijke smaak van het hoofdgerecht. Eigenlijk neem ik normaal altijd een kopje thee en mijn partner koffie. De vleesschotels die we voorbij zagen komen waren beter gevuld en daar zat ook brood bij. Het terras is wat lawaaiig maar het was dan ook koopavond met veel verkeer. Kortom heel lekker gegeten maar toch nog even een stukje kaas eenmaal thuis.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Fijne plek, mooi ingericht, lekker eten. Op het eind was het wat druk en werden we een beetje vergeten door de verder zeer vriendelijke dames. Toetje hebben we daarom laten schieten.
Cas L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Beste prijs voor het lekkerste eten in de beste sfeer. Hele mooie wijnen en een mooie wisselende kaart van confit de canard tot kaviaar van boerenkool tot oesters.
Carel V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Zeer vriendelijke en attente bediening. Mooie plateau's als voorgerecht en een voortreffelijk stuk vlees voor 2 personen. Prima wijnen
Bvrijswijk .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mijn favoriete restaurant in Tilburg. Op de planken die je kunt kiezen zijn altijd zeer divers en de kwaliteit van het eten is erg goed. Daarnaast is de bediening en de service altijd zeer goed.
Karlijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Mooie pure en gevarieerde gerechten. Met liefde bereid en dat proef je. Gepassioneerd personeel van de eigenaar tot de bediening! Echt wat anders. Voor ons enige nadeel de hele kleine tafeltjes en houten stoeltjes. Past uiteraard goed bij de sfeer maar heel comfortabel om lang te blijven tafelen is het niet maar dat is voor iedereen anders. Al met al toptent!
Wilro .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
ik vond de bediening erg aangenaam. Het eten was ook lekker. Leuke ambiance. Een prima gekegenheid om gezellig met vriendinnen bij te kletsen
Sus A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Eerste keer bij de Burgerij op aanraden van velen, wat voor hoge verwachtingen zorgde. Maar volledig waar gemaakt! Eten is heerlijk, ambachtelijk en er wordt erg meegedacht bij allergieën. Verse producten en warme gezellige sfeer! Kom graag nog eens terug!
Marceldoortje .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We vonden de prijs/ kwaliteit verhouding niet in verhouding.
Het was duur voor wat we kregen .
Het was wel erg lekker.
De bediening was prima
Ambervankinderen .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was weer om je vingers bij af te likken !
Diner ensemble is echt super leuk.
Japie en team bedankt weer voor een top avondje.
Corry.beekwilder .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij De Burgerij! De bediening was vriendelijk en professioneel. Het decor is erg gezellig, een beetje huiselijk. 1 minpuntje vonden wij de houten stoelen met rand aan de zitting, daar krijg je na een tijdje wat last van.
Merelburggraaf .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We vonden het eten heerlijk! De salade met warme geitenkaas is super, rijkelijk gevuld met allerlei lekkere dingen en er worden verschillende soorten sla (hele blaadjes) gebruikt zodat je niet alleen heel lekker maar ook heel gezond kunt eten. De soep en de boeuf bourguignon mag minder zout, dat wel. Maar de onderliggende smaken waren echt heerlijk, de bediening is zeer vriendelijk en we vinden het een prachtige ambiance.