De Burgerij

Noordstraat 87 5038 EH Tilburg Nederland Kaart
31-138220989

Over het restaurant De Burgerij

Van boerenkool tot kaviaar

Een bourgondische trefplaats in hartje Tilburg, dat is De Burgerij. In deze brasserie ben je welkom voor ontbijt, lekkere broodjes, exclusief gebak of een fantastisch diner. Dit restaurant heeft werkelijk waar van álles op het menu. Van boerenkool tot kaviaar! Het restaurant is makkelijk bereikbaar dus kom snel langs voor een fantastisch etentje.

Meer informatie over restaurant De Burgerij

Jouw recensie over het restaurant De Burgerij

Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
De stoelen zitten niet super goed. Maar voor de rest was het super!
godfried F.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Vriendelijk, voorkomend personeel. Bediening heeft gastvrijheid hoog in het vaandel, jas aannemen en aanreiken, uitgebreide toelichting menukaart en suggesties bij keuze. Tijd voor gezellig gesprek, ongedwongen sfeer in restaurant. Meelopen van goede kwaliteit.
Wij hebben lekker gegeten en raden iedereen de Burgerij van harte aan.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Leuk concept. De gerechten die we besteld hadden waren super. Lekkere gerechten en heerlijke wijnen erbij. Zeker voor herhaling vatbaar.
patty B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Klein stukje Frankrijk in Tilburg. Leuke combi van Nederlandse gerechten en de meer decadente gerechten. Wat verrassend was dat men zeer hondvriendelijk was! Bedankt! Wij komen graag terug
Birgitte M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Enthousiaste ontvangst door sympathieke gastheer, knusse atmosfeer, leuk concept. Met 2 personen gekozen voor Menu Burgerij. Tips voor restaurant: Bij de eerste gang miste ik een paar mooie olijven en goed brood (in de stijl van de delicatessen, bijv. desem en vijgenbrood o.i.d., i.p.v. louter wit stokbrood). De div. stukjes kaas waren smakelijk, maar wel erg klein, waardoor het plateau minder royaal oogde dan de bedoeling was. Dat is geen bourgondische keuze denk ik en weegt niet op tegen eventueel behaald rendement. De andijviestamp van mijn moeder lust ik niet, maar die van De Burgerij bij de tweede gang was wel lekker! :-) Helaas waren zowel de gehaktbal, de wildstoof en de quiche te zout. Op het dessertplateau van gang 3 lagen op zich lekkere dingen, maar gecombineerd was het een ratjetoe aan smaken die elkaar niet mooi aanvulden, dit zou beter kunnen worden afgestemd (waardoor het geheel beter wordt dan de som der delen, i.p.v. minder goed). Qua drank werden we goed geïnformeerd over alcoholvrije alternatieven, die er voldoende waren in de vorm van diverse losse theesoorten en speciale limonadegazeuses (die hebben we echter niet geprobeerd), afgestemd op de gerechten. De thee werd de eerste keer keurig aan tafel bereid, waardoor we de trektijd zelf konden timen (max 3 min. voor groene thee). Daarna is hij echter steeds al aan het water toegevoegd voor het uitserveren, waardoor de trektijd te lang was en de thee daardoor bitter. (Overigens, voor gasten die dit niet weten is een instructie ook hier op zijn plaats. Anders wordt een mooie thee uit jullie assortiment alsnog een negatieve ervaring en dat is zonde). De prijs van het menu vond ik wat aan de hoge kant gezien de hoeveelheden (alles wordt samen gedeeld). Ten slotte waren de bordjes wat mij betreft overbodig (ze pasten ook niet goed meer op ons tafeltje), ik had net zo lief rechtstreeks van de plank gegeten (heb ik ook gedaan), maar dit is denk ik voor iedereen een persoonlijke keuze. Een dipbakje voor de olijfolie was wel handig geweest (daar heb ik nu het bordje voor gebruikt). Al met al een hele gezellige avond gehad, leuk genoeg om het nog eens te proberen, bijv. voor een lunch op het terras in de zomer. Als het eten dan wel 100% overtuigd zeker een plek om vaker terug te keren! Vriendelijke groeten, Birgitte
ad D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Hier wordt met hart en ziel gewerkt aan een goed product.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijk eten en prima beleving
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg leuk verrast door de eigenaar, hij nam ons tijdens het eerste drankje even mee naar de winkel waar de chef vertelde wat voor smakelijks hij voor ons klaar zou kunnen maken. Lastig kiezen met zoveel lekkers, uiteindelijk hebben we genoten van een uitgebreid plateau en daarna een cote de boeuf. Wij komen zeker terug!
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een topavond gehad bij de Burgerij. De bediening is attent en persoonlijk en de gerechten zijn, hoewel niet heel verrassend, erg goed klaargemaakt.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
De entourage ia aardig, vol met Franse accenten. Het eten daarentegen is voor verbetering vatbaar; een echte misser is om bij het vleeshoofdgerecht wat geheel en al uit zachte smaken bestaat, scherp zure pickles te serveren die alles doodslaan in de mond; verder zijn er wel heel veel verschillende mayonaises en aanverwante dipsausjes bij alles. De zwezerik was matig krokant gebakken. De wijnen zijn voor vin de France wijnen( vroeger vin de table) wel erg stevig geprijsd.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne ambiance. We komen zeker terug!
Jay O.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Leuke combinatie van een delicatessezaak en een restaurant!
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Buitengewoon eten in een prima sfeer met uitstekende bediening en een persoonlijke benadering/advies, waardoor het eten een belevenis is geworden
Nicolet V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voortreffelijk gedineerd na 2 drukke dagen. Wij kozen voor het 4-gangenmenu, dat fijnzinnig was samengesteld met de ene tongstrelende verrassing na de andere. Een aanrader, ook dankzij de vriendelijke bediening en de winkel waar je alles wat je geproefd hebt ook kunt kopen.
margot N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Prima
Michiel J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Heerlijk gegeten!
Yvette T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Wij komen al jaren bij De Burgerij en altijd is het een feestje. Van de oesters tot aan de stampotjes met boeuf bourguignon, alles is met zorg bereid en lekker. Wij nemen ook altijd nog iets lekkers uit de winkelvitrine mee om thuis nog even na te genieten.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
We hadden niet veel tijd voor een optreden, en de bediening was heel vriendelijk en zorgde ook dat alles erg op tijd was. Het zag er ook vreselijk leuk uit ( mooie patio! echt een lief en mooi sfeertje)en ik ben zeker van plan om terug te komen! Het eten was werkelijk superlekker en mijn zus en ik hebben nu samen een plateau genomen met kaasjes en pate. De wijn was ook erg goed, met goeie keuzes in de witte wijn. de volgende keer gaan we voor het plateau met oesters! <3
Berry B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wat een leuke plek om te eten. Bediening top! Eten top! Enige maar is de kaart, die is wat "ingewikkeld"
Maar absoluut terug, waande me even in Frankrijk...
Yvo R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Fantastische avond gehad samen met mijn vriendin en de oma's. Heerlijk gegeten en leuke rondleiding. Zeker een aanrader als je in tilburg wilt eten. Zeer makkelijk bereikbaar vanaf het station