De Buren Barendrecht

Havenhoofd 1 2993 EK Barendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Buren Barendrecht

Het beste van toen en nu

In een warme ambiance met uitkijk over het water, serveren ze hier mooie klassiekers van vroeger, maar ook gerechten van nu. Trouw aan een oer Hollands familiebedrijf voor de koffie en het bier komt steevast uit een Limburgse brouwerij. De Buren hebben toepasselijk de ruimte naast het restaurant sfeervol ingericht voor feestelijke gelegenheden.

Meer informatie over restaurant De Buren Barendrecht

Tram 25 vanuit Rotterdam naar Carnisselande (eindpunt)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20:30

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Buren Barendrecht

De tafel van Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wij hebben allen genoten van het eten en de sfeer. Wel zouden we wat meer salade wensen dan dat ene bakje voor met z'n vieren. Verder een aanrader!
Horst V.
Waarom wordt wijn per glas gerekend als wij een hele fles opgedronken hadden?
Aad T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Het was goed maar de prijs was aan de hoge kant
Elly1955 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Zoals altijd door Monique en Gerard hartelijk welkom gegeten en weer heerlijk verwend met lekker gerechten en heel veel persoonlijke aandacht.
HansIens .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
De ontvangst was een warm bad. Zeer voorkomend en informeel. De drie gangen waren prima eten. De carpaccio, de ossenhaas en het vruchten dessert met ijs was gelukkig niet overdadig. Wel allemaal vers en smaakvol.
En de wijn, een rosé paste er ook precies goed bij.
Kortom: een aanrader.
Rinus L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Een restaurant waar eerlijke gerechten worden geserveerd. De gastheer en gastvrouw laten je echt gast voelen, dit zou eigenlijk in elk restaurant vanzelfsprekend moeten zijn. Bij de gerechten wordt behalve patat en salade ook nog een groente geserveerd, ook dit is in de meeste restaurants niet meer vanzelfsprekend. Kortom wij hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog terug.
Annette T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Een uitmuntende service
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Bijzonder gastvrij, mooie zaak, prijs-kwaliteit goed, gezellige sfeer, alleen een wat beperkte menu-kaart.
Zeker voor herhaling vatbaar !
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zoals eerder, heel erg lekker en gezellig. Fijne bediening en goede keuken!
klompj .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
De service en ontvangst was geweldig. De tijd tussen de gangen mag iets langer. Het eten was ook heerlijk. Komen zeker weer terug.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
De Buren organiseert regelmatig proeverijen en deze keer hadden ze champagnes van het huis Taittinger! We wisten niet eens dat ze zoveel gradaties hebben! Eerst uitgebreid proeven en daarna een heerlijk diner met jawel, nog meer champagne! Gezellige middag en heerlijk eten in goed gezelschap, dat gaan we vaker doen. We zijn nu al weer benieuwd naar de volgende melding, dan zorgen we dat we op tijd zijn om ons op te geven, wil niks meer missen want top eten en drinken voor die prijs wil iedereen wel...
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Een fantastische champagneproeverij met heerlijke amuses en ter afsluiting een geweldig en zeer smakelijk vier gangen diner. Wat een gastvrijheid en vakmanschap.
F.L. M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Eerste keer dat wij hier waren. Zeer tevreden, wij komen zeker terug.
Thea A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Een goed en gezellig restaurant.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het was weer een vriendelijke ontvangst. Goed en adequate personeel. Eigenaren komen even verwelkomen en een vriendelijk praatje.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Lekker eten, prima prijs kwaliteit verhouding, de gastvrijheid is top, dat kom je niet veel meer tegen, aanrader.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Prima gegeten. Niet iets voor een hele speciale gelegenheid. Functioneel ingericht. Informele maar correcte bediening. En toch het belangrijkste: goede kwaliteit eten en nette huiswijn. Het prijspeil past erbij. Het is niet heel erg goedkoop, maar ook niet overdreven duur.
Een uitgelezen gelegenheid om "gewoon goed"uit eten te gaan.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Restaurant de buren is elke keer weer ontzettend lekker eten in een gezellige en vriendelijke omgeving.
Het voorgerecht van forel met appel mag o.i. nooit meer van de kaart. Dit was zo ontzettend goed.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Mooie kwaliteit. Beperkt aantal tafels / dus rustig. Geen oorverdovende achtergrond muziek. Beperkte kaart. De prijzen vinden wy relatief hoog. 5 e voor een fles water. 6 voor een glas wijn. Kraanwater overigens gratis.
mstevenaart S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Een hoge rating op Iens werkt wel, want wij hadden De Buren in Barendrecht daarom al een tijdje in de gaten. En als je dan ook nog een feestmenu van € 40,-- (inclusief wijnarrangement) hebt, omdat je 40 jaar in de horeca werkzaam bent, is de belangstelling gewekt om eens kennis te maken. Dus op 18-08 daar gereserveerd. De locatie oogt ruim en toch zijn er zowat 40 zitplaatsen. Voor feestjes is er ook nog een grote ruimte ernaast. Het blijkt een familiebedrijf en dat is (hier althans) aan de gastvrijheid te merken. Begonnen wordt met een glas wijn en de alerte gastheer schenkt gewoon bij! Kom daar eens om bij andere restaurants. Dat zie je niet veel. Begonnen wordt met een heerlijke carpaccio en geen kleintje, maar eentje met een doorsnee van zowat 30 cm. Lekker en de spekjes erop geven een lekkere bite. Dan een verrassende courgettesoep. Heel luchtig, alsof er een garde doorheen gehaald is en heerlijk warm. Vervolgens een grote gegrilde ossenhaas met zelfgemaakte Stroganoffsaus. Klasse. (Bijna) alles wordt hier zelf gemaakt en is heel vers. Als dessert een heerlijk stuk chocoladetaart. Niet droog maar met een heerlijke mousse. De gastheer ziet alles, komt regelmatig vragen of alles naar wens is en later komt ook de eigenaresse, die in de keuken staat, ook nog even bij iedereen langs om te informeren of het allemaal naar onze zin was. En ook al staan ze met 2 personen in de (half open) keuken, tóch wordt alles perfect op tijd, perfect op temperatuur en met de nodige toelichting opgediend. Ook daar kan menig restaurant nog wat van leren.
Je voelt je een gewaardeerde gast en erg welkom. Tja, en dan voor 2 personen € 80,-- (excl.tip) afrekenen! Het is bijna genant voor deze feestdish. Als u in Barendrecht woont weet u vast wel precies waar het is, maar zo niet, dan echt even Googlen en Streetviewen, om er naartoe te rijden. Daar gaat u géén spijt van krijgen. U begrijpt het al. Die drie 10-en vinden wij dik verdiend.