De Burger

6,3
7,2
Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten een 5: We hadden een ''Hangover'' Burger (die overigens veel te hoog geprijsd is) en bij mij was 1 van de 2 burgers nog rauw van binnen, de andere was wel oké. Verder niet heel speciaal voor t geld.

De service een 4: Het was niet druk maar toch moet je zelf gaan vragen of je kunt bestellen. Geen idee waar ze mee bezig zijn maar tijd voor gasten lijken ze niet echt te hebben. Je moet zelf ook naar de Bar lopen voor een 2e drankje. Dit is niet heel erg ofzo maar een restaurant kun je dit natuurlijk ook niet noemen. Toch het lage cijfer voor geen aandacht voor de gast.

Het decor een 5: Niet helemaal mijn ding zo'n hipster ontmoetingsplek met veel te dure burgers. Voor ons geen 2e keer dus helaas.
Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Na een aantal keer gehoord te hebben van de burger zelf ook maar eens gaan eten. Ik had de hangover burger met friet besteld. Erg positief was ik niet. Veel sap liep uit de burger en hij was wat onhandig om te eten. Frieten waren wel lekker. Bediening vond ik wel wat minder, zo moet je zelf het personeel aanspreken en zelf naar de bar gaan om af te rekenen. Vriendelijk zijn ze wel. Decor is niks mis mee, misschien wat kleine tafels maar het ziet er verder wel gezellig uit.
Malou V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vandaag kreeg de burger een herkansing.
Eerder hadden we er al eens gegeten en toen was een burger top... De andere was zo taai als een schoenzool.
Kan gebeuren.
Vandaag thuis laten bezorgen en een burger was rauw van binnen en de andere was wederom vergelijkbaar met een schoenzool. Broodje en aankleding van broodje verder wel goed... Maar het gaat toch om het vlees.
Verder waten de verse frietjes verre van vers. Slap en niet lang genoeg gebakken.
Voor ons gaat het bij een tweede kans blijven en komt er zeker geen 3e keer.
Buster F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De Burger is een hippe tent waar niet moeilijk wordt gedaan en men zonder teveel na te denken of te betalen een lekkere burger kan halen.
In Eindhoven is De Burger mijn favoriete restaurant omdat ik van de sfeer houd en ik er altijd even snel of uitgebreid lekker kan eten voor niet teveel geld. Makkelijk de beste burger die ik in een restaurant heb gegeten en ze hebben glutenvrije broodjes (voor een meerprijs). Bij elke burger hebben ze een bijpassend speciaal biertje wat ook altijd lekker is. Ik ben nu ongeveer 27 keer bij de burger gaan eten (dit weet ik d.m.v. mijn stempelkaarten) en heb misschien 2 keer een minder goed bereide burger gegeten. De rest waren allen smaaksensaties. De bediening is niet heel goed, maar wel gezellig en jong, dus ik kan goed met ze opschieten.
Burger Tip: Pak de kalfs/lams burger met avocado en frietjes met truffelmayonaise.
LekkeretenDD .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eten: truffelburger is erg lekker, wel erg rood van binnen dus daar moet je van houden. De kiptruffelburger (of zo iets) is ook wel erg lekker. Wel zijn de burgers te klein om de honger te stillen.

Service: we moesten lang wachten, je kunt niet reserveren dus zou het wel prettig zijn als er meer ruimte is om te wachten, in plaats van dat je bij anderen op het bord staat.

Decor: Sfeervol, leuk en hip ingericht. Toiletten zijn ook schoon.
Leonard D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Super heerlijke hampburger gegeten hier, zo maak ik ze thuis niet.
En de friet met truffel mayo maakte het af.
De wijze waarop de cola geserveerd wordt is het toefje op de taart ;-)
Service was prima, zeker gezien de enorme drukte al op zaterdag om half zes.
Gerardq .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Leuke ambience en lekkere biertjes, maar niet meer de lekkere burgers van vorig jaar lijkt het.

Personeel doet zijn/haar ding, maar ietwat ongeintereseerd. Bestelling klopte niet. De hamburger smaakte ook minder dan een jaar eerder, maar dat kan natuurlijk ook een slechte dag van de kok zijn geweest. Voordeel van de twijfel nog, maar er is wel ruimte voor verbetering. Jammer.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Even snel een burger voor we naar het voetballen gingen.
Service is goed. Knappe vlotte meiden in de bediening.
Het decor is wat minder, kleine tafeltjes die wat mij betreft te laag zijn.

De burgers zijn redelijk geprijsd en voor mij was een burger met friet niet voldoende.

Prima zaak voor een snelle hap of een biertje.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Had positieve geluiden gehoord en ook wat aardige recensies hier gelezen, dus keek er naar uit eens bij De Burger te gaan eten. Maar helaas ben ik teleurgesteld weer naar buiten gegaan..

Ik bestelde een klassieke burger, maar die was droog en ook eentonig qua smaak. En het broodje dat erbij zat was wat zompig. De frietjes on the side trouwens ook.

Daarnaast lijkt de inrichting vooral gericht op de snelle hap (onze tafel had lage stoelen, zonder rugleuning..) , al is de aankleding wel weer leuk. Maar een snelle hap was het ook niet; de burger liet een aardige tijd op zich wachten. Te lang naar mijn mening, voor wat er op het menu staat.

Verder is de aanloop van klanten zo groot dat er snel geen plaatsen meer zijn (reserveren is niet mogelijk). Klanten worden niet bij de ingang opgevangen, dus iedereen sjouwt heen en weer door het kleine zaakje om te vragen of er nog plaats is. Best wel storend.

Al met al blijf ik mijn burgers voorlopig nog maar even zelf bakken... Jammer!
ChrisSharma .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Zolangdra je geen restaurant experience is het gewoon prima happen hier. Burgers zijn prima. Serveersters errrrg aangenaam om naar te kijken. Typisch eettentje voor hippe jongelui. Stap hier gerust met een paar vrienden binnen.
Eindhoven86 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijke burgers. Ik eet er meestal op zatedagmiddag 1 echt genieten. Vooral de burger met truffel is een aanrader. De bediening is snel en het is gezellig zitten daar.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
dit zijn gewoon de beste hamburgers van eindhoven vlees niet weg gebakken mooi medium gebakken broodjes vers topings perfect was er laats met carnaval voor de carnaval burger was perfect personeel vriendelijk leuk verkleed met vlaggetje op de wangen hahaha ik raad iedereen aan voor lekkere verse hamburgers ga naar burger echt waar voor je geld ! !
Lyran .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
De Burger is een klein restaurantje, met weinig tafels en een open keuken in het midden. Het is simpel, ze hebben ook alleen maar burgers. Niks vooraf en één toetje van de dag als na. Ik kon niet kiezen en ging voor de 3 miniburgers: beefburger, truffelburger en de kalfsburger. Allemaal erg lekker, maar toch is de 'standaard' burger het best! De bediening was super, zo werd ons geadviseerd maar 1 portie friet te nemen ipv 2, en dat was meer dan genoeg. Het is leuk aangekleed, maar de tafels zijn klein en de stoelen oncomfortabel. Geen plek om lang te tafelen, maar om gewoon een goede burger te eten.
AleksUndead .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Minpunt omdat je niet kunt reserveren. Dé meeting spot voor hipsters..?
Ik was die dag in de stad met een vriendin en we wilden in de avond hier gaan eten.
Het was erg druk, dus moesten 30 min. wachten voor een tafel, stonden in een rij, dus mochten daarna plaats nemen aan de bar (mits er daar ook plaats was). Ze wilden zelfs twee mensen voor laten gaan, maar dat lieten we niet gebeuren.
Toen we eenmaal zaten en drankjes hadden besteld, zaten we ergens achter in een hoekje met een piepklein tafeltje.
Ik bestelde de normale beef Burger (was wel lekker, maar niet speciaal, kan het zelf ook maken).
Drankjes kwamen pas na 30 min. denk ik. Moesten wel lang wachten en normaal gesproken vind ik dit niet zo erg, vooral niet als het druk is, dus mijn vriendin wenkte en de serveerster die we dus al niet mochten zei meteen "Ohja vergeten" met zo'n rare glimlach (jaja).
En de burgers kwamen ook vet laat. De jongens die na ons kwamen hadden later besteld en kregen eerder hun burgers, een beetje raar. Maar we konden wel al snel zien waarom.
De volgende keer als ik hier nog eens ga eten verwacht ik wel een veel meer oplettende en betere bediening. Misschien een aanrader om wat volwassenen aan te nemen i.p.v. tienermeiden!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Je loopt De Burger bijna spontaan voorbij. Een klein intiem pandje met een kleine open keuken. Ondanks dat we redelijk vroeg waren, was er maar een tafeltje vrij. Gelukkig konden we dus direct gaan zitten. Een blik op de menukaart zorgde voor een continue twijfel. Welke burger moesten we nou kiezen? Gelukkig viel ons oog op de drie miniburgers optie. Zo kregen we drie kleine burgertjes die we zelf uit mochten kiezen. De truffelburger en de 50/50 burger zijn voortreffelijk. Er is naar mijn idee geen burgerbar in Nederland die zulke lekkere burgers serveert. De zalm- en lamsburger zijn goed, maar halen het bij lange na niet bij de eerste twee. De ruime bierkaart, goede wijntjes en nette service maak het helemaal af. Voor een klein bedrag een heerlijke avond!
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Relaxte plek om een goede burger met lekker bier te eten. Voor elk wat wils, van vega tot Vleesch. Aanrader is het trio of de truffelburger, erg lekker. Fijne sfeer, rare stoeltjes.
Tijmen L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Zalige hamburgers met een lekkere grill/rooksmaak eraan, verrassende biertjes, hadden wij dit maar in de buurt! Snelle, vriendelijke bediening, open keuken, alles voor je neus bereid. Aanrader!
Chantalvk103 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
De Burger is een restaurantje waarvan je moet weten dat hij er zit. Hij valt aan de buitenkant namelijk totaal niet op. Het restaurantje is ook niet erg groot.

De Burger schijnt de allerbeste hamburgers van Eindhoven te serveren, dus hier was ik erg benieuwd naar. Ik ging met een vriend van me eten, die enorm fan is van De Burger.
Ik bestelde de Hangover Burger, welke echt enorm groot is. Maar hij is inderdaad ook erg lekker! Ook de frietjes en de mayonaise die erbij worden geserveerd zijn heerlijk. Tip: Probeer de wasabi-mayonaise bij de frietjes. Even wat anders, maar wel heel lekker.

Het restaurant ziet er hip uit en de leuke details (zoals de menukaart) maken het een leuk restaurantje. Nadeel is dat de zitplaatsen niet zo heel comfortabel zijn.

Het personeel is wel vriendelijk, maar was behoorlijk traag. Meestal is het erg druk bij De Burger, maar de avond dat ik er ging eten totaal niet. Toch duurde het een half uur voordat onze bestelling werd opgenomen, en werd er niet gevraagd of wij nog wat wilden drinken; daar moesten we zelf om vragen. Dat vond ik wel jammer.

Sander V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Het was mijn eerste ervaring met dit restaurant. We wisten dat je niet kon reserveren dus we gingen vroeg om de echte drukte voor te zijn. Desondanks waren er nog maar twee tafels vrij. We waren met een groep van 6 personen en zaten aan een tafeltje met 8 stoeltjes. Maar met zes personen was het al niet overdreven ruim. Na een half uur werden er twee wildvreemden aan onze tafel bijgezet en werd van ons verlangd ook nog in te schikken.

We kozen voor de Hangover burger. Erg zout en vet met die bacon en de hamburgers zelf waren te slecht doorbakken naar mijn zin, van binnen nog volledig rauw. Het zou fijn zijn als ze bij bestelling naar je wensen hierover zouden vragen.

We zaten vooraan in de zaak, bij de deur. Helaas komt er vanwege de drukte ongeveer elke 20 seconden iemand binnen om zijn kansen op een plaatsje te beproeven, die vervolgens weer de tent verlaat. Je zit daar, nu het kouder wordt buiten, dus voortdurend in de kou.

Het eten liet daarnaast behoorlijk lang op zich wachten. Kan de keuken de drukte niet aan en is het vlees daarom te weinig doorbakken?

Wat mij betreft geen aanrader dus.
Jamie M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Heerlijke burgers! Echt top! Ook de frietjes, wasabi mayo, en de presentatie; alles klopt.

Nadeel is dat de bediening nogal chaotisch is, hoewel wel érg vriendelijk, het eten lang op zich laat wachten, en als je binnen in de buurt van de keuken zit, kun je daarna meteen je kleren wassen want er hangt een enorme rooklucht.

Verder helemaal topzaakje, ik kom er graag en regelmatig!