De Burgemeester

Raadhuisstraat 17 3461 CW Linschoten Nederland Kaart

Over het restaurant De Burgemeester

Gepassioneerd Italiaans met Hollandse nuchterheid

De pure Italiaanse keuken in combinatie met nuchtere Hollandse gastheren in het pittoreske Linschoten. Een culinair feest met geweldige bereidingen, schitterend opgemaakte borden en prachtige wijnen. Pure gerechten met een creatieve twist waarbij rekening wordt gehouden met de seizoenen. Mooier en lekkerder wordt het niet.

Meer informatie over restaurant De Burgemeester

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Burgemeester

Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Eten was lekker maar niet wauw. Water absurt duur ( 14€ pp) je betaalt blijkbaar vast bedrag pp ook al drink je slechts 1 glas. Wijnarrangement viel wat tegen. Soms goed maar ook een paar missers en dat geldt ook voor het eten. Echt een paar heerlijke bijzondere dingen geproefd maar ook mindere gerechten en dat past toch niet bij een Michelin ster restaurant. Bediening netjes en attent maar gangen kwamen wel snel achterelkaar, waardoor we in 2,5 uur uit én thuis waren en we ook wijnen regelmatig niet hebben kunnen opdrinken. Ik kies dit soort restaurants juist om een hele avond te tafelen dus dat was echt jammer. De Inrichting vind ik iets te zakelijk. Terras was heerlijk omdat de zon scheen maar wel op parkeerplaats... En parkeren sowieso lastig omdat het erg smal is en er te weinig plekken zijn voor de gasten. Al met al geen aanrader.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Voor mij was het de eerste keer in een ster restaurant. De gerechten werden prachtig geserveerd en de bediening was correct en vlot. Echter miste bij mij de "wauw" smaak explosie. Veel gerechten met dezelfde toon (limoen achtig) en de wijnen waren vlak qua smaak. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik had helaas meer verwacht qua smaak. De presentatie was wel oogstrelend.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Het eten was formidabel een groot feest om hier te eten. 5 amuses de een nog lekkerder dan de andere. De prachtige opgemaakte borden, met volle smaak gerechten. 3x vis en eendenborst alles even lekker. De toet met basilicum ijs was ook een voltreffer. De boom met friandises....alweer euforie. De jeugdige brigade vriendelijk en snel. Een wijnkaart voor de echte liefhebbers (wel eerst sparen).Het was voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste.
Ilona E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Geweldig restaurant met fantastische service. De eigenaren van de Burgemeester zitten met hart, ziel en zaligheid in hun zaak. Voor een goede prijs/kwaliteit krijg je fantastische eten, heerlijke wijn en zeer gastvrije service. Ook als je bekend bent met haute cuisine is dit een absolute aanrader.
Thera J.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Met de Heerlijk-actie gegeten bij restaurant De Burgemeester, een verrassingsdiner. Het was onze eerste keer bij een Michelinrestaurant. We werden gastvrij ontvangen en kregen een gezellige 4-persoonstafel. Het personeel was vriendelijk, de verschillende gerechten waren smaakvol, verrassend en lekker en het wijnarrangement paste goed.

We hebben heerlijk gegeten, toch vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet helemaal in balans. Daarnaast vind ik het niet schenken van kraanwater echt een nadeel, ik vind dat bij ieder restaurant waarbij je een wijnarrangement neemt het schenken van kraanwater een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn, en al helemaal voor een Michelinrestaurant. Wanneer het water wel meerdere malen ongevraagd wordt bijgeschonken, maar dit vervolgens wel op de rekening staat voor een flink bedrag, vind ik dit niet in verhouding.
Steven K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Na de hartelijke ontvangst werden we direct gefêteerd op vier heerlijke amuses. Daarop volgden vijf uitstekende gangen, die wij uitbreidden met kaas van de wagen. Als afsluiting waren er friandises naar keuze, van de friandiseboom.
Een absolute aanrader en we komen hier zeker terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Met partner hier wezen eten omdat de kids aan het logeren waren. Genoten van het 6-gangen Alliance menu. In totaal heel veel kleine gerechtjes, met de amuses meegerekend. Uiteindelijk wel voldoende om vullend te zijn aan het einde van de avond.
Elbert G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wat een fantastische avond hebben we hier gehad. De bediening, de sommelier, het eten, de kaasplank, de wijnen.. alles is even bijzonder en elke gang/bijpassende wijn is een smaaksensatie die de vorige overtreft. Wij hadden het 5-gangen verrassingsmenu. Ik heb zeer veel bewondering voor de chef en zijn team, iedereen was enthousiast, professioneel, grappig en zeer gepassioneerd met zijn vak bezig. Alles was tot in detail verzorgt en de hele avond werd met zoveel vakkundigheid gebracht dat het als vanzelfsprekend verliep. Dat is echt in één woord fantastisch. Wij zijn nu, een week later, nog steeds aan het nagenieten. Wat een onvergetelijke avond! Bedankt en we komen snel weer terug.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Fantastische plek om fantastisch te eten. De gerechten en amuses waren één grote smaaksensatie. Als wijn kozen we de Tempranillo, een heerlijke, redelijk geprijsde volle wijn. De inrichting is wat zakelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bediening was goed gehumeurd en vriendelijk. Kortom, we hebben een prima avond gehad.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Wauw! Dikke tien! Wat een onvergetelijke avond met super leuke bediening, heerlijke wijnen, geweldige gerechten en fantastische presentatie. Van zogeheten mocktails, gin huis aperitief, champagne, wijnglazen tot en met het servies.. 3 soorten boter bij het brood met zeezout, honing tijm of gerookt. Pre amuse en amuse super gaaf gepresenteerd. Voorgerecht hamachi (vis), tussengerecht tong, hoofdgerecht black angus lende, groene hart dessert.. En de kaaswagen was onwijs leuk en lekker! En dan nog de friandises bij de koffie..jammie! Voor mijn ouders was dit de eerste ster-ervaring en ze willen nooit meer anders! Ontzettend bedankt voor deze toffe avond!
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
De Burgemeester heeft 1 Michelin ster en dat maken ze ook waar. Het is best prijzig dus meestal eten mijn vrouw en ik als er een leuke all-in aanbieding is inclusief wijn arrangement en dat was deze keer weer het geval.We begonnen met niet minder dan 5 amuses en elke amuse was een smaak explosie op zich. Er werd gevraagd of we plat of bruis water wilden , ik wilde geen van beiden want het water in Nederland is gewoon heel erg goed en toen ik daar om vroeg was dit totaal geen probleem. We hadden een 4 gangen menu met bijbehorende wijnen. Elk gerecht werd er keurig uitgelegd wat het was maar elk gerecht bestond uit zoveel ingredienten dat ik al snel de draad kwijt was. De eerste 2 gangen waren vis begeleid door een overheerlijk glas witte wijn en het derde gerecht was eend ook begeleid door een voortreffelijk glas rode wijn uit Italie. Het nagerecht werd geserveerd in een leuke houten doos begeleid door een glas cider en smaakte ook voortreffelijk. Ter afsluiting bestelden we koffie, 'gewone koffie", werd er gevraagd en dat wilden wij ook maar achteraf stond er 'koffie compleet' a €8,50 p.p. op de rekening omdat het kopje koffie vergezeld ging door diverse , kleine , zoete hapjes. Het was weer uitstekend en erg creatief maar ik vind wel dat er aan de gast gevraagd moet worden of ze echt alleen koffie willen hebben of koffie met al die lekkernijen erbij. Het andere minpuntje was het feit dat ik om me heen zag dat de gasten met betaald water regelmatig bijgevuld werden terwijl ze ons lange tijd met lege waterglazen lieten zitten.
Janna V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wij kozen voor een 8- of 9-gangen menu omdat ik graag proef en beleef.
De amuse en eerste paar gerechtjes waren spannend, veelbelovend en heel lekker.
De gerechten erna waren vrijwel allemaal bereid met een soja-achtige saus. Deze vorm van ziltigheid heeft zuur nodig om een gerecht in balans te brengen. Dit ontbrak, de balans ontbrak, waardoor de gerechten gingen tegenstaan.
De bediening was heel goed, de ambiance wat zakelijk maar comfortabel en de wijnen: geweldig! De sommelier koos per gerecht een wijn voor ons waar qua geur alleen al zoveel aan te beleven viel. Prachtig!
Jacques H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
"Als een engeltje dat piest over je tong..."
In 2015 voor het eerst gegeten bij De Burgemeester. Nu voor een tweede keer. Vorig jaar was al top en nu zelfs nóg beter. Verfijnde, uitgebalanceerde gerechten, heerlijke amuses, prachtige wijnen en mooie, volle kazen van het plateau. En een prettige service. Ik kan er niks aan doen, maar De Burgemeester is by far mijn favoriete sterrenrestaurant op dit moment. Complimenten aan Sander en Anne en hun witte en zwarte brigades!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
het is niet de eerste keer dat ik hier mag zijn. inmiddels zo'n slordige 15 jaar ben ik een fervent liefhebber van dit restaurant. een 8 gangen diner met een bijbehoren voortreffelijk wijnarrangement (in de BOB-versie) en je hebt nog maar één wens: verhuizen naar Linschoten
Johan-Betty .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Na een tijd niet in De Burgemeester te hebben gegeten hebben we vandaag weer de route naar Linschoten gevonden en er overheerlijk geluncht. De start met de amuses was veelbelovend en onze verwachtingen kwamen uit. De cannelloni met ossenworst was verrassend, de zeetong met paling was heerlijk en ook het hoofdgerecht van Texels lam op 3 wijzen bereid was echt verrukkelijk. Ook op het nagerecht en de friandises was niets aan te merken. De gastvrouw is zeer attent en vriendelijk.
Eén klein minpuntje: de sommelier schonk wel heel veel aandacht aan één tafel met kennelijk vaste gasten.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Door goede bekenden zeer aanbevolen restaurant: prijs-kwaliteit verhouding zeker goed, de uitvoering van sommige van de 5 gangen niet helemaal perfect (dit ook besproken gisteravond), mooie opmaak, vnml. goed bereide gerechten, veel amuses en friandises. Het lekkerst vonden wij het gerecht met tong en paling, de tamme eend, de kazen en het friszoete nagerecht.
Service: we hadden specifiek gereserveerd om buiten te willen eten bij mooi weer, maar wij waren kennelijk de laatst arriverende gasten: het terras was vol en de filosofie is: "wie het eerst komt, wie het eerst maalt".., dat vonden we toch beetje jammer in een Michelin sterren restaurant. Wel goed op elkaar ingespeeld team, later op de avond meerdere leuke/opbouwende gesprekken gevoerd. Uiteindelijk dessert en koffie nog wel buiten op het terras genuttigd. Interieur wat verouderd ons inziens en gericht op zakelijk publiek. Toch ondanks wat mindere zaken: aanrader...
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een fantastische avond hebben ik en mijn tafelgenoot gehad. Het dorpje Linschoten en het pand wekken de indruk dat je aanschuift in een klassiek Michelin restaurant. Niets is minder waar: wat een spannende gerechten! Na een start van diverse amuses volgden bijzondere combinaties zoals ossenstaart en paling waarbij de opmaak van de borden schitterend was en voorzien van smakelijke garnituren. In menig gerecht trof ik een 'Aziatisch smaakje' aan zoals sereh en pandan, wat ik persoonlijk erg lekker vind. Ter ondersteuning van de gerechten wordt bovendien een uitgebreide wijnkaart gevoerd. Dit alles in combinatie met vriendelijk en kundig personeel maakt de Burgemeester voor ons een nieuwe ontdekking alwaar we zeker nog een keer terug zullen keren.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De vijf gangen menu's van heerlijk bij Burgemeester* waren lekker. Vriendelijke en snelle bediening. Alleen bij reservering was chaotisch, ik kreeg 3 keer berichten dat de reservering gewijzigd waren. Daarnaast de gastvrouw had mij beloofd om de menu beschrijving per mail te versturen, maar tot nu toe heb ik nog niet ontvangen. Heel teleurgesteld! Hierdoor 1 punt minder bij review.
Suba D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
We besloten om eens te gaan proeven hoe de nieuwe eigenaren van de Burgemeester (Sander Spruijt en Anne Hövels) het stokje van Bernard Tesink hebben overgenomen. We kozen voor het menu FIJNproeven en we hebben een geweldige avond gehad.
De aperitieflijst is uitgebreid met enkele bijzondere vooral lokale bieren en Suba koos voor een Brutaal Blondje van brouwerij De Borrelnoot uit Woerden, een prima fris en stevig witbier. Daarbij werd een mooi en divers borrelgarnituur geserveerd. Na twee amuses (‘aangeklede’ tonijn en filet americain) begonnen we met ons driegangen menu: Ossenworst, eend en een kaasplateau. Als je dit zo leest, lijkt het eenvoudig en doorsnee maar wat de keukenbrigade hiervan heeft weten te brouwen is zondermeer subliem: Verrassende combinaties, delicate sausen en fraaie opmaak maakten deze gerechten tong- en oogstrelend.
We hadden hierbij een wijnarrangement waarbij achtereenvolgens een Weisburgunder, Sangiovese en Nebbiolo werden geschonken. De wijnen combineerden voortreffelijk bij de gerechten en werden uitgebreid toegelicht, iets wat je aan de sommelier Rodney Bottenberg natuurlijk prima kunt overlaten. Ook de bediening en de toelichting bij de gerechten door onze gastvrouw liet niets te wensen over. Hoewel het restaurant volledige bezet was, werd er ruim tijd genomen voor uitleg en zelfs voor een wat meer sociaal babbeltje.
Het interieur van het restaurant is op nieuwe beschildering in kleuren van de muren hetzelfde gebleven. Het rustieke pand in een mooie rustige dorpsomgeving heeft zo zijn karakter bewaard.
Wat ons betreft blijft het restaurant zijn Michelinster behouden maar daar gaan anderen over!
John F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ondanks dat de eigenaar zijn restaurant heeft overgedaan aan de chef is de kwaliteit ongewijzigd. Een heerlijk 5 gangendiner met vooraf een ruime hoeveelheid gevarieerde amuses. De Gangen waren top van kwaliteit evenals de wijn. de bediening is vlot maar uitermate correct. Tafels zijn netjes opgemaakt waarbij je voldoende privacy hebt zodat de buren niet constant zitten mee te luisteren. Romantische sfeer en een prima diner. Prijs is acceptabel zeker gezien hetgeen ervoor geserveerd wordt.