De Buren

Tolberterstraat 13 9351 BB Leek Nederland Kaart

Over het restaurant De Buren

Ben je op zoek naar een eetcafé waar je kunt genieten van originele gerechten zonder verdere poespas? Zin in een fikse maaltijd die met zorg bereid is? Dan kun je zeker langslopen bij De Buren. Een no-nonsense kaart met veel fijne, maar simpele gerechten. Een kaart waar je niet alleen heerlijke daghappen maar ook fijne wijnen kunt vinden. Ben je bij de Buren gaan eten? Kom dan voor het lekkere dessert naar De Buren, deze is rijkelijk gevuld!

Ben je op zoek naar een eetcafé waar je kunt genieten van originele gerechten zonder verdere poespas? Zin in een fikse maaltijd die met zorg bereid is? Dan kun je zeker langslopen bij De Buren. Een no-nonsense kaart met veel fijne, maar simpele gerechten. Een kaart waar je niet alleen heerlijke daghappen maar ook fijne wijnen kunt vinden. Ben je bij de Buren gaan eten? Kom dan voor het lekkere dessert naar De Buren, deze is rijkelijk gevulde!

Meer informatie over restaurant De Buren

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 20:30
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
lendenbesten .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Mijn vrouw en ik hadden een 3 gangen menu obv de Albert Heijn restaurantactie. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren erg goed en als ik eerlijk ben: boven verwachting. Porties waren prima afgepast. De bediening was vriendelijk en de wachttijd zeker niet lang. Samenvattend: prima eetcafe met een bovengemiddelde keuken.
Dania V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk met de kinderen gegeten. Zij konden lekker spelen, bij ons in de buurt. Het eten smaaktE goed. De bediening was erg vriendelijk
lienkevenema .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben lekker gegeten, werd op een leuke manier opgediend. Rib eye was iets te hard gebakken zalm en parelhoenfilee was prima. Voor herhaling vatbaar bv
J.G. T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een prettig sfeervol restaurant waar je voor een redelijke prijs goed en smakelijk kunt eten en waar een prettige bediening is. Een restaurant om nog weer eens heen te gaan.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Prima, lekker eten met het fijne gevoel dat men het bijzonder wil maken (bijv. huisgemaakte chocola). Ik ga er vaker heen!
hulze182 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Helaas was er maar 1 persoon in de bediening, wat voor deze avond duidelijk te weinig was. Daardoor moesten we erg lang wachten. Achteraf bleek zelfs dat ons hoofdgerecht niet was doorgekomen in de keuken.
Yteke N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Niet meer wat het was... Weliswaar met de AH actie gaan eten, maar ook dan moet het goed zijn! Voorgerechten misten ingrediënten (3) die wel op de kaart genoemd werden. Salade met geitenkaas was amper warm, spek wat te vet en dik en geen vijgencompote. Ook bij de salade met zalm misten dressing en dille. Het hoofdgerecht maakt niet veel goed, droge parelhoen en een laffe rib eye met veel te sterke rode wijn saus. Ook de geserveerde patat was slap en oneetbaar (koud vet?). Voor ons echt geen herhaling.
Roelie W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met de ah actie eten,
Kaart keuze bestond telkens uit 3 dingen
Voorgerecht
Warme geitenkaast met spek (geiten kaas was koud en de spek ook)
Rundercappacio ( rose ipv rood )
Hoofdgerecht
Parelhoen ( geweldig)
Rib eye (geweldig miste alleen de gegrilde groente en kreeg daar hele flauwe rode kool voor in de plaats)
Patat rete zout
Salade en appelcompote was goed
Dessert was heerlijk eton mess en noten parfait.
Bediening vriendelijk maar erg jong ogen. Wijn keuze erg beperkt
Leuk getafeld maar t was t net niet,
Prijs kwaliteit is voor ons niet voor herhaling vatbaar en ook niet aanraden bij vrienden.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Het eten was lekker en de bediening goed.
We hebben lang gewacht dat ze de lege borden op kwamen halen
en dat we ons na gerecht konden bestellen het was op dat moment even druk.
avannes .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Het eten scoorde slecht door het zand in de sla en het naar onze smaak ( maar dat is persoonlijk ) iets te hoge zoutgehalte. Wat ons betreft: niet voor herhaling vatbaar, helaas!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Er is momenteel een kwaliteitskok in dienst.
Geweldig gegeten!
Bediening ook erg goed. Dame die de leiding had, was deskundig en klantvriendelijk.
Dit voor herhaling vatbaar. We willen deze maand nog een keer terug komen met andere vrienden.
C B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wederom met AH- actie gegeten. De gerechten op de speciale kaart waren iets anders dan aangegeven.
Sfeer was prima, vlotte bediening.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Hier gegeten met de AH-restaurantactir. Gezellig restaurant, goed eten en hele goede, attente, alerte en vriendelijke bediening.
Oene M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De ontvangst en bediening was goed,ze gaven de tijd om te eten en ervan te genieten geen gehaast en ook niet lang laten wachten tussen de gangen.
En het eten was lekker en voldoende wij hebben ervan genoten.
Egbert P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het bezoek aan de Buren is voor ons een feestje geweest.
Als je dacht geen Dame Blance meer te kunnen behappen, dan viel dat mee.
De huis gemaakte chocolademoes werd apart geserveert.
Die even dacht de ijs alleen te eten werd toch over gehaald de chocomoes te eten.
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Alles prima, lekker eten, bediening vriendelijk en goed in hun werk.
Inrichting past bij het eetcafe. Een echte aanrader.
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Via AH-actie gereserveerd ongeveer 2 uur van tevoren. Restaurant leek niet op de hoogte van onze komst. Ivm zwangerschap was het vooraf opgestelde AH keuze-menu niet toereikend, er werd actief meegedacht naar alternatieven zonder bijbetaling, erg fijn! Voorgerecht en hoofdgerecht waren prima. Het nagerecht (dame blanche) was niet veel bijzonders. Leek meer op softijs met een nogal zure koude chocoladesaus. Personeel was vriendelijk, maar de dame die deze dag "gastvrouw" mocht zijn wilde dit wel érg graag aan alle gasten laten weten, en schroomde er niet voor om hierbij haar collega's tegenover de gasten af te vallen. Ons inziens getuigd dit niet van professionaliteit en zeker niet van collegialiteit.
sante .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na vorig jaar is de keuze heel erg achteruit gegaan, weinig keuze in voorgerechten, mocht uiteindelijk toch een soepje kiezen, deze was heerlijk , hoofdgerechten maar keuze uit drie gerechten, smaak was goed, alleen de bloemkool keiharde stronk die niet te snijden was en sla zonder dressing en een grote stronk erin .
Ook onze dame blance viel tegen, was gewoon softijs met slagroom en de chocoladesaus was veel te dik om eroverheen te schenken en smaakte naar chocopasta.
Voor ons geen 2e keer, helaas, het was altijd goed, hoop dat men er toch iets mee gaat doen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Goed restaurant, gezellige sfeer en vriendelijk personeel en vlotte bediening we hebben er heerlijk gegeten, echt een aanrader!
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten goede kwaliteit, personeel klantvriendelijk. Decor vonden wij wat minder, luidruchtig bezoek, en deuren die voortdurend open en dicht klappen waardoor tocht ontstaat. Voor mij en mijn vrouw niet erg, wel hinderlijk voor hoogbejaarde oma die tot ons gezelschap behoorde. Het was handig geweest als ze zich iets meer op de oudere bezoekers hadden gericht. Een extra kussentje in de stoel voor oma was niet mogelijk, dus moesten er vesten e.d. op elkaar worden gestapeld.