De Burgemeester

Kerkstraat 8 2971 AL Bleskensgraaf Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 33
|
31-184693151
8,5 /10
422 recensies

Over het restaurant De Burgemeester

Geniet van een pittoresk etentje

In het oude gemeentehuis van het pittoreske Bleskensgraaf zit restaurant De Burgemeester. Geniet van een heerlijke lunch, brunch, high tea & wine of een fantastisch diner. Laat je smaakpapillen verrassen bij het proeven van uiteenlopende gerechten, bereidt met pure lokale producten.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 33
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant De Burgemeester

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt & Parkeerplaats

Openingstijden

Maandag Gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:00
Zondag Gesloten

Services

Fantastisch
8,5 /10
  • 10
    27
  • 9
    112
  • 8
    158
  • 7
    89
  • < 7
    36
Eten
8,7
Service
8,5
Decor
8,1
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Kort
416/422 recensies
oa .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
  • Online gereserveerd
lekker gegeten in het kader van de AH-actie.
jammer was dat het aangeboden brood vooraf (waar achteraf wel voor betaald moest worden) erg droog (oud) was, wat de verwachtingen voor het vervolg temperde. Gelukkig viel dat reuze mee en was het driegangen menu prima.
Restaurant
Dank voor uw reactie, ons brood word dagelijks vers geleverd door bakker Stam uit Kinderdijk en afgebakken. Wij zullen kijken wat hier is misgegaan. Verder hopen wij u snel een volgende keer te mogen verwelkomen.
Truus H.
Meesterproever
(26 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
9
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Tijdens een fietstocht voor de lunch bij de Burgemeester aangekomen.
Heerlijke plek op het terras onder een fijne parasol.
Vriendelijke attente bedieng.
Wij kozen voor een broodje zalm en een broodje carpaccio.
In een woord uitstekend. Heerlijk knapperig brood en alle ingrediënten waren zo hoog op smaak.
Echt genoten.
Hier komen we zeker terug! Hartelijke spontane bediening.
Restaurant
Hartelijk dank voor uw recensie en we hopen u snel weer te zien.
Cindy O.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
  • Online gereserveerd
Wat hebben wij genoten van ons avondje uit bij de Burgemeester. Heerlijk eten, een prettige sfeer en professionele bediening. Wij komen zeker nog een keer terug.
AHoogeveen .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,3 /10
Eten
8
Service
7
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
  • Online gereserveerd
Ons voorgerecht de gerookte zalm waren lekkere stukken zalm met een pittige salade en dressing prima!
Als hoofdgerecht de normale kipsaté en de normale tounedos was ruim voldoende en van goede kwaliteit.
Dessert cheesecake was lekker romig er had een iets groter bolletje ijs bij gemogen.
de bediening was vriendelijk maar waarschijnlijk door de drukte moesten we wel steeds zelf om iets te drinken vragen.
wij vonden de ruimte wat donker.
Restaurant
Dank voor uw reactie, wij zullen de service behandeling meenemen in ons teamoverleg. En wij hopen u zeker nogmaals te zien in ons restaurant.
johan_kerstens .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
  • Online gereserveerd
Leuke en originele locatie in een mooie omgeving.
Op een onderscheidende manier ingericht. Kwaliteit van eten en bediening was prima.
Heerlijke en onbezorgde avond gehad.
Ga zeker nog eens terug.
Restaurant
Fijn om te horen, wij hopen u snel nog een keer te zien.
Chris L.
Meesterproever
(12 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
  • Online gereserveerd
De Burgemeester in Bleskensgraaf, zaterdag 2 mei 2015.

Wat een ontvangst! Helemaal prima!! Men staat aan de deur om je met open armen welkom te heten en de jassen aan te nemen. Ons clubje eters bestond uit 3 dames en 2 heren met een gemiddelde leeftijd van 68 jaar. We worden met alle egards ontvangen, waarvoor dank.

Het restaurant is heel apart . . . . . Een groot voormalig gemeentehuis dat is verbouwd tot restaurant terwijl in het gebouw ook ruimte is voor andere bedrijven en activiteiten (baptistenkerk/feestzaal). De inrichting is strak en modern. In de grote zaal is het wat donker doordat de luxaflexlammellen zijn dichtgeklapt en alleen het onderste rijtje ruitjes vrij is gelaten. Probeert men de lentewarmte buiten en de gezelligheid binnen te houden? Dan is die opzet uitstekend geslaagd! Het geeft een intieme sfeer, ongedwongen & toegankelijk. Grappige servetten: grijze geblokte handdoeken in een knoop op tafel gelegd. Dat komt goed van pas als een glas omvalt . . . . . Al met al is het een ons zeer aansprekende omgeving. Het belooft veel goeds.

De Burgemeester is recent geopend en het enthousiasme straalt af van de bediening. Attente heren en knappe, vlotte dames wervelen door de zaaltjes waar de vele tafeltjes heel erg goed bezet zijn. Bij het plaatsnemen aan tafel merk ik op geboekt te hebben via de IENS-site en geef de ontvangen bevestigings-e-mail mee aan de gerant. Er zijn hem geen verder bijzonderheden bekend en ik leg uit dat ik meen dat er sprake is van: “een twee menu's halen en een betalen” situatie. We spreken af dat er 3 van de 5 menu's in rekening gebracht gaan worden. Spijtig genoeg volgt men deze afspraak bij het afrekenen niet op. Evenwel handelt men het binnen de kortste keren netjes af. Kennelijk is men nog niet gewend aan de grote drukte waaruit een hoge populariteit van deze nieuwkomer(s) blijkt. Voorwaar een goed teken lijkt me. Al doende leert men. Dat zelfs ook ik niet helemaal zonder zonden en fouten ben, blijkt uit het volgende. Ik heb me vergist!!! Er was helemaal geen bijzondere deal op de IENS-site. Ik heb een voucher onder ogen gekregen met aantrekkelijk geprijsde aanbiedingen en daarom heb ik gereserveerd via de mooie, goed werkende IENS-site. Mijn excuses voor het misverstand. En hartelijk dank voor de coulante wijze waarop er is ingespeeld op de situatie. GROTE KLASSE, om het in 2 woorden te zeggen.

Nadat de menukaarten zijn bestudeerd besluit ons gezelschap om de chef-kok kansen te bieden en ons te verrassen.
Voorgerecht: carpaccio van rundermuis vergezeld van frisse groenten en huisgemaakte fris/zure chutney. Als het bord voor je staat, lijkt het een muizenhapje maar het is erg goed van smaak en het vult behoorlijk.
Hoofdgerecht: een medium gebraden Tournedos met spek, knolselderijpuree, in de oven gegaarde roseval aardappeltjes en een sjalottenjus. Ook serveert men een flinke bak met grote, heerlijke knapperig gebakken grote (Vlaamse) frieten + een klein beetje mayonaise. Een ietwat te klein bakje met lekker salade maakt de maaltijd compleet.
Nagerecht: hangop met fris rood voorjaarsfruit. Alle gerechten bestaan uit lokale producten wat de kwaliteit en het milieu zeker ten goede komt. Een elders opgevangen opmerking dat de hoeveelheid tegen zou vallen wordt gelogenstraft. Het is zeker meer dan voldoende en met aandacht, zorg en passie op tafel gebracht.

We bestelden 2 flessen water en 2 flessen wijn: Springbok (chenin blanc) en de rode variant (syrah, cabernet?). Omdat ik mocht rijden, bracht ik, na telefonisch overleg met een van de gastvrouwen, 2 flessen alcoholvrije wijn mee. Deze zijn ook verkrijgbaar via het restaurant mits dat tijdig (± een week voor de bezoekdatum? TIP: geef dit aan op uw schitterende site!!!) wordt aangegeven. Men zorgt vlot voor een wijnkoeler voor de iets te warm geworden alcoholvrije witte wijn.

Er worden (gelukkig heel kleine) menselijke vergissingen begaan. Zo krijgen mijn tafeldames niet altijd als eerste hun gerecht geserveerd. Op de vraag wat we krijgen voorgeschoteld is, nadat even navraag gedaan te hebben door een van de runners, netjes een keurige en duidelijke uitleg gegeven. 2 nagerechten zijn per abuis aan een andere tafel uitgeserveerd zodat we eventjes moesten wachten. Mijn bevestigings-e-mail is in het ongerede geraakt tijdens de navorsingen naar de gemaakte deal. Het zij zo. Waar gehakt wordt, vallen spaanders en wie (hard) werkt, maakt soms foutjes. De witte en zwarte brigades zijn, net als het gebouw, erg jong en heel leergierig en behulpzaam. Wellicht kunnen jullie met elkaar een keertje kijken naar de kleine rimpelingen?

Men reageert alert op de signalen van de gasten. De gerant maakt leuke gepaste grapjes als hij aanvoelt dat de gasten hem een klein beetje in de maling nemen. Bijna alles is tot in de puntjes verzorgd en het personeel vliegt voor je. Ook de nazorg bij het uitnemen van de tafel verdiend onze welgemeende complimenten. Naar mijn idee geeft de zeer spontane hartelijke gerant zijn jonge brigades veel kennis mee en is er voldoende ambitie en potentie aanwezig om door te groeien tot op grote hoogte en wat sterren van Micheline . . . . .

Jammer is dat het restaurant alleen open is vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Eigenlijk zou je hier elke dag moeten kunnen eten. Ik mocht
€ 170,00 afrekenen. Dat levert een prima prijs/kwaliteit verhouding op. We komen hier graag nog eens terug. Hopelijk is de ietwat afgelegen ligging geen beletsel om succesvol te kunnen doorgaan. Daar hoop ik een bijdrage aan te leveren met deze recensie. Heel erg en zeer van harte bedankt voor een buitengewoon smaakvolle ontspannende avond! Tot ziens!!!

Voor nog meer wetenswaardigheden kijkt u op de website van het restaurant. Daar vindt u veel informatie en een leuk kort filmpje met de gerant in een hoofdrol. U leest daar wat de insteek en filosofie van dit jonge attente bedrijf is. Men heeft met enige regelmatig voordelige acties en aansprekende arrangementen. Het is echt de moeite waard om De Burgemeester te bezoeken. Veel plezier bij het smaakvol genieten.

Chris Loeve
Silvia V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
  • Online gereserveerd
Het eten was meer de prima, de bediening zeer vriendelijk en het decor erg mooi en gezellig! We hebben er heerlijk gegeten en ik zou het dan ook zeker aanraden!
Cees En Pauline V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
9
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
  • Online gereserveerd
Een warm welkom met persoonlijke en vriendelijke bediening. Duidelijke, niet al te uitgebreide kaart.Originele manier van opdekken, o.a. het knapperige brood. Smakelijke maaltijd. Nu nog een kaarsje op alle tafels. We komen zeker terug
yvonne J.
Meesterproever
(34 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,8 /10
Eten
6
Service
7
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Hier gegeten naar aanleiding van een bon 'tweede lunch gratis' die mijn tafelgenote eerder 'verdiend' had. Beide een club sandwich besteld. Deze staat op de kaart voor 9 euo. Je krijgt een snee brood, daarop aangemaakte sla en plakjes kipfilet, dan weer een snee brood met daarop aangemaakte sla en plakjes kipfilet. Daarbovenop een stukje bacon en een spiegelei, het geheel letterlijk doorboord met een steakmes. En geen tomatensalsa hoewel die wel op de kaart vermeld staat. Het is een zeer magere, uitgeklede club sandwich dus die je hier krijgt.
Wel met onze lunch weer een gratis fles wijn 'verdiend' voor bij een diner.
Ik raad de eigenaar/manager aan om alle kortingsbonnen overboord te gooien en de gerechten naar hun echte waarde te prijzen. Niet eerst euro's erbovenop en dan vervolgens verzachten met kortingsbonnen.
Restaurant
Jammer dat wij u niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Het is inderdaad niet correct dat de tomatensalsa niet is mee geserveerd, onze excuses daarvoor. Een volgende keer zou u dit ook kunnen aangeven aan de bediening dan hadden wij de mogelijkheid om de salsa als nog te serveren. Dank voor uw feedback.
C V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten, prima bediening ...niet binnen gezeten, dus kan daar geen oordeel over geven. Buiten gezeten, heerlijk weer maar jammerlijk erg dicht aan de straat gelegen.
ajdb .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Heel gezellig en sfeervol restaurant. Voor groepen is het zelfs mogelijk een eigen zaal te huren die al net ze gezellig en sfeervol is ingericht.
Het eten is zeer smaakvol en van zeer goede kwaliteit; culinaire hoogstandjes en een streling voor de tong.
Ook wordt het eten op een prachtige manier op de borden gepresenteerd.
Restaurant
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij hopen u graag nog eens te verwelkomen.
LeonardHuisman .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
7
Service
7
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Prachtig restaurant met een passende kaart (passend bij een jong restaurant) verdiepen kan altijd nog. Leuke ongedwongen wijnadviezen. Heerlijke visgerechten. Nette bediening. Mooie ambiance.
Gera V.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
9
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Heerlijk tournedos van slager Piet gegeten en vissalade met o.a verse tonijn vooraf. Smaakte voortreffelijk?! Partner Tonijnsalade en zalmmoot gegeten, ook prima. Wij geven gemiddeld 8.5
Vriendelijke, joviale bediening. Prima!
Leuke avond gehad hierdoor.
Restaurant is wat ons betreft een aanrader.
Restaurant
Hartelijk dank voor uw recensie. Als dank daarvoor bieden wij u bij een volgend bezoek graag een kopje koffie aan van het huis. Graag tot een volgende keer!
WW85 .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,8 /10
Eten
8
Service
10
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij hebben hier gisterenavond met een groep van 16 personen gegeten. De ontvangst door de gastheer/vrouw was netjes en gastvrij. We zaten boven in het restaurant in een aparte zaal en dat is voor een groep erg leuk. Het eten (carpaccio, tomatensoep, rundersteak, zalm en kipsaté) was erg goed van kwaliteit. Het enige minpuntje was dat de porties ongelijk waren verdeeld waardoor sommigen uit onze groep de porties net iets te klein vonden. De bediening was professioneel. Het was prettig dat er van de bediening één iemand constant boven was om ons te bedienen. Alles werd goed aangevuld zonder dat we hierom hoefden te vragen. Kortom: 'De Burgemeester' is echt een aanrader en het is heel leuk om daar als grotere groep te gaan eten.
Restaurant
Bedankt voor jullie recensie. Goed om te horen dat jullie tevreden zijn over onze medewerkers. Wat betreft de portionering, in principe worden deze allemaal afgewogen op een gewicht van 190/200 gram (met een kleine marge naar boven). Het kan optisch soms wel eens verschillen, het middenstuk is vaak dikker dan bijvoorbeeld het staartstuk. Dus dat zou het verschil kunnen verklaren.

Als dank voor de recensie bieden we u een kop verse koffie aan van het huis! Graag tot ziens.
Danielle V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6,3 /10
Eten
6
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We hadden hoge verwachtingen. Deze zijn helaas niet waargemaakt. Na 30 min hebben we zelf de bediening gevraagd om drinken. Ze hadden idd verse jus maar deze leek aangelengd met water. Dit viel tegen. Na weer 15 min wachten kregen we de kaart. Het was waarschijnlijk druk want we kwamen 1 kaart te kort waar we op moesten wachten. Het brood had geen verse smaak en proefde eerder een dag oud. Ik had de gamba's en de zalmfilet. De dressing bij de gamba's was aan de zoute kant. De zalmfilet was in vergelijking met mijn tafelgenoot 2x zo groot. Deze smaakte heerlijk. De risotto die erbij geserveerd werd leek er in de verre verste niet op. Dit leek meer op te ver doorgekookte rijst wat veranderd was in een soort melig papje. De verse gebakken aardappeltjes in t mandje waren leuk en lekker. Als dessert had ik de chocolade mousse met straciatella ijs, met een soort cake. De mousse was een soort streep op t bord. Dat had voor mij wat meer mogen zijn. De cake was veel te droog. En het ijs complementeerde het geheel niet. De bediening moet ook duidelijk wat leren. We kwamen wat later binnen, maar de dame in kwestie kende mijn tafelgenoten en bleef vervolgens 5 min kletsen zonder aandacht aan ons de besteden, en ging zo op in haar gesprek dat ik moest blijven staan tot ze klaar was met haar gesprek om te gaan zetten. 1x voorgerecht vergeten te serveren. Ze zijn uit zichzelf niet 1x komen vragen of we wat te drinken wilden. Tegen het einde maakte een andere serveerster tegen een andere tafelgenoot ook nog gênante opmerking over vroeger. Heel leuk ons kent ons, maar dat kan je ook anders aanpakken. Een andere tip: de borden en glazen zijn niet schoon genoeg. We hebben een gezellige avond gehad, maar kunnen t eten niet meer geven dan een 6. Het heeft zeker potentieel en leuke elementen. Maar het eten en de bediening moet gewoon goed zijn.
Restaurant
Jammer dat we uw verwachtingen niet hebben waar kunnen maken. Onze jus d' orange is versgeperst en wordt zeker niet aangelengd. De omgang van de bediening zullen we binnenkort bespreken in ons teamoverleg. Ons advies is om de punten van kritiek rond het eten de volgende keer te delen met onze mensen zodat de keuken het gerecht kan aanpassen/compenseren. Binnenkort stappen we over op een andere wasmiddelleverancier en komt er een vaatwasser met osmose dus dan moet alles nog schoner worden.
Astrid V.
Meesterproever
(60 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Gisteren in dit recent geopend restaurant gegeten. Het restaurant zit in het voormalige gemeentehuis, dus de naam is zeer toepasselijk. Er stonden kaarsjes op de trap naar boven. We werden hartelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Er werd netjes gevraagd of we brood met smeersels wilden. Jammer dat dit niet gewoon bij de prijs zat inbegrepen. Ook jammer dat het brood niet van de plaatselijke bakker Peter kwam, want ze pretenderen met streekproducten te werken. Ze hadden heerlijke verse jus, wat voor mij al een pluspunt is. De kaart is overzichtelijk. Er was een 3-gangen wild menu voor 39 euro. Ook kon je uit een verrassingsmenu kiezen: 3 gangen voor 33 euro, 4 voor 39 euro en zo verder. Wij hebben al la carte besteld. De eerste gang waren gamba's en carpaccio. Op de gamba's had wat meer knoflook gemogen, de carpaccio was zalig. Het hoofdgerecht: De tournedos en de burgemeester. Beiden heerlijk, leuk geserveerd met een frituurmandje aardappeltjes en mayo. Bij de tournedos zat nog een klein bakje sla. Als dessert: het kaasplankje met 6 soorten kaas en brood en het chcoladedessert. Dit kwam de kok zelf brengen (de kok was heel zichtbaar die avond, was leuk). Ik had gevraagd het chocoladedessert zonder ijs te serveren en dat was geen probleem. Beide desserts waren heerlijk. Op de kaart stond bij het kaasplankje een wijn geadviseerd, die mijn man wilde bestellen. Helaas kon je alleen een hele fles bestellen. Misschien handig om dit ook per glas te gaan verkopen.
De bediening was vriendelijk en het restaurant sfeervol.
Restaurant
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij halen inderdaad ons brood niet bij Peter maar bij bakker Stam uit Kinderdijk, ook uit de streek. Met Peter zijn wij in gesprek om te kijken wat we samen kunnen doen.

Over de dessertwijn was inderdaad wat onduidelijkheid bij de bediening, deze kan gewoon per glas besteld worden, onze excuses hiervoor. Dit zal in de toekomst niet meer voorvallen.

Hopelijk u een volgende keer weer te mogen ontmoeten in De Burgemeester!
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.