De Burgemeester van Napels

7,2
Lang
Diane P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Eten is heerlijk, bediening helaas ronduit slecht! Kijken niet op of om, totaal geen oog voor de klant. Daardoor lang wachten op bestellen, menukaart, bestek, drinken ete etc. Neem wat meer mensen aan met horeca ervaring!
Fleurhog .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijke pizza's en zeer attente bediening! Jonge medewerkers maar zeer oplettend, goede communicatie en beleefd. Had bij de bestelling van het hoofdgerecht mijn allergieën aangegeven, als enige geen voorgerecht besteld, kreeg ik toch een lactose-vrije variant van wat de rest van de tafel ook kreeg. Zeer attent, complimenten!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Lekker dagje Leeuwarden gehad, heerlijke lunch bij de burgemeester van Napels. Echt een aanrader! Gaan hier zeer zeker terug komen.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Na een paar uurtjes shoppen waren we wel toe aan een hapje en een drankje zonder verwachtingen werden we blij verrast door een heerlijke lunch met bijpassende wijnen zeker een aanrader ga zo door tot de volgende x maakt n dagje shoppen compleet
Marcel E.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijke lunch genuttigd bij de Burgemeester. Kon echt merken dat er met verse producten wordt gewerkt. Uitgebreide lunchkaart en leuke sfeer in het restaurant. Bediening was prima en de kok kwam zelfs nog even langs kortom; aanrader!!
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Erg lekker gegeten! Hip en gezellig interieur, echte Italiaanse gerechten zonder Nederlandse twist, leuke en vlotte bediening. De pizza uit de houtoven is echt geweldig. Goeie prijs kwaliteit verhouding. Ik kom zeker binnenkort weer!
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was top leuke gezellige bediening de sfeer was leuk. En de desserts natuurlijk ook goed eerlijk gezegd een goed restaurant. Ik kan iedereen aanraden om er heen te gaan.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We waren een beetje verbaasd de negatieve recensies te lezen over dit restaurant. De Burgemeester van Napels is goed gelegen bij het station in Leeuwarden, leuk interieur en een goed terras.

Bediening is wellicht niet uit het boekje maar wel vriendelijk en attent. De pizza's waren krokant en goed belegd en je kunt proeven dat er een authentieke hout gestookte oven wordt gebruikt.

De desserts als de tiramisu konden inderdaad wat beter maar geen klagen. Goede Italiaanse wijnen.
Anniek D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Pizza erg lekker, bediening zeer matig, vraagt niet of het naar wens is en drankjes duren erg lang. Tiramisu echt totaal niet lekker en heel waterig. Zou hier alleen een pizza afhalen!
Iba N.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Eindelijk een pizzaria, waar je niet moet kiezen uit tientallen pizza's, maar waar wel voldoende keuze is en gebakken in een echte houtoven. Flinterdun zoals het hoort, super verse producten.
Veel kwaliteitswijnen per glas, ze geven bij elk gerecht een wijnadvies.
Pizzaria is eigenlijk geen goede omschrijven. Ze hebben veel meer.
Ook zeer geschikt voor jon gere kinderen ivm de speelhoek.
Wij hadden daar overigens geen last van.

Kortom een restaurant waar ik zeker vaker zal komen
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het eten was lekker maar niet fantastisch. Aan gezien ik de hele dag niks gegeten had was de grote/portie eten lekker veel. Bediening was wel vriendelijk maar het uitserveren van het dessert geen niet goed. We waren met 3 personen maar 2 van de 3 kregen het dessert direct terwijl de 3e persoon pas veel later dit kreeg uitgeserveerd. Toch jammer!
Froukje87 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Vanavond met onze kinderen van 2 en 4 jaar gegeten. Prima vermaakt in de kinderhoek, wat absoluut een aanrader is met jonge kinderen.
Bij het krijgen van de pizza's waren deze vrij snel koud. Er lag een vochtig laagje op de pizza en de mozzarella (dikke plak en niet vers) was niet gesmolten.
De lasagne daarin tegen was wel heet maar met weinig smaak.
Erg jammer, we hadden goede reacties gehoord over de burgemeester van napels.
Edelinde .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Erg fijne pizzeria, waar men de echte Italiaanse pizza's serveert. Ook de voorgerechten zijn heerlijk, evenals de Peroni's. De akoestiek is matig door het gebruik van harde materialen. Men zou er goed aan doen om plafondeilanden, kleden o.i.d toe te passen. Aanrader!
Dianne W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Sfeervol Italiaans restaurant met buitengewoon vriendelijk personeel.
Kaart is niet uitgebreid, maar voldoende keuze en de kwaliteit is heel goed, geen dik belegde pizza , maar echt Italiaans, knapperige bodem en verrukkelijk van smaak.
Heerlijke wijnen, uitgebreide keuze en alle wijnen zijn per glas verkrijgbaar!
Wij hebben genoten en komen absoluut terug.
Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
Frutselzusje C.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Om 15.15 uur gebeld met de vraag of ze ook eten serveren zonder zuivel/tarwe/suikers vanwege een allergie. We konden gebruik maken van de speltpasta die op de kaart stond. Helaas kon de speltpasta niet op tijd geserveerd worden wat we jammer vonden omdat we er eerder die middag over gebeld hadden. Een alternatief: glutenvrije pasta met gegrilde groenten en tomatensaus was een goede vervanger. Heerlijk genoten van de warme maaltijd. We namen 3 desserts en vroegen of we een bakje vers fruit mochten hebben, helaas werd er verteld dat ze dat niet hadden, terwijl op alle andere 3 desserts verse aardbeien zaten. Erg jammer.

Fijn dat het wel met de pasta opgelost kon worden maar helaas geen spelt pasta wat we hoopten en geen optie als dessert.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond met 5 personen gedineerd en zijn erg tevreden ondanks dat het heel druk was.

De bediening was super vriendelijk (Italiaanse dame met zwart haar) en heel attent en alert.
De voorgerechten waren heel goed en de wijn was heerlijk.
De pizza's van iedereen waren uitstekend, die van mij was iets aan de waterige/zachte kant wegens de mozzarella, had misschien iets langer in de oven gekund. Maar dat was geen ramp.

Dit was onze tweede keer en wij komen graag weer terug!
Hielke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
zondag voor 2e keer gegeten bij de burgemeester van Napels, helaas was dit ook de laatste keer.
Pizza was niet gaar. De calzone was volledig rauw en mijn pizza was ook niet helemaal gaar. Toen we aangegeven hadden dat de calzone rauw was werd de pizza opgehaald en na 10 minuten zwart geblakerd weer terug gebracht. hoop dat de pizza nu gaar is werd er gezegd. We hebben het al vaker gehoord, zei de dame in de bediening. Er werd een drankje op de de rekening in mindering gebracht.
Hoop dat met deze feedback ook echt iets word gedaan.
Wel hele leuke speel hoek voor kinderen. Maar wat jammer van zo'n prachtige mooie zaak met prachtig hout gestookte oven.
Trudy W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijke verse Italiaanse gerechten komen er uit de keuken van dit restaurant. We begonnen met de Foccacia Classica; verrukkelijk in al z'n eenvoud. De spaghetti alla carbonara hadden we als hoofdgerecht gekozen. Een zeer royale portie en ook opnieuw goed op smaak zonder onnodige toeters en bellen. De afsluiter, chocoladeijs met sinaasappelconfijt, alsof er een engeltje ...

Kortom: echt heerlijk gegeten! Ik ben benieuwd naar de andere gerechten en kom hier zeker terug. Ook voor de prijs hoef je het niet te laten. Je betaalt rond de 10 euro voor een vers bereid hoofdgerecht.

De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was en de bestellingen kwamen vlot door.

Qua decor vind ik het een restaurant anders dan anders. Erg leuk, maar deed ook een beetje kil aan. Wel mooi ruim opgezet met een open keuken. Het zicht op de houtgestookte oven is ook leuk!
Ester V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag bij de Burgemeester van Napels neergestreken voor een glas wijn en een hapje met vrienden. De wijn en de borrelhapjes waren uitstekend. De garnalenkroketjes zelfs érg lekker.

Toen besloten we om te blijven eten. We bestelden een voorgerecht en een pizza. Mijn voorgerecht, de in een beslagje frittura di pesce, was re-de-lijk. Niet alle vis/schaaldieren smaakten goed. Wonderlijk om dit gerecht met een bakje pesto te serveren en een partje citroen had het lekkerder gemaakt. (Had ik gewoon even om moeten vragen natuurlijk). De burrata met brood van mijn tafelgenoten was prima.
Maar toen de pizza's. Gewoon NIET goed. De bodems waren zompig, de exemplaren met mozzarella waren net ongare deeglapjes met klodders kauwgom, omdat de mozzarella niet (lang) genoeg verhit was. Ik had de pizza Romana, met o.a. ansjovis. Ik heb alle ansjovis uiteindelijk van mijn pizza gepeuterd, omdat de kok de bizarre keuze heeft gemaakt om in azijn ingelegde ansjovis te gebruiken, in plaats van gezouten ansjovis. In azijn ingelegde ansjovis kun je prima als antipasto eten, maar moet je gewoon nooit verhitten en al helemaal niet op een pizza leggen. Toen ik dit bij de (uiterst attente en vriendelijke) bediening aangaf, ging ze verhaal halen in de keuken. Ze kwam terug met "de kok houdt zich aan een Napoletaans recept". Vanwege mijn teleurstelling kreeg ik het dessert (dat overigens prima was) gratis, maar toch vond ik de reactie uit de keuken erg jammer. Het ging mij niet om een gratis dessert. Ik wilde gewoon feedback geven en het is zonde dat het zo weggewuifd werd. Mijn pizza smaakte naar slap rauw deeg met stukjes warme zure haring.

Het is een charmante eetgelegenheid, met vriendelijke bediening, goede wijn en lekkere hapjes. Advies: Doe iets aan de kwaliteit van de pizza's en luister naar klanten ipv ze af te wimpelen en dan kunnen jullie een aanwinst zijn voor de stad.
Jordidj1 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wat een ramp. Voor 2 personen een proefplankje van verschillende hapjes besteld, het enige wat we kregen was een bord vol met sla, met plakjes ham verstopt. Service was niet goed, wij gaven aan wat er mis was en het enige wat we krijgen is een paar stukjes stokbrood. Alles ging mis, vanaf de binnenkomst tot het vertrek. Je kan hier zelfs geen pizza's bestellen met de lunch, en dat in een restaurant met een Italiaanse keuken. Niet voor herhaling vatbaar.