Over het restaurant De Burgemeester

Geniet van een pittoresk etentje

In het oude gemeentehuis van het pittoreske Bleskensgraaf zit restaurant De Burgemeester. Geniet van een heerlijke lunch, brunch, high tea & wine of een fantastisch diner. Laat je smaakpapillen verrassen bij het proeven van uiteenlopende gerechten, bereidt met pure lokale producten.

Meer informatie over restaurant De Burgemeester

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:00
Zondag Gesloten

Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We hadden hoge verwachtingen. Deze zijn helaas niet waargemaakt. Na 30 min hebben we zelf de bediening gevraagd om drinken. Ze hadden idd verse jus maar deze leek aangelengd met water. Dit viel tegen. Na weer 15 min wachten kregen we de kaart. Het was waarschijnlijk druk want we kwamen 1 kaart te kort waar we op moesten wachten. Het brood had geen verse smaak en proefde eerder een dag oud. Ik had de gamba's en de zalmfilet. De dressing bij de gamba's was aan de zoute kant. De zalmfilet was in vergelijking met mijn tafelgenoot 2x zo groot. Deze smaakte heerlijk. De risotto die erbij geserveerd werd leek er in de verre verste niet op. Dit leek meer op te ver doorgekookte rijst wat veranderd was in een soort melig papje. De verse gebakken aardappeltjes in t mandje waren leuk en lekker. Als dessert had ik de chocolade mousse met straciatella ijs, met een soort cake. De mousse was een soort streep op t bord. Dat had voor mij wat meer mogen zijn. De cake was veel te droog. En het ijs complementeerde het geheel niet. De bediening moet ook duidelijk wat leren. We kwamen wat later binnen, maar de dame in kwestie kende mijn tafelgenoten en bleef vervolgens 5 min kletsen zonder aandacht aan ons de besteden, en ging zo op in haar gesprek dat ik moest blijven staan tot ze klaar was met haar gesprek om te gaan zetten. 1x voorgerecht vergeten te serveren. Ze zijn uit zichzelf niet 1x komen vragen of we wat te drinken wilden. Tegen het einde maakte een andere serveerster tegen een andere tafelgenoot ook nog gênante opmerking over vroeger. Heel leuk ons kent ons, maar dat kan je ook anders aanpakken. Een andere tip: de borden en glazen zijn niet schoon genoeg. We hebben een gezellige avond gehad, maar kunnen t eten niet meer geven dan een 6. Het heeft zeker potentieel en leuke elementen. Maar het eten en de bediening moet gewoon goed zijn.
Jammer dat we uw verwachtingen niet hebben waar kunnen maken. Onze jus d' orange is versgeperst en wordt zeker niet aangelengd. De omgang van de bediening zullen we binnenkort bespreken in ons teamoverleg. Ons advies is om de punten van kritiek rond het eten de volgende keer te delen met onze mensen zodat de keuken het gerecht kan aanpassen/compenseren. Binnenkort stappen we over op een andere wasmiddelleverancier en komt er een vaatwasser met osmose dus dan moet alles nog schoner worden.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Gisteren in dit recent geopend restaurant gegeten. Het restaurant zit in het voormalige gemeentehuis, dus de naam is zeer toepasselijk. Er stonden kaarsjes op de trap naar boven. We werden hartelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Er werd netjes gevraagd of we brood met smeersels wilden. Jammer dat dit niet gewoon bij de prijs zat inbegrepen. Ook jammer dat het brood niet van de plaatselijke bakker Peter kwam, want ze pretenderen met streekproducten te werken. Ze hadden heerlijke verse jus, wat voor mij al een pluspunt is. De kaart is overzichtelijk. Er was een 3-gangen wild menu voor 39 euro. Ook kon je uit een verrassingsmenu kiezen: 3 gangen voor 33 euro, 4 voor 39 euro en zo verder. Wij hebben al la carte besteld. De eerste gang waren gamba's en carpaccio. Op de gamba's had wat meer knoflook gemogen, de carpaccio was zalig. Het hoofdgerecht: De tournedos en de burgemeester. Beiden heerlijk, leuk geserveerd met een frituurmandje aardappeltjes en mayo. Bij de tournedos zat nog een klein bakje sla. Als dessert: het kaasplankje met 6 soorten kaas en brood en het chcoladedessert. Dit kwam de kok zelf brengen (de kok was heel zichtbaar die avond, was leuk). Ik had gevraagd het chocoladedessert zonder ijs te serveren en dat was geen probleem. Beide desserts waren heerlijk. Op de kaart stond bij het kaasplankje een wijn geadviseerd, die mijn man wilde bestellen. Helaas kon je alleen een hele fles bestellen. Misschien handig om dit ook per glas te gaan verkopen.
De bediening was vriendelijk en het restaurant sfeervol.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij halen inderdaad ons brood niet bij Peter maar bij bakker Stam uit Kinderdijk, ook uit de streek. Met Peter zijn wij in gesprek om te kijken wat we samen kunnen doen.

Over de dessertwijn was inderdaad wat onduidelijkheid bij de bediening, deze kan gewoon per glas besteld worden, onze excuses hiervoor. Dit zal in de toekomst niet meer voorvallen.

Hopelijk u een volgende keer weer te mogen ontmoeten in De Burgemeester!