De Budde

Grotestraat 167 7443 BE Nijverdal Nederland Kaart

Over het restaurant De Budde

Of je nu in de stemming bent voor een ‘kleine’ borrel, een lekkere lunch of een stevige maaltijd, het kan bij De Budde. Wat dacht je van een heerlijke cocktail, speciaal biertje of whiskey met heerlijke borrelhapjes. Alle gerechten zijn zorgvuldig samengesteld met een speciale liefde voor streekproducten die kwaliteit hoog in het vaandel dragen. Zo wordt uit eten gaan in Nijverdal wel heel erg lekker!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Budde

Kan beter
Lang

Jouw recensie over het restaurant De Budde

Barbara E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Wel lekker eten, maar erg weinig voor het geld wat je betaald. Er werd ons gevraagd of we een broodje vooraf wilden. Op tafel werden 3 plankjes neergezet. Op de rekening werd hier 3 keer 10 euro voor gerekend, dus 30 euro voor 3 plankjes met brood. Jammer, hoort eigenlijk bij de service in te zitten. Er werd veel gevraagd of we drinken wilden, maar eten duurde wel erg lang. Ook konden we niet gesplitst betalen, jammer. we kregen een beperkte kaart omdat we met 10 personen waren. Niet alle personeel was even vriendelijk, beetje gemiste kans.
Sandy01 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Echt heerlijk gegeten! Zowel het voor-, hoofd- als nagerecht. Ik heb nog niet eerder zo'n malse biefstuk geproefd. Heerlijke wijnen en speciaalbiertjes.
Kan het iedereen aanraden.
Ook heel gezellig interieur.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Waar zal ik beginnen? ..... maar bij het einde. Er wordt niet gevraagd aan tafel of bij het afrekenen (door de eigenaresse) of alles naar wens was. Een slechte zaak als je als horecagelegenheid jezelf serieus wilt nemen.

De porties waren veel te klein. Eén plakje brood bij de zalm is veel te mager en dat voor €8,75. Ook de overige borden veel te karig. De soep was (om in InShared termen uit te drukken) niet te haggen. Alledrie geproefd en het ging nergens over. Een zak Unox is smaakvoller.

De wijn wordt veel te koud geserveerd. Een klimaatkast kennen ze niet.

Bediening door personeel was leuk en attent.

Thuis langs de bakker geweest om lekkere bolletjes te halen en de buikjes af te vullen.

Zou men om deze veel gehoorde redenen niet meer vragen of alles naar wens was?

Wat ons betreft een no go.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Ik kan me niet herkennen in de positieve reacties van velen op dit platform. Wellicht had de kok zijn avond niet. Voorgerecht terug gestuurd en werd overigens keurig van de rekening gehaald. Brood was goed, maar tapenade zou zo uit een uit een potje kunnen komen. 2 1/2 uur gezeten voor voorgerecht en hoofdgerecht. Toetje en koffie maar niet afgewacht ivm tijd en kwaliteit. Hoofdgerecht te laat, te koud en sauzen volgens mij zo uit een pakje. Domper op onze avond.
Dinant S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Afgelopen week gegeten in de vernieuwde Budde, nu " DE Budde". Het is niet zo heel erg veranderd, wel ietsje sjieker, wat minder de oude western/cowboy/ribhouse sfeer. Op de wijnkaart een paar heel interessante wijnen, b.v. een Chardonnay uit Oostenrijk; en die viel niet tegen! Leuke vriendelijke bediening, gelukkig nog net zo gezellig en informeel als voorheen in de oude Budde. De chef verstaat zijn vak, uitstekend gegeten! Ook leuk dat hij nog even een praatje kwam maken.
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Als je, zoals wij, van een informele, gezellige en pubachtige sfeer houdt, dan ben je hier precies goed. Leuke, vriendelijke bediening. We aten de ribeye en de eendenborst. Beiden werden geserveerd met najaarsgoente (rode kool en stoofpeertje), daarbij kregen we rauwkost en frietjes. Gewoon goed eten voor een prima prijs in een fijne sfeer. Een punt van aandacht: de wijn mag best iets ruimghartiger geschonken worden, de maat die wordt gehanteerd is echt te klein.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Locatie is niet al te best naast drukke, lelijke weg door Nijverdal. Van binnen wat gedateerd, anderen zouden het gezellig noemen.

Ik had niet veel tijd, gaf dat van tevoren en eten kwam ook op tijd. Prima service wat dat betreft.

We namen ribeye. Top stuk vlees, smaakte perfect. Hebben ze hun eigen runderen achter in de zaak? Wat een verschil met de ribeye die ik de donderdag erna bij Dauphinebib Amsterdam zag die bovendien veel duurder was. Wij namen bij Budde de medium ribeye, maar dat was ook een echt groot stuk. Je vraagt je af wat voor de lap vlees de grote maat is. Prijs /kwaliteit op zeer hoog niveau. Die van mij was volgens mij 16,75. Voor herhaling vatbaar voor iedereen die van goed vlees houdt, maar niet per se een romantische plek zoekt ;-) .
Dinant S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Al jaren het gezelligste restaurant in Nijverdal. Regelmatig een nieuwe kaart, altijd verrassend, steeds gastvrij. Ook vandaag weer heerlijk gegeten! Zeker een aanrader.

Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Toevallig liepen we, moeder en twee kinderen van 11 en 13, hier binnen. Hartelijk zijn we ontvangen. De menukaart was wat moeilijk te lezen voor m'n kids. Erg druk bedrukte menukaart. Maar zeker wat lekkers kunnen bestellen. We moesten best wat langer wachten op t eten dan ik gewend was. Maar dat hinderde niet. En zeker niet toen het eten werd geserveerd. Zag er heerlijk uit! En t smaakte naar meer! De zonen gingen voor de spareribs en vakenssate. Ik ging voor n salade. De kinderen konden niet alles op. Na vragen kregen we het overgeblevene eten mee maar huis. Was geen enkel probleem!
Zelfs mijn hond kreeg van budde een bot tijdens het eten! We komen, als we in de buurt zijn, graag nog ns terug! Mijn oudste zoon vond dat budde de lekkerste patat hadden!
Lekker gegeten!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zonder veel verwachtingen hier gereserveerd. Gezellig vol met mensen, en ondanks dat toch gastvrij ontvangst met direct herkenning vanwege de hond die ook welkom was. Het eten overtrof alle verwachtingen. Echt superkwaliteit, om je vingers bij af te likken. De bediening was spontaan en vrolijk. De sfeer ontspannen en gezellig. Zelfs het herentoilet is een bezoek waard.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Budde is een warme hartelijke tent. Personeel dat altijd vriendelijk is en een gevarieerde kaart.
De Carpaccio was fijn. Soms hebben ze ook champions in bierbeslag op de kaart die ook heerlijk is.
Als hoofdgerecht een goede hamburger met fijne frieten.
Hierna heb je eigenlijk geen ruimte meer voor een toetje.
StrengMaarEerlijk .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Top ontvangst en bediening. Heerlijk eten. Er wordt goed rekening gehouden met allergieën en meegedacht met dieetwensen. Twee avonden achtereenvolgens hier gegeten, omdat het zo goed beviel!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Spareribs goed en lekkere patatjes. Andere tafelgenoot had een hamburger, die zijn groot en smaakte voortreffelijk. Ook was de schnitzel besteld van 3 ons, was prima. Je eet hier voor een schappelijke prijs en wat je krijgt is kwalitatief goed. Wat een aardige bediening. Gezellig eetcafe.
Gera T.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Heerlijk gegeten, goeie combi van vis en vlees. heel mooi opgemaakt en met liefde bereid. Dat proef je!
Alles is kakelvers, met eigen gebakken super lekkere broodjes als side dish. De eigen gemaakte sausen bevatten allerlei verse kruiden en andere ingredienten. Daarbij een vriendelijk en attente bediening, ik kom hier zeker terug.