De Burgemeester van Dieren

Zutphensestraatweg 1 6953 CG Dieren Nederland Kaart

Over restaurant De Burgemeester van Dieren

Eten als een burgemeester in Dieren

Bij De Burgemeester van Dieren geniet je van een vorstelijk maal in een sfeervolle ambiance. De vriendelijke en alerte bediening zorgt voor een gastvrij onthaal en is altijd in voor een praatje. Op de kaart staat voor ieder wat wils, van heerlijke biefstuk tot een delicaat stukje zalm.

Meer informatie over restaurant De Burgemeester van Dieren

Service8/10
Decor7,6/10
Evaroordink . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij vonden het personeel niet oplettend..duurde te lang dat we drank konden bestellen sreeds.
Mini (droog) hamburgertje op heel groot brood.
Voorgerechten en de friet wel lekker.
Er werd ook niet gevraagd of het gesmaakt had en is niet aan onze tafel gekomen om glaasje met geld en fooi te pakken en bedanken
Onderling erg gezellig gezeten
W.maclainepont . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Bediening is uiterst vriendelijk, de soepen zijn prima van smaak en het vlees goed gebraden en mals terwijl de prijs acceptabel is.
G.schaik21 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was prima,de bediening ook erg vriendelijk, de ambiance vond ik wat minder maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
F2hconny64 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
de bediening is super aardig,voor de salade met gerookte kip veel te veel sla geen doorkomen aan.de doesburgse mosterd soep was echt lekker .het hoofdgerecht prima maar de hangop na was naar mijn idee niet gezoet jammer.het was met de aktie van AH he krijgt een AH menu ik heb nog gevraagd of je met bijbetaling van het gewonen menu mocht kiezen maar helaas dat kon niet.
Rolandvanstaveren . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De mosterdsoep was uitstekend; de salade redelijk. Van de kipfilet was het gerookte karakter niet direkt te proeven; het had bij wijze van spreken van Albert Heijn kunnen komen. De witte wijn was in vier varianten te krijgen, waaronder een heerlijke pinot blanc. Heel goed. De varkenshaas was vrij hard, maar verder goed en lekker opgediend. En de toetjes waren prima: tiramisu en hang-op. We waren voorbereid op lange wachttijden, vanwege andere recensies op deze site, maar het viel allemaal ontzettend mee. De bediening was vlot, aangenaam en heel correct. Samenvattend: lekker gegeten, de moeite waard.
Sanne-88 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben heerlijk buiten kunnen eten. De gamba's smaakte ons beide erg goed. De hamburger is zoals een hamburger hoort te zijn. Smeuïg en op
een lekker broodje. Aangekomen bij het toetje heb ik voor de aardbeien gekozen. Ik had graag meer heerlijke aardbeien gehad maar de smaak was prima. De service is soms iets wat langzaam maar het eten maakt alles goed.
Hans A. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk eten, vriendelijk personeel.
Ik had het Hamburger menu, echt voor de grote eter.
Echt de moeite om hier nog een keer terug te komen.
Vanderpijll . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
We hebben het AH menu genomen en we waren niet de enige. Al met al zaten er woensdagavond ongeveer 7 echtparen van 65+ heerlijk te genieten van het AH menu en van het heerlijke weer. We konden op het terras zitten. Twee jonge meiden deden de bediening, ze waren erg aardig en beleefd. Wij kunnen zeggen dat we gegeten hebben bij de burgemeester van Dieren.
J-havermans . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eten en bediening prima de zitomgeving zeer matig.Heel vriendelijk en goede bediening. Het terras en binnen in het restaurant zeer matige aankleding! !!!!!
Jan Willem K. Fijnproever (6 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Bij aankomst tafeltje in de serre. Prima gezellig met zicht op buiten. Wat opviel waren de vele vliegjes ed in de vensterbank. Duidelijk allang geen doekje meer gezien. Dat belooft ook niet veel goeds voor de keuken zou Rob Geus zeggen. Stoelen missen dopjes en wiebelen. Ook hier eerst even kruimels wegvegen vd vorige gast voor je gaat zitten. Ah menu v bijna 30 euro met beperkte keuze..maar dat wisten we. Eten was heerlijk. Bij hoofdgerecht bakje sla wel wat karig en weinig fantasie. Tiramisu zou beetje drank kunnen gebruiken. Bediening niet echt vriendelijk en betrokken bij de klant. Jammer...al vaker hier gegeten en teruggekomen. Met iets meer alertheid waar iedereen in deze zaak mee bezig is zou t snel kunnen verbeteren en de klant een heerlijke verwenavond kunnen bezorgen...
Dank voor uw reactie!
Vliegjes in de vensterbank en een nog niet schoongemaakte tafel horen niet, dat zijn we met u eens. Maar Rob Geus mag zeker bij ons in de keuken komen kijken, of beter: uzelf.
We zullen echter ons bedieningspersoneel er nog eens op aanspreken, gasten horen ook in een afgeladen zaak aan een schone tafel plaats te nemen!
Graag tot een volgende keer1
Genesis1902 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bij binnenkomst was het druk. Bijna alle tafels waren bezet, de overige tafels waren gereserveerd. Na ons gemeld te hebben, kregen wij een plekje in de serre. Vervolgens duurde het (ongeveer) 20 minuten voordat wij begroet werden aan de tafel, en wij een drankje konden bestellen. Het duurde daarna nog eens 10 minuten voordat we de menukaart kregen. Een tafel achter ons kwam een tiental minuten later beginnen, maar kreeg wel drinken en een menukaart.

Als voorgerecht hadden wij beiden gekozen voor mosterdsoep. Erg lekkere soep, smaakte voortreffelijk. De soep had alleen wel wat warmer gemogen. Hij was wel goed warm, maar niet zo heet als je verwacht van soep.

Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de hamburger, mijn vader voor de zalm. Waren beiden (wederom) erg lekker. De hamburger wordt geserveerd op een houten plankje met sla en frites. Dit ziet er leuk uit, maar het eet een beetje onhandig, omdat er weinig plek is. Onze hoofdgerechten werden door de jongen van de bediening op tafel gezet en zonder iets te zeggen was hij meteen weer weg. Daarop zijn we maar begonnen met eten. Na een paar minuten bleek dat hij sla + frites kwam brengen. Liep vervolgens weer meteen weg zonder wat te zeggen. Tijdens het eten is ons niet gevraagd of alles beviel, en of we nog wat te drinken wilde (onze glazen waren beiden al een poos leeg).

Na het eten werden onze borden weggehaald, wederom zonder wat te zeggen. Een aantal minuten later werd er geïnformeerd naar onze keuze voor het nagerecht. Wij besloten beiden om voor de hangop te kiezen. Wederom kreeg de tafel welke een minuut of vijf later had besteld, de gerechten een tiental minuten eerder dan wij. Toen de gerechten werden geserveerd, had een van de borden een behoorlijke barst/stuk er af.

Kortom: het eten is heerlijk! Met de keuken is beslist niks mis. De bediening laat echter enorme steken vallen, en viel ons enorm tegen.
Dank voor uw reactie en ook al zijn we blij dat het diner u en uw vader goed gesmaakt heeft, maar we betreuren het dat u onze service niet goed genoeg vond.
Afgaande op uw omschrijving vinden wij dat dat ook beter had gekund.
Vol of niet vol, AH menu of reguliere kaart, iedere gast telt voor ins in gelijke mate!
Graag laten we u dat een volgende keer alsnog ervaren.
Patrickvanspronsen . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Voorgerecht met gamba's en salade was prima. Hoofdgerecht varkenshaas met brie was geweldig. Dessert tiramisou zat geen alcohol in en was niet super. Al met al heerlijk gegeten voor leuke prijs. Goed restaurantje!
Caty B. Gastronoom (21 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bij binnenkomst was het even wennen, heel simpel interieur. En we werden met ons tweeën weggezet aan een tafeltje tegen de achterwand. Alle tafeltjes waren gereserveerd. Er was de keuze uit een simpel speciaal AH menu. De mosterdsoep was goed, en de gamba tempura was prima en zag leuk uit. Het hoofdgerecht, Zalm papillotte en varkenshaas was matig, vlees wel goed maar fantasieloos klaargemaakt. De zalm was erg droog. De frieten en komkommer ,typisch bistro-achting een beetje slordig. Het toetje met hangop was heel aardig. Het jonge bedienend personeel was heel vriendelijk. Qua prijs kwaliteit, voor 27,50 kan ik in mijn omgeving een veel smakelijker maaltijd krijgen.
Mieke178 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisterenavond heerlijk buiten op het terras gegeten bij DBVD. De mosterdsoep was verrukkelijk, het vegetarische taartje lekker van smaak en het toetje van hangop met aardbeien smaakvol. Kortom prima!
Toonbrunsveld . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Fijn eetcafe, prima sfeer, goede keuken. De AH menu keuze is beperkt, voor en nagerecht de helft minder dan allacarte, hoofdgerecht prima. Gaan we zeker weer doen.
Marianneduykers . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Het eten was prima maar de entourage, vooral buiten , was luidruchtig en veel geschreeuw van mensen met een laag niveau
Dat was eer jammer want het deed afbreuk aan het goede eten.
Binnen zag ik dat het veel beter was en de aankleding was er goed
Melk . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gegeten bij DBVD met de spaarkaart van de AHrestaurantactie. We kregen een behoorlijk uitgeklede menukaart waaruit we konden kiezen. Dit was niet vermeld op de actie-site.
De bijgeleverde groeten was slecht een bakje met komkommer in t zuur. Erg karig dus.
Jeroencarla . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten, alles was smakelijk en werd aantrekkelijk opgediend. We hebben echt zitten smullen. Lekkere mosterdsoep, smakelijk vegetarisch hoofdgerecht en een toetje dat gelukkig niet al te groot was.
Mharda . Gastronoom (43 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gelogeerd bij Villa Veertien en op aanraden hier gegeten. Daar hebben wij zeker geen spijt van!
Brood met een prima aiolie en vervolgens carpaccio en kip in tempura. Misschien raar om te melden, maar de porties zijn echt aan de (te) grote kant. Zoveel brood krijg je met nog geen vier man weg en dit was één portie! Idem voor de salade bij de voorgerechten. Ook de hoofdgerechten, biefstuk, waren goed maar te overvloedig.
Prima wijnadvies, lekkere port en goede koffie. Bediening vriendelijk maar soms wat onervaren. Als ik naar onze jassen vraag verwacht ik dat die gehaald worden ipv ' gang door en dan rechts'... Maar ze deed verder haar best, en was erg vriendelijk. Geen halszaak. Rekening viel mee, dus prijs/prestatie prima in orde!
L Z. Gastronoom (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ohohoh wat heerlijk gegeten, feelgoodfood noemen wij dit. Mijn man had geluk dat er nog 1 ribeye van de green egg was en wauw, perfecte garing. Zelf had ik de varkenshaas met brie en die was ook heerlijk. Patat was wel iets donker gebakken maar het was allemaal zo lekker dat dat vergeven is. Wellicht zijn stukken aardappel met schil met knoflook, olijfolie en citroen uit de oven ook passender bij dit soort oerlekkere maaltijden ;-). Zelfgemaakte kruidenboter was ook zalig wat steviger oerbrood had ook heerlijk daarbij geweest maar het brood wat erbij zat was ook prima.