De Burger

Meer informatie over restaurant De Burger

Jouw recensie over het restaurant De Burger

Narmas R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Een lekker en betaalbaar alternatief voor het reguliere 'fastfood' aanbod in Eindhoven. Zowel ik als mijn partner gingen deze keer weer voor de truffelburger en ook deze keer hadden we er zeker geen spijt van. Het personeel was capabel, maar doordat ze met te weinig mensen waren was de service helaas niet om over naar huis te schrijven.
Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten een 5: We hadden een ''Hangover'' Burger (die overigens veel te hoog geprijsd is) en bij mij was 1 van de 2 burgers nog rauw van binnen, de andere was wel oké. Verder niet heel speciaal voor t geld.

De service een 4: Het was niet druk maar toch moet je zelf gaan vragen of je kunt bestellen. Geen idee waar ze mee bezig zijn maar tijd voor gasten lijken ze niet echt te hebben. Je moet zelf ook naar de Bar lopen voor een 2e drankje. Dit is niet heel erg ofzo maar een restaurant kun je dit natuurlijk ook niet noemen. Toch het lage cijfer voor geen aandacht voor de gast.

Het decor een 5: Niet helemaal mijn ding zo'n hipster ontmoetingsplek met veel te dure burgers. Voor ons geen 2e keer dus helaas.
fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Na een aantal keer gehoord te hebben van de burger zelf ook maar eens gaan eten. Ik had de hangover burger met friet besteld. Erg positief was ik niet. Veel sap liep uit de burger en hij was wat onhandig om te eten. Frieten waren wel lekker. Bediening vond ik wel wat minder, zo moet je zelf het personeel aanspreken en zelf naar de bar gaan om af te rekenen. Vriendelijk zijn ze wel. Decor is niks mis mee, misschien wat kleine tafels maar het ziet er verder wel gezellig uit.
Malou V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vandaag kreeg de burger een herkansing.
Eerder hadden we er al eens gegeten en toen was een burger top... De andere was zo taai als een schoenzool.
Kan gebeuren.
Vandaag thuis laten bezorgen en een burger was rauw van binnen en de andere was wederom vergelijkbaar met een schoenzool. Broodje en aankleding van broodje verder wel goed... Maar het gaat toch om het vlees.
Verder waten de verse frietjes verre van vers. Slap en niet lang genoeg gebakken.
Voor ons gaat het bij een tweede kans blijven en komt er zeker geen 3e keer.
Buster F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De Burger is een hippe tent waar niet moeilijk wordt gedaan en men zonder teveel na te denken of te betalen een lekkere burger kan halen.
In Eindhoven is De Burger mijn favoriete restaurant omdat ik van de sfeer houd en ik er altijd even snel of uitgebreid lekker kan eten voor niet teveel geld. Makkelijk de beste burger die ik in een restaurant heb gegeten en ze hebben glutenvrije broodjes (voor een meerprijs). Bij elke burger hebben ze een bijpassend speciaal biertje wat ook altijd lekker is. Ik ben nu ongeveer 27 keer bij de burger gaan eten (dit weet ik d.m.v. mijn stempelkaarten) en heb misschien 2 keer een minder goed bereide burger gegeten. De rest waren allen smaaksensaties. De bediening is niet heel goed, maar wel gezellig en jong, dus ik kan goed met ze opschieten.
Burger Tip: Pak de kalfs/lams burger met avocado en frietjes met truffelmayonaise.
Do K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eten: truffelburger is erg lekker, wel erg rood van binnen dus daar moet je van houden. De kiptruffelburger (of zo iets) is ook wel erg lekker. Wel zijn de burgers te klein om de honger te stillen.

Service: we moesten lang wachten, je kunt niet reserveren dus zou het wel prettig zijn als er meer ruimte is om te wachten, in plaats van dat je bij anderen op het bord staat.

Decor: Sfeervol, leuk en hip ingericht. Toiletten zijn ook schoon.
Leonard D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Super heerlijke hampburger gegeten hier, zo maak ik ze thuis niet.
En de friet met truffel mayo maakte het af.
De wijze waarop de cola geserveerd wordt is het toefje op de taart ;-)
Service was prima, zeker gezien de enorme drukte al op zaterdag om half zes.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Even snel een burger voor we naar het voetballen gingen.
Service is goed. Knappe vlotte meiden in de bediening.
Het decor is wat minder, kleine tafeltjes die wat mij betreft te laag zijn.

De burgers zijn redelijk geprijsd en voor mij was een burger met friet niet voldoende.

Prima zaak voor een snelle hap of een biertje.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Had positieve geluiden gehoord en ook wat aardige recensies hier gelezen, dus keek er naar uit eens bij De Burger te gaan eten. Maar helaas ben ik teleurgesteld weer naar buiten gegaan..

Ik bestelde een klassieke burger, maar die was droog en ook eentonig qua smaak. En het broodje dat erbij zat was wat zompig. De frietjes on the side trouwens ook.

Daarnaast lijkt de inrichting vooral gericht op de snelle hap (onze tafel had lage stoelen, zonder rugleuning..) , al is de aankleding wel weer leuk. Maar een snelle hap was het ook niet; de burger liet een aardige tijd op zich wachten. Te lang naar mijn mening, voor wat er op het menu staat.

Verder is de aanloop van klanten zo groot dat er snel geen plaatsen meer zijn (reserveren is niet mogelijk). Klanten worden niet bij de ingang opgevangen, dus iedereen sjouwt heen en weer door het kleine zaakje om te vragen of er nog plaats is. Best wel storend.

Al met al blijf ik mijn burgers voorlopig nog maar even zelf bakken... Jammer!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Zolangdra je geen restaurant experience is het gewoon prima happen hier. Burgers zijn prima. Serveersters errrrg aangenaam om naar te kijken. Typisch eettentje voor hippe jongelui. Stap hier gerust met een paar vrienden binnen.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
dit zijn gewoon de beste hamburgers van eindhoven vlees niet weg gebakken mooi medium gebakken broodjes vers topings perfect was er laats met carnaval voor de carnaval burger was perfect personeel vriendelijk leuk verkleed met vlaggetje op de wangen hahaha ik raad iedereen aan voor lekkere verse hamburgers ga naar burger echt waar voor je geld ! !
Lyran .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
De Burger is een klein restaurantje, met weinig tafels en een open keuken in het midden. Het is simpel, ze hebben ook alleen maar burgers. Niks vooraf en één toetje van de dag als na. Ik kon niet kiezen en ging voor de 3 miniburgers: beefburger, truffelburger en de kalfsburger. Allemaal erg lekker, maar toch is de 'standaard' burger het best! De bediening was super, zo werd ons geadviseerd maar 1 portie friet te nemen ipv 2, en dat was meer dan genoeg. Het is leuk aangekleed, maar de tafels zijn klein en de stoelen oncomfortabel. Geen plek om lang te tafelen, maar om gewoon een goede burger te eten.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Je loopt De Burger bijna spontaan voorbij. Een klein intiem pandje met een kleine open keuken. Ondanks dat we redelijk vroeg waren, was er maar een tafeltje vrij. Gelukkig konden we dus direct gaan zitten. Een blik op de menukaart zorgde voor een continue twijfel. Welke burger moesten we nou kiezen? Gelukkig viel ons oog op de drie miniburgers optie. Zo kregen we drie kleine burgertjes die we zelf uit mochten kiezen. De truffelburger en de 50/50 burger zijn voortreffelijk. Er is naar mijn idee geen burgerbar in Nederland die zulke lekkere burgers serveert. De zalm- en lamsburger zijn goed, maar halen het bij lange na niet bij de eerste twee. De ruime bierkaart, goede wijntjes en nette service maak het helemaal af. Voor een klein bedrag een heerlijke avond!
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Relaxte plek om een goede burger met lekker bier te eten. Voor elk wat wils, van vega tot Vleesch. Aanrader is het trio of de truffelburger, erg lekker. Fijne sfeer, rare stoeltjes.
Tijmen L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Zalige hamburgers met een lekkere grill/rooksmaak eraan, verrassende biertjes, hadden wij dit maar in de buurt! Snelle, vriendelijke bediening, open keuken, alles voor je neus bereid. Aanrader!
DelightL V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
De Burger is een restaurantje waarvan je moet weten dat hij er zit. Hij valt aan de buitenkant namelijk totaal niet op. Het restaurantje is ook niet erg groot.

De Burger schijnt de allerbeste hamburgers van Eindhoven te serveren, dus hier was ik erg benieuwd naar. Ik ging met een vriend van me eten, die enorm fan is van De Burger.
Ik bestelde de Hangover Burger, welke echt enorm groot is. Maar hij is inderdaad ook erg lekker! Ook de frietjes en de mayonaise die erbij worden geserveerd zijn heerlijk. Tip: Probeer de wasabi-mayonaise bij de frietjes. Even wat anders, maar wel heel lekker.

Het restaurant ziet er hip uit en de leuke details (zoals de menukaart) maken het een leuk restaurantje. Nadeel is dat de zitplaatsen niet zo heel comfortabel zijn.

Het personeel is wel vriendelijk, maar was behoorlijk traag. Meestal is het erg druk bij De Burger, maar de avond dat ik er ging eten totaal niet. Toch duurde het een half uur voordat onze bestelling werd opgenomen, en werd er niet gevraagd of wij nog wat wilden drinken; daar moesten we zelf om vragen. Dat vond ik wel jammer.

Mark H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
De burgers smaken erg goed net als de friet. Kalfsburger met friet en mayo genomen. Mijn collega had een truffelburger, ook met friet en mayo.

Bediening is een beetje ongeorganiseerd. Ze kregen het met 4 meiden niet voor elkaar terwijl 2 eigenlijk voldoende zou moeten zijn, gezien de kaart en maat van de tent. De afzuiging was kapot, dus een beetje rokerig. Decor ziet er leuk uit. De mensen zijn aardig.

Wel vind ik twaalf euro voor een burger met friet aan de hoge prijs. Maar ze hangen met de benen buiten, dus mensen vinden het wel waard. Als je toch een echt lekkere burger wilt eten in Eindhoven moet je toch wel hier naar toe.
Annet G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Gezellig tentje met heerlijke burgers en een gezellige, dynamische sfeer. Het is er inderdaad vaak druk, maar even wachten aan de bar is geen straf, er is veel te zien. De burgers zijn zeer goed te betalen en vooral de burger van de maand is vaak erg lekker. Het restaurant zit op een leuke plek in de stad en heeft een klein terras. In de bediening gaat af en toe wat mis maar het ontbreekt ze niet aan enthouisiasme. De Burger is echt een aanrader.
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Hipster tent zoals en met publiek dat Eindhoven graag ziet en laat zien. Tikje industrieel, tikje alternatief en toch bourgondisch. Pluspunt voor twijfelkonten zoals ik : 3 mini-hamburgers naar keuze zodat ik de zalm-, lams- én de truffelburger kon proeven. Die waren alle drie (en vooral als setje) aanbevelenswaardig, net als de wasabimayo. Het meubilair is stijlvol maar zit niet superlekker. Het eten is dat overigens wel.

Toen wij er waren was het gezellig druk en zelfs met het verwisselen van tafels gingen al onze bestellingen goed. Minpuntje; harde loungemuziek met een eeuwigdoordreunende beat, wat dan wel weer past bij het sfeertje, maar gewoon niet lekker kletst tijdens het eten.

Ik kom nog eens terug voor de Portobello burger.
Computerscherm C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
De hamburgers zijn overheerlijk, dat staat buiten kijf.

Doordat het altijd druk is bij deze tent (reserveren gaat niet), heeft de bediening de handen vol om alles in goede banen te leiden. De bediening doet erg hun best, maar zo nu en dan wordt er wat vergeten en duurt het wat lang.

Grote tafels ontbreken in dit restaurant. De "tafels" zijn een soort plank op een buis. Ook zijn er tafeltjes voor 4 personen, maar ook daar is het inschikken als je met z'n vieren bent.

Al met al, lekker eten (vrij aan de prijs), maar relaxed eten is het niet.