De Buik van Parijs

Willemskade 6 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Buik van Parijs

Buslijn 5 richting Westenholte vanaf NS station. NS station 7 minuten lopen.
  • Kom je met de auto?
    3 Gangenmenu 21,50. Prachtig tuin-terras.
  • : Betaald parkeren in de buurt, Emmaparkeerdek aan de overkant.

Maandag t/m Zondag vanaf 16:30

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat is het hier gezellig! Wat lopen en leuke mensen rond en wat een mooie smaken. Een eind uit de buurt maar we komen zeker terug! De bonte kleedjes en bijzondere inrichting nemen je echt mee naar Parijs. Toppunten: stokbroodje vooraf is inclusief, heerlijke zelfgemaakte sladressing, lief en kundig personeel, hele snelle service, het puntje courgettetaart bij het riante hoofdgerecht. Tip: dille in de taart voor wat Extra smaak
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk om hier buiten in de gezellige tuin te eten. Daar krijg je echt een vakantiegevoel van. Het eten was heerlijk en de bediening heel attent.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prima gegeten bij De Buik van Parijs. Het weer was heerlijk dus we zaten in de gezellige tuin achter het restaurant. De bediening was vriendelijk en vlot en de gerechten volgde elkaar in een mooi tempo.

Het eten was goed qua smaak en een mooie portie. Zeker voor herhaling vatbaar.
Kmar .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Na aanraden van ongeveer iedereen, ben ik hier toch eens gaan eten en daarna nog een keer, maar ik ben niet zo enthousiast. Ik vind het eten erg gewoon, het verrast niet en het menu blijft hetzelfde, de gerechten zijn wat veilig. Het is prima voor wat je ervoor betaalt, prijs-kwaliteit gezien klopt het. Het decor is echt wat je verwacht van een bistro en het is wat dat betreft een gezellig restaurant, met veel leuke hoekjes en zitplekjes. De bediening was beide avonden zeer adequaat en hebben ons goede en vakkundige service gegeven.
Kennert .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Prima adres om even lekker (niet te ingewikkeld) te eten voor relatief weinig geld. Stoofpotje rundvlees staat daar al jaren op de kaart. Niet heel bijzonder, maar prima voor het geld. De bediening is altijd perfect. Ze letten goed op en zijn altijd vriendelijk. Nemen ook goed de tijd voor je. Vooral in de zomer is de sfeer op het terras achter de zaak heerlijk, net of je in Frankrijk zit.
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Ter afsluiting van een cursus Frans, hier met 3 medecursisten en docente gegeten. Het restaurant zat goed en gezellig vol en dat voor een dinsdagavond. Leuke en persoonlijke ontvangst, we kregen de Franstalige menukaart (erg leuk). Het eten was (coq au vin en de pompoenrisotto) heerlijk, warm en goed op smaak. Groente, salade, aardappeltjes e.d. voldoende voor 4 a 5 personen. Nagerecht was goed en wederom erg warm (clafoutis), afgesloten met een kop koffie. Het was een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten en voelden ons erg welkom. De lamsbout was voortreffelijk en toen één toetje tegenviel en we dat aangaven, nam het personeel ons serieus en heeft het ook geproefd: er was iets misgegaan. Kan gebeuren natuurlijk - het kwam niet op de rekening. Top service, fijn eten en de prijzen zijn eerlijk en in verhouding! Kortom; een aanrader!
Roos_food .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen weekend in dit restaurant gegeten. Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen. Wij hadden niet gereserveerd, maar er was gelukkig nog een plekje voor ons! We hebben heerlijk gezeten aan de tafel met barkrukken. Beiden hebben wij genoten van een lekker glas wijn en een pompoen risotto. Na nog een lekker kop koffie en thee met lekkernijen. Wij komen graag nog een keer terug!
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De aankleding van het restaurant is leuk en gezellig. Ze maken er echt een bistro van met ook Zwolse invloeden zoals een oude stadskaart van Zwolle aan de muur en in de menukaart. Jammer van het lelijke plafond.
De garnalen in boter met chilipeper was echt heerlijk! Lekker heet geserveerd en daarna de druipende boter met een broodje opzuigen. Tafelgenoot had vooraf de runder ribeye. Hij was minder enthousiast. Het was droog en smaakloos. Kreeg het idee dat het vooraf was ingevroren en gesneden. Gelukkig staat er wel zout en peper op tafel.
Van de hoofdgerechten hebben we beide gesmuld: de kalfsentrecote was heerlijk mals en sappig en de lamsbout was zo mals. Het vlees viel van het bot af.
Bijgerechten simpel en smakelijk. Niets bijzonders.
Eigenlijk zaten we al vol, maar toch konden we de chocoladesaus met ijs niet weerstaan. Gewoon simpel, maar een goede afsluiter.
Prijs - kwaliteit verhouding hier prima. Wij komen zeker terug.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Halverwege het land afgesproken, zoals ook 5 jaar geleden. Kaart niet veranderd en Charles Aznavour zingt nog steeds het hoogste lied. Het eten was lekker, de bediening vriendelijk en de prijs redelijk, maar kom doe eens anders Frans
Ricowz W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Ik had in het verleden al vaker gegeten bij De buik van Parijs
En dit is me altijd goed bevallen.
Alleen was ik al meer dan 1.5 jaar hier niet geweest, en had op een ander menu gehoopt, maar helaas is deze nog steeds het zelfde (onder het mom van een winnend team niet veranderen denk ik) Het restaurant is iets lawaaiig, maar dat maakt het ook wel weer knus/gezellig
bediening is top
Eten is top
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Op een doordeweekse dag aten wij hier met een groep van vijf. Het was gezellig druk, maar intiem genoeg om elkaar goed te verstaan zonder op de lip van de buren te zitten. De bediening is uitermate vriendelijk en gastvrij, doet niet moeilijk over kraanwater en zet desgewenst er gewoon nog een mandje stokbrood bij. Een aantal van ons namen gerechten van de kaart en een aantal het keuzemenu. Het waren geen hoogdravende culinaire hoogstandjes, maar alles was heerlijk en meer dan voldoende. Je kunt in dit gezellige restaurant prima eten tegen een hele redelijke prijs!
Vos078 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben erg lekker gegeten in dit gezellige restaurant. Minpuntje was, dat na een minuut of tien de bijgerechten werden weggehaald, die bleken voor een andere tafel te zijn. Hadden we al van gegeten, dus voor de andere tafel niet zo fijn. Maar verder, heerlijk gegeten in een supergezellig restaurant. En heel leuke bediening!
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Een No Nonsense restaurant, gerechten goed verzorgd en heerlijk van smaak. Bediening zorgt voor een aangename avond.
Even moeten wachten voor een tafel beschikbaar kwam drankje van het huis aan geboden gekregen. Top
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij aten hier met een groep van 16 personen, dan is de menukaart wat beperkter dan normaal. Iedereen at mosselen, dat zat er voor ons niet in.
Vooraf at ik een tartaar van zalm. Die was heerlijk! Goede kwaliteit zalm, zacht en goed opgemaakt. Als hoofdgerecht had ik lamsbout met spekjes. Ook die smaakte uitstekend! De lamsbout was goed gegaard en nog heerlijk sappig. Garnituren waren ook goed bereid.
Wat ons hele gezelschap wel opviel was de enorme snelheid waarmee alles werd geserveerd. Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht zat iets meer dan 5 minuten. Dat is echt niet prettig!
Bediening vriendelijk, maar wel gestrest. Ze vergaten ook nogal eens wat drankjes.
Prima restaurant al met al; plek om misschien nog eens met zijn tweeën terug te komen.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
13 juni 2015. Vandaag een hapje wezen eten in Bistro De buik van Parijs.
Mijn vrouw nam het runder stoofpotje en ik de runderbavette met pepersaus.
Al bij de eerste hap die mijn vrouw nam, zag ik haar fronsen en vroeg ze mij of ik
even wilde proeven.
Het stoofpotje was zuur.
De bediening er bij gehaald en mijn vrouw kon een ander gerecht uitzoeken.
In een goed restaurant wordt dan het eten van de man ook mee teruggenomen, zodat er door beiden tegelijk kan worden gegeten.
Aangezien dit niet gebeurde had ik mijn maaltijd al volledig genuttigd, toen het eten van mijn
vrouw werd gebracht.
Een kopje koffie was niet eens gratis voor de vervelende ervaring.

Al met al, wat een gezellige avondje uiteten had moeten worden, was een fiasco.
Wij vinden het heel vervelend dat U de avond zo heeft ervaren. Met het stoofpotje was naar onze mening en de mening van onze gasten die hetzelfde gerecht deze avond hadden gegeten absoluut niks mis. Maar wij hebben Uw klacht serieus genomen en direct een nieuw gerecht voor Uw vrouw klaar gemaakt. Aangezien U aangaf dat Uw bavette geheel naar wens was hebben wij er niet voor gekozen 2 gerechten te vervangen. Wel hebben wij de garnituren, frites en groenten, opnieuw aangevuld, zodat U met Uw vrouw mee kon eten, wat U ook gedaan heeft. Tussendoor hebben wij gevraagd of het gerecht haar goed smaakte en omdat dit het geval was, dachten wij het naar wens te hebben opgelost op deze manier. Mocht U nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt U gerust contact met ons opnemen.
Jhabekotte .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
laatst hier gegeten en een top avond gehad! We werden gelijk vriendelijk ontvangen en binnen twee minuten hadden we een broodmandje op onze tafel. Een vriendelijke en snelle bediening dus. Ik had als voorgerecht de salade met runder rib-eye die me goed smaakte. Het hoofdgerecht was echter een knaller! Ik had de lamsbout op boerenwijze met spekjes en provencaalse kruiden. Als afsluiter had ik de sorbet met vanille-ijs, aardbeiensorbetijs en slagroom. Een fijne zoete afsluiter.
kortom: leuke bediening, goede porties in combinatie met een gezellig decor. Ik kom hier zeker terug.
Nigel D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Samen met mijn vriendin hier wezen eten. Bij binnenkomst ontvangen in een klein maar sfeervolle bistro. Daarna loop je langs de bar en kom de andere 2/3 van het geheel! Mooi terras, echter het was iets te koud om daar te dineren, dus zaten wij binnen. Houten stoelen en houten tafels, niet heel comfortabel dus. De aankleding van de zaak is wel leuk en past bij de naam.
Het eten komt in een goed tempo door. Vooraf een complimentair broodje met kruidenboter.
Als voorgerecht een mooie salade van rucola, zongedroogde tomaat, gerookte kip, cashewnoten en wat het een aparte smaak geeft; krokante spek.
Hoofdgerecht, runderbavette met sjalotten-rode wijnsaus was prima op smaak en van goede hoeveelheid.
Nagerecht, chocoladebrownie met yoghurt-bosvruchtenijs en slagroom, proefde niet zelfgemaakt en mistte dus wat smaak. Ook de crème brûlée van mijn vriendin mistte het krokante bovenlaagje en was mierzoet.
Bediening was correct, maar wel alle drie de medewerkers aan tafel gehad en niet erg attent op lege glazen. Ook wordt de wijn in kleine 'kroeg'glazen ingeschonken en niet in gewone wijnglazen wat de (best mooie) wijnen niet ten goede komt.

Al met al een leuke bistro, met mooie, smakelijke gerechten op de kaart maar het mist net wat verfijning en aandacht.
Ype Jan R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015

lekker eten voor een vrij kleine prijs voor vrij grote porties.Heerlijk gegeten,een aanrader voor ieder!!!Vriendelijk personeel,een leuke,prijsvriendelijke menukaart.Hebben heerlijk gegeten voor een klantvriendelijke prijs.Belangrijk....de wc was keurig schoon,en het rook fris,ook een visitekaartje.Kom zeker terug!!1
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Ik kom al jaren (meer dan 10) bij dit restaurant en het voelt iedere keer weer als thuiskomen. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik goed. De menukaart verandert niet vaak, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. De bediening is altijd erg vriendelijk. Kortom, ik kom hier erg graag.