De Burgemeester van Napels

Ruiterskwartier 115 8911 BS Leeuwarden Nederland Kaart
31-582027272

Over het restaurant De Burgemeester van Napels

Waan je in passievolle Italiaanse sferen bij De Burgemeester van Napels in het levendige centrum van Leeuwarden. Hier proef je traditionele en ambachtelijke gerechten uit de Italiaanse keuken. Buon appetito!

De Burgemeester van Napels is er voor iedereen, op elk moment van de dag. Van een heerlijk kopje koffie vol aangename aroma's en een smakelijke lunch tot een borrel of een volledig uitgebreide Italiaanse maaltijd.

s' Avonds knappert het vuur in de traditionele stenen houtoven waarmee diverse rijkelijk belegde Napolitaanse pizza's worden bereid. Heerlijk zacht van binnen en knapperig van buiten! Dat klinkt toch smaakvol in de oren? Daarnaast vullen verschillende heerlijke pasta's de kaart. Voor iedereen beslist een gerecht naar hartelust!

De gerechten worden gemaakt van lokale, smaakvolle en verse ingrediënten. Zo komt de buffelmozzarella rechtstreeks van een buffalo farm in Twente. Ook heeft De Burgemeester van Napels fijne adresjes waar ze verschillende producten inkopen voor de échte en pure Italiaanse smaken.

Schuif aan bij De Burgemeester van Napels in Leeuwarden en ontdek de Italiaanse keuken zoals deze hoort te zijn!

Meer informatie over restaurant De Burgemeester van Napels

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Burgemeester van Napels

Sharon S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Niet echt een top ervaring. Had gereserveerd en kreeg een plekje voor in het restaurant bij de deur. Het was niet erg aangenaam en daarom vervolgens aangegeven aan de ober of we ergens anders mochten zitten (aangezien het erg koud was). Achterin in het restaurant waren nog allemaal lege plekken. Het antwoord van de ober: ''Heb je het koud, nou ik heb het helemaal niet koud''. Er werd ons dus niet een ander plekje aangeboden.. Vervolgens ook nog eens een pizza die niet warm was. Al met al niet een fijne ervaring.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Afgelopen zaterdag, 20 oktober 2108, voor de tweede maal binnen 2 weken De Burgemeester...………….. bezocht. Ditmaal met 3 vriend(inn)en. Vegetarisch voorafplankje voor 5 personen was geen enkel probleem. Beide dames kozen voor de pizza Campagnola, 2 maal de Quatro Formaggi en een maal vegetarische ravioli. Gezellig druk, mede door het Oktoberfest op het Zaailand. Italiaans biertje er bij en tot onze verrassing werd het etentje ons aangeboden door onze lieve vrienden. Wederom een zeer geslaagde avond in deze fantastische pizzeria. Was ook de mening van onze metgezellen.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Op 13 oktober, zeer warme herfstdag (Meer dan 25 graden!) meldden we ons bij de Burgemeester van Napels. We waren er om plm. 17.15 uur. Kregen een voor 19.00 gereserveerde tafel. Kozen als voorgerecht een plankje met vegetarische gerechtjes voor 2 personen. Erg lekker en niet te veel zodat er genoeg ruimte overbleef voor een kloeke pizza. We kozen pizza Campagnola, een van de vegetarische pizza's van de kaart. Erg lekker. Krokante, dunne bodem en met ruim voldoende beleg. En ook hier gold weer: genoeg voor een voldaan gevoel zonder dat we 'er tegenaan' moesten eten. Biertje, wijntje er bij. Uitermate vriendelijke bediening door jonge, enthousiaste mensen. Leuk sfeertje in het hart van het mooie Leeuwarden. Prijs alleszins redelijk: 48 euro. Zeker voor herhaling vatbaar en zeer aan te bevelen.
John H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Pizza totaal zwartgeblakerd. Dat betekent veel acrylamide... Nauwelijks beleg erop. M'n vriendin had de pasta. Bolognesesaus was zuur, weinig gevuld.
Bert T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Vriendelijke bediening.
An K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
16 -02- 2018 met 4 personen gegeten bij dit restaurant. Wij hadden gereserveerd en dat was maar goed ook. Het was druk. De sfeer was goed en vlotte bediening. Een pizza was zwart aan de onderkant en werd vervangen na klacht doorgegeven te hebben. Echter zonder champignons, dus deze moest weer terug. Was geen probleem. Opmerking is wel dat de pizza's absoluut niet goed bekleed waren! De kaart is wat beperkt. Wij vonden de sfeer en bediening prima maar de pizza's te duur voor wat je krijgt. Voor ons geen aanrader dus.
pietrix R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Ondanks de enorme drukte op Wilhelminaplein vanwege installatie van Daan Roosegaarde, erg snel een tafeltje onze pizza was echt Italiaans en toetjes top ! Warme chocolade taartje is een aanrader.... mmmmm....
A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Ik vind de sfeer, de plek, de inrichting e.d. nog steeds geweldig. Via de site had ik geboekt en aangegeven dat we weinig tijd hadden i.v.m. een voorstelling in de Harmonie.
De reservering stond niet in het boek, er was wel plek gelukkig. Vervolgens wisten ook de collega’s niet hoe het zat, want bij de bar werd de reservering niet herkend. Er was bij mijn binnenkomst geen notitie o.i.d. gemaakt.
Het was druk en erg warm in het restaurant.
Het eten werd redelijk snel geserveerd, de smaak was goed maar de porties vrij klein.
Zelf hadden we nog een half uur, maar er werd aangegeven dat dit voor de keuken onvoldoende was om nog een dessert te kunnen serveren. Dat was erg jammer, koffie en theekon gelukkig nog wel.
Het leek of er niet goed ingespeeld was op de drukbezochte avond (veel bezoekers gingen door naar de Harmonie).
Een week geleden was ik hier ook, aan dat bezoek hield ik een beter gevoel over.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Heerlijk authentiek Italiaans eten, fijne sfeer en vriendelijke bediening! en dat alles voor een zeer redelijke prijs. Wel wat rumoerig als het vol zit, maar daardoor ook fijn eten met kinderen:-)
lfschrage .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
De voorrechten waren goed maar de pizza's groot en daardoor op de rand geen vulling bij een pizza was wel dat 40 % waar niets op zat, het is ook gezegd, maar hebben het idee dat daar niets mee is gedaan. Er is nog wel werk aan de winkel om de gasten tevreden te stellen voor LF 2018..!!
Femke Z.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Moesten te lang wachten tot we eindelijk ons eten konden bestellen en tot het drinken werd gebracht. Het eten is in verhouding met de prijs zeer goed!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Heerlijk gegeten, snelle service en erg leuke bediening! Komen snel weer!!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Italiaanse kwaliteit en hele goede en vriendelijke bediening.
hap-slik H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Wij vonden het assortiment van de piza's wat beperkt. Niet veel verse groenten erop ( in ) zoals bv.paprika - ui -champions e.d. Verder oké.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Wij waren al vaak langs dit restaurant gelopen en besloten bij het begin van een lange treinreis eerst hier te gaan lunchen. Binnenin dit voormalige bankgebouw viel het ons zeker niet tegen. Het interieur was strak en modern. Wij konden na te zijn verwelkomd zelf een tafeltje kiezen. De Italiaanse tomatensoep, de carpaccio op brood en de clubsandwich zagen er goed uit en smaakten prima. De Italiaanse chardonnay was zeer aangenaam. De bediening was correct, zonder overbodige franje. Al met al is dit bezoek ons goed bevallen.
Carolien R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Ongezellige verlichting. Bepaald geen diner bij kaarslicht. Erg vriendelijk personeel. De pasta vond ik matig, beetje vlak van smaak. De pizza-eters aan tafel waren vol lof. Lekkere toetjes! Al met al een voldoende.
Wytze V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Was een drukke avond, niet gereserveerd, geen plek, duidelijk. later op de avond iets speling. 1 tip : bij deze drukte zou ik iemand speciaal de ontvangst laten doen, nu was er 1 van de bediening druk mee, dit gaat ten koste van de aandacht voor de reeds zittende gasten. Er is voor ruimte om de niet gereserveerde gast op te vangen, waarbij ik dit door 1 speciaal iemand zou laten doen.
Lenny D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
We werden snel en vakkundig geholpen. Vragen over het eten werden goed beantwoord. Het eten was lekker. De vitello tonnato als vooraf is een aanrader. Prettige aangename sfeer. Verbeterpuntje: de houten stoelen zitten niet lekker.
Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Ik kom vaker bij de Burgemeester van Napels, leuke tent met lekkere pizza's. Maar gister ging er toch iets erg fout. Mijn vriendin kreeg de verkeerde pizza voorgeschoteld. Ze meldde dit bij de serveerster. Omdat we haast hadden, besloot ze de pizza toch maar op te eten. Vijf minuten later kwam de serveerster weer terug met de goeie pizza. Ruilen? Prima. Er bleek echter een punt uit te zijn. De pizza van mijn vriendin, die ook al een punt achter de kiezen had, is blijkbaar naar de andere klant gegaan. We hebben het maar zo gelaten omdat we geen tijd hadden om op een nieuwe pizza te wachten, maar eigenlijk kan dit dus echt niet.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Mooi restaurant, plezierig en modern Italiaans. Leuke kinderhoek en af peelattributen. De kaart is erg beknopt. De enorme broodranden bevielen ons niet. En de bediening heeft te weinig oog voor tussentijdse noden als wat extra drinken.