De Buren

Tolberterstraat 13 9351 BB Leek Nederland Kaart

Over restaurant De Buren

Ben je op zoek naar een eetcafé waar je kunt genieten van originele gerechten zonder verdere poespas? Zin in een fikse maaltijd die met zorg bereid is? Dan kun je zeker langslopen bij De Buren. Een no-nonsense kaart met veel fijne, maar simpele gerechten. Een kaart waar je niet alleen heerlijke daghappen maar ook fijne wijnen kunt vinden. Ben je bij de Buren gaan eten? Kom dan voor het lekkere dessert naar De Buren, deze is rijkelijk gevuld!

Ben je op zoek naar een eetcafé waar je kunt genieten van originele gerechten zonder verdere poespas? Zin in een fikse maaltijd die met zorg bereid is? Dan kun je zeker langslopen bij De Buren. Een no-nonsense kaart met veel fijne, maar simpele gerechten. Een kaart waar je niet alleen heerlijke daghappen maar ook fijne wijnen kunt vinden. Ben je bij de Buren gaan eten? Kom dan voor het lekkere dessert naar De Buren, deze is rijkelijk gevulde!

Meer informatie over restaurant De Buren

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 20:30
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Er is momenteel een kwaliteitskok in dienst.
Geweldig gegeten!
Bediening ook erg goed. Dame die de leiding had, was deskundig en klantvriendelijk.
Dit voor herhaling vatbaar. We willen deze maand nog een keer terug komen met andere vrienden.
C B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Hier gegeten met de AH-restaurantactir. Gezellig restaurant, goed eten en hele goede, attente, alerte en vriendelijke bediening.
Oene M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De ontvangst en bediening was goed,ze gaven de tijd om te eten en ervan te genieten geen gehaast en ook niet lang laten wachten tussen de gangen.
En het eten was lekker en voldoende wij hebben ervan genoten.
Egbert P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het bezoek aan de Buren is voor ons een feestje geweest.
Als je dacht geen Dame Blance meer te kunnen behappen, dan viel dat mee.
De huis gemaakte chocolademoes werd apart geserveert.
Die even dacht de ijs alleen te eten werd toch over gehaald de chocomoes te eten.
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Alles prima, lekker eten, bediening vriendelijk en goed in hun werk.
Inrichting past bij het eetcafe. Een echte aanrader.
Sante .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na vorig jaar is de keuze heel erg achteruit gegaan, weinig keuze in voorgerechten, mocht uiteindelijk toch een soepje kiezen, deze was heerlijk , hoofdgerechten maar keuze uit drie gerechten, smaak was goed, alleen de bloemkool keiharde stronk die niet te snijden was en sla zonder dressing en een grote stronk erin .
Ook onze dame blance viel tegen, was gewoon softijs met slagroom en de chocoladesaus was veel te dik om eroverheen te schenken en smaakte naar chocopasta.
Voor ons geen 2e keer, helaas, het was altijd goed, hoop dat men er toch iets mee gaat doen.
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Via AH-actie gereserveerd ongeveer 2 uur van tevoren. Restaurant leek niet op de hoogte van onze komst. Ivm zwangerschap was het vooraf opgestelde AH keuze-menu niet toereikend, er werd actief meegedacht naar alternatieven zonder bijbetaling, erg fijn! Voorgerecht en hoofdgerecht waren prima. Het nagerecht (dame blanche) was niet veel bijzonders. Leek meer op softijs met een nogal zure koude chocoladesaus. Personeel was vriendelijk, maar de dame die deze dag "gastvrouw" mocht zijn wilde dit wel érg graag aan alle gasten laten weten, en schroomde er niet voor om hierbij haar collega's tegenover de gasten af te vallen. Ons inziens getuigd dit niet van professionaliteit en zeker niet van collegialiteit.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Goed restaurant, gezellige sfeer en vriendelijk personeel en vlotte bediening we hebben er heerlijk gegeten, echt een aanrader!
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten goede kwaliteit, personeel klantvriendelijk. Decor vonden wij wat minder, luidruchtig bezoek, en deuren die voortdurend open en dicht klappen waardoor tocht ontstaat. Voor mij en mijn vrouw niet erg, wel hinderlijk voor hoogbejaarde oma die tot ons gezelschap behoorde. Het was handig geweest als ze zich iets meer op de oudere bezoekers hadden gericht. Een extra kussentje in de stoel voor oma was niet mogelijk, dus moesten er vesten e.d. op elkaar worden gestapeld.
Anja T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Samen met mijn man heb ik gekozen om lekker dicht in de buurt te eten zodat we op de fiets er heen konden. Achteraf kon ik zeggen dat het ook nog eens een fijne keus was. Het eten was erg smaakvol, niet te veel en niet te weinig. Ik heb Rib Eye gehad en zalm salade vooraf. Als toetje heerlijk rood fruit. Het zag er bescheiden uit waardoor de smaak nog verrassender was. Door de (zomer) drukte had ik soms het gevoel dat het net wat langer wachten was en het net niet soepel verliep in de bediening maar de bediening zelf was aller vriendelijkst en attent. Ik ken De Buren al wat langer en merk op dat er weinig is veranderd aan het interieur, het is een soort bruin café met nadruk op bruin en veel oude en nieuwe foto,s en reclame. Niet geheel mijn smaak maar het is prima vertoeven en een goede sfeer. Je kan zelfs buiten zitten als je dat liever hebt. Voor mij een hele goede eetgelegenheid waar ze blijkbaar ook High tea, High Wine en High Beer aan bieden. Lijkt me leuk om eens te ervaren met mijn vriendinnen/vrienden.
Hayeisjong .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gezellig restaurant met ontspannen sfeer. Geitenkaas vooraf was lekker en parelhoen en garnituur prima. Toetje was te zoet naar mijn smaak.
Twsr .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Een AH dinertje dat duurt van 19.00 tot 21.00 uur! Dat is veel te lang.
Ongecoördineerde bediening door drie (vriendelijke) dames die om de beurt langs kwamen.
De gegrilde zalm die er van buiten prima uitzag bleek van binnen rauw en koud. Terug naar de keuken. Dezelfde zalm kwam terug, aan stukjes, wat extra gegrild en als goedmaker-tje was een stukje gegrild witvis toegevoegd. Niet lekker.
Interessant is de opmerking van de dienster: "O, alweer" , die langs kwam om te vragen of alles smaakte en mijn klacht over de zalm te horen kreeg.
De carpaccio vooraf was goed maar minimaal en het kleine toetje,' Eton mess' smaakte goed. Het parelhoen van mijn tafelgenoot smaakte haar prima.
Germaine V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een leuke sfeervol eetcafétje, niet te groot gewoon gezellig en knus. Het eten is prima, erg lekker. Ze hebben nu een nieuw menu, 3 gangen wat erg lekker was. De service is ook goed, ze kwamen snel eten en drinken brengen en voor vragen zijn ze altijd in de buurt.
Ramo G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Lekker gezellig met vrienden gegeten. Bediening was prima en de Sparreribs voortreffelijk. Zeker een aanrader
Kom zeker weer een keer langs
HelenaWV .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik heb samen met man hier vanavond (13-08-16) gegeten. In het verleden ook wel eens gedaan, maar toen was alles goed! Maar nu? We hebben de 3 gangen niet afgemaakt! Zo slecht...
Ik bestel gefrituurde champinons á € 5,95 en kreeg er wel geteld 4 kleine champions op mijn bord! Bij het hoofd me nu werd alles in etapes op gediend.. ze kwamen met de borden terwijl de borden van het voorgerecht nog niet afgeruimd waren. De groenten werden geserveerd toen we het vlees al half op hadden. Heb 3 x gevraagd om de aardappelen / patat dat werd geserveerd toen we het vlees op hadden. Ze waren ook nog eens niet eetbaar , ontzettend hard en niet lekker... De serveerster die ons bediende is niet geschikt voor de bediening...
We zijn na het hoofd gerecht maar op gestapt... Na gerecht hebben we maar elders genuttigd....
Hier gaan wij niet weer naar toe en zullen het zeker niet aanraden.....
Jogezy .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Goed en lekker gegeten! En een relaxte sfeer en leuke bediening! Wel iets wat oudbollig interrieur, echte café uitstraling, maar dat is niet storend. Maar iets moderner zal mijn en anderen misschien meer interesse tonen om naar binnen te gaan! Wij hadden al gereserveerd vanuit de AH actie voordat we wisten waar het was.
Verder prima!!!
Nettie K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vriendelijke ontvangst, prima kaart en prima eten. We mochten alles kiezen op de kaart. Porties waren zeer ruim. Proeverij van voorgerechten, trio van vis en kipsaté. Het toetje kon er eigenlijk niet meer bij :-)
Annnnnnn .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben al vaker bij de buren gegeten, en altijd was het goed tot deze keer. Geen sfeer in de vorm van verlichting of kaarsjes, beetje ongezellig. Voorgerecht (mosterdsoep) was lauw en werd zonder de droge worst geserveerd. Hoofdgerecht 1 was redelijk, net gaar, van hoofdgerecht 2 was de zalm niet gaar van binnen. De bijgerechten waren helaas ook niet goed, verbrande korstjes aan de aardappelen en de groenten stelden weinig voor (meer stronk dan groente) en doorgekookt. Toetje was redelijk.
De bediening was wel goed gelukkig, aardige meisjes die helaas de klachten van de gasten in ontvangst konden nemen.
Al met al geen goede ervaring deze keer, wat er precies verandert is weet ik niet maar het is niet positief. Dit restaurant mijden we de eerstkomende tijd even tot er betere berichten komen.
Cena.deboer .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De bediening was slecht, de vuile glazen van de drankjes werden niet afgeruimd, de vuile borden en servies van het hoofdgerecht moesten nog afgeruimd worden terwijl het nagerecht was besteld en er al aankwam. Bovendien duurde het allemaal erg lang. Het eten was redelijk, maar de uien bij hethoofdgerecht waren niet gaar, nagenoeg rauw. Bij het nagerecht was een onderdeel, het frambozenijs, vergeten.