De Buren Barendrecht

Havenhoofd 1 2993 EK Barendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Buren Barendrecht

Het beste van toen en nu

In een warme ambiance met uitkijk over het water, serveren ze hier mooie klassiekers van vroeger, maar ook gerechten van nu. Trouw aan een oer Hollands familiebedrijf voor de koffie en het bier komt steevast uit een Limburgse brouwerij. De Buren hebben toepasselijk de ruimte naast het restaurant sfeervol ingericht voor feestelijke gelegenheden.

Meer informatie over restaurant De Buren Barendrecht

Tram 25 vanuit Rotterdam naar Carnisselande (eindpunt)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20:30

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Buren Barendrecht

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Lekker eten, prima prijs kwaliteit verhouding, de gastvrijheid is top, dat kom je niet veel meer tegen, aanrader.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Prima gegeten. Niet iets voor een hele speciale gelegenheid. Functioneel ingericht. Informele maar correcte bediening. En toch het belangrijkste: goede kwaliteit eten en nette huiswijn. Het prijspeil past erbij. Het is niet heel erg goedkoop, maar ook niet overdreven duur.
Een uitgelezen gelegenheid om "gewoon goed"uit eten te gaan.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Restaurant de buren is elke keer weer ontzettend lekker eten in een gezellige en vriendelijke omgeving.
Het voorgerecht van forel met appel mag o.i. nooit meer van de kaart. Dit was zo ontzettend goed.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Mooie kwaliteit. Beperkt aantal tafels / dus rustig. Geen oorverdovende achtergrond muziek. Beperkte kaart. De prijzen vinden wy relatief hoog. 5 e voor een fles water. 6 voor een glas wijn. Kraanwater overigens gratis.
mstevenaart .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Een hoge rating op Iens werkt wel, want wij hadden De Buren in Barendrecht daarom al een tijdje in de gaten. En als je dan ook nog een feestmenu van € 40,-- (inclusief wijnarrangement) hebt, omdat je 40 jaar in de horeca werkzaam bent, is de belangstelling gewekt om eens kennis te maken. Dus op 18-08 daar gereserveerd. De locatie oogt ruim en toch zijn er zowat 40 zitplaatsen. Voor feestjes is er ook nog een grote ruimte ernaast. Het blijkt een familiebedrijf en dat is (hier althans) aan de gastvrijheid te merken. Begonnen wordt met een glas wijn en de alerte gastheer schenkt gewoon bij! Kom daar eens om bij andere restaurants. Dat zie je niet veel. Begonnen wordt met een heerlijke carpaccio en geen kleintje, maar eentje met een doorsnee van zowat 30 cm. Lekker en de spekjes erop geven een lekkere bite. Dan een verrassende courgettesoep. Heel luchtig, alsof er een garde doorheen gehaald is en heerlijk warm. Vervolgens een grote gegrilde ossenhaas met zelfgemaakte Stroganoffsaus. Klasse. (Bijna) alles wordt hier zelf gemaakt en is heel vers. Als dessert een heerlijk stuk chocoladetaart. Niet droog maar met een heerlijke mousse. De gastheer ziet alles, komt regelmatig vragen of alles naar wens is en later komt ook de eigenaresse, die in de keuken staat, ook nog even bij iedereen langs om te informeren of het allemaal naar onze zin was. En ook al staan ze met 2 personen in de (half open) keuken, tóch wordt alles perfect op tijd, perfect op temperatuur en met de nodige toelichting opgediend. Ook daar kan menig restaurant nog wat van leren.
Je voelt je een gewaardeerde gast en erg welkom. Tja, en dan voor 2 personen € 80,-- (excl.tip) afrekenen! Het is bijna genant voor deze feestdish. Als u in Barendrecht woont weet u vast wel precies waar het is, maar zo niet, dan echt even Googlen en Streetviewen, om er naartoe te rijden. Daar gaat u géén spijt van krijgen. U begrijpt het al. Die drie 10-en vinden wij dik verdiend.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Een persoonlijk welkom en een persoonlijke check van de kokkin of alles naar wens was! Waar tref je dàt nog aan?
M. M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een zwoele zomeravond! We zijn er al vaak geweest en blijven er terugkomen! Het terras is echt een aanwinst! Zonder twijfel de beste stek van Barendrecht!
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
keurige zaak, korrekte behandeling en prima eten. absoluut geschikt voor een volgend etenje, zal dit zeker aanbevelen in vriendenkring
m.engelman7 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Opnieuw erg goed gegeten en gedronken .
Wederom een zeer gastvrije ontvangst en dit bleef de hele avond zo.
Komen zeker nog een keer terug .
Het is knap als een restaurant je meerdere keren blijft verrassen .
Vele restaurants mogen aan de Buren een voorbeeld nemen .
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben alle vier weer erg lekker gegeten, in een leuke gezellige sfeer.
Met plezierige persoonlijke aandacht.
Was weer een hele fijne avond!!!
Tonny D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten op het terras in de avondzon. Vriendelijke bediening, lekkere gerechten met goede bijpassende wijnen.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Dank je wel Gerard en Monique weer heerlijk gegeten en super gastvrij fijne vakantie geniet ervan
Gr. Leo en Angeline van Tol
Trudie P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
We kozen voor het dagmenu met een heerlijk aspergesoepje vooraf en als hoofdgerecht asperges met hollandaise crèmesaus, heerlijke gegrilde beenham, krielaardappeltjes en een eitje.....als toetje een ijscoupe met warme chocoladesaus. Zeer gastvrije ontvangst en bediening!! een aanrader dus!
Hans en Trudie
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Onderweg naar huis via Iens gekeken of er ergens nog een restaurant te reserveren was. Dat was dus nog mogelijk bij de Buren. Vriendelijke ontvangst, prettige menu keuze met een duidelijke uitleg. Lekker gegeten op het terras, goed op smaak en ruime porties. Kortom, een aanbeveling.
Jaap O.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten, maximale vrijheid in keuze, heerlijke spijs/wijn combinaties! Gerard en zijn vrouw waren perfect in keuze en voorstellen! Een echte aanwinst voor Barendrecht, echte liefhebbers, die hun passie willen delen met de gasten! Top
Lijdi D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Hartelijke ontvagst. Eenvoudige inrichting met goed zittende stoelen. Goede sfeer en correcte bediening.
Het eten:
lekker soepje, goed op temperatuur. Zachte tournedos, met smakelijke romige prei, frites en salade.
Als dessert verse aardbeien met ijs en slagroom.
We hebben genoten.
Het restaurant staat ook op een leuke locatie. Adres wordt zeker onthouden.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We werden vriendelijk begroet bij binnenkomst en de jassen werden aangepakt. De sfeer was rustig en knus en gezellig ingericht. Na ons eerste drankje kregen uitleg over de hoofdmaaltijd van de dag. Ook andere vragen over de maaltijd werden goed beantwoordt. We kozen alle vier iets anders en het was echt genieten van het voorafje tot en met het dessert. We hebben genoten van het eten en de gezellige rustige ambiance. We hadden een héél fijne avond! Het was de eerste keer dat wij hier gingen eten, maar we gaan er zeker vaker naar toe.
nandi D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een service! Gaan we zeker nog een. Keer terug komen.
Vinootjes W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Lekker eten en lekkere wijn in een gezellige/ongedwongen sfeer.