Meer informatie over restaurant De Buren

Jouw recensie over het restaurant De Buren

Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Om met de goede dingen te beginnen, op een mooie dag als gisteren is het op het terras buiten op de brug prima toeven. Wij wilden graag gaan (na)genieten onder het genot van een goed glas wijn en een tapbiertje. Onze 7 jarige wilde graag een glaasje water. Helaas dat werd een Spa-blauw. Wij vinden dit een gemiste kans, jammer. Als wij Spa willen dan vragen wij daar wel om. Ook had de bediening niet haar dag. Wij wilden eigenlijk nog iets hartigs, maar hebben daar vanaf gezien.
michiel2504 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
toplocatie met uitstekend eten.
Coques et crutacés als voorgerecht is werkelijk verrukkelijk !
een visparadijs in een heerlijke limoenbotersaus.
buiten de kaart om Lamsrack prima.
attente en vriendelijke bediening.
Momiep123 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Bestel hier maar geen 12 uurtje want dat is een gerecht voor kabouters. Ik had best wel trek dus bestelde het 12 uurtje, toen ik het voor m'n neus kreeg dacht ik echt....zie ik er soms uit als een kabouter?? Er lagen 4 ienie mini dingetjes op en dat voor €9,50!!! Schandalig dat ze dat ervoor durven te vragen. Ging met honger weg maar wel €15 lichter.
anno1980 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Al meerdere keren tijdens de lunch gegeten en elke keer goed gegeten. De keuze is prima, het brood is goed en er wordt ruim belegd. De clubsandwich heeft een lekkere saus en de tonijnsalade een lekkere bite! De service is snel en vriendelijk, ook als het binnen en buiten vol zit. Gelukkig werkt er genoeg ervaring, en dat maakt het verschil. De zaak zelf is mooi stijlvol en er zijn leuke hoekjes waar je kan zitten. Het terras aan de zijkant is lekker overdekt, maar het grote terras is alleen leuk voor toeristen met dezelfde windjacks.
Poezengek .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Al woon ik al jaren in Alkmaar, ik had nog nooit hier gegeten. Dus toen mijn broer en zijn dochter plotseling kwamen zijn we op het buitenterras gaan eten. De bediening was erg vlot en de serveerster was erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten was prima. Het terras op de Stenenbrug is erg leuk. Een week later heb ik er koffie gedronken met mijn andere broer en dat was ook allemaal goed. Het gebak was ook lekker.
MeijnVos .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten is veel te zout.

Drie van ons kregen als onderdeel van een ("verrassings")gerecht mosselen geserveerd. N.a.v. het feit dat de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) verkoop van mosselen uit een deel van de Oosterschelde per dezelfde dag verboden had, stelden wij daar een vraag over. In eerste instantie werd die beantwoord met grappen; in tweede instantie werden wij recht in ons gezicht uitgelachen (voorafgaand aan gelach vanuit de keuken). Toen wij de serveerster daar op aanspraken, werd ons een smakelijk eten gewenst. Neemt De Buren de voedselveiligheid en haar klanten wel voldoende serieus?

Op de vraag of wij een karaf water mochten, werden ons glazen water aangeboden. In eerste instantie voor de helft van het gezelschap. Na een aanvullende vraag ook voor de rest.

De bediening is onvolwassen, ten dele onbeschoft en arrogant.

Te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Daarbij nog niet de extra drankconsumptie meegerekend die nodig is vanwege het hoge zout gehalte.

Dit was voor ons de tweede maar zeker de laatste keer dat wij hier hebben gegeten. Er zijn in de nabije omgeving voldoende restaurants die in alle opzichten vele malen beter zijn.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
We hebben onze lunch bij De Buren gebruikt. Leuke zaak in het hartje van Alkmaar met aan de voorkant ook een mooi terras. De ontvangst was zakelijk in orde, maar persoonlijk minimaal. Dat veranderde toen een jongedame met een open gezicht en een stralende lach ons de lunch kwam brengen. Mijn eega had voor een tonijnsalade gekozen op een broodje. "In orde" zei ze, "maar wel een wat vlakke smaak." Zelf had ik twee kroketten op wit landbrood. Het brood had een knapperige korst, maar het witte deel zakte als een plumpudding in onder de goed op temperatuur zijnde kroket. Het afrekenen gebeurde bij eenzelfde soort ober als die ons ontving. Zakelijk correct, maar ze geven je geen gevoel dat je welkom bent. Het decorum is prima. Wat jammer is dat zo'n grote zaak maar één heren- en één damestoilet heeft. Daar stond bijna voortdurend een groepje wachtenden.

Peek2 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Voor een heerlijke lunch kun je goed terecht bij de Buren.
Binnen is het sfeervol en buiten heeft men een mooi terras aan het water en een overdekt, verwarmd terras aan de zijkant. De bediening is professioneel en attent. De broodjes zijn heerlijk, alles vers en knapperig. De muziek is aangenaam en niet opdringerig.
Alles klopt aan deze zaak.
Thirsa N.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanmiddag samen met mijn vriend geluncht bij De Buren in Alkmaar. Het restaurant ziet er van buiten netjes uit en het was lekker weer, dus we besloten om buiten plaats te nemen. Het tafeltje was vrij smerig toen we plaats namen, dus ik verwachtte wel enigsinds dat de bediening hier wat aan zou doen. Uiteindelijk hebben we dit 3x moeten vragen, blijkbaar stond dit niet op de hoogste prioriteit (terwijl het niet erg druk was).

Afijn, koffie, thee en een broodje besteld. De koffie kwam in een kopje wat zo smerig was dat ik me af vroeg of ze het concept van 'afwassen' wel snappen (elk persoon met ogen zag dat dit niet schoon was) en was ook geen hoogstandje. Aan thee kun je weinig verknallen, al was dit schoteltje ook niet schoon. Het bestek werd ingedekt op een toen nog smerig tafeltje (dit was de 2de keer dat we vroegen of ze het wellicht konden schoonmaken). De panini die we hadden besteld was prima, dat was dan opzich ook wel het enigste waar ik wel enthousiast over was.

Jammer, het is een mooie locatie en daar kan je veel mee, echter is de bediening daar een cruciaal onderdeel van en die was beneden de maat. Wanneer er niet vanuit eigen initatief een vies tafeltje schoon gemaakt wordt en het vervolgens ook nog presteert een vies kopje te gebruiken dan moet er wellicht eens achter de oren gekrabt worden waar het mis gaat. Helaas!
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Recent geluncht bij De Buren in Alkmaar. Personeel deed hun werk, maar ook niet meer dan dat. Kaart is veelbelovend, de gerechten ook smakelijk maar niet in verhouding met de gevraagde prijs. Inrichting verder niet bijzonder.
In G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met de wijn en spijs wandeling hier gegeten. Het gerecht bestond uit een lamshaasje, tartaartje van lam en gepikkelde groene asperges met truffel hollandaise saus in combinatie met een heerlijke rode wijn. Veruit het beste gerecht van de dag (in combinatie met de wijn) en dat terwijl ik geen vleeseter ben. Er was duidelijk moeite voor gedaan en ook het aangeboden glaasje kraanwater is altijd een pluspunt.
19masja83 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het eten was erg lekker en origineel qua combinaties en mooi opgediend. Prima porties ook. Het duurde alleen even voor de bediening door had dat wij als bezoekers plaats hadden genomen en wilden eten/drinken.
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Op deze prachtige zonnige dag geluncht op het mooie terras onder de overkapping.
De sfeer was prima, het personeel was snel en oké.
Alleen de kok had niet helemaal zijn / haar dag. Tenminste ik hoop voor het restaurant dat het een uitzondering was. Onze bestelling kwam snel door, een knapperig broodje Thaise kip.
Helaas droop de kip in het vocht waardoor de knapperigheid van het broodje vrijwel geheel verdwenen was. De kip was waarschijnlijk opgewarmd want was wel gaar maar niet alle stukken waren warm. Het bord oogde vies, maar dat waren de vet vlekken en kruimels van het broodje. De bediening zou het doorgeven aan de kok, ik hoop dat dit ook gebeurd is. Zodat de kok even weer alle zeilen kan bijstellen met dit gerecht en de volgende keer wel kan voldoen aan de verwachtingen van de klant.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Heerlijk gegeten en prima service op een regenachtige avond. Combinatie (voor twee) van voorgerechten was heerlijk met als enige "nadeel", warm en koud in één bestelling, maar dit is eigen keuze natuurlijk (tip? misschien serveren in twee gedeelten indien mogelijk). Sliptongen perfect evenals de gegrilde lamskoteletten met couscous. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel uitstekend uitgevoerd.
Terugkomen..........JA
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Eten was redelijk. Uitsmijter had iets beter gekund. Niet gevraagd of de dooier heel mocht blijven. Bediening was wel goed en vriendelijk. Lekker op de brug gezeten.
Dionne W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Restaurant De Buren blijft een goed restaurant om vis te eten. Zowel standaard op de kaart of als (special) aan de muur. Wij hadden gekozen voor de mosselen op thaise wijze en de visbanken salade. Beiden super en goed verzorgd. Onze vraag om extra saus was geen probleem en werd zeer vriendelijk gebracht. Mijn moeder en ik hadden iets speciaal te vieren en het personeel deed erg leuk en lief mee! Aanrader; zeker voor vis;)
Esa .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Vorige week hier heerlijk gegeten met mijn vriend. De vis was perfect en de jonge bediening was netjes, oudere man was wat kortaf. Het restaurant heeft ook gezellige inrichting.
Marts9 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Het duurde erg lang tot ze ons drinken kwamen brengen, dit terwijl het vrij rustig was. Het eten was niet wat je verwacht gezien de prijsklasse en het personeel vond ik niet klantvriendelijk.
Verder vond ik de sfeer niet gezellig op het terras, maar dat ligt waarschijnlijk aan het bovenstaande.
homne .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Zondagavond, zin om lekker te eten. samen met mijn man en kinderen besloten om bij restaurant de buren te eten. Bij aankomst werden we ontvangen en bood men ons een tafel aan, wij hadden niet gereserveerd. Tafel in erg ongezellig gedeelte van het restaurant, wij besloten om buiten plaats te nemen op een redelijk gezellig terras. Ze hebben een kleine kaart maar de gerechten leken veel belovend. Ik nam de trio van garnalen en mijn man gemarineerde carpaccio. Mijn man wilde graag een carpaccio. De trio zag er op zich redelijk uit, maar kom op, garnalen in een slablaadje en 2 doorbakken mini kroketjes en een soepje zonder garnalen, hoezo trio. Mijn man kreeg de carpaccio, dat was even schikken, kaal bord met wat runderlende met bruine randjes en wat plakken parmenzaan erboven op. ok, hij wilde geen pijnboompitjes en geen mayonaise maar toch!!!!! Toen mij man tegen de serveerster zei dat dit niet ok was en zeker geen bruine randjes nam zehet bord terug. Drie seconden later kwam ze terug met de mededeling vanuit de keuken dat bruine randjes normaal zijn bij gemarineerde carpaccio??????? Maar goed nieuw voorgerecht, gerookte zalm, nog steeds geen topper. Op dat moment besloten om weg te gaan want het hoofdgerecht durfde we niet meer aan. Elders die avond wel heerlijk geten. De buren, voor ons nooit meer.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Hier een lunch gebruikt samen met een vriendin op een druilerige dinsdag in Alkmaar. Wij waren beiden nog nooit in Alkmaar geweest maar wat een gezellige stad en wat een leuke winkels! En bij de Buren beland voor een lunch, we hadden allebei een heerlijk broodje. Ik een broodje met carpaccio en mijn vriendin broodje van de week een broodje met een chilidog en saus. Een lekker glaasje wijn erbij en een cappuccino als afsluiter.
We hebben heerlijk gegeten en fijne bediening, dus zeker een aanrader om een bezoekje te brengen.