De Burgemeester

Raadhuisstraat 17 3461 CW Linschoten Nederland Kaart

Over restaurant De Burgemeester

Gepassioneerd Italiaans met Hollandse nuchterheid

De pure Italiaanse keuken in combinatie met nuchtere Hollandse gastheren in het pittoreske Linschoten. Een culinair feest met geweldige bereidingen, schitterend opgemaakte borden en prachtige wijnen. Pure gerechten met een creatieve twist waarbij rekening wordt gehouden met de seizoenen. Mooier en lekkerder wordt het niet.

Meer informatie over restaurant De Burgemeester

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Voordelig
Jacques H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
"Als een engeltje dat piest over je tong..."
In 2015 voor het eerst gegeten bij De Burgemeester. Nu voor een tweede keer. Vorig jaar was al top en nu zelfs nóg beter. Verfijnde, uitgebalanceerde gerechten, heerlijke amuses, prachtige wijnen en mooie, volle kazen van het plateau. En een prettige service. Ik kan er niks aan doen, maar De Burgemeester is by far mijn favoriete sterrenrestaurant op dit moment. Complimenten aan Sander en Anne en hun witte en zwarte brigades!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
het is niet de eerste keer dat ik hier mag zijn. inmiddels zo'n slordige 15 jaar ben ik een fervent liefhebber van dit restaurant. een 8 gangen diner met een bijbehoren voortreffelijk wijnarrangement (in de BOB-versie) en je hebt nog maar één wens: verhuizen naar Linschoten
Johan-Betty .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Na een tijd niet in De Burgemeester te hebben gegeten hebben we vandaag weer de route naar Linschoten gevonden en er overheerlijk geluncht. De start met de amuses was veelbelovend en onze verwachtingen kwamen uit. De cannelloni met ossenworst was verrassend, de zeetong met paling was heerlijk en ook het hoofdgerecht van Texels lam op 3 wijzen bereid was echt verrukkelijk. Ook op het nagerecht en de friandises was niets aan te merken. De gastvrouw is zeer attent en vriendelijk.
Eén klein minpuntje: de sommelier schonk wel heel veel aandacht aan één tafel met kennelijk vaste gasten.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Door goede bekenden zeer aanbevolen restaurant: prijs-kwaliteit verhouding zeker goed, de uitvoering van sommige van de 5 gangen niet helemaal perfect (dit ook besproken gisteravond), mooie opmaak, vnml. goed bereide gerechten, veel amuses en friandises. Het lekkerst vonden wij het gerecht met tong en paling, de tamme eend, de kazen en het friszoete nagerecht.
Service: we hadden specifiek gereserveerd om buiten te willen eten bij mooi weer, maar wij waren kennelijk de laatst arriverende gasten: het terras was vol en de filosofie is: "wie het eerst komt, wie het eerst maalt".., dat vonden we toch beetje jammer in een Michelin sterren restaurant. Wel goed op elkaar ingespeeld team, later op de avond meerdere leuke/opbouwende gesprekken gevoerd. Uiteindelijk dessert en koffie nog wel buiten op het terras genuttigd. Interieur wat verouderd ons inziens en gericht op zakelijk publiek. Toch ondanks wat mindere zaken: aanrader...
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een fantastische avond hebben ik en mijn tafelgenoot gehad. Het dorpje Linschoten en het pand wekken de indruk dat je aanschuift in een klassiek Michelin restaurant. Niets is minder waar: wat een spannende gerechten! Na een start van diverse amuses volgden bijzondere combinaties zoals ossenstaart en paling waarbij de opmaak van de borden schitterend was en voorzien van smakelijke garnituren. In menig gerecht trof ik een 'Aziatisch smaakje' aan zoals sereh en pandan, wat ik persoonlijk erg lekker vind. Ter ondersteuning van de gerechten wordt bovendien een uitgebreide wijnkaart gevoerd. Dit alles in combinatie met vriendelijk en kundig personeel maakt de Burgemeester voor ons een nieuwe ontdekking alwaar we zeker nog een keer terug zullen keren.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De vijf gangen menu's van heerlijk bij Burgemeester* waren lekker. Vriendelijke en snelle bediening. Alleen bij reservering was chaotisch, ik kreeg 3 keer berichten dat de reservering gewijzigd waren. Daarnaast de gastvrouw had mij beloofd om de menu beschrijving per mail te versturen, maar tot nu toe heb ik nog niet ontvangen. Heel teleurgesteld! Hierdoor 1 punt minder bij review.
Suba .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
We besloten om eens te gaan proeven hoe de nieuwe eigenaren van de Burgemeester (Sander Spruijt en Anne Hövels) het stokje van Bernard Tesink hebben overgenomen. We kozen voor het menu FIJNproeven en we hebben een geweldige avond gehad.
De aperitieflijst is uitgebreid met enkele bijzondere vooral lokale bieren en Suba koos voor een Brutaal Blondje van brouwerij De Borrelnoot uit Woerden, een prima fris en stevig witbier. Daarbij werd een mooi en divers borrelgarnituur geserveerd. Na twee amuses (‘aangeklede’ tonijn en filet americain) begonnen we met ons driegangen menu: Ossenworst, eend en een kaasplateau. Als je dit zo leest, lijkt het eenvoudig en doorsnee maar wat de keukenbrigade hiervan heeft weten te brouwen is zondermeer subliem: Verrassende combinaties, delicate sausen en fraaie opmaak maakten deze gerechten tong- en oogstrelend.
We hadden hierbij een wijnarrangement waarbij achtereenvolgens een Weisburgunder, Sangiovese en Nebbiolo werden geschonken. De wijnen combineerden voortreffelijk bij de gerechten en werden uitgebreid toegelicht, iets wat je aan de sommelier Rodney Bottenberg natuurlijk prima kunt overlaten. Ook de bediening en de toelichting bij de gerechten door onze gastvrouw liet niets te wensen over. Hoewel het restaurant volledige bezet was, werd er ruim tijd genomen voor uitleg en zelfs voor een wat meer sociaal babbeltje.
Het interieur van het restaurant is op nieuwe beschildering in kleuren van de muren hetzelfde gebleven. Het rustieke pand in een mooie rustige dorpsomgeving heeft zo zijn karakter bewaard.
Wat ons betreft blijft het restaurant zijn Michelinster behouden maar daar gaan anderen over!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ondanks dat de eigenaar zijn restaurant heeft overgedaan aan de chef is de kwaliteit ongewijzigd. Een heerlijk 5 gangendiner met vooraf een ruime hoeveelheid gevarieerde amuses. De Gangen waren top van kwaliteit evenals de wijn. de bediening is vlot maar uitermate correct. Tafels zijn netjes opgemaakt waarbij je voldoende privacy hebt zodat de buren niet constant zitten mee te luisteren. Romantische sfeer en een prima diner. Prijs is acceptabel zeker gezien hetgeen ervoor geserveerd wordt.
Heinjes .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hebben genoten, het vlees is heerlijk mals, en bediening erg vriendelijk en behulpzaam. Ook zag alles er erg netjes uit. Een echte aanrader.
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
In het kader van de restaurantweek een bezoek gebracht aan de Burgemeester: wat een feest! Het eten streelt zowel het oog als de tong. Kunstwerkjes op je bord zorgen voor een smaakexplosie in je mond. Daar moet je dan ook van houden, want het kan in sommige gevallen overweldigend zijn. We kregen 6 amuses vooraf, gevolgd door een fantastisch 4-gangendiner met bijpassende wijnen. De service van de bediening was prima; ze waren meedenkend en gaven gepassioneerd toelichting op de gangen en de wijnen. De Burgemeester en haar personeel stralen klasse uit, zonder dat het pretentieus wordt. Al met al was het een heerlijke avond, in een prettige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Hier genoten van de vijfgangen Michelin Experience. De hapjes bij het aperitief waren al verrassend van smaak, de amuse zo mogelijk nog interessanter en toen moest het feest van de vijf gangen nog beginnen....Ik kan er kort over zijn: prachtige lichte gerechten met elegante smaakcombinaties en alles tot in de puntjes verzorgd. Werkelijk een genot om te eten. Gastvrouw en sommelier maken het plaatje helemaal compleet: uitstekend allebei. Om naar terug te keren en dat zullen we ook zeker doen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hier met z'n vieren gegeten met een aanbieding van HEERLIJK. We kregen na de gebruikelijke parade van amuses die er prachtig uitzagen en ook goed smaakten, ceviche van vis als start. Daarna achtereenvolgens zeeduivelstaartjes, parelhoen met eendelever, kalfsbiefstuk en tot slot chocolade-kokos dessert. Geen van de gerechten blonk uit qua smaak. Wel prachtig geserveerd maar geen wow-ervaringen en dat verwacht je wel. De wijnen waren allemaal vlak van smaak en geen mooie aanvulling op de gerechten of vice versa. Bediening was grotendeels correct ( de ober serveerde met regelmaat voor een van ons langs, hetgeen niet past in een sterrenrestaurant) maar op de automatische piloot. Kortom: wijn-spijs combinatie is absoluut niet top en daardoor is het geheel veel te duur voor het gebodene.
We misten het enthousiasme en de sfeer die er voorheen onder leiding van Bernard altijd wel was. Wij komen niet meer terug.
Jpvr74 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Rustige donderdagavond, prima atmosfeer, vlotte bediening en akoestiek OK. Eerst hoop amuses dan 5 gangen menu. Het ziet er allemaal prima uit en smaakt goed. Maar, zie ook eerdere recensies, echt verrassen doet het niet. Af en toe een 'oh, da's lekker', maar heel bijzonder is het niet. Ook de wijn-spijs combi is niet slecht, maar de 8.5 euro per glas suggereert spannendere combinaties. Tijdens de avond wordt de wijn op tijd aangevuld en flink doorgeschonken met water. Na de rekening overheerst een slecht 'penny wise, pound foolish' gevoel: op 4 glazen wijn 2 extra glazen berekend en met het water erbij is bijna de helft van de rekening drank.
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben intens genoten van de 10-gangen proeverij, de amuses en de perfect bijpassende wijnen. De laatste drie gerechten van de 10-gangen zijn desserts. Elk bord op zich ziet er prachtig uit. Je proeft goed de verschillende ingrediënten.
De bediening was heel prettig.
Een klein foutje (mijn tafelgenoot lust geen kaas) werd snel hersteld.
We hebben een geweldige avond gehad.
LiekeO .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Afgelopen donderdag gegeten met vrienden. Nog nooit in Linschoten geweest en onder de indruk van het dorp en het pand. Het interieur was netjes, maar wij hadden het gevoel dat er meer gedaan had kunnen worden met het mooie gebouw. Bovendien was het wat koud binnen en zat onze vriendin in de tocht.
We hadden een menu dat startte met ceviche, daarna kabeljauw, parelhoen met eendenlever, kalfsvlees en een dessert van kokos en chocolade. Erg lekker gegeten, maar net dat beetje extra dat je van een restaurant met een michelinster verwacht, hebben we gemist. Het was goed en lekker, maar niet speciaal. De bediening was attent en vriendelijk, een dame was wel wat mechanisch.
Wij gaan nog een keer terug om te lunchen, na een wandeling door het mooie dorp.
Guido W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Weer heerlijk gegeten 1e kerstdag,
Echt een feestje! Bij binnenkomst een heerlijk glaasje champagne. Al snel volgen de amuses. Het glaasje met de granite , gember, tomaat was echt een goede binnenkomst. Wat een smaak sensatie was dat. We werden ook uitstekend geholpen door het bedienend personeel. Het was een leuk avondje uit.
Wij komen zeker terug!!!
Sdebie .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Bij De Burgemeester wordt kunst gemaakt. De amuses zijn plaatjes om in te lijsten. De smaken zijn ook uit de culinaire hogeschool, mooie combinaties die de mond strelen. Een amuse van oester met een 'parel' van limoenblad en witte wijn bijvoorbeeld, of een loempiaatje met boemboe bali kip, allebei heerlijk. Prachtige cocquille, super mooi stukje fazant en een biefstukje van hertenkalf dat lyrisch maakt, zo mooi, mals en smakelijk. Ik blijf het wel jammer vinden dat je in dit soort toprestaurants zo veel verschillends te verwerken krijgt. Alles met heel veel toewijding bedacht en gemaakt, maar vaak is het per amuse of gerecht al te veel om te bevatten. Minder is soms beter. De wijnen zijn van topklasse. Het bedienend personeel vormt een uitstekend op elkaar ingewerkt team, het ontbreekt je als gast aan niets. De prijs mag er zijn, de inrichting is die van een restaurant in een foute hotelketen.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Het is een stukje omrijden voor ons maar dat doen we met liefde want de Burgemeester biedt altijd top kwaliteit.

Zoals tijdens ons laatste bezoek in december, heerlijke wildkaart en wij aten oa heerlijke fazant, niet te droog zoals vaak maar perfect gegaard, en herten biefstuk. Goede volle wijnen, top service, wat wil een mens nog meer.
Jvankuijk .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Prima ontvangst. Tevoren aangegeven dat mijn vrouw zwanger is. Gekozen voor verrassingsmenu waarbij hier zonder dit nogmaals te benoemen direct rekening werd gehouden met de zwangerschap van mijn vrouw. Heerlijke en verrassende amuses.
Goed wijnadvies bij de gerechten. Professioneel personeel met een vriendelijke houding.
De prijst mag er zijn, maar daarvoor hebben wij wel een heerlijke avond gehad.
Bdk66 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Goed restaurant met bijzonder verfijnde keuken. Mooi opgemaakte gerechten (gekozen voor het 4 gangen menu). en een aangename bediening. Prima wijnen. Wel stevig aan de prijs.