De Burgerij

Noordstraat 87 5038 EH Tilburg Nederland Kaart
31-138220989

Over het restaurant De Burgerij

Van boerenkool tot kaviaar

Een bourgondische trefplaats in hartje Tilburg, dat is De Burgerij. In deze brasserie ben je welkom voor ontbijt, lekkere broodjes, exclusief gebak of een fantastisch diner. Dit restaurant heeft werkelijk waar van álles op het menu. Van boerenkool tot kaviaar! Het restaurant is makkelijk bereikbaar dus kom snel langs voor een fantastisch etentje.

Meer informatie over restaurant De Burgerij

- Ontbijt 07:00 - 12:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Stef H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gewoon genieten
Roos P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gezellige Brabantse informele sfeer. Zeer vriendelijke en attente bediening. Fantastisch lekker eten en drinken! En erg fijn dat veel ook bij de bijbehorende traiteur te koop is om mee te nemen.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Origineel geserveerd op houten plateau's voor 2
corry.beekwilder .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening die de tijd nam om te vertellen wat er op tafel stond. Een sfeervol ingericht restaurant. Een beetje rumoerig als de zaak vol zit. Kortom een aanrader!
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten met verfijnde smaken. Bediening kwam deskundig over!
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Afgelopen vrijdag met mijn vader voor mijn verjaardag bij De Burgerij wezen eten. Zoals altijd zeer vriendelijk ontvangen, niets is te moeilijk. Vooraf een plankje en als hoofdgerecht de Cote de boeuf, absoluut geweldig. Daarbij een heerlijke wijn en als afsluiting lekkere chocola met koffie en een drankje. Een absolute aanrader!
lautjex01 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Geweldig restaurant! Het assortiment is ruim, en voor elke prijsklasse iets heerlijks te vinden. Wij hebben in iedergeval heerlijk gegeten, vooraf een stokbroodje, toen een plank burgerij, leuk opgemaakt en heerlijke kazen en worsten, en vervolgens een voortreffelijk hoofdgerecht.. Geweldige bediening en leuke aankleding.
Dory J.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gezellig en heerlijk gegeten.Voor herhaling vatbaar
4appels .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wat is het toch elke keer een feestje om hier te zijn! Vandaag weer heerlijk geluncht! Mooie ingrediënten - hier weten ze wat smaak is! En bovendien: de passie waarmee gewerkt wordt, werkt aanstekelijk. Daarom in het winkeltje nog maar wat lekkers meegenomen. Voor thuis! Top!
Ohad G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Fantastisch puur eten en een hele persoonlijke service. Vol passie en liefde geserveerd en gekookt door oa drie broers die van hun ouderlijk huis een restaurant, B&B en een winkel hebben gemaakt.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Dit is een erg fijn restaurant. Heerlijke sfeer. Gastvrijheid is enorm. En, belangrijk natuurlijk, prima gegeten. Bijzonder met de winkel erbij. Verse producten. Kortom, een heerlijk avondje uit.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een heel bijzonder restaurantje ! Lekker geluncht, vriendelijke bediening
Gerdavanz .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Gisteren 03-12-2016 hier gegeten,wat een geweldige tent is dit! Zo ontzettend lekker gegeten!Wat een mooie producten, en de passie van de kok, super!Ze zaten eigenlijk vol maar er werd een extra tafeltje bijgezet, en zaten werkelijk op de mooiste plek van het restaurant! Super klantvriendelijk, hele goede uitleg over de gerechten met bijpassende wijnen en thee! Dit is een plek waar je zeker heen moet gaan als je in Tilburg bent! We hebben een top avond gehad!
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gastvrije bediening die zijn best doet. Gerechten prima qua smaak, wildplateau erg prijzig: 60 euro voor 2 personen (ook al heb je prima producten gebruikt , dan is de prijs overdreven voor wat je krijgt). Leuke zaak om ongedwongen te eten.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben een heel gezellige avond beleefd bij De Burgerij. De ontvangst was bijzonder hartelijk zonder over the top te gaan. Een erg gezellige locatie. beetje rumoerig maar we konden elkaar toch goed verstaan ( de tafeltjes zijn ook niet erg groot, dat scheelt ook) Het eten was erg lekker en leuk om een menu te nemen waar je wat proeverijtjes kunt krijgen. Ook de vegetarische opties zijn aan te raden. Wij komen zeker terug.
Marga R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben erg goede uitleg gekregen over de producten en deze jongen kon het goed brengen. Alleen bij de afsluiting van de avond heeft hij nog de bestelling op genomen voor 4 personen koffie maar die hebben we niet meer gezien. Na 3x bij verschillende obers de vraag gesteld waar onze koffie bleef hebben we deze uiteindelijk na een half uur gekregen. De des betreffende eerste ober hebben we in velden of wegen niet meer gezien......
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prachtige ambiance , formidabele bediening en werkelijk fantastische gerechten. Mooie en verse ingredienten maken het helemaal af. Hier komen we zeker nog eens terug!
Esther C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond met een vriendin bij de Burgerij genoten van het 4-gangen Diner Ensemble Buitengewoon, en buitengewoon was het zeker! De aankleding van het restaurant is bijzonder sfeervol maar laat je niet vermoeden dat de kwaliteit van de gerechten zo goed is als dat het geval was. Het eten was werkelijk goddelijk, kwalitatief goede producten met een goede bereiding. De bediening was oprecht vriendelijk, kwam vaak maar niet te vaak aan tafel en had verstand van zowel het eten als het drinken wat op tafel kwam. Ik ben op een positieve manier flabbergasted en zou een etentje bij de Burgerij aan iedereen aanraden!
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Laat ik voorop stellen dat het eten echt prima was, en met name de plateaus overvloedig. (bestel niet teveel als je dit als voorgerecht doet!). de huiskamersfeer is top. echt warm en authentiek/ouderwets.
Echter, op een "normale" donderdagavond met alle tafels bezet moesten we wel erg lang wachten op het eten, voorgerecht (plateaus met worst/kaas-dus moet snel kunnen) duurde toch 45 minuten. dat is te lang. tussen dit en het hoofdgerecht ook weer lang. erg jammer dat ze het niet aan kunnen want het eten is prima.
Bovendien is de setting veeleer te rumoerig om een goed gesprek te voeren.
Toen ik om de bon vroeg werd me gemeld dat er een probleem was met het pin-apparaat. Of ik maar cash wilde betalen. Ik loop echter niet met 300 euro op zak.... het voorstel van de ober was dat ik hun fiets wel mocht lenen om te gaan pinnen (in de gietende regen.....). Dat het apparaat stuk is, kan gebeuren, maar de oplossing die voorgesteld werd zegt wel iets over de klant vriendelijkheid.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Leuk restaurant met zeer attente bediening. Beetje wennen aan het concept en wat eenvoudige gerechten. Smakelijke gerechten en goede wijn.